Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2005, 19:00
Christiana
Christiana is offline
Ik kauw, want daar word je slim van. Ik merk het niet maar dat zal wel aan mij liggen. Ik sla nog een bladzijde open als de telefoon gaat, natuurlijk, ze zouden nog bellen. Een zure smaak; van het kauwen misschien? Wie zal het weten, en ik lees verder.
"Joselien, voor jou het is..."
De politie, denk ik bij mezelf. Alsof ik niet meer wist wat er die ochtend gebeurd was.
"Ja, ik weet het. Geef de telefoon maar hier!"
Mijn moeder kijkt me aan met een blik die onheilspellender is dan wanneer ze op het randje van huilen balanceert.
"Met Joselien." "Dag, juffrouw Haasnoot, wij hebben slecht nieuws voor U." "Oh, overbodige informatie meneer, ik weet al dat mijn brein is overleden aan een plotselinge kauwstoornis." "Oh, daar heb ik een broertje dood aan. Juffrouw Joselien. U hoort nog van ons"
De 22ste eeuw en ze bellen je al op als je brein het loodje legt, in wat voor wereld leven we? Rustig kauw ik verder en lees ik de bladzijde die gaat over de wederopbouw van de "community" na de kernoorlog van 2089. Ach, de wereld stopt ooit nog wel met draaien...

Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 21:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2005, 19:13
flyaway
flyaway is offline
Ik snap m niet
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:46
Verwijderd
Komisch. ^_^ Jammer dat je het nog had kunnen verbeteren qua stijl, want er zitten een paar opvallende fouten in. Inhoudelijk is het leuk.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 20:29
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Géweldig!

PRACHTIG. En ik meen het
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 21:02
niña
niña is offline
Het totaal niet-kloppende kan goed, maar de vorm kan nog veel beter.

Vooral dit:
Citaat:
"Oh, overbodige informatie meneer, ik weet al dat mijn brein is overleden aan een plotselinge kauwstoornis." "Oh, daar heb ik een broertje dood aan. Juffrouw Joselien. U hoort nog van ons"
begrijp ik niet. Zegt Joselien de eerste twee zinnen, maar waarom dan nieuwe haakjes sluiten en openen?
Oud 21-12-2005, 21:04
Christiana
Christiana is offline
eerste zin --->joselien tweede zin-->politiebureau derde zin--->joselien vierde zin ---> politie bureau

Ik dacht dat het duidelijk was maar blijbaar niet
Oud 22-12-2005, 07:57
Roosje
Roosje is offline
Ik vond hem wel duidelijk, maar je kunt beter elk citaat op een nieuwe regel zetten.

Ben ik trouwens de enige die er niet zoveel aan vindt? Ik vind het overkomen alsof je te graag grappig wilt zijn, en ik vind het niet grappig. Nee, niet echt mijn ding, geloof ik.

En bladzijdes kun je niet open slaan, je slaat een boek open en een bladzijde om.
Oud 22-12-2005, 08:33
I C U
I C U is offline
Ik vind het ook een beetje flauw, waarschijnlijk is het gewoon niet mijn ding. Verder wel... nou ja, soort van 'grappig' enzo, maar ik geloof niet dat dit mijn humor is Misschien als ik heel erg melig ben en niet net wakker ben...?
Oud 23-12-2005, 14:23
Christiana
Christiana is offline
Citaat:
Roosje schreef op 22-12-2005 @ 08:57 :

En bladzijdes kun je niet open slaan, je slaat een boek open en een bladzijde om.
Je kunt een boek open slaan op een bepaalde bladzijde. Dus ik sloeg een bladzijde open...Het is een beetje de dubbelzinnigheid van dit verhaal
Oud 23-12-2005, 15:32
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Christiana schreef op 23-12-2005 @ 15:23 :
Je kunt een boek open slaan op een bepaalde bladzijde. Dus ik sloeg een bladzijde open...Het is een beetje de dubbelzinnigheid van dit verhaal
Dan sloeg je het alsnog op een bladzijde open. Het is zo best wel een contaminatie.
Reageren

Regels voor berichten