Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2005, 16:19
Miss_Bella
Miss_Bella is offline
Oei, dit klinkt veel l*ulliger dan ik het bedoel, maar ik schrik me dood, WAT IS ER MET HET NIVEAU GEBEURD HET AFGELOPEN JAAR

Het spijt me, dat moest er even uit, een slotje zou dan ook niet meer dan terecht zijn. Maar ik bedoel, waar zijn de mooie poëtische gedichten en dichters waarvan ik zo veel geleerd heb, waarmee het zo ontzettend gezellig was?

Dankzij hen zijn m'n gedichten beter geworden, heb ik het rijm laten vallen en groei ik verder.
Nu zie ik zo ver ik kijk enkel die rijmende gedichten waar men hier ''vroeger'' zo'n hekel aan had

Het spijt me dat ik het zeg, maar (met de uitzonderingen er natuurlijk bij) het niveau is in mijn ogen echt naar het nulpunt gezakt
Oud 29-11-2005, 16:28
Reynaert
Reynaert is offline
Zou een interessante discussie kunnen zijn, zie ook:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1299186
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 16:49
Verwijderd
Maar sinds wanneer is 'het afgelopen jaar'? Wie zou je dan terug willen zien?
Ik vind het hier sowieso een beetje uitgestorven
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 17:04
Halogeen
Halogeen is offline
Van mij mag hij open blijven iig. Ik zou wel eens willen weten hoe de andere forummers hier over denken.
Oud 29-11-2005, 17:08
Miss_Bella
Miss_Bella is offline
Thoughtful, er is niemand specifiek die ik echt mis, maar het is precies wat je zegt. Het is hier uitgestorven, dood!
Ik las net een topic waar gemeld werd dat James niet zo geliefd was en een arrogante bal was, heb al (te) veel rijm gedichten gelezen, of van die kleffe liefdesgedichten. Eerst kreeg je zinvolle reacties, waar je wat mee kon! Er was niveau, en dat mis ik een beetje...
Oud 29-11-2005, 17:08
Miss_Bella
Miss_Bella is offline
Dank je Halogeen.
Oud 29-11-2005, 17:16
Verwijderd
Verbeter het niveau, begin bij je eigen spelfouten!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 17:20
Miss_Bella
Miss_Bella is offline
Ja, ik weet het Ik beweer dan ook niet dat ik goed ben hoor =S Maar ik ben hier juist weg gegaan, omdat ik dacht dat ik eerst een hoop bij moest leren. Voordat ik me weer zou wagen aan het commentaar van de DoP-ers hier. Ben weggegaan, naar een ander (lager niveau) forum gegaan, daar hard m'n best gedaan, ook veel geleerd. Kwam gisteren tot de conclusie dat ik eigenlijk stiekem toch wel weer terug wilde naar DoP, kwam terug en werd teleurgesteld
Oud 29-11-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Miss_Bella schreef op 29-11-2005 @ 18:20 :
Ja, ik weet het Ik beweer dan ook niet dat ik goed ben hoor =S Maar ik ben hier juist weg gegaan, omdat ik dacht dat ik eerst een hoop bij moest leren. Voordat ik me weer zou wagen aan het commentaar van de DoP-ers hier. Ben weggegaan, naar een ander (lager niveau) forum gegaan, daar hard m'n best gedaan, ook veel geleerd. Kwam gisteren tot de conclusie dat ik eigenlijk stiekem toch wel weer terug wilde naar DoP, kwam terug en werd teleurgesteld
Nou, doe je best en inspireer anderen tot het maken van geniale werken.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:38
Porcelain
Porcelain is offline
Hee Bella, ik herinner me jou nog wel, ik heb net vluchtig je nieuwe gedicht gelezen en het verbaast me hoe je vooruit bent gegaan, en eigenlijk pleziert het me vooral (ik reageer er later op).

En tsja, sinds een maandje of zo is het hier inderdaad, ehh, nogal uitgestorven en zo. Tijdje terug nog niet. ik kom eigenlijk ook steeds minder vaak omdat er steeds meer van hetzelfde staat hier- dezelfde dingen die me niet zo interesseren. En vroeger wilde ik dan wel mijn best doen mensen te helpen als ik hun gedichten niet goed vond, maar ik heb geen zin om dat met ieder topic te doen, dus ik doe het nog maar af en toe. Ik vind het ook erg jammer dat de ouwetrouwedoppertjes allemaal een beetje verdwijnen, maar zoiets kun je natuurlijk niet forceren. Er komt vanzelf wel weer een golf van interessante gedichten, hoop ik.

Na de hele leuke laatste wedstrijd is het bergafwaarts gegaan naar mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:48
Disintegration
Disintegration is offline
mmmm, voor mij ook de reden waarom ik de bezoekjes op dit forum steeds meer en meer schuw
Oud 29-11-2005, 20:20
gezweetwel
gezweetwel is offline
Dit lijkt me geen reden om DoP op te geven, maar eerder om harder door te gaan.

Trouwens, misschien ben jij wel veranderd, miss_bella. Want sinds ik hier ben, heb ik wél al veel bijgeleerd, ookal zou het niveau hier zo laag zijn. Ik bedoel maar, het nieuwe is er misschien af voor jou
Oud 29-11-2005, 21:50
Miss_Bella
Miss_Bella is offline
Het is meer het gemis naar hoe het éerst was. En natuurlijk zal het nog wel gezellig zijn of weer gezellig en leuk worden, maar het vertrouwde is weg
Oud 29-11-2005, 22:21
botervleug
botervleug is offline
Ja, ik denk dat er een beetje teveel gekeken is naar personen. Wat doet die, hey, hij zit me te dissen, ja en zij zit de sfeer te verzieken, etc etc. ondertussen posten nieuwe mensen die hulp goed kunnen gebruiken, maar zijn de oldtimers het geziek een beetje zat en willen niet meer komen (Ik ben geen oldtimer)

Tijd om terug te komen, met goede gedichten. en ook te reageren op anderen. Ik merk het bij mezelf ook. Ik wordt kortaf omdat ik het idee heb dat ik mezelf ga herhalen.

Kunnen we niet proberen een algemene tiplijst op te stellen, en van daaruit gedichten beoordelen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 12:13
gezweetwel
gezweetwel is offline
Eigenlijk, het moment dat iemand begint te roepen "de sfeer is niet goed!", is er minder kans dat het weer goedkomt. Als iemand nu een gedicht wil posten, zal hij msh twee keer nadenken voor hij 't doet, "in zo'n verziekte sfeer".
Oud 30-11-2005, 12:35
Porcelain
Porcelain is offline
Botervleug, dat lijkt me juist helemaal geen goed idee, want dan krijg je dan iedereen zegt 'Kijk maar op de tiplijst'. Dat is helemaal niet persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 21:39
Verwijderd
Is het niet een idee om een nieuw soort achter-de-spiegeltopic te doen? Maar dan met een iets andere opzet of zoiets, in ieder geval dat je elkaar een beetje leert kennen? En dat de nieuwe mensen ook wat meer kunnen integreren?
Nou ja, of een ander soort topic dat weer een beetje leven in de brouwerij brengt, maar ik heb nu ook even niet echt een idee.

En het is jammer dat oude mensen verdwijnen, maar dat gebeurt nu eenmaal denk ik. Als er maar nieuwe mensen bijkomen, dan En dat is geloof ik de laatste tijd niet echt het geval.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 15:48
Verwijderd
Jammer dat zelfs dit topic nu een stille dood sterft

Er wordt echt veel en veel minder gepost dan een jaar (of een half jaar) geleden, hoe komt dat?

edit: En waar zijn de forumbazen? En misschien moet dit topic een wat duidelijkere titel hebben?

Laatst gewijzigd op 06-12-2005 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:20
Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 06-12-2005 @ 16:48 :

Er wordt echt veel en veel minder gepost dan een jaar (of een half jaar) geleden, hoe komt dat?

edit: En waar zijn de forumbazen? En misschien moet dit topic een wat duidelijkere titel hebben?

ik post zelf nooit zo veel, maar dat viel mij ook op ja. ik zal toch eens mijn best gaan doen. al vind ik het soms nog erg moeilijk om nuttig commentaar te geven. ik denk dat dat er meer hebben. of ze hebben geen zin om er aandacht aan te besteden. ik weet het niet. terwijl op andere subfora toch nog aardig gepost wordt elke dag.
Oud 06-12-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 06-12-2005 @ 16:48 :

Ik ben gewoon hier hoor. Je kunt mijn naam gebruiken, ik naamzoek, je kunt M&M gebruiken, ik heb pm, mail en msn.

Maar ik zal de titel eens aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:45
CSN
CSN is offline
Ik wacht op het moment dat ik hier een gedicht lees en ervan moet huilen, niet omdat het zo slecht is, maar juist zo mooi en ontroerend. Ik geloof dat ik op ander-soortige gedichten momenteel geen nuttige reacties kan geven.
Oud 06-12-2005, 16:50
Verwijderd
En niveau, niveau, ik zie best wel dat er meer eendagsposters en hartjes-tieners zijn, maar het blijft uiteindelijk een scholierenforum. Wat willen jullie? Dat we elk 'minderwaardig' gedicht maar sluiten met minachtend gesnuif omdat het ons niveau omlaag haalt? Willen we dat de gedichten eerst een selectieproces moeten doorstaan? Dat is een onmogelijkheid.

En daar zullen ook de replies aan ten onder gaan. Ik heb geen zin om op het zoveelste pubergediggie commentaar te gaan geven, temeer omdat ik mezelf niet tot het compleet de grond in boren wil verlagen. Probeer maar eens dag in dag uit opbouwende, vriendelijk gebrachte kritiek te verzinnen als je hetzelfde gedicht al 10x hebt voorbij zien komen.

Wat betreft arrogante ballen, ik heb inderdaad dat woord gebruikt, en ik heb daar mijn redenen voor. Intussen is het kalmer geworden weer, ik weet niet of ons beleid er voor iets tussen zat of dat de persoon in kwestie bij zichzelf ten rade is gegaan, maar zulke situaties wil ik gewoon niet zien.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:53
Reem
Reem is offline
Ik geef toe dat ik ook een tijdje weg ben geweest, maar ik heb zo mijn periodes en misschien begin ik met deze post wel weer een periode waarin ik actief ben op DoP. Verder kan ik er niet veel over zeggen omdat ik dus al een tijdje afwezig ben. Ik denk gewoon dat ook dit forum zo z'n ups en downs kent.
Oud 06-12-2005, 16:55
CSN
CSN is offline
Citaat:
Reem schreef op 06-12-2005 @ 17:53 :
Ik geef toe dat ik ook een tijdje weg ben geweest, maar ik heb zo mijn periodes en misschien begin ik met deze post wel weer een periode waarin ik actief ben op DoP. Verder kan ik er niet veel over zeggen omdat ik dus al een tijdje afwezig ben. Ik denk gewoon dat ook dit forum zo z'n ups en downs kent.
Ja, iemand zei het al maar: Het is een golfbeweging.
Oud 06-12-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 06-12-2005 @ 17:29 :
Ik ben gewoon hier hoor. Je kunt mijn naam gebruiken, ik naamzoek, je kunt M&M gebruiken, ik heb pm, mail en msn.

Maar ik zal de titel eens aanpassen.
Ik bedoelde niemand persoonlijk.
Maar ik zag jullie ook niet zoveel, de laatste tijd Wat ook niet nodig is, het is niet jullie taak om overal maar op te reageren.

Citaat:
CSN schreef op 06-12-2005 @ 17:55 :
Ja, iemand zei het al maar: Het is een golfbeweging.
Dat betekent alleen niet dat we allemaal maar stilletjes moeten gaan afwachten tot er iets gebeurt. Nou ja, of wel, natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2005, 13:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, ik zie dit topic nu pas.

Ben ik minder actief als een tijdje terug? Ja, waarschijnlijk wel. Maar een tijdje daarvoor was ik helemaal niet actief en nog een jaar eerder weer wel een beetje. Dus ik kan me wel vinden in die golfbewegingen.

Voor mijn gevoel is het niveau tegenwoordig toch wel een beetje constant, om eerlijk te zijn. Natuurlijk, er zijn een hoop gedichten die niet echt bijzonder zijn, veel spelfouten hebben enz., maar zijn die er niet altijd geweest? Dit is, zoals Mutant al zei, immers een scholierenforum. En voor zover ik dat zo zie, krijgen de meeste gedichten op zijn minst een of twee reacties. Dus wat dat betreft zit het wel goed, want iedereen moet nu eenmaal ergens beginnen, nietwaar?

Als ik naar mijzelf kijk, ben ik echt wel gigantisch vooruit gegaan. En dat is niet alleen aan DoP te danken, maar toch wel voor een groot deel. Ik weet niet in hoeverre dat voor de rest hier geldt, maar ik zie nog vaak zat goede gedichten voorbij komen.
Forummers komen en gaan, maar DoP zal altijd blijven bestaan?
Oud 07-12-2005, 13:44
Verwijderd
Miss_Bella,

Het spijt me dat ik de laatste tijd niet zoveel gedichten meer post zoals je van mij gewend bent. Ik zal er een beetje op letten en binnenkort weer een goed gedicht plaatsen.

Overigens, dat dankzij deze dichters jouw gedichten beter worden zou ik niet zo snel zeggen. Voor zover ik weet zijn jouw gedichten namelijk helemaal niet beter geworden.
Maar goed, dat is flauw, dat zeg je niet.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 13:47
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 07-12-2005 @ 14:44 :
Miss_Bella,

Het spijt me dat ik de laatste tijd niet zoveel gedichten meer post zoals je van mij gewend bent. Ik zal er een beetje op letten en binnenkort weer een goed gedicht plaatsen.

inkoppertje

ontopic: ik vind het frappant dat er onlangs soortgelijke kritiek is geuit over andere subfora, zoals nieuws & achtergronden, religie, onzin en filosofie en wetenschap. Misschien dat Nederland als maatschappij qua niveau achteruit is gegaan ofzo..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 07-12-2005 @ 14:44 :
Overigens, dat dankzij deze dichters jouw gedichten beter worden zou ik niet zo snel zeggen. Voor zover ik weet zijn jouw gedichten namelijk helemaal niet beter geworden.
Maar goed, dat is flauw, dat zeg je niet.
Zucht James, deze opmerking was níet nodig en je beseft zelf ook dat het flauw is, dus waarom plaats je t dan toch? Zodat andere mensen het grappig vinden?

Citaat:
weer een goed gedicht plaatsen
[praeteritio]Hier zeg ik toch ook niets over?[/praeteritio]
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 15:17
Verwijderd
Ik vind het probleem niet echt dat het niveau achteruitgaat, maar dat het gewoon niet zo interessant meer is om hier te komen, tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 15:53
vidaaa
vidaaa is offline
Ik zal binnenkort wel weer een gedicht posten.

Dan schiet het niveau opeens omhoog.
Oud 07-12-2005, 16:59
Verwijderd
Velen van jullie zullen mij wel niet meer kennen, maar ooit was ik een diehard DoPper. Niveau is relatief. Niet om wie dan ook af te kraken, maar hoe het hier was in de tijd die jullie "niveau" noemen, is de tijd die ik "teloorgang" noem. Dat is niet omdat ik jullie gedichten slecht vind of omdat ik vind dat de sfeer weg is, dat is puur omdat het DoP van mijn verleden niet meer bestaat. Alle mensen die ík ken als DoPpers zijn weggegaan en langzaam uitgestorven als vaste kern.

Zo zal het nou eenmaal altijd gaan. Op het moment dat de mensen die voor jou "DoP" maken verdwijnen, zal ook een stukje van die sfeer verdwijnen en is de teloorgang ingezet.

De enige manier om het weer terug te krijgen, is om nieuwe mensen met net zo'n open armen weer te ontvangen en met zijn allen weer een nieuwe sfeer te creeëren.

Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 17:03
CSN
CSN is offline
Citaat:
Xia schreef op 07-12-2005 @ 17:59 :
Velen van jullie zullen mij wel niet meer kennen, maar ooit was ik een diehard DoPper. Niveau is relatief. Niet om wie dan ook af te kraken, maar hoe het hier was in de tijd die jullie "niveau" noemen, is de tijd die ik "teloorgang" noem. Dat is niet omdat ik jullie gedichten slecht vind of omdat ik vind dat de sfeer weg is, dat is puur omdat het DoP van mijn verleden niet meer bestaat. Alle mensen die ík ken als DoPpers zijn weggegaan en langzaam uitgestorven als vaste kern.

Zo zal het nou eenmaal altijd gaan. Op het moment dat de mensen die voor jou "DoP" maken verdwijnen, zal ook een stukje van die sfeer verdwijnen en is de teloorgang ingezet.

De enige manier om het weer terug te krijgen, is om nieuwe mensen met net zo'n open armen weer te ontvangen en met zijn allen weer een nieuwe sfeer te creeëren.

Ik denk dat je hiermee de spijker op z'n kop slaat.
Oud 07-12-2005, 17:43
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
Disintegration schreef op 29-11-2005 @ 20:48 :
mmmm, voor mij ook de reden waarom ik de bezoekjes op dit forum steeds meer en meer schuw
Oud 07-12-2005, 19:37
Reem
Reem is offline
Het is hier ook wel een beetje dood op dit moment.
Oud 08-12-2005, 11:53
gezweetwel
gezweetwel is offline
Jullie vormen dan ook zo'n select clubje, moet ik eerlijk zeggen
Oud 08-12-2005, 11:54
Porcelain
Porcelain is offline
Een select clubje? Wie vormen welk select clubje dan?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 11:59
gezweetwel
gezweetwel is offline
Euh, de "oude-DoP'ers".
Oud 08-12-2005, 12:13
Verwijderd
Ter info, er is een nieuw eretopic! Een belangrijk!!!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
gezweetwel schreef op 08-12-2005 @ 12:53 :
Jullie vormen dan ook zo'n select clubje, moet ik eerlijk zeggen
Ik zie nu helemaal geen clubjes meer
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 15:56
Porcelain
Porcelain is offline
Leve de forumbazen die iets aan de teloorgang van dop doen (eretopic en wedstrijden en zo)!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:02
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 08-12-2005 @ 16:46 :
Ik zie nu helemaal geen clubjes meer
msh omdat je er zelf bijhoort
Oud 08-12-2005, 17:50
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 08-12-2005 @ 18:02 :
msh omdat je er zelf bijhoort
ik dacht altijd dat jij ook bij dat hardekerndopclubje hoorde
Oud 08-12-2005, 18:02
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Flower_4_u schreef op 08-12-2005 @ 18:50 :
O ja? Ik weet 't niet - msh ondertussen een beetje. Ik weet wel, toen ik hier pas was, was 't nogal moeilijk. Overal werden inside-jokes gemaakt enzo, en veelal werd er tussen dezelfde mensen persoonlijk gediscussieerd. Goh, ik voel mij net in een praatgroep Maar nee, 't is heus zo erg niet als het klinkt.
Oud 08-12-2005, 18:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Flower_4_u schreef op 08-12-2005 @ 18:50 :
Ze wringt zich er gewoon tussen

Och, die clubjes.. Ja, ik begrijp wel dat ze er zijn, maar naar mijn mening valt er best tussen te komen. Verder ben ik het wel met Xia eens. (ik ben het altijd met Xia eens, behalve over verengelsing, gna)

Maar wat willen jullie nu eigenlijk? Een nieuwe sfeer creeëren, het niveau qua gedichten omhoog krikken, meer posts...?
Oud 08-12-2005, 18:14
Porcelain
Porcelain is offline
Maar Flower_4_u, iedereen denkt volgens mij van iedereen dat ie tot de harde kern behoort. Als ik een harde kern zou moeten noemen zou ik jou er ook bij zetten.
Maar misschien zijn het vooral de mensen die destijds veel op de chat zijn geweest. Denk dat daar de 'insiderjokes' vandaan komen. Ik zocht trouwens laatst dat chattopic, die mag ook wel eens geupt, misschien dat die dan opleeft.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 08-12-2005 @ 19:14 :
Maar Flower_4_u, iedereen denkt volgens mij van iedereen dat ie tot de harde kern behoort. Als ik een harde kern zou moeten noemen zou ik jou er ook bij zetten.
Maar misschien zijn het vooral de mensen die destijds veel op de chat zijn geweest. Denk dat daar de 'insiderjokes' vandaan komen. Ik zocht trouwens laatst dat chattopic, die mag ook wel eens geupt, misschien dat die dan opleeft.
Mja, volgens mij heeft iedereen daar inderdaad een ander idee bij... En het verschilt ook in welke periode jij actief was en zo.

Dat chattopic kon ik laatst niet meer vinden en het deed het bij mij niet
Oud 08-12-2005, 18:21
Verwijderd
dop.endoria.net

En harde kern, groepjes, whatever Dat soort dingen ontstaan ook alleen als mensen een bepaalde periode heel vaak op DoP zijn. Hoe kun je elkaar anders een beetje leren kennen?
Misschien is dat wat er weer moet komen, mensen die er redelijk vaak komen enzo, maar hoe krijg je ze hier als het zo stillerig is?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:34
Halogeen
Halogeen is offline
Ik ben wel vaak op de chat.. nog steeds .

En ik zou het wel eens leuk vinden om lijstjes te lezen van wie er allemaal bij de harde kern horen .
Oud 08-12-2005, 18:36
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 08-12-2005 @ 19:21 :
dop.endoria.net

En harde kern, groepjes, whatever Dat soort dingen ontstaan ook alleen als mensen een bepaalde periode heel vaak op DoP zijn. Hoe kun je elkaar anders een beetje leren kennen?
Misschien is dat wat er weer moet komen, mensen die er redelijk vaak komen enzo, maar hoe krijg je ze hier als het zo stillerig is?
Good point, eigenlijk.

En geen idee, erover praten helpt niet?
Reageren

Regels voor berichten