Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2005, 20:17
Laloeske*
Laloeske* is offline
Of dit topic hier hoort, weet ik niet. Maar ik zou graag hebben dat mensen me helpen met het volgende probleem. Het is serieus, dus graag serieus antwoord.

Ik ben met kerst uitgenodigt bij de tante en oom van mijn vriend. (in zeeland, ikzelf kom uit omg. utrecht) Ze zijn nogal van 'vroeger', waar opzich niets mis mee is, want iedereen is wie hij is.. Ik mag 1e kerstdag dus niet bij mijn vriend slapen. Ik vind het niet heel erg, en dat is het probleem ook niet.

MAAR, ik heb eigenlijk een beetje WC-angst. Ik vind dat heel vervelend. Als ik naar het tiolet moet, ga ik eigenlijk liever niet, totdat ik zeker weet dat niemand langs de deur loopt, of na mij op het toilet moet.. Ik bedoel dus nu voornamelijk de ontlasting.. Thuis bij mijn vriend vind ik het ook niet leuk om naar het toilet te gaan. Hij doet dit bij ons wel, en ik weet dat het eigenlijk helemaal niet raar is.

Maar toch schaam ik me op de een of andere manier kapot voor..

Iemand die me kan helpen??

Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:22
Laloeske*
Laloeske* is offline
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, daar stond alleen een 'angst voor wc' maar dan in de vorm van het plassen. Ik heb het voornamelijk in de vorm van de ontlasting. Ik hou het zo erg vol, dat ik op een gegeven moment krom loop van de buikpijn.

Mijn vriend heeft nu gevraagt om 3 dagen bij hem (zijn tante en oom, hijzelf en mij thuis) te slapen..

Ik sla dus liever 1 dag over, en kom nu met allemaal smoezen..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:23
Romie
Romie is offline
haha jah dat ken ik wel, ik ga ook niet graag op andere plekken naar de wc, of eigenlijk alleen waar ik mij op mn gemak voel..(op het werk bv maakt t me niks uit) maar bij mensen thuis..nee liever niet..bovendien kan ik er dus ook niet tegen als iemand langs mijn deur loopt of er voor staat, hallo ze hoeven me tog niet te horen plassen
maarjah ik heb geen andere tips dan je er tog maar over heen te zetten, je zult tog naar de wc moeten op n gegeven moment

iig raar is het niet hoor, je bent niet de enige

edit: ik zie net dat je zegt in de vorm van ontlasting...tjah ik kan me voorstellen dat je dat niet graag op een andere plek doet, maar als je het nou dan bv s`nachts doet? Dan slaapt iedereen immers...

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:24
Laloeske*
Laloeske* is offline
Ik las indd dat ik niet de enige was hier.. Maar toch, van het -op een gegeven moment krom lopen van de buikpijn- wil ik toch best wel af....
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:38
Estar
Estar is offline
Vragen of er iemand voor je naar de wc wil is geen optie?

Klinkt onwijs stom, maar misschien scheelt dat?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:41
Laloeske*
Laloeske* is offline
Citaat:
Estar schreef op 14-12-2005 @ 21:38 :
Vragen of er iemand voor je naar de wc wil is geen optie?

Klinkt onwijs stom, maar misschien scheelt dat?
Geen idee. Misschien is dat wel wat ja. Maar als je je 'windjes' gaat ophouden, krijg ik een opgezwollen buik, en krijg ik buikpijn. Das niet zo fijn als je daarna met je vriend naar bed gaat.. En daar wil ik vanaf. Maar dat kan maar op een manier (en dat weet ik): uitproberen, en gewoon DOEN..

Maarja, hoe?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:50
notorius
notorius is offline
Omg.. waar mensen zich wel niet druk over kunnen maken.
Oud 14-12-2005, 21:02
Estar
Estar is offline
Citaat:
Laloeske* schreef op 14-12-2005 @ 21:41 :
Geen idee. Misschien is dat wel wat ja. Maar als je je 'windjes' gaat ophouden, krijg ik een opgezwollen buik, en krijg ik buikpijn. Das niet zo fijn als je daarna met je vriend naar bed gaat.. En daar wil ik vanaf. Maar dat kan maar op een manier (en dat weet ik): uitproberen, en gewoon DOEN..

Maarja, hoe?
euh als ik een scheet moet laten loop ik gewoon ff weg niemadn die daar raar van opkijkt.

Ze kunnen hoogstens lachen als je de gang oploopt en je laat een scheet waarvan de buren denken dat er bij jullie een bom ontploft.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 21:09
Peacefully
Peacefully is offline
ik heb het ook een hele lange tijd gehad, totdat ik besefte dat ik gewoon superstom bezig was. als je 3 dagen lang met kerst met buikpijn zit alleen maar omdat je niet naar de WC gaat, heb je daar alleen jezelf mee. iedereen moet naar de wc. iedereen moet ook een keer poepen praat dat in op jezelf. iedereen doet het en iedereen MOET het doen. te lang inhouden is helemaal niet goed, bovendien krijg je dan een opgeblazen buik en dat zijn veel ergere gevolgen. gewoon logisch nadenken. IEDEREEN gaat. jij moet ook
Oud 14-12-2005, 21:12
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb het ook wel een beetje, niet zo erg dat ik het tot buikpijn aan laat komen, maar als ik 's avonds voordat we gaan slapen nog 'moet' dan doe ik dat nooit, want dan zit m'n vriend in de kamer op me te wachten (tot hij kan) ... met het gevolg dat ik dan last krijg van m'n buik als we in bed liggen en dan alsnog ga.

Ik heb ook dat ik als ik ergens anders ben sneller last krijg van m'n darmen. Ook bij m'n vriend. Dat is nog eens extra irritant.

Maar echt wc-angst heb ik niet. Ik los dat 's avonds-niet-willen-probleem op door gewoon overdag te gaan en dan wachten ze maar gewoon totdat ik klaar ben!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 21:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Laloeske* schreef op 14-12-2005 @ 21:22 :
Ik sla dus liever 1 dag over, en kom nu met allemaal smoezen..
Hij is je vriend: waarom mag hij niet van je angst weten?
Oud 14-12-2005, 21:59
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-12-2005 @ 22:44 :
Hij is je vriend: waarom mag hij niet van je angst weten?
Nou ja, het is niet iets dat je 's middags bij de thee even aankaart he Tuurlijk hoeft ze zich er niet voor te schamen enz. enz., maar ik kan me wel voorstellen dat het geen onderwerp is dat je snel vertelt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 22:00
W1A
W1A is offline
Citaat:
notorius schreef op 14-12-2005 @ 21:50 :
Geloof me je gaat je er echt druk over maken als je dat hebt en op vakantie bent!!!

Als je na meer dan een week nog steeds niet wil lukken!!!!

Verder je kan het het beste gewoon zeggen als het je echt zo dwars zit. Maar maak je je er niet een beetje te druk over? waarschijnlijk heeft je vriend ook wel zo zijn dingetjes die hij wat vervelend vindt bij jou thuis.
En één dagje missen is ook niet het einde van de wereld, toch?

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 22:03
Missy1234567890
'Gewoon' vertellen... ik heb m'n vriend net ook iets verteld wat me al een poosje dwars zit (iets heel anders, maar ook iets waarvoor ik me schaam) En geloof me, het lucht heel erg op.
Hij is je vriend, dus hij zal je er echt niet minder lief op gaan vinden.

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 22:32
zeep007
zeep007 is offline
Haha, ik ken dit! Toen ik nog net met mn vriend had zeg maar.
Maar als ik dan moest poepen bv, deed ik dat ook niet, totdat ik thuis was zeg maar.
Enkele tips:
- als je moet, en ze hebben een wc in de badkamer. Ga dan douchen! Zet de douche aan, ga naar naar de wc, en dan relaxed douchen. Niks aan de hand. Niemand ziet, hoort, ruikt wat, zeg maar
- Ga heel vroeg 's morgens, als iedereen slaapt of juist heel laat.

Ik moet er nu wel om lachen dat ik er toen last van had, maar nu, lange tijd verder, heb ik daar echt nooit meer last van. Alleen op vakanties heb ik daar nog moeite mee.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 23:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-12-2005 @ 22:59 :
Nou ja, het is niet iets dat je 's middags bij de thee even aankaart he Tuurlijk hoeft ze zich er niet voor te schamen enz. enz., maar ik kan me wel voorstellen dat het geen onderwerp is dat je snel vertelt.
Nou ja, als je het brengt als: 'Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik vind het heel vervelend om bij vreemde mensen naar de wc te gaan. Dus ik wil liever niet zo lang bij je oom en tante logeren. 2 dagen gaat, maar 3 dagen is echt te veel'
Dan begrijpt ie dan toch wel lijkt me?
Oud 14-12-2005, 23:26
Estar
Estar is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 14-12-2005 @ 23:32 :
Haha, ik ken dit! Toen ik nog net met mn vriend had zeg maar.
Maar als ik dan moest poepen bv, deed ik dat ook niet, totdat ik thuis was zeg maar.
Enkele tips:
- als je moet, en ze hebben een wc in de badkamer. Ga dan douchen! Zet de douche aan, ga naar naar de wc, en dan relaxed douchen. Niks aan de hand. Niemand ziet, hoort, ruikt wat, zeg maar
Lekker lullig voor de gene waar de nood hoog bij is.

Lekkere duppelende water wat op je blaas werkt. En ze krijgen de gedachte: stom mens, wie gaat er nou douche terwijl we aan het eten zijn
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 01:41
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
ik kerken het!!!
Als ik ergens anders was dan thuis durfde ik ook niet na de wc te gaan. Als we bijvoorbeeld op een camping stonden hield ik het ook wel 3-4 dagen vol om niet te gaan. Ik kan je helaas niet helpen bij mij is het over gegaan toen ik coilitus ulcerosa kreeg (net zoiets als de ziekte van crohn) waardoor ik nu elk uur ongeveer naar de wc moet. Niemand staat er raar van te kijken als ik nu naar de wc ga en nogal vaak
Oud 15-12-2005, 09:34
JJ13
JJ13 is offline
ik herken het ook, ik heb t ook wel bij mijn vriend thuis, maar dat is nu veel minder. ik denk dat je gewoon even over een drempel heen moet, je weet dat hij het ook bij jou doet. anders probeer er met hem over te praten succes ermee
Oud 15-12-2005, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 15-12-2005 @ 00:26 :
Lekker lullig voor de gene waar de nood hoog bij is.

Lekkere duppelende water wat op je blaas werkt. En ze krijgen de gedachte: stom mens, wie gaat er nou douche terwijl we aan het eten zijn
Duh, je gaat je toch ook niet tijdens het eten douchen? Maar gewoon 's ochtends, en dan naar de wc. Dat helpt wel hoor.
Ik kan ook niet zomaar naar de wc bij andere mensen thuis, douche aan doen (of kraan kan soms ook al genoeg zijn) helpt dan wel. Het leidt jezelf vooral af.

Praat verder op jezelf in; het is echt niet raar dat je naar de wc gaat, helemaal niet zelfs, iedereen doet dat.

(Ik heb dit overigens vooral heel erg met plassen, dat kan ik echt niet wanneer ik iemand hoor buiten de deur, of wanneer ik het gevoel heb dat er iemand aan zou kunnen komen. Nu gaat het wel beter, maar 't is echt heel vervelend. 't Is ook enorm onbewust, ik kan er zelf weinig aan doen, ik moet me er alleen heel bewust van worden dat niemand op me let en dat het niet raar is. Jij hebt hetzelfde. Blijf op jezelf inpraten.)

Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 10:31.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 12:14
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-12-2005 @ 11:28 :

(Ik heb dit overigens vooral heel erg met plassen, dat kan ik echt niet wanneer ik iemand hoor buiten de deur, of wanneer ik het gevoel heb dat er iemand aan zou kunnen komen. Nu gaat het wel beter, maar 't is echt heel vervelend. 't Is ook enorm onbewust, ik kan er zelf weinig aan doen, ik moet me er alleen heel bewust van worden dat niemand op me let en dat het niet raar is. Jij hebt hetzelfde. Blijf op jezelf inpraten.)
Dit heb ik ook, maar dan niet zozeer bij vrienden of vriendinnen thuis, maar in café's enzo
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Axilithor schreef op 15-12-2005 @ 12:44 :
Je moet er gewoon een spel van maken om zo hard mogelijk te schijten zodat zoveel mogelijk mensen het horen. Daar de lol van inzien zal helpen
Precies, vooral omdat vrijwel zeker niemand er iets over zal zeggen, maar iedereen je heeft gehoord (Behalve wanneer je moeder er bij zit, of je broertje ofzo...)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 15-12-2005 @ 13:14 :
Dit heb ik ook, maar dan niet zozeer bij vrienden of vriendinnen thuis, maar in café's enzo
Ik heb het overal. Soms ook wanneer ik zeker weet dat ik alleen ben, maar het gewoon een onbekend huis/wat dan ook is, dan maakt die druk van 'nu moet ik' echt dat ik in paniek schiet. Ik heb een keer een paniekaanval gehad, en dat is zó naar Maar goed, met mijn vriend erbij gaat 't nu best goed. Voorheen draaide ik de kraan altijd even open, want dat helpt even de stroom te starten, zeg maar. Dat hoeft nu niet meer, en hij kan ook vrij dichtbij zijn Volgende stap is gewoon plassen terwijl hij z'n tanden naast me staat te poetsen ofzo. Als ik dat kan, dan kan ik de hele wereld aan

(Op vakantie is dat écht een hél, ik dronk altijd zo min mogelijk en kon zo het plassen beperken tot alleen 's ochtends en 's avonds. Mijn ouders begrepen dat echt niet, en gingen me dwingen, terwijl dat juist echt averechts werkt. )
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 12:37
Saarah
Saarah is offline
Ik heb het niet in die mate hoor, ik vind het gewoon verschrikkelijk om naar het wc te gaan terwijl ik weet dat andere mensen me horen, en dan dus vooral in café's. Soms lukt het me dan ook niet
Maar het lijkt me echt heel lastig als je er echt zóveel moeite mee hebt
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 12:43
Verwijderd
Uhu, maar 't gaat steeds beter hoor. Mannen heb het trouwens vaker dan vrouwen, maar weinig vrouwen hebben het echt zo erg. 't Is gewoon oefenen, oefenen, oefenen, en doorhebben dat je geluid mág maken, dat het heel normaal is.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 15:07
hola
hola is offline
Gewoon tegen je vriend zeggen... niet zo van : ik moet je even wat vertellen. maar gewoon als het een keer ter sprake valt ofzo.
Heb ik welgedaan en dat hielp. tuurlijk maakte hij er grappen om, omdat het idd nergens over gaat! het is normaal. maar als hij het weet is het makkelijker..
Oud 15-12-2005, 15:16
gurl19
gurl19 is offline
Ik houd er ook niet van om bij anderen naar de wc te gaan. Als ik bij mn vriend ga probeer ik het altijd voor de tijd te doen zodat ik het weekend weer zonder door kom.
Maarja dat kan dus niet altijd. Dingen die bij mij helpen zijn:

-Boven naar de wc gaan. Daar is het rustig en loopt niemand langs, (en de geur kun je niet ruiken, als de wc bv in de gang is)
-voor of na het douchen (is genoemd) dat helpt echt. Je hebt tijd genoeg, niemand is er in de buurt!

Gewoon proberen! Rustig tijd voor nemen, en jezelf niet opfokken.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 15:38
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Op zich heb je gelijk, maar ik heb het zelfde probleem dat ik mij op ''vreemde'' WC's moelijk mijn ontlasting kwijt kan (pissen gaat nog net! )
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 15-12-2005 @ 16:38 :
Op zich heb je gelijk, maar ik heb het zelfde probleem dat ik mij op ''vreemde'' WC's moelijk mijn ontlasting kwijt kan (pissen gaat nog net! )
't Is een soort reflex van je lichaam; wanneer je je onveilig voelt, houden die sluitspieren zich lekker aangespannen. Je moet ze echt bewust ontspannen, en dat is moeilijk. Maar goed, wanneer je eenmaal doorhebt dat je je niet onveilig hoeft te voelen, heb je nauwelijks nog problemen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
gurl19 schreef op 15-12-2005 @ 16:16 :

Maarja dat kan dus niet altijd. Dingen die bij mij helpen zijn:

-Boven naar de wc gaan. Daar is het rustig en loopt niemand langs, (en de geur kun je niet ruiken, als de wc bv in de gang is)
-voor of na het douchen (is genoemd) dat helpt echt. Je hebt tijd genoeg, niemand is er in de buurt!

Gewoon proberen! Rustig tijd voor nemen, en jezelf niet opfokken.
en gewoon heel veel lucht verfrisser spuiten
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 16:02
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 15-12-2005 @ 16:53 :
en gewoon heel veel lucht verfrisser spuiten
Luchtverfrisser stinkt...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 16:03
Verwijderd
ja maar dat andere ook
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 16:07
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 15-12-2005 @ 17:03 :
ja maar dat andere ook
Haha
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 16:49
Missy1234567890
Ik hou meestal m'n oren dicht als ik dan op de wc zit. Dan hoor ik mezelf niet plassen en dan denk ik dat anderen het ook niet horen. Ja beetje krom, maar het helpt mij wel.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 17:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Cornel schreef op 15-12-2005 @ 16:38 :
Ja ik ken het ook. Dan hou ik het niet bewust op, maar het lukt dan gewoon niet. Pas als ik weer thuis ben, kan ik op mn gemak naar de wc. Zelfs bij mn vriend lukt het niet, terwijl we al bijna 3 jaar wat hebben. Lastig
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 17:50
Fleur
Fleur is offline
Heel herkenbaar en vooral heel lastig.
Ik heb het zelfs 1 vakantie zo erg gehad dat ik 1,5 week niet geweest ben en echt ziek geweest ben van de buikpijn.
Gelukkig heb ik er nu een stuk minder last van en toen ik 10 dagen bij mn vriend thuis was ging het niet zo makkelijk, maar heb me af en toe gewoon gedwongen te gaan
De douche helpt idd goed of 's avonds laat voor t slapen ofzo (als hij al geweest is )

Ik probeer me ook altijd te bedenken dat t helemaal niet erg is, dat iedereen poept etc etc. Maar toch is het soms nog moeilijk.

Maar het is het niet waard om buikpijn voor te hebben en zo je vakantie of familiebezoek of wat dan ook te laten verpesten.

Neem er gewoon even de tijd voor en als je bang bent dat het stinkt en ze hebben geen luchtverfrisser kun je altijd een deo meenemen.
Oud 15-12-2005, 18:44
Verwijderd
Wel goor dat sommige mensen blijkbaar geen raampje bij de wc hebben, of afzuiging
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 18:54
Quantes
Quantes is offline
Ik ken dat wel, maar heb dat vooral in restaurants en zo, eben de bril afdoen. Bij onbekenden of op feetjes ook wel, maar ik zet me daar gewoon overheen. Zul je toch moeten doen...
Oud 15-12-2005, 19:34
esprit-chick
esprit-chick is offline
tsja bekent verschijnsel....

ik bedoel dan niet in de zin van angst in mijn geval, maar t blijft n 'probleempunt'

ja ik denk dat iedereen wel inzieyt dat t er niet beter op wordt als je helemaal niet gaat
dus die optie zal ik overslaan

t punt wat denk ik n heleboel meiden naar in t speciaal naar hin vriendje hebben is dat ze een beetje de oindruk hebben dat vrouwen altijd zo perfect moeten overkoemn, niet menselijk.
jonges willen niet weten dat hun vriendin ook weleens moet poepen en wel s een scheet laat of zelfs boert ofzo

een oplossing zou idd kunnen zijn dat je 's nachts gaat
ikzelf heb ook wel s de doeche aangezet, ik ging tog al doechen, zodat hij t niet kon horen ; als er geen toilet in de badkaer is kan dat natuurlijk niet.

je zou ook in n (horeca) gelegenheid kunenn gaan, als je de deur daar tenminste wel uitkomt

ja en als je echt geen nmogelijkheid hebt tot zown creatieve oplossing zal je er tog echt maar schijt aan moeten hebben vrees ik.....
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:23
Cait
Cait is offline
Ach, ik herken dit zo goed. Mijn vriend kan alles doen en laten bij ons thuis, zonder er 'last' van te hebben. We zijn inmiddels langer dan twee jaar bij elkaar en ik kom er minstens 1 keer per week, maar ik heb welgeteld slechts 1 keer bij hem gepoept (toen we er alleen met z'n tweetjes waren). Het heeft een paar weken geduurd voordat ik bij hem durfde te plassen. Toch best lastig!

Ik weet niet hoe je met je vriend bent, maar ik zou het er gewoon met hem over hebben. Als hij bijvoorbeeld bij jou thuis naar de wc is geweest, uitroepen van 'Ja, ik snap echt niet dat je dat kan!' Kun je wel boeren of winden laten bij hem? Dan is dat ook een aanknopingspunt.
Nu is het natuurlijk extra rot omdat je ergens is een totaal onbekende omgeving bent, maar toch zou ik het erop wagen als ik jou was. Je kunt proberen te gaan als de rest al is gaan slapen of nog slaapt, als je toevallig alleen met je vriend in dat huis bent, of op een ander moment waarop de rest niet zal merken dat je nogal lang op de wc gezeten hebt. Je kunt ook boven naar de wc gaan als dat kan, of vlak voor/na het douchen.

Het is lastig, ik weet het... de eerste twee dagen kun je wellicht nog uithouden, maar die derde is echt vreselijk met een kerstmaal op je maag! Praat er met je vriend over,.. hij zal er vast begrip voor hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten