Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2006, 16:52
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Soms mist men (wel/niet constante) waarnemingen/ervaringen voor een aanleiding die het mogelijk maakt iets of iemand te begrijpen.

Ik wil graag meningen horen over deze zin. Dus wie zich geroepen voelt...
Oud 27-03-2006, 17:01
Upior
Upior is offline
Uhm, ik weet niet of ik je zin goed begrijp maar

dat sommige mensen soms uitspraken doen die op weinig concreets is gebaseerd lijkt me vrij evident.

(Nu maar hopen dat ik nu zelf onder die groep val )
Oud 27-03-2006, 17:06
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Citaat:
Upior schreef op 27-03-2006 @ 18:01 :
Uhm, ik weet niet of ik je zin goed begrijp maar

dat sommige mensen soms uitspraken doen die op weinig concreets is gebaseerd lijkt me vrij evident.

(Nu maar hopen dat ik nu zelf onder die groep val )
Je kan de zin op heel veel verschillende manieren interpreteren: daar is het ook voor bedoeld. Eigenlijk bedoelde ik voor het grootste deel: (wel/niet constante) waarnemingen/ ervaringen die je niet kunt krijgen. Iedereen heeft zijn eigen wereld (wat een persoon steeds bij zichzelf ziet gebeuren en/of gevoelens) en de aarde op zich is ook een eigen wereld en veel verder dan dit kunnen wij niet meer waarnemen.

Laatst gewijzigd op 27-03-2006 om 17:09.
Oud 27-03-2006, 17:19
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
ditismijnnaam schreef op 27-03-2006 @ 18:06 :
Je kan de zin op heel veel verschillende manieren interpreteren: daar is het ook voor bedoeld. Eigenlijk bedoelde ik voor het grootste deel: (wel/niet constante) waarnemingen/ ervaringen die je niet kunt krijgen. Iedereen heeft zijn eigen wereld (wat een persoon steeds bij zichzelf ziet gebeuren en/of gevoelens) en de aarde op zich is ook een eigen wereld en veel verder dan dit kunnen wij niet meer waarnemen.
Ik ben het er helemaal mee eens wat betreft dat we niet verder kunnen kijken dan uit onze eigen ogen, maar ik zou nog een beetje aan je filosofische uitspraak werken als ik jou was, want hij leest echt iritant en valt niet te interpreteren en ik vraag me af of het wel nederlands is. Mogen de slashes en de haakjes ik elk geval weg alsjeblieft?
Oud 27-03-2006, 17:24
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Citaat:
JaJ schreef op 27-03-2006 @ 18:19 :
Ik ben het er helemaal mee eens wat betreft dat we niet verder kunnen kijken dan uit onze eigen ogen, maar ik zou nog een beetje aan je filosofische uitspraak werken als ik jou was, want hij leest echt iritant en valt niet te interpreteren en ik vraag me af of het wel nederlands is. Mogen de slashes en de haakjes ik elk geval weg alsjeblieft?
Ja idd. Er moet zeker even aan gesleuteld worden, maar zoals jij natuurlijk ook wel weet, moet het nog wel kloppen. En vind ik het mooi als die zin verwijst naar veel dingen in een keer. Maar ja, het ging alvast om het idee. De zin leest tot nu toe erg vervelend.
Oud 27-03-2006, 17:28
Upior
Upior is offline
Het is voor een songtext wel leuk als dingen op meerdere manieren zijn te interpreteren, in de filosofie is dat echt niet zo handig.

Het gaat daar juist om dat je weet waar je het over hebt, en wat je ergens mee bedoelt. Nu geef je juist voor discussie waarin mensen langs elkaar heen praten omdat ze niet weten wat er precies bedoelt wordt...
Oud 27-03-2006, 17:45
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Citaat:
Upior schreef op 27-03-2006 @ 18:28 :
Het is voor een songtext wel leuk als dingen op meerdere manieren zijn te interpreteren, in de filosofie is dat echt niet zo handig.

Het gaat daar juist om dat je weet waar je het over hebt, en wat je ergens mee bedoelt. Nu geef je juist voor discussie waarin mensen langs elkaar heen praten omdat ze niet weten wat er precies bedoelt wordt...
Ik had het niet helemaal goed gezegd of een beetje onduidelijk. Het is een regel, een betekenis...maar die regel is bij heel veel situaties geldig die je kunt tegenkomen. Ik bedoel er wel een regel mee. Het enige wat verschillend is, is dat het bij mensen en mysteries is toe te passen, denk ik. Ach ja, de zin eerst maar eens duidelijker omschrijven. Anders kun je er meerdere dingen van maken.
Oud 27-03-2006, 17:47
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Citaat:
Upior schreef op 27-03-2006 @ 18:28 :

Ik hoop eigenlijk niet dat je bedoeld dat je geen erg algemene zin zou mogen maken...
Oud 27-03-2006, 21:36
JaJ
JaJ is offline
Als je nou eens eerst bedenkt wat je vind, dan bedenkt wat je daarover wilt zeggen, en dáár dan een zin over opstelt, in plaats van precies andersom?
Er zijn meer zinnen die op iedere situatie die we niet direct begrijpen van toepassing zijn, neem nou: "Het is nou eenmaal zo." Daar heeft ook niemand wat aan.
Oud 27-03-2006, 21:43
McCaine
McCaine is offline
Ja eh, dit gaat nergens over. Aan tiener pseudo-filosofie heb ik een hekel.

Regels voor berichten