Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2005, 18:54
Someboy
Someboy is offline
Ik heb sinds kort de Logitech Z-5500 speakers. Geweldig geluid, prima set. Alleen af en toe komt er een "plop" uit de speakers en/of woofer. Dat is meestal als ik de speakers aanzet en als me grote licht aangaat in me kamer (dan komt het uit de woofer) Echter gebeurd het ook weleens als ik muziek draait.

Het is niet heel erg vervelend en het gebeurd niet vaak maar iemand die dit ook heeft/herkend? Komt het door het aantal apparaten dat is aangesloten in het huis?

Totaal aantal watt is 500, de woofer 188 weet niet of dat uitmaakt.
Oud 25-11-2005, 20:02
]{ing
]{ing is offline
Gebruik je een geaard stopcontact?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:08
Someboy
Someboy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 25-11-2005 @ 21:02 :
Gebruik je een geaard stopcontact?

Dat is als er van die zilvere dingen in het stopcontact zitten? Dat gebruik ik. Al mijn stekkerdozen hebben dat. Maar waar al het stroom vandaan komt, uit het hoofdstopcontact (de muur) daar zitten geen zilveren dingetjes bij. Dus die is niet geaard...

Hoe kan ik dit verhelpen?
Oud 25-11-2005, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Someboy schreef op 25-11-2005 @ 22:08 :
(...)

Hoe kan ik dit verhelpen?
Als je geen geaarde wandcontactdozen in huis hebt kun je daar weinig aan doen. Eventueel kun je de enige geaarde contactdoos in huis opzoeken en daar dan een snoer vandaan leiden naar je computer. Sowieso vinden computers het lekkerder om op geaarde stopcontacten aangesloten te worden: sommige voedingen werken zelfs niet eens betrouwbaar als je ze niet aardt.

Houd er overigens ook rekening mee dat niet alleen de uiteindelijke wandcontactdoos en alle tussenliggende verlengsnoeren geaard moeten zijn, maar dat ook het apparaat zelf een geaarde stekker moet hebben (platte Kema-stekkers zijn in elk geval al nooit geaard, dus dan ligt de fout waarschijnlijk ergens anders).

Overigens zijn sommige apparaten gewoon gevoeliger dan anderen. Ik hoor ook wel eens gekraak over mijn boxen als ik een van mijn beeldschermen aanzet, omdat dat ineens heel veel stroom trekt.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:45
]{ing
]{ing is offline
Idd randaarde ligt het niet aan, heb even de achterkant van de sub opgezocht.

Trouwens wel een veel voorkomend probleem met de Z5500, dat ploppen. Op gathering.tweakers.net is er een heel topic over Logitech setjes, daar zou ik ook eens kijken voor een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 23:12
Someboy
Someboy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 25-11-2005 @ 22:45 :
Idd randaarde ligt het niet aan, heb even de achterkant van de sub opgezocht.

Trouwens wel een veel voorkomend probleem met de Z5500, dat ploppen. Op gathering.tweakers.net is er een heel topic over Logitech setjes, daar zou ik ook eens kijken voor een oplossing.
Ik dacht dat ik het idd al eens ergens gelezen had. Mijn achterkant ziet er anders uit trouwens. Ik heb geen plugjes die er van achter ingaan maar zo'n 18 gauge snoer. De uiteinde lopen uiteen en dan heb je een zwarte en een rode ingang.

http://www.kalyx.com/store/images/PET22-1560.jpg
Zoiets dus
Oud 28-11-2005, 10:18
Big Boi
Big Boi is offline
GoT zegt:

DE FAQ:

Ga ik last hebben van de 'plopjes' als ik een Logitech Z-5500 koop?
Dat kunnen we helaas niet op voorhand zeggen. Er zitten zeker goede sets tussen en de meeste sets zullen wel goed zijn (dat mogen we toch hopen), maar je zal het helaas moeten ondervinden of je er last van hebt of niet...

En wanneer komen die fameuze plopjes dan voor?
Bij het in- en uitschakelen van elektrische apparaten, die moeten zelfs niet op dezelfde stroomgroep zitten. Het is ook totaal onafhankelijk van wat je op je set aan het beluisteren bent.
Oud 01-12-2005, 17:00
Herveld
Herveld is offline
sluitje geluidset aan op een andere stroomgroep, dus niet een groep waar je verlichting op zit ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 15:56
Methuselah
Methuselah is offline
Ik heb de X-530 en ik heb er ook last van.
Oud 17-12-2005, 17:35
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Wat jullie horen is het vonkje wat over de schakelaarcontacten springt als je inschakeld.
Doordat jullie zulke goede speakers hebben die veel laag weergeven komt die schakelklik extra hard naar voren
Wat je het beste kunt doen is zorgen dat het volume van je speakersset altijd laag staat als je afsluit en het beste is om de speakers eerst uit te doen alvorens af te sluiten en pas na opstarten weer als laatste aan te zetten en dit aan en uit zetten dus altijd met een zo laag mogelijk volumeniveau.
Des te meer apparaten tegelijkertijd op die ene groep aangaan des te hoger is de stroom die vloeit tijdens inschakelen en des te heftiger de vonk in de schakelaar.
Gouden regel is dus : Eerst speakers uit dan de rest en Eerst PC aan en dan de speakers.
Op deze manier krijg je geen schakelklik te horen en krijgen de speakers niet steeds die klap te verwerken

Laatst gewijzigd op 17-12-2005 om 17:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten