Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2002, 12:43
Balance
Balance is offline
Nogal raar, maar uit mijn computer komt geregeld één of andere sirene... Ik vraag me af wat dat betekent...
Ik hem al meerdere keren op fouten gecontroleerd, gedefragmenteerd, op virussen gescand enz.
M'n computer staat helemaal niet zo vol, mocht dat er mee te maken kunnen hebben....

Weet iemand wat dit is/betekent? En wat ik er misschien aan kan doen?

Ps. Soms is het nadat hij 2 uur aanstaat, maar het is ook net zo vaak al na 5 minuten, dus het lijkt me dat het ook daar niet aan ligt.
Oud 18-06-2002, 12:59
Six4Eight
Six4Eight is offline
Hoogst waarschijnlijk de temperatuur van de processor en / of kast, ik zou de cooler die erop zit is nakijken.
Oud 18-06-2002, 14:41
MacArt
MacArt is offline
ik had dit ooit eens met een 3d kaart, die werd te heet > alarm!
Het is idd waarschijnlijk iets met oververhitting.
Check je cpu fan etc, als het voornamelijk is bij spelletjes dan ligt het waarschijnlijk aan je videokaart...
fan erop en het probleem is grotendeels weg..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:17
Balance
Balance is offline
't is eigenlijk bij alles.... zowel als ik iets aant typen ben in word als tijdens een spelletje.....
denk idd dat het dan ligt aan die hitte, want mijn kast staat in zo'n speciaal vak van een computermeubel... daar komt maar weinig lucht bij, dus ik zal hem daar eens weghalen!

thanx!
Oud 18-06-2002, 17:06
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
't is eigenlijk bij alles.... zowel als ik iets aant typen ben in word als tijdens een spelletje.....
denk idd dat het dan ligt aan die hitte, want mijn kast staat in zo'n speciaal vak van een computermeubel... daar komt maar weinig lucht bij, dus ik zal hem daar eens weghalen!

thanx!
Je kan ook de zijkant open laten staan van je computer, om zo de warmte echt eens weg te laten "vliegen".
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:13
Verwijderd
Het lijkt me idd dat het een temperatuurwaarschuwing is, vooral met dit weer. Het zou eventueel ook nog een waarschuwing van de S.M.A.R.T.-harddiskwaarschuwing kunnen zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk..als je 'm zo vaak hoort zou die schijf nu allang dood moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het lijkt me idd dat het een temperatuurwaarschuwing is, vooral met dit weer. Het zou eventueel ook nog een waarschuwing van de S.M.A.R.T.-harddiskwaarschuwing kunnen zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk..als je 'm zo vaak hoort zou die schijf nu allang dood moeten zijn
ja, khoor het idd behoorlijk vaak en vandaag was dat helemaal erg, dus dan kan die theorie van de warmte heel goed kloppen.
Maar kheb hem vanavond nog niet gehoord, dus 't gaat goed
Oud 19-06-2002, 01:27
ick
ick is offline
Citaat:
linda85 schreef:

ja, khoor het idd behoorlijk vaak en vandaag was dat helemaal erg, dus dan kan die theorie van de warmte heel goed kloppen.
Maar kheb hem vanavond nog niet gehoord, dus 't gaat goed
tip!

pak de stofzuiger zonder mondstuk (alleen de buis dus) en zet deze eerst achterop je computer op 't roostertje van de ventulatoe (wel pc uitschakelen) laat 'm ff minuutje zuigen (ventilator gaat draaien door de lucht, maakt nix uit) schroef daarna je kast open en houw je stovzuger net boven de ventilator die op je processor zit, weer minuutje doen, zorg dat je de ventilator NIET raakt, doe dit ook bij je videokaart, en de hele rest van je pjuter

als die schoon is maakt ie minder herrie, en koelt ie beter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten