Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2005, 14:50
biep
biep is offline
Ik ben dinsdag geopereerd aan mijn voet.
ze hebben uit mn teen een kootje weg geheeld, er vervolgens een lange pin in gezet en de huid er in reepjes weer omheen gehecht.

nu zit er een heel dik verband omheen en mijn teen doet nog steeds veel pijn (soms hele heftige steken en ik kan hem niet omlaaghouden want dan voelt het alsof de boel ontploft, ook kan ik mn hele voet/enkel niet echt meer bewegen, mn grote teen en die daarnaast trouwens wel gewoon!) Maar dat lijkt me wel gewoon, zo'n pin erin is natuurlijk best heftig.

Maar als ik in die tenen knijp, voelt het alsof ze slapen, zo'n soort tinteling en ze zijn ook een beetje paarsig, is dat normaal of kan dat geen kwaad?

de pin en het verband. Die grote teen en die ernaast voelen dus alsof ze slapen. (gele nagels is gewoon jodium)

(ik durf niet naar het ziekenhuis te bellen, want toen ik in het ziekenhuis die pin tegen mn kruk stootte draaide mn pin en moest van de verpleegsters de chirurg erbij komen. Toen kreeg ik de induk dat hij me nogal kleinzerig vond en draaide hij de pin zo terug (al was het niet mijn idee hem er weer bij te halen maar van de verpleegsters). Ik ben bang dat hij nu dus ook vind dat ik me aanstel/kleinzerig ben)
Oud 16-12-2005, 14:55
Maija
Maija is offline
Gewoon teruggaan als je het niet vertrouwd, en die arst moet je maar gewoon helpen.
Waarschijnlijk komen er heel veel mensen terug he, een dokter is er niet voorniets voor om je gewoon te helpen.

Als ik jou was en ik me ongerust zou maken zou ik gewoon terug gaan.
Oud 16-12-2005, 15:03
Verwijderd
Lijkt me niet heel gek dat hij nog van de kaart is hoor, goed je voet hooghouden en zorgen dat hij lekker warm is. Moet je nog terug op controle oid?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 15:05
Verwijderd
Ik zou even bellen. (En als je echt niet durft, dan desnoods je huisarts oid, maar ik zou iig even een arts bellen en je verhaal vertellen.)

Je voet omhoog houden lijkt me niet zo heel slecht...als je je voet kneust ed doet het ook pijn als je hem niet omhoog houdt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 15:09
biep
biep is offline
ja omhoog houden doe ik idd ook
die instructie had ik ook meegekregen.

iig bedankt voor de reacties.
Ik moet zowieso woensdag op controle komen, maar ik bel toch maar even als het morgen nog zo is.
Oud 17-12-2005, 13:25
Bloem
Bloem is offline
Kan ook best dat het verband een beetje te strak zit, en dat daardoor de doorbloeding niet helemaal optimaal is.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:20
Buffy
Buffy is offline
Misschien is er tijdens de operatie een zenuw beschadigd of zit je verband inderdaad te strak. Laat daarom eerst je voet maar even opnieuw verbinden en als het dan na een dag nog niet over is, dan kan het best een zenuw zijn. Heeft zijn tijd nodig (net als een zenuw van een kies, die kies kan na een vulling ook een paar dagen/weken gevoelig blijven,maar dat gaat altijd weer over).

Succes!
Oud 21-12-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 17-12-2005 @ 14:25 :
Kan ook best dat het verband een beetje te strak zit, en dat daardoor de doorbloeding niet helemaal optimaal is.
En misschien ook omdat je hem zoveel hoog houdt. Dat was het eerste waar ik aan dacht. Op het moment dat je nl je voet naar beneden doet gaat ie gigantisch kloppen vaak, omdat er dan weer heel erg bloed doorheen gepompt wordt terwijl er een zwelling is etc..
Dus misschien is het wel zodat doordat je hem zoveel hoog houdt het bloed er wat minder goed stroomt.. Vooral helemaal in je tenen lijkt me dat logisch.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 15:16
Boas
Boas is offline
Ik geloof dat dat erbij hoort. De huid rondom mijn knie voelde eerst ook vrij gevoelloos aan en nu (3 kwart jaar geleden) is het rondom de hechting nog steeds wel een beetje zo.

Regels voor berichten