Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 16:56
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
TILBURG - Koekfabrikant Van der Breggen in Tilburg, die de negerzoenen van Buys maakt, gaat de gevoeligheid van de naam negerzoen onderzoeken. Dat heeft de fabrikant dinsdag bevestigd. Het onderzoek naar de naamsgevoeligheid van de negerzoen begint in maart. Dan zijn er genoeg medewerkers vrij om mee te helpen bij het project.

Het onderzoek volgt na een brief van de stichting eer- en herstelbetalingen slachtoffers slavernijverleden Suriname.ze krijgen ieder jaar wel een brief binnen over de negerzoen, maar de commotie rondom de naam wordt steeds groter.
In de brieven wordt de fabrikant te verstaan gegeven dat de naam negerzoen discriminerend zou zijn.
Volgens de dikke van Dale=is een negerzoen een klein rond koekje met een bol van schuim, omhult met een laagje krakende chocolade.

Ik vind dit een beetje te! Het is maar een naam voor een koekje. Het heeft totaal niks met discriminatie te maken. Er zijn toch ook jodekoeken? Daar maken de Joden ook geen probleem van. Ik vind dit een beetje te doorzocht. Wat vinden jullie?
Oud 23-11-2005, 17:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ach, politiek correcte honden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:07
Sanctus
Sanctus is offline
Dat is echt zulke harde bullshit. Oh help, blanke vla is dan ook discriminerend!
Oud 23-11-2005, 17:08
Boebsie
Boebsie is offline
Echt overdreven idd. Ik vind het juist een positieve benaming, het gaat om een "lekker" koekje en word daarom "negerzoen" genoemt. Je zou het hoogstens positieve discriminatie kunnen noemen .
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:13
Reynaert
Reynaert is offline
Als je een negerzoen eet krijg je chocoladevlekken rondom je mond waardoor het net lijkt alsof je dikkere lippen hebt. Daar komt de naam vandaan. 'Neger' wordt door sommige mensen wel als een negatief woord ervaren, dus ik kan me de commotie wel enigszins voorstellen. In Duitsland schijnen het "Chocokussen" o.i.d. te heten, misschien ook een idee voor Nederland?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:14
Verwijderd
kutmarokkaantjes-zoenen van maken dan maar?

Dat dit stelletje geestdode subsidiezuigers eens wat nuttigs gaat doen zeg. Godsallejezus.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:15
Verwijderd
Ik kan me echt groen en geel ergeren aan dat soort nonsens. Het zijn woorden die oorspronkelijk wellicht bedacht zijn met die bevolkingsgroep in het achterhoofd, maar die tegenwoordig geen betekenis meer hebben anders dan een produktaanduiding. Zoals Boebsie zegt, men had vast wel in het achterhoofd dat negers lekker kunnen zoenen (en een negerzoen is lekker). Of ze zijn negerzoen genoemd omdat je er een zwarte mond van krijgt, of whatever.

Maar tegenwoordig is die betekenis helemaal vergeten. Net zoals bij woorden als jodenfooi. Dat is gewoon idiomatisch bepaald, dat heeft echt niets meer van doen met de oorspronkelijke betekenis dat joden vaak bankiers zijn en dus heel erg gierig (iemand met een jodenfooi afschepen). Een uitzondering is wel op zijn plaats voor de uitdrukking 'eruitzien als een turk' dat echt de betekenis heeft: er slonzig, viezig uitzien. Het is logisch dat dat wel kwetsend is voor turken, in het bijzonder omdat die wat minder wel geverseerd zijn in de spelingen der Nederlandse taal en zijn etymologie.

Sowieso is het woord 'neger' niet racistisch. Het is de tegenhanger van 'blanke' en dat is ook niet racistisch. Woorden als nikker, roetmop of zwartjoekel zijn wel kwetsend, die zijn ook echt als kwetsende scheldwoorden in het leven geroepen. Het woord neger is gewoon afkomstig van het latijnse 'nero', zwart. Heel logisch dus dat de wetenschappelijke aanduiding is 'het negroïde ras' en dat de vervoegingen allemaal iets van dat woord in zich hebben. Dat heeft niets met racisme te maken. Vergelijk ook een geografische naam als 'Montenegro' dat gewoon 'zwarte berg' betekent, en ook niet 'berg negers' ofzo.

Daar komt nog eens bij dat de betekenis van woorden niet verandert als je ze uit het woordenboek schrapt, zoals ooit voorgesteld met het woord 'neger'. Alsof mensen het dan niet meer gaan gebruiken. Wat een grenzeloze onzin, laat die figuren zich alsjeblieft met iets nuttigs gaan bezighouden.

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:18
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 23-11-2005 @ 18:13 :
Als je een negerzoen eet krijg je chocoladevlekken rondom je mond waardoor het net lijkt alsof je dikkere lippen hebt. Daar komt de naam vandaan. 'Neger' wordt door sommige mensen wel als een negatief woord ervaren, dus ik kan me de commotie wel enigszins voorstellen. In Duitsland schijnen het "Chocokussen" o.i.d. te heten, misschien ook een idee voor Nederland?
haha serieus?

Blijft alsnog overdreven....
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:18
Verwijderd
Een onderzoek naar de gevoeligheid van de term door de fabrikant zelf lijkt me een verstandige zet. Als er grote bezwaren tegen de term 'negerzoenen' blijken te bestaan kan het voor de afzet gunstiger zijn om een andere naam te kiezen. Bovendien is het niet nodig om mensen te kwetsen met de naam van een simpel product.

Zelf vind ik de naam negerzoenen niet kwetsend, want het gaat om een product waar positieve gevoelens bij horen. Het lijkt me persoonlijk dus niet negatief.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-11-2005 @ 18:18 :
Een onderzoek naar de gevoeligheid van de term door de fabrikant zelf lijkt me een verstandige zet. Als er grote bezwaren tegen de term 'negerzoenen' blijken te bestaan kan het voor de afzet gunstiger zijn om een andere naam te kiezen. Bovendien is het niet nodig om mensen te kwetsen met de naam van een simpel product.

Zelf vind ik de naam negerzoenen niet kwetsend, want het gaat om een product waar positieve gevoelens bij horen. Het lijkt me persoonlijk dus niet negatief.
dus als er mensen zijn die zich ergens aan (kunnen) ergeren, dan doen we 't maar niet ?

kom op zeg, dit is nederland, met zn negerzoenen, zwarte pieten, jodenkoeken, blanke vla, boerenyoghurt, sint nicolaas, sint-maarten, en een hoop vrijheid. Die vrijheid beperken omdat mensen zich 'gekwetst' zouden kunnen voelen lijkt me volslagen overbodig.
Oud 23-11-2005, 17:22
JCG
JCG is offline
Degene die hier over na gedacht heeft moet serieus werk gaan zoeken.
Oud 23-11-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-11-2005 @ 18:21 :
dus als er mensen zijn die zich ergens aan (kunnen) ergeren, dan doen we 't maar niet ?

kom op zeg, dit is nederland, met zn negerzoenen, zwarte pieten, jodenkoeken, blanke vla, boerenyoghurt, sint nicolaas, sint-maarten, en een hoop vrijheid. Die vrijheid beperken omdat mensen zich 'gekwetst' zouden kunnen voelen lijkt me volslagen overbodig.
Een fabrikant kan de keuze maken om die term te veranderen. Dat lijkt me zijn legitiem recht.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:23
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2005 @ 18:15 :

Sowieso is het woord 'neger' niet racistisch. Het is de tegenhanger van 'blanke' en dat is ook niet racistisch. Woorden als nikker, roetmop of zwartjoekel zijn wel kwetsend, die zijn ook echt als kwetsende scheldwoorden in het leven geroepen. Het woord neger is gewoon afkomstig van het latijnse 'nero', zwart. Heel logisch dus dat de wetenschappelijke aanduiding is 'het negroïde ras' en dat de vervoegingen allemaal iets van dat woord in zich hebben. Dat heeft niets met racisme te maken. Vergelijk ook een geografische naam als 'Montenegro' dat gewoon 'zwarte berg' betekent, en ook niet 'berg negers' ofzo.

Daar komt nog eens bij dat de betekenis van woorden niet verandert als je ze uit het woordenboek schrapt, zoals ooit voorgesteld met het woord 'neger'. Alsof mensen het dan niet meer gaan gebruiken. Wat een grenzeloze onzin, laat die figuren zich alsjeblieft met iets nuttigs gaan bezighouden.
Ik heb wellis gehoord dat het woord van "negeren" kwam. Maar dan nog net wat je zegt het woord "neger" word gewoon als begrip gebruikt voor een groep mensen met bepaalde uiterlijke kenmerken.

En idd vind het maar een zielige stichting. Ze doen net alsof ze de directe slachtoffers zijn van de slavernij .
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:24
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik moest best lachen toen ik dit las.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 23-11-2005 @ 18:13 :
Het hele punt aan dit soort gevallen is dat de mensen die d'r een groot probleem van maken in 90% van de gevallen zelf geen 'slachtoffer' is maar zich ongevraagd 'bekommert' om de arme medemens die blijkbaar niet voorzichzelf kunnen opkomen. (of misschien, hey, d'r gewoon geen fuck om geven). En het handjevol mensen dat zich dan persoonlijk aangevallen voelt zijn gewoon azijnpissers waar we d'r al veel te veel, blank en negroïde, van hebben in Nederland.

Maar je moet wat met je subsidie he.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 23-11-2005 @ 18:23 :
Ik heb wellis gehoord dat het woord van "negeren" kwam. Maar dan nog net wat je zegt het woord "neger" word gewoon als begrip gebruikt voor een groep mensen met bepaalde uiterlijke kenmerken.
Dat is niet afkomstig uit hetzelfde woord. De 'negerwoorden' komen uit het latijn, waar 'nero' een substantivum (zelfstandig naamwoord) is. 'Negeren' komt waarschijnlijk van de woordfamilie 'ageren'. Vergelijk bijvoorbeeld de trits ageren - reageren - negeren, oftewel handelen, 'wederhandelen', 'niet handelen'. Het prefix 'ne-' wordt vaker gebruikt om een ontkennende lading aan een woord te geven. Je ziet dat in het Engels de woorden ook niet op elkaar lijken: 'to ignore' heeft een duidelijk andere structuur dan 'negro'.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:35
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2005 @ 18:31 :
Dat is niet afkomstig uit hetzelfde woord. De 'negerwoorden' komen uit het latijn, waar 'nero' een substantivum (zelfstandig naamwoord) is. 'Negeren' komt waarschijnlijk van de woordfamilie 'ageren'. Vergelijk bijvoorbeeld de trits ageren - reageren - negeren, oftewel handelen, 'wederhandelen', 'niet handelen'. Het prefix 'ne-' wordt vaker gebruikt om een ontkennende lading aan een woord te geven. Je ziet dat in het Engels de woorden ook niet op elkaar lijken: 'to ignore' heeft een duidelijk andere structuur dan 'negro'.
Ja daar heb je gelijk in, lijkt me idd logischer.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-11-2005 @ 18:22 :
Een fabrikant kan de keuze maken om die term te veranderen. Dat lijkt me zijn legitiem recht.
het gaat er niet om of de fabrikant het recht heeft de naam te veranderen. Het gaat erom, dat, als je eenmaal dingen gaat veranderen omdat het zogezegd rascistisch zou zijn, je alles wat potentieel kwetsend voor bepaalde doelgroepen is, ook zou moeten veranderen. (van negerzoenen naar blanke pieten is een kleine stap).

daarnaast, slaat dit natuurlijk helemaal nergens op, ik ken zat negers en het kan ze geen ruk schelen hoe die dingen heten. Sterker nog, ze vinden t meestal wel grappig.
Oud 23-11-2005, 17:38
Verwijderd

Ik vind het gewoon in het algemeen heel kinderachtig om proberen begrippen uit het spraakgebruik te verwijderen. Dan neemt men wel een ander begrip. Je ziet dat 'allochtoon' oorspronkelijk ook een eufemisme was voor 'gastarbeider' of 'buitenlander' omdat men die woorden blijkbaar kwetsend vond. Maar tegenwoordig is het woord allochtoon gewoon net zo kwetsend geworden als de vroegere woorden, omdat het te pas en te onpas in negatieve zin wordt gebruikt en ook gebruikt wordt voor mensen die helemaal geen allochtoon zijn, omdat ze hier geboren en getogen zijn en de Nederlandse nationaliteit hebben.

Een woord als 'allochtoon' vervangen door een goedbedoeld begrip als 'Nieuwe Nederlanders' of 'medelanders', weet ik veel, werkt averechts. Net zoals je heel vroeger 'kreupele' zei, daarna 'gehandicapte', daarna 'invalide' en tegenwoordig 'minder valide' of zelfs 'anders valide' (dat is echt het toppunt van politieke correctheid). Nu ik dit schrijf moet ik denken aan een geweldig anglicisme voor gehandicapte: 'mensen met een uitdaging', dat is echt het toppunt. De negatieve of kwetsende lading van zo'n kwalificatie wis je niet uit door het woord uit het woordenboek te schrappen, of door het te verbieden, of whatever. Dat is echt een grenzeloos naïeve gedachte.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:45
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
laat die figuren zich alsjeblieft met iets nuttigs gaan bezighouden.
Ik denk dat deze zin jouw post heel aardig samenvat. Ben ook verbaasd dat je er zo'n lap tekts aan kwijt wil
Oud 23-11-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 23-11-2005 @ 18:45 :
Ik denk dat deze zin jouw post heel aardig samenvat. Ben ook verbaasd dat je er zo'n lap tekts aan kwijt wil
Omdat ik taal interessant vind, en ik kan het niet laten ergens op te reageren als het me heel erg stoort.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:52
theVegetarian
theVegetarian is offline
Is het niet een beetje het zelfde als Jodekoek?
Oud 23-11-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me echt groen en geel ergeren aan dat soort nonsens. Het zijn woorden die oorspronkelijk wellicht bedacht zijn met die bevolkingsgroep in het achterhoofd, maar die tegenwoordig geen betekenis meer hebben anders dan een produktaanduiding. Zoals Boebsie zegt, men had vast wel in het achterhoofd dat negers lekker kunnen zoenen (en een negerzoen is lekker). Of ze zijn negerzoen genoemd omdat je er een zwarte mond van krijgt, of whatever.

Maar tegenwoordig is die betekenis helemaal vergeten. Net zoals bij woorden als jodenfooi. Dat is gewoon idiomatisch bepaald, dat heeft echt niets meer van doen met de oorspronkelijke betekenis dat joden vaak bankiers zijn en dus heel erg gierig (iemand met een jodenfooi afschepen). Een uitzondering is wel op zijn plaats voor de uitdrukking 'eruitzien als een turk' dat echt de betekenis heeft: er slonzig, viezig uitzien. Het is logisch dat dat wel kwetsend is voor turken, in het bijzonder omdat die wat minder wel geverseerd zijn in de spelingen der Nederlandse taal en zijn etymologie.

Helemaal mee eens!

Citaat:
Boebsie schreef op 23-11-2005 @ 18:23 :

En idd vind het maar een zielige stichting. Ze doen net alsof ze de directe slachtoffers zijn van de slavernij .
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2005 @ 18:31 :
Nu pas heb ik door (tnx 2 u) dat Boebsie "negéren" bedoelde. Vanwege zijn associatie met "neger" las ik het als "négeren"
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:57
MazeMouse
MazeMouse is offline
afroamerikaansespeekseluitwisseling dan maar?
Oud 23-11-2005, 18:02
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 23-11-2005 @ 18:07 :
Dat is echt zulke harde bullshit. Oh help, blanke vla is dan ook discriminerend!
hehe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2005, 18:03
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
theVegetarian schreef op 23-11-2005 @ 18:52 :
Is het niet een beetje het zelfde als Jodekoek?
Jodefooi gebruik ik ook nog altijd.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 23-11-2005 @ 18:57 :
non-blanco-french-kissing (De fransen beledigen)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 18:08
Uice
Uice is offline
Als je eens een neger wil versieren, moet je voor zijn neus een negerzoen opeten en vragen "mag ik er nog één?".

En als die dingen anders gaan heten werkt dat niet meer. Daarom ben ik er tegen.
Oud 23-11-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 23-11-2005 @ 18:57 :
Ik las ergens in de krant 'schuimzuiger', die vind ik toch ook wel briljant
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 18:22
Reynaert
Reynaert is offline
Misschien heb je ook wel gelijk nare man, met dien verstande dat het bij negerzoenen om een productaanduiding gaat. Vandaar dat ik me het nogmaals wel kan voorstellen dat mensen het een vreemde benaming vinden, maar ik denk dat je wel erg gevoelig moet zijn om er echt aanstoot aan te nemen. De oorsprong van het woord 'negerzoen' is niet eens haatdragend, dus mensen moeten inderdaad niet zo zeuren.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 18:53
Verwijderd
Ik denk dat het best meevalt met de hoeveelheid mensen die het een vreemde benaming vinden. Zo ongeveer elke Nederlander die nu in leven is, is opgegroeid met het begrip negerzoen, want die met room gevulde chocoladesoesjes zijn echt hartstikke oud en een zeer traditionele lekkernij.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dit erg vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:01
Rohit
Rohit is offline
What's in a name? By which we call a rose, by any other name, would smell as sweet.

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:09
Verwijderd
Anders brengen ze ook negerzoenen uit met buitenkant van witte chocolade en een zwarte vulling en die noem je dan blankenzoenen ofzo, is het weer gelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:14
Al Murphy
Al Murphy is offline
Inderdaad, wat een onzin. Die dingen heten niet negerzoenen maar negerinnentetten. En in de zomer is al die chocolade niet smakelijk, dus dan steek je beter een nonnenvot in je mond.
Oud 23-11-2005, 20:27
haplo
haplo is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 23-11-2005 @ 20:01 :
What's in a name? By which we call a rose, by any other name, would smell as sweet.

Dit doet me denken aan het gedoe om het patatje oorlog enkele jaren terug. Gelul dus.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 20:52
Verwijderd
Het is gewoon naam. Die is nu al heel lang. Noem het woord Negerzoen en men weet waar je het over hebt. Over Chocola gevuld met kippeeiwit. Laat die naam maar gewoon zoals ie is. Hij is er nu eenmaal. Net zoals zwarte piet. Dat is ook niet racistisch bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 21:50
T_ID
T_ID is offline
Laat iemand de mensen van stichting eer- en herstelbetalingen slachtoffers slavernijverleden Suriname aan een zinnige vrijetijdsbesteding en een baan helpen aub. tjees wat een onzin.
Oud 23-11-2005, 21:51
Verwijderd
Iedereen die de naam 'negerzoen' discriminerend vindt, vindt dan zeker dan negers niet kunnen zoenen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 21:53
Verwijderd
Waar maak je je druk om.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 22:40
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Stichting Eer- en Herstelbetalingen Slachtoffers Slavernijverleden Suriname haat onze cultuur!
Oud 24-11-2005, 00:32
Roos
Roos is offline
Ik vind het woord neger helemaal niet discriminerend. Ik noem een 'donker persoon' gewoon een neger, en dat kan varieren van uitspraken tot 'wat een irritante neger' tot 'wauw wat een lekkere neger'.
Dus boeiend.

