Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2005, 16:46
mira_love
mira_love is offline
Hoi!
Ik heb een klein plaatje van ongeveer 14 kB (niet zo groot dus). Deze wil ik graag als achtergrond gebruiken op mijn comp, maar dit lukt niet echt. Of hij komt heel klein in het midden, of je krijgt tig plaatjes op een rij op het scherm, wat ik niet mooi vindt. Hoe krijg ik dit plaatje zo groot dat ik hem als achtergron kan gebruik? Het plaatje moet natuurlijk niet heel erg gaan vervagen...
Wie weet of dit mogelijk is en zoja doe dan?
Alvast bedankt!
Oud 25-12-2005, 17:18
Wammus
Wammus is offline
Er zit op de plaats waar je je achtergrond in Windows kan instellen een optie positie. Deze vindt je door:

Rechtermuisknop >>> Eigenschappen >>> Bureaublad.

Dan staat er aan de rechterkant onder bladeren Positie. Dit kun je instellen op Gecentreerd, Naast elkaar en Spreiden. Om te krijgen wat jij wilt moet je hem instellen op spreiden.

Je hebt dan inderdaad wel kans dat je plaatje gigantisch verneukt word maar dat is afhankelijk van de resolutie van het plaatje en ik gok van nog een aantal dingen die ik niet weet.
Oud 25-12-2005, 17:27
Verwijderd
Inderdaad, spreiden. Maar waarschijnlijk wordt de kwaliteit dan heel slecht. Met een beeldbewerkingsprogramma kun je dan nog wel proberen er iets van te maken door er allerlei filters op los te laten maar door de simpele Windows-vergroter wordt hij waarschijnlijk heel lelijk. Maar wil je het per se dan is dat de manier.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 23:14
Miles
Miles is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-12-2005 @ 18:27 :
Met een beeldbewerkingsprogramma kun je dan nog wel proberen er iets van te maken door er allerlei filters op los te laten.
Welke is daarvoor het beste, voor het vergroten van afbeeldingen?
Oud 25-12-2005, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Miles schreef op 26-12-2005 @ 00:14 :
Welke is daarvoor het beste, voor het vergroten van afbeeldingen?
Ik denk niet dat er veel verschil zit tussen de filters omdat vergroten en verkleinen relatief eenvoudige bewerkingen zijn. Ik gebruik zelf voor het simpele werk Paint Shop Pro van Jasc Software, en dat geeft je bescheiden keuze in het soort vergroting (bicubic resize, bilinear resize of pixel resize).

Van een jpegje van 14 kb, dat zal niet meer zijn dan 400x300 ofzo, kun je geen wonderen verwachten als je het uitvergroot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten