Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik hecht niet veel waarde aan mijn 'bezittingen'. Ik gooi ook heel makkelijk dingen weg, als ik iets niet gebruik. Een vriend van me heeft zijn agenda's vanaf de eerste klas nog, ik niet. Ik heb aan het eind van het jaar zoiets van: "nou, t jaar is over, dan heb ik mijn agenda ook niet meer nodig"; dus weg ermee.
Ik weet niet of ik het alleen zou volhouden op een hutje op de hei. Ik denk het eigenlijk niet. Maar ik zou best een aantal dagen zonder computer/tv kunnen. Dat hutje op de hei zou ik kunnen als ik met een vriend(in)/vrienden ben. Dat is sowieso voor mij belangrijk, het gevoel dat je hebt als je met een bepaalde groep mensen bent. Ik hecht aan dat soort dingen veel waarde, veel meer dan aan materialistische zaken.
|
Hoe materialistisch ben jij?
Valt op zich wel mee, ik vind het fijn iets te hebben, maar zonder bepaalde dingen zou ik ook wel kunnen leven Hecht je veel waarde aan goederen, kleding of een auto? Neuh niet echt, kleding wel wat meer, dat vidn ik erg leuk om te kopen en te hebben Kunnen ze jouw rustig een dag of 3 in een hutje op de hei zetten zonder tv etc? Ja, maar meer omdat me dat heel relaxt lijkt Of begin je na een half uur al te trillen omdat je geen inet hebt? Das wat overdreven, maar kzou het wel missen ja, maar dat is mijn verslaving en niet materialisme Ben je zuinig op je spullen of leef je van de grote hoop? Meestal wel zuinig, dat heb ik denk ik wel geleerd van mn ouders
|
Verwijderd
|
ik vind het heel leuk om dingen te kopen en te hebben. Soms ben ik echt in zo'n bui van "hebben, hebben, hebben". Maar aan de andere kant kan ik ook heel goed dingen missen. Ik kan makkelijk dingen weggeven, en ik vind hebben, krijgen en kopen ook lang niet het belangrijkste in het leven. Er zijn andere dingen veel belangrijker. Maar dat neemt niet weg dat ik soms wel materialistisch ingesteld ben...
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben niet zo heel erg materialistisch ingesteld, ik wil wel altijd graag veel mooie spullen hebben, maar ik heb nooit geld dus ik kan niet veel kopen de laatste tijd. Ik leg me daar wel bij neer.
Ik vind t altijd wel leuk als mijn vriendje me dingen geeft, maar dat doet ie niet... want hij vind dat je liefde niet moet uitdrukken in spullen. En daar heeft ie gelijk in; ik vind liefde en vrienden belangrijker dan dat ik de mooiste spullen zou hebben...
|
![]() |
eugh...... ben vrij materialistisch geloof ik...... als ik iets leuks zie, en ik kan het betalen, dan wil ik het graag hebben. Of ik het ook nodig heb, is een ander verhaal maar goed.
Maja, ik werk hard genoeg voor m'n geld, dus why not? Kheb een goede auto, kabel internet, tv, mobieltje stereo-installatie enzow, (eigenlijk de standaar dingen, maar goed) ow ja, koop ook aleen maar dure make up en cremes enzow, maar die zijn écht beter ![]() Ik hecht er wel veel waarde aan!! Ik kan bv geen dingen weg doen, zo staat m'n oude monitor hier naastme op de grond omdat ik het zielig vind om weg te doen..... (weird he) en had het er erg meoilijk mee dat ik m'n twingo moest inruilen toen hij mankementjes had ![]() ow ja, en ik vind m'n tv lief omdat ie zo vierkant is ![]() jah beetje vaag, maar goed!! ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet dat dit uit mijn mond raar klinkt, maar ik ben niet erg materialistisch. Als ik veel heb, geef ik veel uit en wil ik ook veel. Als weinig heb, geef ik weinig uit en heb ik ook maar aan weinig dingen behoefte. Besides, intermenselijk contact en geestelijke affectie zijn belangrijker dan materialistische dingen.
|
![]() |
||
Citaat:
Als je het geld hebt, dan kan je het uitgeven, als je het niet hebt kan je het niet uitgeven, das heel simpel. |
![]() |
|
![]() |
nee ik ben niet zo heel materialistisch volgens mij.. aan sommige dingen hecht ik veel waarde, maar dat zijn wel nutteloze/goedkope/onbelangrijke (voor andere mensen) dingen. dus niet tv (kijk ik nooit) computer (is wel heel lief, maar kan zonder) telefoon (bel-angst) enz. foto's, zijn belangrijk, en dingen die van speciale mensen zijn geweest.
maar aan de andere kant heb ik wel een redelijke koopdrang, alleen probeer ik zegmaar zo weinig mogelijk te kopen, omdat ik er na een dag al op uitgekeken ben, en het stom vind.
|
ik hecht veel waarde aan mijn kettingen, ik doe ze dan ook (bijna) nooit af. Zonder mn kettingen voel ik me kaal en dat geldt eigenlijk ook voor mn armbandjes. Om te zeggen dat ik een materialist ben...Nee. Ik hecht gewoon veel waarde aan mn spullen, maar als ik t kwijt zou raken dan zou ik wel een paar dagen in de rouw zitten (
![]() ![]() Als je mij in een hut ergens in the middle of nowhere zou zetten zonder tv/computer/radio dan zou ik zeker weten ontwenningsverschijnselen krijgen ![]() Ik zou ook zeker geen dag zonder radio/walkman/discman kunnen. Dan zou ik ook zeker helemaal gek worden. Ik kan niet zonder muziek. t Is misschien raar voor sommigen maar muziek is een groot deel van mn leven en ik zou ook zeker geen dag zonder muziek kunnen... ![]() ![]()
|
![]() |
Ik vind het niet belangrijk om veel te hebben, maar als ik iets koop wil ik ook precies kopen wat ik wil hebben, niet iets anders. Verder wil ik alleen spullen die ik mooi vind, ben je dan materialistisch tsja ik weet het niet, in principe geef ik er niet veel om maar als ik het koop moet het gewoon goed zijn.
|
![]() |
|
Ik vind het belangrijk om er mooi uit te zien, dus geef veel geld uit aan kleding, wat dan niet weer van héle dure merken hoeft te zijn. Ik koop ook veel sieraden en geef vaak geld uit aan troep van de drogist.
Verder hecht ik waarde aan mijn discman, stereo, cd's en ik wil mijn rijbewijs halen zodat ik straks in mijn moeders auto mag rijden. Verder valt het best mee, je kunt me rustig in de bushbush zetten, ik zal me er prima vermaken. Oja ik ben niet echt heel zuinig met spullen, dat is wel heel zonde, mijn kamer is 1 grote rotzooi en dat komt omdat ik een heel slordig iemand ben.
||
![]() |
Citaat:
|
als fotoverslaafde moet je echt absoluut niet in mijn fotoalbum (IRL en Online) gaan zitten klooien.. foto's zijn echt herinneringen die ik absoluut niet wil kwijtraken.
ik denk ook dat ik gek word als je mn computer weghaald maar dat is gewoon een luxe probleem ![]() verder hecht ik niet echt zoveel waarde aan dingen..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Materialisme combineren met ..... kabouterkop | 25 | 03-05-2006 19:09 | |
ARTistiek |
Nieuwe materialen en technieken in de actuele kunst telefoontje | 3 | 26-03-2006 21:48 | |
Muziek |
The Sheer - Material Boy pieter17 | 6 | 30-11-2004 07:55 | |
Psychologie |
materialisme versus ideologisme meisje | 8 | 07-04-2004 11:15 | |
De Kantine |
Materialisme goede basis voor huwelijk? Secreet | 25 | 15-10-2002 16:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Materialisme in de huidige samenleving TMLWKY | 27 | 24-07-2002 22:32 |