Waarom zou het een belediging zijn voor negers als een lekker koekje een negerzoen heet. Misschien lusten negers geen negerzoenen en vonden ze het daarom een belediging?
Oud 24-11-2005, 09:35
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2005 @ 19:20 :
Ik las ergens in de krant 'schuimzuiger', die vind ik toch ook wel briljant

moet je wel uitkijken dat mensen 'negers' niet ook 'schuimzuigers' gaan noemen...
Oud 24-11-2005, 10:51
Verwijderd
Hehe, wat een belachelijke discussie. Netzoals de discussie over de 'racistische' Sinterklaas met zijn slaven -> pieten.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 11:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Deze was ook wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 11:40
Guenevery
Guenevery is offline
Volgens mij is dit wel één van de beste marketingtechnieken die ik sinds lange tijd gezien heb. Maar als we het dan toch willen veranderen, dan ook maar in iets belachelijks:

stevige kussen van een persoon behorend tot één van de zwarte rassen uit Afrika.

Of: koekje met een zoete, schuimige vulling van geklopt eiwit en een chocoladekorstje

Beide uit de Van Dale, dan zijn ze ook nog taalkundig verantwoord ook.
Oud 24-11-2005, 12:11
MTpower
MTpower is offline
Ze lopen de laatste tijd wel flink te zeiken zeg.
Sinterklaas is racistisch, negerzoenen zijn racistisch, je kan niet eens meer het woord allochtoon gebruiken zonder uitgemaakt te worden voor racist.
Mensen moeten eens wat minder zeiken en zich wat meer bezighouden met het zoeken van een leven
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 24-11-2005 @ 13:11 :
je kan niet eens meer het woord allochtoon gebruiken zonder uitgemaakt te worden voor racist.
Mensen moeten eens wat minder zeiken en zich wat meer bezighouden met het zoeken van een leven
Niet overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 24-11-2005 @ 13:12 :
Niet overdrijven.
Echt overdreven is het niet, maar:

"Het hele punt aan dit soort gevallen is dat de mensen die d'r een groot probleem van maken in 90% van de gevallen zelf geen 'slachtoffer' is maar zich ongevraagd 'bekommert' om de arme medemens die blijkbaar niet voorzichzelf kunnen opkomen. (of misschien, hey, d'r gewoon geen fuck om geven). En het handjevol mensen dat zich dan persoonlijk aangevallen voelt zijn gewoon azijnpissers waar we d'r al veel te veel, blank en negroïde, van hebben in Nederland."

Zoals ik al zei
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 12:55
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
S. schreef op 24-11-2005 @ 13:12 :
Niet overdrijven.
Ik heb het vaak genoeg meegemaakt.
Of dat je iemand uit Turkije een Turk noemt...
Of iemand uit Marokko een Marokkaan...
Het valt me gewoon op dat die mensen zich snel aangevallen voelen...
Als ik aan iemand vraag 'Ben je een Turk?'
Dan is de eerste reactie vaak "huh! heb je daar wat tege ofzo?! '
En ja, ik ben serieus
Soms wordt dat zelfs gevolgd door enkele dreigementen
Mensen moeten zich gewoon niet zo drukmaken om nix, zoek een leven ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 12:58
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 24-11-2005 @ 13:14 :
Echt overdreven is het niet, maar:

"Het hele punt aan dit soort gevallen is dat de mensen die d'r een groot probleem van maken in 90% van de gevallen zelf geen 'slachtoffer' is maar zich ongevraagd 'bekommert' om de arme medemens die blijkbaar niet voorzichzelf kunnen opkomen. (of misschien, hey, d'r gewoon geen fuck om geven). En het handjevol mensen dat zich dan persoonlijk aangevallen voelt zijn gewoon azijnpissers waar we d'r al veel te veel, blank en negroïde, van hebben in Nederland."

Zoals ik al zei
eensch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten