Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Een docent van mij zei vorige week voor de grap, dat Mohammed een pedofiel was en Jezus een flikker. Om te benadrukken dat je er beter als luchtig kan houden (met humor) dan overal fel en serieus op te reageren. Ongeveer hoe jij er ook overdenkt. Aan de ene kant vond ik zijn uitspraak wel grappig, maar aan de andere kant vond ik hem toch een beetje te ver gaan. In een klas met een aantal Christenen en Moslims die zich gekwetst kunnen voelen door deze opmerkingen. Waar trek je de grens met je humoritische opmerkingen bij erg persoonlijke dingen, zoals persoonlijke problemen als suïcidaliteit en religie? |
![]() |
||
Citaat:
Dat weet je alleen maar achteraf of zelfs dan niet eens. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En bovendien denk ik dat de mensen die zelf suicidaal zijn of iemand kennen die het is, minder snel grappen maken hierover. Maar ik weet natuurlijk niet of dat voor het grootste deel geld.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik vind dat je overal grappen over kan maken. Veel van de beste grappen zijn kwetsend voor bepaalde (groepen) mensen en ik vind dat geen reden om ze maar niet te maken. Je moet natuurlijk wel je publiek inschatten, simpelweg omdat een zaal vol moslims een grap over Mohammed gewoon niet grappig vindt. |
![]() |
||
Citaat:
En denk jij dat het mogelijk is bij het onderwerp suicidaliteit de juiste inschatting te maken wat betreft het publiek?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had bijvoorbeeld een docent die constant negatieve grappen maakte over homoseksuelen. Niet een keer, maar iedere les weer en vaak wel meerdere keren per les. Dat vind ik niet kunnen van een leraar. Ik ben destijds ook naar hem toe gegaan en heb gezegd dat ik het niet vond kunnen, aangezien er jongeren in de klas kunnen zitten die moeite hebben met hun geaardheid. Hij was het met me eens en heeft het sinds die tijd ook niet meer gedaan. Als jij vindt dat je leraar te ver ging lijkt het me het verstandigst om dat met die leraar te bespreken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Vraag je je dit trouwens zomaar af of was de grap van die docent kwetsend voor jou? |
![]() |
||
Citaat:
In eerste instantie schrok ik van de grap van de docent. Het was wat mij betreft meer de spot ermee drijven dan een grap. Niet dat ik me gekwest voel door hem, hoewel dit in het verleden wel het geval zou zijn. (maar dat is weer aan ander verhaal) Maar laat ik zeggen dat ik er nu mee om kan gaan. Maar ik vind het gevaarlijk om zoiets te zeggen, zeker voor een volle collegezaal. En vroeg me af hoe andere mensen hierover denken.
||
Citaat:
Ik vind de evolutietheorie wel wat anders dan suicidaliteit. Ik bedoel mensen die gekwest worden door grappen hierover hebben denk ik zelf vaak problemen (gehad) hiermee of kennen iemand die dat (gehad) heeft. En natuurlijk zullen er altijd (ongewild) mensen gekwest worden door opmerkingen e.d maar ik vind wel dat je na kan denken over de gevolgen ervan.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Humor is idd een goede manier om taboes te doorbreken. Het bedoelde effect is ontspanning, maar je zou er ook iemand door kunnen kwetsen met de grap en dat zorgt juist voor spanning. Deze spanning moet je voorkomen, denk ik. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga er dus maar vanuit dat het niet bestaat. Ik vind het sowieso lelijk klinken. Zeg gewoon zelfmoord, of suïcidaal. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En 'suicidaliteit' is 'het neigen tot zelfmoord'. Mijn studiemateriaal gebruikt het woord. En woordenboeken zijn niet bepalend, alleen beschrijvend. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|