Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 18:21
de kip
de kip is offline
Hoi, ik had het idee om met een paar vrienden een dagje weg te gaan. Ik woon in het oosten 's lands en heb daarom wel oren naar een stad in Duitsland (is eens wat anders dan Amsterdam!) of evt. België. Nou zat ik zelf een beetje te denken aan Keulen, ben er zelf aantal jaar geleden geweest en vond het de moeite waard, maar twee keer is wellicht te veel van het goede. Daarom mijn vraag aan jullie: waar is wat leuks te zien en niet te ver weg (liefst binnen een km of 200 van Enschede, zodat een dagbezoek nog te doen is)?

Natuurlijk is er in Nederland ook nog voldoende te zien, maar 'k wil 'ns wat anders aanhoren Dit is dus zo'n beetje de radius die ik eventueel bereid ben af te leggen:

suggesties!
Oud 27-07-2005, 18:26
Het Ei
Het Ei is offline
Peer
Oud 27-07-2005, 18:30
de kip
de kip is offline
is daar meer te doen dan meubels kijken?
Oud 27-07-2005, 18:40
Lord Tyranus
Lord Tyranus is offline
hoi, in Roosendaal hebben we ook een mooie meubelwinkel en een gamma.
Oud 27-07-2005, 18:46
Verwijderd
Ontopic!

Ga naar Münster, ik wil wel mee.

Edit: Nee, kerel ga naar Groningen.

Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 18:52.
Oud 27-07-2005, 18:54
Verwijderd
Münster schijnt idd erg leuk te zijn

Keulen ben ik met kerst geweest, vond het wel een leuke stad. Düsseldorf ben ik ook geweest vond ik ook erg leuk. Aachen heb je ook nog, vond ik ook leuk.
Oud 27-07-2005, 19:43
Verwijderd
Antwerpen!

Da's nog vrij dichtbij en er is vanalles te doen.
Alles wat je moet weten: www.use-it.be
Oud 27-07-2005, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Brugge
Antwerpen
Leuven
Keulen

Dat zijn steden die ik leuk vind voor een dagje
Oud 27-07-2005, 21:37
de kip
de kip is offline
hallo ik heb niet voor niets dat vierkantje op die kaart gepaint!

nou goed (de meest) realistische suggesties zijn dus:
- Münster
- Dusseldorf
evt. Aken / Antwerpen

ik zal het 'ns overleggen, iig bedankt
Oud 27-07-2005, 22:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Keulen is inderdaad wel een aanrader, ben daar met de middelbare school een keer geweest. Of Aachen, ben laatst nog door dat centrum gereden, lijkt me ook best gezellig. Als we het over Belgie hebben... mja Antwerpen is ook heel leuk.
Oud 28-07-2005, 08:44
tss
tss is offline
Oud 28-07-2005, 09:02
Verwijderd
Keulen/Köln/Cologne
Oud 28-07-2005, 09:11
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Ik zou voor Keulen gaan, ik vond het een erg vermakelijke stad toen ik er vorige jaar was
Oud 29-07-2005, 08:40
TRXD
TRXD is offline
Vanmiddag ga ik naar Monchengladbach, weet niet of dat iets is. Weet ik vanavond of morgen wel te vertellen.
Oud 29-07-2005, 12:13
Iduna
Iduna is offline
Antwerpen, Brugge, Brussel, Gent?
Ik ben zelf alleen meerdere keren in Antwerpen geweest.
Oud 30-07-2005, 22:16
TRXD
TRXD is offline
Zoals ik in mijn vorige post al zei ben ik dus gisteren in Monchengladbach geweest. Niet echt een boeiende stad in mijn ogen. Grote winkelstraat gezien en daarna naar Alte Markte geweest. Was op zich wel gezellig maar mooi niet echt. Niet heel veel van de stad gezien maar de indruk was dat het geen stad was om terug te gaan zonder reden.

Tijdje terug in Bochum geweest wat ook geen geweldige indruk heeft achtergelaten. Beetje een "standaard stad" zeg maar. Niet mooi, redelijk druk en dat was het. Dortmund heb ik 2 jaar geleden eens bezocht. Dat was ook al geen topper in mijn ogen. Wel wat gezellige kroegen en maakt een indruk van een echt grote stad maar ook dat was het wel. Volgende stad die ik wil bezoeken in Duitsland wordt Hamburg. Daar heb ik wel goede verwachtingen bij. Maar dat ligt ook een stuk verder weg.
Oud 03-08-2005, 12:43
merels
merels is offline
antwerpen is leuk berlijn dus ook maar niet binnen die 200km va enschede.
Oud 03-08-2005, 14:09
de kip
de kip is offline
Citaat:
TRXD schreef op 30-07-2005 @ 23:16 :
Zoals ik in mijn vorige post al zei ben ik dus gisteren in Monchengladbach geweest. Niet echt een boeiende stad in mijn ogen. Grote winkelstraat gezien en daarna naar Alte Markte geweest. Was op zich wel gezellig maar mooi niet echt. Niet heel veel van de stad gezien maar de indruk was dat het geen stad was om terug te gaan zonder reden.

Tijdje terug in Bochum geweest wat ook geen geweldige indruk heeft achtergelaten. Beetje een "standaard stad" zeg maar. Niet mooi, redelijk druk en dat was het. Dortmund heb ik 2 jaar geleden eens bezocht. Dat was ook al geen topper in mijn ogen. Wel wat gezellige kroegen en maakt een indruk van een echt grote stad maar ook dat was het wel. Volgende stad die ik wil bezoeken in Duitsland wordt Hamburg. Daar heb ik wel goede verwachtingen bij. Maar dat ligt ook een stuk verder weg.
oké bedankt!

+ informatiefste post van de topic-award
Oud 03-08-2005, 21:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hamburg schijnt wat alternatiever te zijn dus als je dat leuk vindt is dat misschien ook wel wat maar idd wel weer verder weg
Oud 03-08-2005, 22:37
TRXD
TRXD is offline
de kip: bedankt voor de award

Hamburg lijkt me wel wat hebben. Maar is niet heel dichtbij. Wil er eens een wedstrijd gaan kijken van FC Sankt Pauli. Dat moet mooi zijn, vooral door de supporters.

Als ik weer nieuws heb, laat ik het horen.
Oud 04-08-2005, 00:13
ythguaN
ythguaN is offline
Köln is leuk
Oud 25-08-2005, 23:24
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Dortmund of Gelsenkirchen
Oud 26-08-2005, 17:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 26-08-2005 @ 00:24 :
Dortmund of Gelsenkirchen
Vooral de voetbalstadions in die steden lijken mij wel wat waard om te bezichtigen.
Oud 26-08-2005, 18:52
Verwijderd
Rostock in Noord-Duitsland schijnt een mooie stad te zijn, maar dat is wel wat ver voor een dagje.
Oud 06-09-2005, 10:14
Verwijderd
Een keer naar een Duitse kerstmarkt is wel leuk. Ik ben een paar jaar terug naar Aachen geweest. We hebben daar wat rondgelopen door de stad, een kerk bekeken (van de buitenkant voornamelijk) en we zijn naar de kerstmarkt geweest. Daar hebben we ook weer rondgelopen, wat dingentjes gekocht, Glühwein gedronken, enz. Was erg gezellig. De kerstmarkt in Aachen is niet zo heel groot, er zijn volgens mij veel grotere.

Gent, Antwerpen, Brussel zijn ook erg leuk. De steden in België zijn oud (iig Brussel en Antwerpen, Gent ben ik zelf nog nooit geweest) en daardoor al leuk om er gewoon door heen te lopen. Er zijn ook veel bezienswaardigheden, als je daar dus van houdt is het helemaal leuk. En veel winkels.

En anders gewoon de grote steden die binnen de het gebied vallen waar je max. in wilt reizen. (België valt er sowieso al buiten. )
Advertentie
Oud 27-09-2005, 16:34
Audrey
Audrey is offline
Ik woon sinds een tijdje in Antwerpen

Ik hou van die stad Echt een mooie stad en de mensen zijn vriendelijk. Uitgaan is er dus ook ontzettend leuk. En dan heb ik het nog niet eens over de leuke kledingwinkels!
Oud 03-10-2005, 21:22
TRXD
TRXD is offline
Zoals ik eerder al heb gepost staat Hamburg op het lijstje. Met de NS kun je nu herfsttoeren voor 17,50 euro pp dus misschien is het wat om vanuit Groningen te gaan. Iemand ervaringen met de treinverbinding Groningen - Hamburg e.d.?
Oud 08-10-2005, 12:43
TRXD
TRXD is offline
Niemand ervaringen?
Oud 08-10-2005, 17:34
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TRXD schreef op 03-10-2005 @ 22:22 :
Zoals ik eerder al heb gepost staat Hamburg op het lijstje. Met de NS kun je nu herfsttoeren voor 17,50 euro pp dus misschien is het wat om vanuit Groningen te gaan. Iemand ervaringen met de treinverbinding Groningen - Hamburg e.d.?
Dan moet je toch alsnog een kaartje door Duitsland betalen?

Ik heb er geen ervaring mee, maar Hamburg is wel groot voor een dagje..
Oud 08-12-2005, 21:30
TRXD
TRXD is offline
Het is weer een hele tijd terug maar ik kan weer een stad bijschrijven op mijn kleine lijstje Duitse steden die ik heb bezocht. Gelsenkirchen namelijk.

Wat ik er van heb gezien was niet veel interessants. De stad maakte geen goede indruk op me. Niet veel te doen en te beleven op een grote voetbalclub na.
Oud 18-12-2005, 15:03
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Audrey schreef op 27-09-2005 @ 17:34 :
Ik woon sinds een tijdje in Antwerpen

Ik hou van die stad Echt een mooie stad en de mensen zijn vriendelijk. Uitgaan is er dus ook ontzettend leuk. En dan heb ik het nog niet eens over de leuke kledingwinkels!
Nog specifieke plekken die je kan aanraden ?? Ik ga in de kerstvakantie 4 dagen naar Antwerpen
Oud 06-01-2006, 17:39
supernova
supernova is offline
antwerpen, brussel, keulen&bonn ---> kun je ook leuk combineren, die laatste twee.
Oud 06-01-2006, 19:34
de kip
de kip is offline
omg nog steeds dit topic

Regels voor berichten