Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2005, 19:59
Verwijderd
Ik ben de laatste weken aan het proberen foto's van concerten te maken. Vind het alleen heel moeilijk en ik heb tips nodig
misschien handig om te vermelden, ik heb een 'gewone' digitale camera, een canon powershot a95.

eerste serie (met flits)

tweede (zonder flits, isowaarde op hoogst = 400)

derde (met flits)

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2005, 20:01
Verwijderd
de zwart wit vind ik erg sfeervol <3
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 20:05
Benteknol
Benteknol is offline
heb je ze ook bewerkt ?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Benteknol schreef op 16-12-2005 @ 21:05 :
heb je ze ook bewerkt ?
ja, oja, dat had ik er wel bij moeten zeggen. ik heb de kleurbalans verandert, want m'n camera heeft nogal last van een rode waas (dat ligt waarschijnlijk aan mij). En de contrasten bijgezet.

en natuurlijk 2 foto's zwart wit gemaakt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 20:36
hmhm
hmhm is offline
Zitten erg mooie bij.
Sta je dan tijdens het optreden op het podium of zoom je in?
Oud 16-12-2005, 23:00
Tom Violence
Tom Violence is offline
Ik vind alleen de laatste wel okee, beste compositie, lijkt het meest scherp en de kleurtemperatuur en belichting zijn in orde.
Oud 17-12-2005, 10:03
Charlottetje
Charlottetje is offline
Sommige zijn niet scherp of net vervelend bewogen...
ik denk dat je wel gewoon lekker op de hoogste iso waarde mag schieten, zeker als dat toch maar 400 is.
met flits werkt voor jou kennelijk het beste, dat zijn de meest scherpe foto's.

vooral lekker door blijven gaan en oefenen. tenminste, dat is mijn eigen ervaring.
Op een gegeven moment merk je vanzelf hoe je het beter kunt doen.
Oud 17-12-2005, 10:44
Verwijderd
een powershot mag dan net iets meer zijn dan een gewone, maar vind het niet je van het ...te veel beweging
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:34
Al Murphy
Al Murphy is offline
Vooral hiermee doorgaan.

Die eerste twee foto's vind ik helemaal niks. Het onderwerp van die foto's lijkt wel te zijn "hoe laat je een oud JBC-hemd er nog lelijker uitzien dan dat het al is" ipv "yeah, ik zat midden in een spannend live-optreden". Die foto van dat meiske met niet-flatterende hoodie vind ik wel heel leuk, en zou volgens mij (van deze serie foto's) het best overkomen op een drukke gazettenpagina.

Die zwart-wit foto van die bassist vind ik ook weer iets minder, omdat ook daar het t-shirt (door het kikvorsperspectief) de aandacht naar zich toe trekt.

Maarja, waar bemoei ik me mee. Ik ken niks van foto's maken.
Oud 17-12-2005, 14:41
Haligh
Haligh is offline
ik vind alleen die jazz bass mooi op de laatste foto.
dus niet de foto, maar de jazz bass.
Oud 18-12-2005, 18:56
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik heb ook een paar concert fotos weet iemadn hoe je die moet uploaden?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 20:07
Vanilia
Vanilia is offline
Je sluitertijd is te lang en je diafragma is te groot. Jammer maar komt omdat je digitaal werkt. Kan je zelf je sluitertijd en diafragma instellen? t Nadeel is gewoon dat je ook vrij snel bewegende bands gekozen hebt. Is ook al wat moeilijker, probeer je sluiter zo kort mogelijk open te houden maar als je t niet in kan stellen is t echt een kwestie van gewoon zo doorgaan. Lekker veel foto's maken tijdens zo'n concert en misschien zit er dan maar 1 goeie bij maar dat is niet erg. Heb ik nu ook nog vaak. Dat er maar een paar goeie bijzitten... Maar goed gewoon blijven uittesten. Alleen is het toch jammer als je inflitst...
Oud 20-12-2005, 22:34
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Vanilia schreef op 20-12-2005 @ 21:07 :
Alleen is het toch jammer als je inflitst...
Dit is geen inflisten meer.
Oud 20-12-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Vanilia schreef op 20-12-2005 @ 21:07 :
Je sluitertijd is te lang en je diafragma is te groot. Jammer maar komt omdat je digitaal werkt. Kan je zelf je sluitertijd en diafragma instellen? t Nadeel is gewoon dat je ook vrij snel bewegende bands gekozen hebt. Is ook al wat moeilijker, probeer je sluiter zo kort mogelijk open te houden maar als je t niet in kan stellen is t echt een kwestie van gewoon zo doorgaan. Lekker veel foto's maken tijdens zo'n concert en misschien zit er dan maar 1 goeie bij maar dat is niet erg. Heb ik nu ook nog vaak. Dat er maar een paar goeie bijzitten... Maar goed gewoon blijven uittesten. Alleen is het toch jammer als je inflitst...
ik kan dat wel zelf instellen, maar als ik bijvoorbeeld het diafragma instel, verzint ie er zelf een sluitertijd bij en andersom.

Als ik niet flits, worden al mijn foto's heel wazig (als onderwaterzwemmen met je ogen open). Ik heb al boxen ed geprobeerd te gebruiken als steun, iemand nog ideeën?
(Vluchten voor een moshpit helpt natuurlijk niet bij de scherpte )
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 20:30
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Onlyme schreef op 20-12-2005 @ 23:34 :
Dit is geen inflisten meer.
Sorry maar hoe bedoel je dat?
Oud 21-12-2005, 20:33
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Marloes schreef op 20-12-2005 @ 23:41 :
ik kan dat wel zelf instellen, maar als ik bijvoorbeeld het diafragma instel, verzint ie er zelf een sluitertijd bij en andersom.

Als ik niet flits, worden al mijn foto's heel wazig (als onderwaterzwemmen met je ogen open). Ik heb al boxen ed geprobeerd te gebruiken als steun, iemand nog ideeën?
(Vluchten voor een moshpit helpt natuurlijk niet bij de scherpte )
Ja klopt meestal zo met van die gewoon handige leuke digitale camera's, zijn handige dingen behalve hiervoor. En als je het wel instelt heb je bij digitaal nog steeds de nadeel dat die m toch iets later pakt, dus je sluiter is toch iets langer ook al zet je hem op zijn kortst in. Maar blijf gewoon flitsen dan en probeer ook zelf echt stil te staan. Gewoon echt probeer je eigen te vinden en zo steeds beter te worden. En onscherpte kan met dit soort foto's zelfs mooi zijn.
Nog een tip: Verticaal foto's maken dus dat je een lange foto hebt ipv een brede. Krijg je veel meer op 1 foto!
Oud 21-12-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Vanilia schreef op 21-12-2005 @ 21:33 :
Ja klopt meestal zo met van die gewoon handige leuke digitale camera's, zijn handige dingen behalve hiervoor. En als je het wel instelt heb je bij digitaal nog steeds de nadeel dat die m toch iets later pakt, dus je sluiter is toch iets langer ook al zet je hem op zijn kortst in. Maar blijf gewoon flitsen dan en probeer ook zelf echt stil te staan. Gewoon echt probeer je eigen te vinden en zo steeds beter te worden. En onscherpte kan met dit soort foto's zelfs mooi zijn.
Nog een tip: Verticaal foto's maken dus dat je een lange foto hebt ipv een brede. Krijg je veel meer op 1 foto!
bedankt voor de tips ik heb vandaag trouwens ontdekt dat ik dus wel alles zelf in kan stellen. dus ik ga maar weer het een en ander proberen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 20:42
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Marloes schreef op 21-12-2005 @ 21:39 :
bedankt voor de tips ik heb vandaag trouwens ontdekt dat ik dus wel alles zelf in kan stellen. dus ik ga maar weer het een en ander proberen
Ah dat is mooi, met moshdingen enzo zou ik je sluitertijd op 1/60 zetten als ik jou was, als t goed is licht je diafragma dan tussen de 1 en de 2,8 geloof ik, weet ik niet zeker hoor!
Reageren

Regels voor berichten