Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2005, 21:38
roy1988
roy1988 is offline
hey
ik mischien wel een heel rare iets om te vragen..
nou mijn vriendin heeft me pas vertelt dat ze dromen heeft waarin een fel licht aangaat en er dan iets gebeurt bijv iemand krijgt een ongeluk.. as dat feele licht brand dan gebeurt het egt en krijgt dus iemand een ongeluk..
toen vertelde dat ze sinds een paar jaar. mensen ziet die er niet zijn..hiervan schrok ik heel erg. ik geloofde het wel meteen.
maar die mensen zijn raar zegt ze, ze lopen half in de stoep en hebben kromme benen. de mensen zijn ook niet eng ofzo ze zijn gewoon vriendelijk en lachen.
en elke keer als wij het hierover hebben of ik denk eraan is het net of er iemand over mijn schouder mee zit te kijken ask naar haar erover sms. zoals nu heb ik dat gevoel ook.
ik vind dit heel angstig..
en ik ben ook geen jongetje van 12 of 13 oud nee ik ben 17 dus ben heel erg nuchter over dit soort dingen.
heeft iemand hier ervaringen mee of kan iemand me hierm eer over vertellen?
dat zou ik heeel erg fijn vinen..
gr Roy

Laatst gewijzigd op 22-12-2005 om 21:40.
Advertentie
Oud 22-12-2005, 23:06
Boebsie
Boebsie is offline
Hmm er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn.

1. Ze ziet daadwerkelijk geesten, haar bevindingen zijn betrouwbaar, maar niet valide aangezien geesten niet bestaan. Ze liegt dus niet, maar heeft een psychologische afwijking.

2. Ze ziet daadwerkelijk geesten, haar bevindingen zijn betrouwbaar en valide aangezien geesten bestaan. Ze liegt niet.

3. Ze heeft aandacht tekort. Ze liegt.

Persoonlijk zou ik voor optie 1 of 3 kiezen aangezien ik niet in geloof in het bestaan van geesten.

- Waarom geloof jij haar meteen, aangezien je beweerd nuchter te zijn?

- Is dat gebaseerd op het gevoel dat je krijgt als je over dit onderwerp praat?
Oud 23-12-2005, 12:18
roy1988
roy1988 is offline
aandacht krijgt ze genoeg maar zo is ze niet we zijn al bijna 4 jaatr samen en dat heb ze nog nooit gedaan. ook toen het wat minder tussen ons ging deed ze dat niet
ja ze liegt eigenlijk bijna nooit mja.. dat weet je toch niet ja ik geloof het wel mja aan de andere kant denk ik ook weer van niet.
ze zegt dat ze nooit binnen in een huis zijn.. toen dacht ik zou van ow dan zal ze binnenkort wel zeggen dat ze binnen zijn geweest.. en ja dat heeft ze gister gezegt.
ik denk dat ik denk dat het door het onderwerp komt van het gesprek want het is toch iets wat een mysterie is en best eng is film etc.
ik weet niet wat ik ermee aan moet.
ze word snacht ook huilend wkkr..en dan ik van ja dit is toch wel egt.
Oud 23-12-2005, 13:43
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
roy1988 schreef op 23-12-2005 @ 13:18 :
aandacht krijgt ze genoeg maar zo is ze niet we zijn al bijna 4 jaatr samen en dat heb ze nog nooit gedaan. ook toen het wat minder tussen ons ging deed ze dat niet
ja ze liegt eigenlijk bijna nooit mja.. dat weet je toch niet ja ik geloof het wel mja aan de andere kant denk ik ook weer van niet.
ze zegt dat ze nooit binnen in een huis zijn.. toen dacht ik zou van ow dan zal ze binnenkort wel zeggen dat ze binnen zijn geweest.. en ja dat heeft ze gister gezegt.
ik denk dat ik denk dat het door het onderwerp komt van het gesprek want het is toch iets wat een mysterie is en best eng is film etc.
ik weet niet wat ik ermee aan moet.
ze word snacht ook huilend wkkr..en dan ik van ja dit is toch wel egt.
Kijk eens hier naar, misschien herken je een aantal punten bij haar: http://www.schizofrenieplein.nl/yps2.htm

jij beschrijft bijvoorbeeld:
- "ze word snacht ook huilend wkkr..en dan ik van ja dit is toch wel egt."

ik dacht gelijk hieraan (punt 1 op die website): op voor anderen onbegrijpelijke manier angstig of in de war is

Ook toont jou beschrijving een gelijkenis hiermee (punt 4): beweert stemmen te horen of praat met denkbeeldige, voor anderen niet werkelijk aanwezige personen , aangezien ze het overduidelijk heeft over personen die niet bestaan.

Ik zou zeggen kijk al deze punten na en evolueer hoeveel overeenkomen: http://www.schizofrenieplein.nl/yps2.htm.

Vergis je niet schizofrenie komt bij ongeveer 1 op de 100 mensen voor, en je hebt uiteraard lichtere en zwaardere vormen. Bovendien hoe oud is je vriendin? Aangezien jij 17 bent, schizofrenie openbaart zich vaak bij de leeftijd van 16 tot 26. Je hebt lichte en zware vormen van schizofrenie. Er zijn bijvoorbeeld mensen die prima functioneren in de maatschappij en schizofreen zijn.

Ik wil hiermee niet impliceren dat je vriendin per definitie een psychose heeft, maar het kan wel. Ik vind het een mogelijkheid die je in overweging moet nemen.
Oud 23-12-2005, 20:59
roy1988
roy1988 is offline
ik denk wel dat je gelijk hebt ja.. als ik het zo lees. kan je hier iets aan doen of helemaal niet?
Oud 24-12-2005, 15:25
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
roy1988 schreef op 23-12-2005 @ 21:59 :
ik denk wel dat je gelijk hebt ja.. als ik het zo lees. kan je hier iets aan doen of helemaal niet?
Jawel, maar mocht het zo zijn dat ze een vorm van psychose heeft, kan jij er niet helpen. Ze zal naar een psychiater moeten, die zal dan constateren in hoeverre er sprake is van een psychose en hoogwaarschijnlijk medicijnen toeschrijven.
Oud 24-12-2005, 17:58
lady of the dark
lady of the dark is offline
Neem niet klakkeloos aan dat je vriendin schizofreen is. Het kán. Mijn tante is ook schizofreen en dat is toen inderdaad ook begonnen met vermeende paranormale waarnemeningen. Toch weten we nog veel te weinig om zomaar te zeggen dat ze schizofreen is. Houd er echter wel rekening mee dat het zo kan zijn, maar houd er ook rekening mee dat het niet persé zo hoeft te zijn.
Oud 24-12-2005, 18:02
Subject
Subject is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 24-12-2005 @ 18:58 :
Neem niet klakkeloos aan dat je vriendin schizofreen is. Het kán. Mijn tante is ook schizofreen en dat is toen inderdaad ook begonnen met vermeende paranormale waarnemeningen. Toch weten we nog veel te weinig om zomaar te zeggen dat ze schizofreen is. Houd er echter wel rekening mee dat het zo kan zijn, maar houd er ook rekening mee dat het niet persé zo hoeft te zijn.
offtopic: Stomme Shakespeare?
Oud 24-12-2005, 18:53
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 24-12-2005 @ 18:58 :
Ooit wellis eraan gedacht dat je zelf misschien schizofreen ben? Aangezien je beweerd regelmatig geesten te zien. Dit soort psychose's komen namelijk vaak in dezelfde familie voor, aangezien het erfelijk is. Die erfelijkheid houd in dat er een kans is dat je ontvankelijker ben voor dit soort aandoeningen.

En ik ben nog steeds nieuwsgierig in welke vorm je ze ziet?
Advertentie

Regels voor berichten