Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Btw, zoiets had ik met t ziekenfonds. Ik stond bij mn ouders op de polis (is wel ff geleden), maar moest een eigen polis regelen. (leeftijd, inkomsten, te hoog, vaag verhaal.) Omdat ze (agis in dit geval) me niet konden verplichten een verzekering bij hun af te sluiten, en ze me niet op dezelfde polis wouden laten staan, kon ik tussentijds van verzekeraar veranderen. Immers, agis vond het zelf niet goed als ik dezelfde polis zou houden. Jouw situatie lijkt daar wel veel op, en volgens mij kun je dus gewoon veranderen van verzekeraar. tip : je kan het aan die lui van Unive overlaten. Die regelen veranderen van verzekeraar wel voor je, als je daar om vraagt. Tenminste, dat deden ze voor mij wel.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Gewoon een brief sturen dat je uit de verzekering gaat per nu, en of ze zo vriendelijk willen zijn de kosten aan te passen. Ik vind het trouwens zeer twijfelachtig of je aan die polis vast zou zitten, ze mogen om te begonnen jou er niet aan houden omdat ze het ding ook aan iemand anders verkocht hebben.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
daarnaast zijn termijnen van 5 jaar best achterlijk lang.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want sowieso, even los van wie het initiatief nam of niet, in de algemene (dus niet de bijzondere die aan de polis zijn gehecht) voorwaarden van alle verzekeringen staat dat tenzij anders is bepaald alle mededelingen aan de verzekeraar schriftelijk moeten worden gedaan, soms zelfs aan het hoofdkantoor. Het was wel netjes geweest als die verzekeringsagent duidelijk had meegedeeld dat alle veranderingen, opzeggingen, whatever allemaal schriftelijk gedaan moeten worden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een verzekeraar stuurt ook rustig een incassobureau op je af, komen de incassokosten er ook nog bij. aar zit je ook niet op te wachten denk ik... |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Voor de verzekering is de heibel die het ze kost om iemand onterecht aan een polis te houden dan groter dan het kost om toe te geven. Maar zoals ik al zei, de verzekeraar zelf heeft de TS al een grond gegeven waarom het oude contract niet meer geld, en ze dus onmogelijk kunnen eisen dat iemand zich eraan moet houden.
|
![]() |
||
Citaat:
Wel zou de verzekeraar, in het geval van een bepaalde uitkering, het openstaande premiebedrag nog op de verzekerde kunnen verhalen. (In dit geval dus; inhouden op het anders uit te keren bedrag). Ook mag de verzekeraar wachten met uitkeren totdat je daadwerkelijk betaald hebt. (gaat wat lastig, bij een uitvaartverzekering ![]() Mocht de verzekeraar de verzekering willen afzeggen omdat je niet betaalt, is er hooguit een betalingsverplichting over de periode dat je niet betaalt hebt. De periode tussen opzeggen namens de verzekeraar en het stoppen met betalen, ben je gewoon verzekerd.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Verzekeren van gsm Verwijderd | 22 | 14-02-2006 16:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
Iets mis met baarmoeder? FayLa32 | 24 | 15-01-2006 17:57 | |
Werk, Geld & Recht |