Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2005, 21:03
My Info
My Info is offline
Ik heb (had) sinds 4 maanden een hele leuke realtie. Maar des te beter ik hem leerde kennen, des te erger hij werd, in de zin van, agressiviteit en totale controlle willen. Ik mocht veel dingen niet meer doen van hem (zoals simpelweg uitgaan met vrienden, bij me ouders op bezoek etc.) Dit ging mij allemaal te ver en heb regelmatig met hem gesproken. Elke keer bood hij zijn excuses aan en zei er wat aan te doen. (wat overgens niet gebeurde) Ik heb het een paar keer opnieuw gebrobeert, maar telkens ging het fout. Nu heb ik er een punt achter gezet, en heeft hij me enerzijds meerde malen bedreigd, en anderzijds heeft hij meerdere malen zijn excuses aangeboden voor zijn gedrag. Het probleem is dat desondank hij me dit allemaal geflikt heeft ik toch heel veel van hem hou (waarom weet ik niet) Ik vind het heel moeilijk om te accepteren dat het verleden tijd is, en zeer moeilijk om hem niet op te bellen en hem nog een kans te geven. Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.
Oud 15-12-2005, 21:20
M'ne
M'ne is offline
Ik begrijp volkomen dat je moeite hebt om hem los te laten. Meer dan logisch dat je nog veel voor hem voelt. Maar je moet je gewoon afvragen of hij heet waard is en of jij je niet volkomen gelukkig wil voelen bij deze jongen. Ik denk van niet...
Oud 15-12-2005, 21:21
Muchacha
Muchacha is offline
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, als je wilt mag je me pm'en.

Ik heb hem laten vallen als een baksteen na de zoveelste sms-aanval (7 oproepen en sms'en tussen 7.30 en 8.15). Toen heeft ie 2 weken lopen janken en smeken... Ik heb mijn been stijf gehouden en na een paar weken/maanden had hij het door. Ik hoor hem niet meer nu. Pijnlijk. Maar ik ben wel gelukkig
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:39
My Info
My Info is offline
Citaat:
M'ne schreef op 15-12-2005 @ 22:20 :
Ik begrijp volkomen dat je moeite hebt om hem los te laten. Meer dan logisch dat je nog veel voor hem voelt. Maar je moet je gewoon afvragen of hij heet waard is en of jij je niet volkomen gelukkig wil voelen bij deze jongen. Ik denk van niet...
ja daar heb je gelijk in.....en toch blijven de twijfels. Denk dat ik me been stijf me houden hierin.

dankjewel
Oud 16-12-2005, 09:39
JJ13
JJ13 is offline
Het zal moeilijk voor je zijn, maar ik debk dat als je teruggaat naar hem, dat het dan hetzelfde blijft, hij kan wel zijn excuses aanbieden, maar daarmee veranderd hij niet. ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen, succes ermee.
Oud 16-12-2005, 11:25
elledc
elledc is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 16-12-2005 @ 10:39 :
Het zal moeilijk voor je zijn, maar ik debk dat als je teruggaat naar hem, dat het dan hetzelfde blijft, hij kan wel zijn excuses aanbieden, maar daarmee verandert hij niet. ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen, succes ermee.
Dat vind ik onjuist, als je iemand nog steeds zo graag ziet en moeilijk kunt lossen, dan kan je er wél iets aan doen.

Ts, misschien dat het goed is hem even te lossen, dat hij beseft dat hij fout is, hij zal misschien wel inzien dat dit niet zo verder kan.
Ik weet overigens wat je bedoelt want ik heb dit ook meegemaakt met mijn vriend. Ik ben veel veranderd dankzij hem, ik kan meer relativeren.
Zoiets zit in je hoofd, en kan makkelijk veranderen door erover te praten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 11:56
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 16-12-2005 @ 12:25 :
Dat vind ik onjuist, als je iemand nog steeds zo graag ziet en moeilijk kunt lossen, dan kan je er wél iets aan doen.

...

Ik ben veel veranderd dankzij hem, ik kan meer relativeren.
Zoiets zit in je hoofd, en kan makkelijk veranderen door erover te praten.
Agressie en obsessief gedrag kan je niet zomaar veranderen. Als het echt serieus is (mijn ex is altijd zo geweest, heel egocentrisch, daar valt niets mee aan te vangen ) kan enkel psychologische hulp helpen. En om je daar nu mee gaan bezig te houden op deze jonge leeftijd

...

Ik ben ook veranderd dankzij mijn ex, ik kan zeker ook relativeren en rationeel nadenken over de liefde. In zijn hoofd is er nog niets veranderd, ook al heb ik 100x met hem gepraat en zeiden zijn ouders ook dat hij hulp nodig had.... Van zo'n jongen kan je maar best zo snel mogelijk weglopen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 13:12
clienus
clienus is offline
is het niet je poot stijf houden?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 13:12
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Je moet jezelf distanciëren van iemand die agressief is en je claimt. Wat een losah.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 14:03
My Info
My Info is offline
jullie hebben er ook gelijk in, maar hij krijgt op dit moment ook psychologische hulp. Maar wat utopia5 zegt daar ben ik het deels mee eens. Misschien dat hij nu realiseerd dat het zo niet door kan gaan, en dat hij echt wat moet laten veranderen. Maar dat risico wil ik ergens ook weer niet lopen, om dit nog een keer mee te maken. Liefde maakt soms meer kapot als lief is huh..
Oud 16-12-2005, 15:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon niet meer reageren en hem uit laten janken. Hij moet maar voelen hoe dom hij is geweest. Als jullie eerst het probleem oplossen kun je het onderwerp misschien weer oppakken, maar dat ligt er maar net aan hoe jullie allebei willen.
Oud 16-12-2005, 16:22
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 16-12-2005 @ 16:42 :
Gewoon niet meer reageren en hem uit laten janken. Hij moet maar voelen hoe dom hij is geweest. Als jullie eerst het probleem oplossen kun je het onderwerp misschien weer oppakken, maar dat ligt er maar net aan hoe jullie allebei willen.
Jæ.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 20:21
botervleug
botervleug is offline
Vraag jezelf af: ben je verliefd op die jongen of ben je verliefd op hoe die jongen zou moeten zijn ?

Als het dat laatste is, weet je dat dat een droombeeld is. Dat gaat gewoon niet gebeuren met hem.

Geef jezelf het recht om je rot te voelen, ook al was de relatie kort en misschien niet helemaal rooskleurig.

Verdriet slijt, echt waar. dag na dag, weken worden maanden en op zeker moment merk je dat het draaglijk wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten