![]() |
|
De familie van een jongen in Saoedi-Arabië probeert zijn onthoofding met een geldinzamelingsactie te voorkomen.
777.000 euro De 17-jarige jongen heeft in 2003 zijn vriend tijdens een ruzie vermoord. De familie hoopt 777.000 euro op te halen om de nabestaanden van de vermoorde jongen schadeloos te stellen. Dat meldde de krant Arab News. Sharia De familie van het slachtoffer heeft gezegd in ruil voor het geldbedrag af te zien van de voltrekking van het vonnis. De jongen is veroordeeld volgens de sharia, de islamitische wetgeving die in Saoedi-Arabië ook geldt voor pubers. Onthoofd Hij zit vast in een gevangenis in de hoofdstad Riyad, waar hij met een zwaard wordt onthoofd, als zijn familie het geld niet voor maart 2006 heeft bijeengebracht. http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...ecutiestop.xml -STELLING- Dit soort barbaarse wetgeving kan tegenwoordig echt niet meer gezien de internationale mensenrechten.
Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 11:30. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar helaas heeft elk land zn eigen wetgeving ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Die laatste opmerking kan je ook niet gemeend hebben(, hoop ik). |
![]() |
||
Citaat:
Je kan niet tegen een land zeggen dat zij niet weten wat goed voor hun is, en een bepaalde wetgeving opdringen. Het is een land, vol met mensen die zelf ook kunnen denken en bepalen wat goed voor hun is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus ja. Dat "wij" er andere denkbeelden, levenwijze en rechtigheids gevoel op na houden betekend niet dat anderen per definitie het fout hebben. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder weet ik niet zo goed wat ik van de stelling moet vinden, daar SA helemaal niets te maken heeft met internatinale mensenrechtenverdragen. Netzoals de Verenigde Staten van Amerika. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En dat klopt ook (volgens mij). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Okok, misschien had ik bv communistische of dictatoriele er ook nog bij moeten noemen, maargoed, ik was van mening dat het duidelijk was. |
![]() |
||
Citaat:
face it, mensen ophangen of de kop afhakken is barbaars en bloedlustig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Aflatenhandel is zoooo 15e eeuw.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maargoed. En nu gaat die jongen binnenkort dood omdat er geen 777000 euro ingezameld word. Ik vraag me alleen af hoe objectief wij over situaties daar kunnen oordelen? Tuurlijk gaat het er daar stukken harder en strenger aan toe, niet volgens onze normen en waarden, maar die liggen daar dan ook compleet anders. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ja, ik weet dat het niet zo'n heel sterke argument is, maar het speelt wel mee. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||