Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2005, 15:51
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Afgelopen weekend (17 en 18 december 2005) vond de Jumbo Kerst Show plaats in de Brabant hallen in Den Bosch. Om het concert van zanger Brace meer cachet te geven werd het Soul Cycle flatland BMX team ingehuurd. Het idee was om tijdens het optreden wat trucs te doen. Na de eerste repetitie liep een woordenwisseling echter uit de hand en werden er klappen uitgedeeld. We belden met Hoite Polkamp van Soul Cycle en RELOAD voor zijn versie van het verhaal.
Txt: Emko Bos | Img: Hoite Polkamp

"Na de eerste repetitie moesten we back stage wachten op de volgende. Wij zaten wat te drinken op een aantal banken toen Brace erbij kwam zitten. Hij begon een verhaal over dat we 'homo's' zijn met die fietsjes enzovoort. Dit soort talk hebben we vaak genoeg gehoord, dus wij gingen in discussie met hem op een melige toon, niet al te serieus. Er werd gedold en gelachen. Brace deed hierbij erg uit de hoogte: HIJ had 5 top 40 hits, HIJ was beroemd, HIJ stond ver boven ons. Ondertussen kwam Jim Bakkum (van Idols en Dancing with the Stars) erbij zitten, zonder zich verder te mengen in het gesprek."

Dit klinkt nog niet als iets dat uit de hand is gelopen, waar escaleerde de boel dan?
"Op een gegeven moment maakte Brace een opmerking over de moeder van Dez (jongen op de foto) en Bodean, twee broers, dat ze zijn huidskleur zou hebben (Dez en Bodean zijn blank, Brace is gekleurd) en dat ze een dikke kont heeft. Vervolgens zei Dez, een minderjarige BMX-er: 'En jou moeder dan?' Na deze opmerking knapte er zichtbaar iets bij Brace. Hij zei: 'NIET over MIJN moeder beginnen!". Vervolgens liep hij op Dez af, ging voor hem staan en gaf hem twee klappen met de vlakke hand in het gezicht. Daarna zei Bodean (Dez z'n oudere broer): 'Hey, kappen nou!', waarna Brace op Bodean afstormde en hem een klap met de vuist in het gezicht gaf. De overdonderde Bodean stond vervolgens op, waarna Brace hem een kopstoot uitdeelde. Deze acties kwamen volstrekt onverwachts. Brace was echter nog niet klaar en wou boven op Bodean springen. Toen ik dit zag sprong ik op om Brace bij mijn collega BMX-er weg te trekken. Nadat ik zelf nog een klap incasseerde kon Brace met behulp van drie mensen van de beveiliging overmeesterd worden en afgevoerd worden naar zijn kleedkamer. Lichamelijke schade bij Bodean was een tand door z'n lip en een bult op z'n hoofd. Verder waren beide jongens enorm geschrokken."

En toen?
"Wij, de BMXers, zijn vervolgens geschrapt uit het programma, Brace niet. Uiteraard hebben wij aangifte gedaan, maar wij zijn ontsteld over dit gedrag van een zogenaamde 'artiest' die een erg apart idee heeft van 'de kerst gedachte'. Getuigen zijn er genoeg: een aantal medewerkers van het productiebedrijf CTM, Jim Bakkum, zijn manager en een aantal beveiligingsmensen. Verder waren de artiesten van Djumbo, Kus, Elize en CH!PZ ook back stage aanwezig."

Je hebt het er niet bij laten zitten en je hebt de pers aangeschreven, waarom?
"Omdat ik vond dat iedereen moet weten dat Brace zonder aanleiding minderjarige, weerloze jongens slaat tijdens een Kerst Show heb ik de media ingeschakeld. Ik heb het verhaal gemaild naar RTL Boulevard, Prive, Break Out, de Telegraaf, de Hitkrant en SBS Shownieuws."

Hoe is er gereageerd?
Binnen een half uur had ik een redacteur van SBS Shownieuws aan de telefoon. Die vond het verhaal behoorlijk shocking en wou er een flink item aan besteden. Niet veel later stond ik voor de camera mijn verhaal te doen. De twee jongens die Brace geslagen had, Dez en Bodean, wilden niet voor de camera verschijnen.Jammer, zeker als je het schattige smoelwerk van de minderjarige Dez zou zien. Uiteindelijk is het ook nog langsgekomen op RTL Boulevard, waar Nederlandsfavoriete tv persoonlijkheid Albert Verlinden het behandelde als een 'nieuwtje' dat hij van zijn 'kijkerspanel' had ontvangen. Dit alles resulteerde onder andere in het direct offline gaan van Brace z'n officiele website. Daarnaast vond iemand het ook nodig om anoniem een dreigement in te spreken op mijn voicemail ('yo, met brace, ik ga je doodmaken, jonge'), wat een slapeloze nacht opleverde, om er de volgende dag achter te komen dat het een hele slechte grap was van een vriend van mij."

Nog contact met Brace gehad?
Nee dus. Hij mag me echter altijd mailen om z'n excuses alsnog aan te bieden (hoite@reload.nl), maar ik denk dat hij voorlopig wel zoet is met het proces verbaal wat hij aan z'n broek heeft hangen.
Oud 24-12-2005, 16:03
Unique Clone
Unique Clone is offline
Brace is een nerd en een homo, + hij is down syndroom.
Oud 24-12-2005, 16:10
Haligh
Haligh is offline
wat een mongool.
Oud 24-12-2005, 16:24
Verwijderd
Lekker boeiend.
Oud 24-12-2005, 16:49
Metal
Metal is offline
Ik zou die brace serieus weleens met een houten knuppel willen bewerken.
Oud 24-12-2005, 17:07
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
MCH schreef op 24-12-2005 @ 17:24 :
Lekker boeiend.
het is natuurlijk geen oasis he .
Oud 24-12-2005, 17:11
655321
655321 is offline
ik heb alleen de topictitel gelezen.
Die negers ook altijd he, malle ventjes.
Oud 24-12-2005, 17:28
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Ik vind het vrij gay dat die lui zich zomaar laten slaan door zo'n vervelend opdondertje als Brace.
Oud 24-12-2005, 17:32
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 24-12-2005 @ 18:28 :
Ik vind het vrij gay dat die lui zich zomaar laten slaan door zo'n vervelend opdondertje als Brace.
Haha inderdaad.
Oud 24-12-2005, 17:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dus meneer de beugelbek is naast een belabberde performer, waardeloze zanger en dodelijk saaie persoonlijkheid ook nog eens een homofoob, een arrogante kwast en een agressieve loser.

Neersteken, opknopen, afbranden en uitstrooien.
Oud 24-12-2005, 17:38
one.
one. is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 24-12-2005 @ 18:28 :
Oud 24-12-2005, 17:45
Verwijderd
brace is een mongool

en bmx-ers mep je niet...
Oud 24-12-2005, 17:47
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Neersteken, opknopen, afbranden en uitstrooien.
Oud 24-12-2005, 17:51
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
koekjes schreef op 24-12-2005 @ 18:45 :
en bmx-ers mep je niet...
precies, die schop je van hun te kleine fietsjes.
Oud 24-12-2005, 17:55
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
Haligh schreef op 24-12-2005 @ 18:51 :
precies, die schop je van hun te kleine fietsjes.
Idd, of je gooit ze van een hoog flatgebouw. Hoe urban is dat?
Oud 24-12-2005, 18:04
antigone
antigone is offline
geenszins bevorderlijk voor de kerstsfeer

Regels voor berichten