Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2005, 11:46
Meissiej
Meissiej is offline
Naar aanleiding van een 'grap' van een docent op school vroeg ik mij af hoe de mensen hier erover denken.
Dus:
Grappen maken hierover 'mag' dat? Hoe denk jij hierover?
Is er een grens met wat wel en niet kan en waar ligt deze volgens jou?

(ohja ik weet niet helemaal zeker of dit onderwerp hier thuis hoort maar zoniet, verplaats het dan maar ofzo)
Oud 17-12-2005, 11:56
Verwijderd
Naar mijn mening mogen er grappen gemaakt worden over vrijwel alles. Beter dingen er op een luchtige manier uitgooien dan iets op te kroppen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 11:59
Makaveli
Makaveli is offline
Het mag, maar het is riskant. Vooral in een grote groep (voor de klas bijv.), er kan best iemand in zitten die suïcudaal is of iemand kent die dat is. Een een opmerking hierover kan dan niet als grappig ervaren worden, maar juist als rot.
Ik zou er persoonlijk als docent niet zo snel voor kiezen om hier een 'grappige' opmerking over te maken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:14
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 17-12-2005 @ 12:56 :
Naar mijn mening mogen er grappen gemaakt worden over vrijwel alles. Beter dingen er op een luchtige manier uitgooien dan iets op te kroppen.
Klopt, maar hoort er dan geen grens te zijn zowel bij jou als bij iedereen?

Een docent van mij zei vorige week voor de grap, dat Mohammed een pedofiel was en Jezus een flikker. Om te benadrukken dat je er beter als luchtig kan houden (met humor) dan overal fel en serieus op te reageren. Ongeveer hoe jij er ook overdenkt. Aan de ene kant vond ik zijn uitspraak wel grappig, maar aan de andere kant vond ik hem toch een beetje te ver gaan. In een klas met een aantal Christenen en Moslims die zich gekwetst kunnen voelen door deze opmerkingen.

Waar trek je de grens met je humoritische opmerkingen bij erg persoonlijke dingen, zoals persoonlijke problemen als suïcidaliteit en religie?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:18
Verwijderd
als betreffende grap redelijkerwijs niet kwetsend kan worden opgevat mag je van mij overal grappen over maken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:20
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-12-2005 @ 13:18 :
als betreffende grap redelijkerwijs niet kwetsend kan worden opgevat mag je van mij overal grappen over maken.
Zo denk ik er ook over, maar hoe kan je weten dat een grap kwetsend of niet kwetsend opgevat gaat worden?
Dat weet je alleen maar achteraf of zelfs dan niet eens.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Makaveli schreef op 17-12-2005 @ 13:20 :
Zo denk ik er ook over, maar hoe kan je weten dat een grap kwetsend of niet kwetsend opgevat gaat worden?
Dat weet je alleen maar achteraf of zelfs dan niet eens.
Nouja, je kunt natuurlijk wel nadenken over wat mogelijke reacties kunnen zijn. Je hebt mensen met enorme tenen, daar hoef je dan weer niet zo'n rekening mee te houden vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:38
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Oud 17-12-2005, 12:42
Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
Ja oke, dat begrijp ik. Maar ik denk dat de humor ook te hard kan zijn, dat je er andere mensen mee kan kwetsen, zoals bijv bij het schelden met het woord kanker.
En bovendien denk ik dat de mensen die zelf suicidaal zijn of iemand kennen die het is, minder snel grappen maken hierover. Maar ik weet natuurlijk niet of dat voor het grootste deel geld.
Oud 17-12-2005, 12:43
Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-12-2005 @ 13:34 :
Nouja, je kunt natuurlijk wel nadenken over wat mogelijke reacties kunnen zijn. Je hebt mensen met enorme tenen, daar hoef je dan weer niet zo'n rekening mee te houden vind ik.
Waar ligt voor jou dan die grens?
Oud 17-12-2005, 12:52
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 17-12-2005 @ 13:42 :
Ja oke, dat begrijp ik. Maar ik denk dat de humor ook te hard kan zijn, dat je er andere mensen mee kan kwetsen, zoals bijv bij het schelden met het woord kanker.
Dat is ook niet echt als grap bedoelt.

Ik vind dat je overal grappen over kan maken. Veel van de beste grappen zijn kwetsend voor bepaalde (groepen) mensen en ik vind dat geen reden om ze maar niet te maken. Je moet natuurlijk wel je publiek inschatten, simpelweg omdat een zaal vol moslims een grap over Mohammed gewoon niet grappig vindt.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:56
Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 17-12-2005 @ 13:52 :
Dat is ook niet echt als grap bedoelt.

Ik vind dat je overal grappen over kan maken. Veel van de beste grappen zijn kwetsend voor bepaalde (groepen) mensen en ik vind dat geen reden om ze maar niet te maken. Je moet natuurlijk wel je publiek inschatten, simpelweg omdat een zaal vol moslims een grap over Mohammed gewoon niet grappig vindt.
Ohm nee, ik druk me niet goed uit eigenlijk in wat ik zei. Ik ken namelijk weldegelijk mensen die grappen maken over kanker dat was de vergelijking die ik wilde maken.

En denk jij dat het mogelijk is bij het onderwerp suicidaliteit de juiste inschatting te maken wat betreft het publiek?
Oud 17-12-2005, 12:58
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 17-12-2005 @ 13:56 :
En denk jij dat het mogelijk is bij het onderwerp suicidaliteit de juiste inschatting te maken wat betreft het publiek?
Ik denk het niet, suïcidaliteit is niet een onderwerp wat meteen opvalt binnen een groep. Bovendien zijn het erge, persoonlijke problemen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Meissiej schreef op 17-12-2005 @ 13:42 :
En bovendien denk ik dat de mensen die zelf suicidaal zijn of iemand kennen die het is, minder snel grappen maken hierover. Maar ik weet natuurlijk niet of dat voor het grootste deel geld.
Het ligt voor mij heel erg aan de manier waarop je het brengt. Ik weet niet hoe het in dit geval precies gegaan is en kan er dus niet over oordelen. Wel vind ik dat je als leraar een beetje zorgvuldiger moet zijn in wat voor grappen je maakt op het moment dat je voor de klas staat, dan in een andere situatie.

Ik had bijvoorbeeld een docent die constant negatieve grappen maakte over homoseksuelen. Niet een keer, maar iedere les weer en vaak wel meerdere keren per les. Dat vind ik niet kunnen van een leraar. Ik ben destijds ook naar hem toe gegaan en heb gezegd dat ik het niet vond kunnen, aangezien er jongeren in de klas kunnen zitten die moeite hebben met hun geaardheid. Hij was het met me eens en heeft het sinds die tijd ook niet meer gedaan. Als jij vindt dat je leraar te ver ging lijkt het me het verstandigst om dat met die leraar te bespreken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 13:04
Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 17-12-2005 @ 13:59 :
Als jij vindt dat je leraar te ver ging lijkt het me het verstandigst om dat met die leraar te bespreken.
Nou ik vond het op het randje en als zich er nog vaker dit soort situatie's voor doen denk ik wel dat ik hem erop aan zal spreken. Maar de reden van dit toppic is eigenlijk gewoon omdat ik wil weten hoe andere mensen erover denken.
Oud 17-12-2005, 13:12
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 17-12-2005 @ 13:56 :
Ik vind dat je hier grappen over kan maken tenzij je weet dat iemand hier problemen mee heeft.

Vraag je je dit trouwens zomaar af of was de grap van die docent kwetsend voor jou?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 13:24
Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 17-12-2005 @ 14:12 :
Ik vind dat je hier grappen over kan maken tenzij je weet dat iemand hier problemen mee heeft.

Vraag je je dit trouwens zomaar af of was de grap van die docent kwetsend voor jou?
Maar lang niet iedereen die problemen heeft met dit onderwerp laat dit weten, of de meeste mensen niet. Dus hoe denk jij dan dat je dit in kunt schatten? Of geloof jij erin dat mensen het laten weten wanneer het voor hen pijnlijk etc is?

In eerste instantie schrok ik van de grap van de docent. Het was wat mij betreft meer de spot ermee drijven dan een grap. Niet dat ik me gekwest voel door hem, hoewel dit in het verleden wel het geval zou zijn. (maar dat is weer aan ander verhaal) Maar laat ik zeggen dat ik er nu mee om kan gaan.

Maar ik vind het gevaarlijk om zoiets te zeggen, zeker voor een volle collegezaal. En vroeg me af hoe andere mensen hierover denken.
Oud 17-12-2005, 13:35
Gothic
Gothic is offline
Ik hou van humor die op het randje is, dus ook als het me zou kwetsen, kan ik de humor erin zien, met een beetje zelfspot is niets mis...

maar je kunt onmogelijk met iedereen rekening gaan houden, er zullen altijd mensen gekwetst worden in het leven, ook met simpele opmerkingen. Je kunt moeilijk bij biologie niets over de evolutietheorie vertellen, omdat streng gelovigen het misschien moeilijk vinden...

Of het gevaarlijk is, wie weet, maar zoals ik al zei, je kunt onmogelijk met iedereen rekening houden...
Oud 17-12-2005, 13:47
Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-12-2005 @ 14:35 :
Ik hou van humor die op het randje is, dus ook als het me zou kwetsen, kan ik de humor erin zien, met een beetje zelfspot is niets mis...

maar je kunt onmogelijk met iedereen rekening gaan houden, er zullen altijd mensen gekwetst worden in het leven, ook met simpele opmerkingen. Je kunt moeilijk bij biologie niets over de evolutietheorie vertellen, omdat streng gelovigen het misschien moeilijk vinden...

Of het gevaarlijk is, wie weet, maar zoals ik al zei, je kunt onmogelijk met iedereen rekening houden...
Ik denk ook niet dat er een 'algemene' grens is wat dit betreft omdat voor iedereen anders is. Maar ik vind wel dat er een grens is en waar deze ligt is afhankelijk de situatie waarin je je op dat moment begeeft.

Ik vind de evolutietheorie wel wat anders dan suicidaliteit. Ik bedoel mensen die gekwest worden door grappen hierover hebben denk ik zelf vaak problemen (gehad) hiermee of kennen iemand die dat (gehad) heeft.

En natuurlijk zullen er altijd (ongewild) mensen gekwest worden door opmerkingen e.d maar ik vind wel dat je na kan denken over de gevolgen ervan.
Oud 17-12-2005, 13:47
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 17-12-2005 @ 14:24 :
Maar lang niet iedereen die problemen heeft met dit onderwerp laat dit weten, of de meeste mensen niet. Dus hoe denk jij dan dat je dit in kunt schatten? Of geloof jij erin dat mensen het laten weten wanneer het voor hen pijnlijk etc is?
Je kan het inderdaad niet altijd weten en in dat geval vind ik dat je de grap gewoon kan maken en niet hoeft in te slikken omdat er mogelijk iemand door gekwetst wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 13:53
Fainne
Fainne is offline
Vrienden van me gebruiken vaak de grap van 'ga dood' en 'ga zelfmoord plegen', ik ben er telkens niet goed van geweest.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 13:54
JaJ
JaJ is offline
Zolang ej een beetje aanvoelt waneer iets gepast is, kun je grappen maken over alles. het kan volgens mij ook juist ontzenuwend werken
Oud 17-12-2005, 14:49
Verwijderd
Ik kan erg slecht tegen mensen die vinden dat je over bepaalde dingen geen grappen mag maken. Humor dient er juist voor taboes te doorbreken. Vroeger waren alle grappen leedvermaak. Ik ben het dan ook met Darkside eens, misschien zelfs nog iets sterker: ik vind dat je overal grappen over mag maken, met natuurlijk als veiligheidsklep de situatie. Je gaat natuurlijk niet bij de ouders van iemand die net zelfmoord heeft gepleegd een keiharde grap vertellen, maar dat heeft niets te maken met de grap zelf maar met het tijdstip.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 14:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is een lastige situatie. Grappen dienen er namelijk voor om dingen die taboe zijn juist bespreekbaar te maken. Dus als je over een bepaald iets geen grappen mag maken, raakt het alleen maar in de taboesfeer en of dat nou zo handig is...

Maar ja, aan de andere kant is het ook niet lief om mensen te kwetsen, dus ik weet niet zo goed wat ik ervan vind
Oud 17-12-2005, 15:05
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-12-2005 @ 15:49 :
Ik kan erg slecht tegen mensen die vinden dat je over bepaalde dingen geen grappen mag maken. Humor dient er juist voor taboes te doorbreken. Vroeger waren alle grappen leedvermaak. Ik ben het dan ook met Darkside eens, misschien zelfs nog iets sterker: ik vind dat je overal grappen over mag maken, met natuurlijk als veiligheidsklep de situatie. Je gaat natuurlijk niet bij de ouders van iemand die net zelfmoord heeft gepleegd een keiharde grap vertellen, maar dat heeft niets te maken met de grap zelf maar met het tijdstip.
Het probleem is soms dat je (vooral bij grote groepen) niet voorledig in kan schatten hoe de situatie is. Zodat je een grap gaat vertellen over zelfmoord en toevallig niet weet dat zijn of haar broer net zelfmoord heeft gepleegd.
Humor is idd een goede manier om taboes te doorbreken.
Het bedoelde effect is ontspanning, maar je zou er ook iemand door kunnen kwetsen met de grap en dat zorgt juist voor spanning.
Deze spanning moet je voorkomen, denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 17-12-2005 @ 14:53 :
Vrienden van me gebruiken vaak de grap van 'ga dood' en 'ga zelfmoord plegen', ik ben er telkens niet goed van geweest.
Dat lijkt me ongeacht of het kwetsend is niet grappig.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 16:33
Nona
Nona is offline
Ja, je moet er grappen over kunnen maken. Maar nooit met het doel iemand te kwetsen en als dat toch gebeurt moet je ook wel zo stoer zijn om er serieus over te kunnen praten met de betreffende persoon om de schade te herstellen.
Oud 17-12-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Makaveli schreef op 17-12-2005 @ 16:05 :
Het probleem is soms dat je (vooral bij grote groepen) niet voorledig in kan schatten hoe de situatie is. Zodat je een grap gaat vertellen over zelfmoord en toevallig niet weet dat zijn of haar broer net zelfmoord heeft gepleegd.
Nou, je kunt een hoop inschatten. Bovendien, als ik in een groep ben waarvan ik niet alle leden goed ken dan pas ik inderdaad wel op om harde grappen te maken, maar dan dus niet omdat ik die grappen niet vind kunnen, maar omdat ik niet weet of ze iemand zullen kwetsen of niet.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 19:44
Anno2007
Anno2007 is offline
wat is eigenlijk precies suïcudaliteit?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 19:49
Verwijderd
Een (overigens niet bestaand) woord voor zelfmoordneigingen. Suïcide is zelfmoord, suïcidaal betekent zoveel als neigend tot zelfmoord, suïcidaliteit bestaat eigenlijk niet. Dat zou ongeveer hetzelfde betekenen als 'zelfmoordigheid'.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-12-2005 @ 20:49 :
Een (overigens niet bestaand) woord voor zelfmoordneigingen. Suïcide is zelfmoord, suïcidaal betekent zoveel als neigend tot zelfmoord, suïcidaliteit bestaat eigenlijk niet. Dat zou ongeveer hetzelfde betekenen als 'zelfmoordigheid'.
Aangezien suïcidaal neigend tot zelfmoord betekent, zou suïcidaliteit eerder iets als tot zelfmoord neigendheid betekenen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 20:40
Anno2007
Anno2007 is offline
okeej, bedankt voor de uitleg

ik denk niet dat het slim is, en gepast, als docent om hier grappen te van maken voor de klas...gewoon omdat je een groep van tussen de 15 en de 30 jongeren hebt, die waarschijnlijk eiglijk zon btje ammel op zoek zijn naar hun eigen...soms zie je dat wel aan personen, maar heel veel vaker niet...ook niet als ze persoonlijke psychische problemen hebben...denk dus dat je (onbewust) mensen hier ten eerste mee op iddeen kan brengen, en ten tweede mensen er mee kwetst. en ik denk dat je dat als docent zo veel mogelijk moet zien te voorkomen...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 20:40
Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-12-2005 @ 20:49 :
In de Van Dale staat: Suïcidaliteit: Geneigdheid tot suïcide
Oud 17-12-2005, 20:52
anterx
anterx is offline
Ik ben er in principe ook voor om overal grappen over te maken. Ook over erge dinge, gewoon omdat het soms kan helpen om dingen te relativeren en te verwerken.

Laatst werd er bij mij ook een nogal grove grap gemaakt over zelfmoord. Op dat moment kon ik daar gewoon niet tegen. We hedden het heel de les al over dood en begrafenissen en na die grap werd het teveel. Pas geleden heeft iemand uit mijn omgevind zelfmoord gepleegd.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 21:01
DP17
DP17 is offline
Ik vindt het niet kunnen. Het is al erg genoeg dat er mensen rondlopen die suïcidaal zijn..........stel je voor dat iemand hier een flauwe grap over maakt dat valt waarschijnlijk bij iemand die het is helemaal verkeerd! En stel je voor dat een vriend of vriendin van jou het is en jij weet dat, dan weet je toch ook dat het geen grap is??? Of heeft iemand hier een andere mening over??

Je kunt of erge dingen gewoon geen grappen maken, als je bijvoorbeeld gepest bent en je hoort mensen daar grappen over maken dan voel je je vast ook niet prettig....of net zoiets iemand die je goed kent is overleden dat vindt je toch ook niet grappig?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 22:49
Stefanie
Stefanie is offline
Het hoort absoluut niet, helemaal niet als je weet dat het riskant is.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Meissiej schreef op 17-12-2005 @ 21:40 :
In de Van Dale staat: Suïcidaliteit: Geneigdheid tot suïcide
Ik heb geen papieren Van Dale bij de hand, maar de online Van Dale kent het niet, zowel niet als suicidaliteit als suïcidaliteit. Mijn papieren Wolters-Koenen kent het ook niet (wel suïcideren, suïcident, suïcidoloog, en nog wat woorden).

Ik ga er dus maar vanuit dat het niet bestaat. Ik vind het sowieso lelijk klinken. Zeg gewoon zelfmoord, of suïcidaal.

Citaat:
DP17 schreef:
Of heeft iemand hier een andere mening over??
Ja, zie boven, over het slechten van taboes. Ik heb ook familieleden verloren aan kanker, maar ik ga echt niet gillen elke keer als iemand een grap maakt over kanker, ik kan er meestal nog smakelijk om lachen ook.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 10:22
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-12-2005 @ 17:33 :
Ja, je moet er grappen over kunnen maken. Maar nooit met het doel iemand te kwetsen en als dat toch gebeurt moet je ook wel zo stoer zijn om er serieus over te kunnen praten met de betreffende persoon om de schade te herstellen.
Precies, ik heb liever dat er over gesproken word, danwel gegrapt. Ipv doodgezwegen (no pun intended)
Oud 18-12-2005, 14:30
Elisabeth.
Elisabeth. is offline
Eigenlijk ken ik vrij weinig mensen die nooit zelfmoordgedachten hebben gehad, en ik maak er altijd gewoon grappen over, maar geen kwetsende. Meer bedoeld als zelfspot. Wanneer ik merk dat ik er iemand mee kwets bied ik heus wel mijn verontschuldigingen aan.

Maar vooral omdat wij er allemaal mee te maken hebben (gehad) gaan we er nogal los mee om. Als ik met nieuwe mensen ben zal ik hier nooit grappen over maken, omdat ik dan niet weet hoe zij hier mee omgaan.
Oud 18-12-2005, 18:18
Verwijderd
Ik denk dat je hier best grappen over mag maken, maar inderdaad meer om het ijs te breken, dan met de opzet mensen hiermee te kwetsen. En je kunt het natuurlijk niet altijd weten, maar ik zou er inderdaad mee oppassen, omdat er wel eens iemand tussen zit die er last van heeft.

Over het algemeen kan ik het heel erg waarderen als iemand grapjes maakt over zijn eigen problemen (of de problemen die hij gehad heeft), bijv mijn tante met maar één arm die daar een lolletje over maakt ofzo, maar zou iemand anders dat doen, dan wordt het toch wat anders.

Zelf heb ik nog nooit grapjes gemaakt over dit onderwerp, en denk ook niet dat ik het zal doen, omdat ik het een net iets te serieus probleem vindt.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 18:50
Snellius
Snellius is offline
Citaat:
Jeps Behalve het woordje vrijwel
Oud 18-12-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Meissiej schreef op 17-12-2005 @ 13:43 :
Waar ligt voor jou dan die grens?
die leg ik lekker gevoelsmatig

En 'suicidaliteit' is 'het neigen tot zelfmoord'. Mijn studiemateriaal gebruikt het woord. En woordenboeken zijn niet bepalend, alleen beschrijvend.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 20:58
Verwijderd
Grappen moeten kunnen, maar tot op zekere hoogte. Vaak kan ik wel lachen om grappen onder andere over suicidaliteit, maar als ik vind dat het te ver gaat, zeg ik er wat van. Niet als ik in een klein groepje (vrienden) zit, maar wel in een klas bijvoorbeeld, omdat je nooit weet hoe andere mensen op die grappen reageren en dat zou kunnen kwetsen. Vaak vind ik het zelf ook niet echt prettig om heel veel slechte grappen over serieuze onderwerpen te horen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 11:53
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Grappen moet je overal over kunnen maken. En dat je daar soms onbedoeld iemand mee kwetst, tja je kunt niet met alles en iedereen rekening houden. Maar als je van te voren weet dat je met een bepaalde grap iemand gaat kwetsen dan kun je overwegen om het niet te doen. Voor grappen over religie zijn veel mensen enorm gevoelig en kunnen vaak nergens de humor van inzien. Dat vind ik jammer. Ik kan zelf bijna overal wel de humor van inzien, ook al zouden sommige dingen mij kunnen kwetsen. Ik heb genoeg zelfspot en een goede grap kan ik altijd wel waarderen.
Oud 19-12-2005, 12:01
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 17-12-2005 @ 12:46 :
Grappen maken hierover 'mag' dat?
Ja, hier in Nederland wel.
Oud 19-12-2005, 15:32
Verwijderd
Wat zijn eigenlijk grapen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 16:06
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ja hoor, dat mag. Als het een leuke grap is.
Oud 19-12-2005, 16:10
Vice
Vice is offline
Ja, voor sommige mensen is grappen maken over dit soort onderwerpen een manier van verdriet verwerken.
Oud 19-12-2005, 16:38
Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
mrboot schreef op 19-12-2005 @ 16:32 :
Wat zijn eigenlijk grapen?
Hetzelfde als grappen alleen dan met een p te weinig
Reageren

Regels voor berichten