Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2006, 19:01
Saarah
Saarah is offline
Hey,
Ik heb een nieuw toetsenbord gekocht (nouja, besteld): wireless optical desktop 4000 van Microsoft (er zit dus ook een muis bij).
Iemand ervaring hiermee?
Enneh, kan je het toetsenbord ook zonder de muis gebruiken?

Ohja, ff een prentje :
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2006, 21:00
Verwijderd
Nouja, ik heb het niet zo op draadloze bedieningsapparatuur (en al helemaal niet op draadloze complete sets zoals deze ). Maar ik neem aan dat als het Logitech is, het wel lekker zal werken.

Je kunt die muis en dat toetsenbord wel los van elkaar gebruiken denk ik. Ik ken die set niet, maar je kunt natuurlijk gewoon besluiten de muis of het toetsenbord niet meer op te laten. Dan kun je er natuurlijk ook gewoon een los toetsenbord of een losse andere muis naast prikken, een PC heeft genoeg USB-poorten.

Waarschijnlijk zit de ontvanger wel in één kastje, dus je kunt niet de muis op de ene en het toetsenbord op een andere PC gebruiken ben ik bang .
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 22:48
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-01-2006 @ 22:00 :
Nouja, ik heb het niet zo op draadloze bedieningsapparatuur (en al helemaal niet op draadloze complete sets zoals deze ). Maar ik neem aan dat als het Logitech is, het wel lekker zal werken.

Je kunt die muis en dat toetsenbord wel los van elkaar gebruiken denk ik. Ik ken die set niet, maar je kunt natuurlijk gewoon besluiten de muis of het toetsenbord niet meer op te laten. Dan kun je er natuurlijk ook gewoon een los toetsenbord of een losse andere muis naast prikken, een PC heeft genoeg USB-poorten.

Waarschijnlijk zit de ontvanger wel in één kastje, dus je kunt niet de muis op de ene en het toetsenbord op een andere PC gebruiken ben ik bang .
Het is Microsoft spul... Ongetwijfeld dat dit ook goed werkt maar ik denk ik wijs je toch even op je kleine foutje.

Ikzelf ben wel fan van draadloos spul. Mits je niet een fanatiek gamer bent wat ik in het geval van de ts uitgesloten acht.

Ikzelf heb een tijdje een Logitech (weet zo even het serienummer enzo niet maar dat doet er ook weinig toe) draadloos setje gebruikt waarvan de muis het begeven heeft. Ik heb toen een nieuwe draadloze muis gekocht en ook zonder de muis werkt het toetsenbord prima. Iets wat ik ook vrij logisch acht gezien het feit dat muis en toetsenbord onhafhankelijk van elkaar aangesloten worden op het moederbord van je pc.

Het is in de meeste gevallen inderdaad wel zo dat de ontvanger van een set voor zowel de muis als het toetsenbord is. Bij mij is het in ieder geval wel zo en het lijkt me ook het meest logisch aangezien je een set toch over het algemeen koopt om de apparatuur samen op een computer te gebruiken en het dan de ruimte van een ontvanger scheelt.

Overigens kan je wel de muis op de ene pc gebruiken en het toetsenbord op de andere alleen zal je dan iedere keer de ontvanger moeten verplaatsen wat een beetje moeilijk wordt als je allebei de pc's tegelijk wilt gebruiken.

Laatst gewijzigd op 10-01-2006 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 22:52
MaHo
MaHo is offline
Waarom vragen mensen toch pas zo vaak naar "hun product" nadat ze het al aangeschaft hebben??
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 22:56
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
MaHo schreef op 10-01-2006 @ 23:52 :
Waarom vragen mensen toch pas zo vaak naar "hun product" nadat ze het al aangeschaft hebben??
Omdat sommige mensen nou een keer niet zo slim zijn om vooraf na te denken.
Oud 11-01-2006, 02:08
CrazY G
CrazY G is offline
Nou microsoft is dus niet altijd goed. Ik heb een wireless setje van MS, weliswaar de goekoopste van 30euro. Maar die ontvanger werkt niet echt goed. Die mag niet te ver staan en de kleinste opstakel, zoals een beker, doet er al voor zorgen voor een slechte ontvangst.
Maar dat model van jouw is een duurdere, dus hopelijk werkt die wat beter
Oud 11-01-2006, 09:30
Big Boi
Big Boi is offline
Ik heb exact dezelfde set een 4 weken terug aangeschaft en ben er redelijk positief over. De muis is heel goed in Windows te gebruiken en scrollt super fijn. De functie waarmee je naar links en naar rechts kan scrollen is alleen bagger. De muis werkt ook van een verdere afstand met meer obstructies dan het toestenbord.

Ik gebruik voor games enzo toch nog steeds mn wired muis, die speelt veeeeel fijner. Het toetsenbord zelf ben ik heel erg positief over. Het is wel wennen aan de 'wave' vorm. De multimedia toetsen aan de bovenkant kan je zelf toewijzen en de software die er bij zit is makkelijk in te stellen hier voor.

De media keys op mijn vorige toetsenbord hadden geen winamp support en deze wel en werkt zeer goed.

Mijn cijfer: 7,5
Oud 11-01-2006, 11:23
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 10-01-2006 @ 23:48 :
Het is Microsoft spul... Ongetwijfeld dat dit ook goed werkt maar ik denk ik wijs je toch even op je kleine foutje.
Nou, het zou bij mij wel een groot verschil maken of het van Microsoft of Logitech is. In het laatste merk heb ik vele malen meer vertrouwen waar het gaat om bedieningsapparatuur.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 12:40
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
MaHo schreef op 10-01-2006 @ 23:52 :
Omdat ik er toch zeker van was dat ik deze zou nemen (ik ken trouwens ook iemand die er erg tevreden over is), maar ik wilde nog wel wat andere ervaringen horen.

@ Wammus: nee, ik ben idd geen fanatiek gamer
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 14:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 11-01-2006 @ 03:08 :
Nou microsoft is dus niet altijd goed. Ik heb een wireless setje van MS, weliswaar de goekoopste van 30euro. Maar die ontvanger werkt niet echt goed. Die mag niet te ver staan en de kleinste opstakel, zoals een beker, doet er al voor zorgen voor een slechte ontvangst.
Maar dat model van jouw is een duurdere, dus hopelijk werkt die wat beter
Precies mijn ervaring.

M'n eerste set die ik van Microsoft kocht deed het amper. De muis bleef haperen en het toetsenbord was al helemaal te triest voor woorden. Ik heb toen de klantenservice gebeld en zij hebben toen een nieuwe opgestuurd.
Die is beter, maar ik mag m'n ontvanger absoluut niet aanraken, want als ik hem ook maar een centimeter verplaats, dan stopt m'n toetsenbord er al mee.
Toetsenbord op schoot nemen oid is er dan ook niet bij, want ook dan blijft ie overal steken en pakt ie veel letters niet.
Oud 11-01-2006, 20:33
Wammus
Wammus is offline
Ok my bad.

Ik had van een bedrijf als Microsoft toch wel verwacht dat ze een beetje degelijke kwaliteit zouden leveren maar niet dus. Weet ik dat ook weer.
Oud 12-01-2006, 11:05
Verwijderd
de draadloze shit van MS doe ik ook niet aan. De wired spullen ben ik heel erg tevreden over.

Maar wat is opeens dat gezeik bij de grote fabrikanten met die F-Lock en waarom kan het ding niet standaard aan? Ik wil mijn F toetsen gebruiken ipv Save. Dat kan ik ook wel met Ctrl-S!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 11:06
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 11-01-2006 @ 21:33 :
Ok my bad.

Ik had van een bedrijf als Microsoft toch wel verwacht dat ze een beetje degelijke kwaliteit zouden leveren maar niet dus. Weet ik dat ook weer.
Remember Windws 95

Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 12:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
deadlock schreef op 12-01-2006 @ 12:05 :
de draadloze shit van MS doe ik ook niet aan. De wired spullen ben ik heel erg tevreden over.

Maar wat is opeens dat gezeik bij de grote fabrikanten met die F-Lock en waarom kan het ding niet standaard aan? Ik wil mijn F toetsen gebruiken ipv Save. Dat kan ik ook wel met Ctrl-S!
Ik heb twee Natural Pro keyboards gehad en die dingen zijn top, op f lock na. Verder heb ik muizen van MS, Explorer 1.0/2.0. Wireless en altijd zeer tevreden over geweest, nooit problemen met ontvangst en vrij degelijk spul (degelijker dan Logitech wel). Logitech maakt dan wel weer goede muizen maar hun keyboards vind ik prut, heb er een gehad die ook nog erg duur was met 39 euro. Enkele maanden gebruikt en toen toch maar weer voor Natural Pro gegaan
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 14:01
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
deadlock schreef op 12-01-2006 @ 12:06 :
Remember Windws 95

True, true.
Oud 12-01-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 12-01-2006 @ 13:19 :
Ik heb twee Natural Pro keyboards gehad en die dingen zijn top, op f lock na. Verder heb ik muizen van MS, Explorer 1.0/2.0. Wireless en altijd zeer tevreden over geweest, nooit problemen met ontvangst en vrij degelijk spul (degelijker dan Logitech wel). Logitech maakt dan wel weer goede muizen maar hun keyboards vind ik prut, heb er een gehad die ook nog erg duur was met 39 euro. Enkele maanden gebruikt en toen toch maar weer voor Natural Pro gegaan
Ik heb nog nooit zelf een toetsenbord van Microsoft gehad (op de universiteit gebruiken we ze wel) maar het Access-keyboard van Logitech dat ik nu gebruik is zonder twijfel het fijnste keyboard dat ik ooit heb gehad. Stevige, ietwat doffe aanslag, niet dat klikkerige en rammelige, maar tegelijkertijd geen gezeik met schakelaars onder de toetsen; het ding werkt met contactgevoelige rubbertjes en is dus ook superplat.

Wat muizen betreft wil ik nooit meer van de MX-serie van Logitech af.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 15:44
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2006 @ 15:41 :
Ik heb nog nooit zelf een toetsenbord van Microsoft gehad (op de universiteit gebruiken we ze wel) maar het Access-keyboard van Logitech dat ik nu gebruik is zonder twijfel het fijnste keyboard dat ik ooit heb gehad. Stevige, ietwat doffe aanslag, niet dat klikkerige en rammelige, maar tegelijkertijd geen gezeik met schakelaars onder de toetsen; het ding werkt met contactgevoelige rubbertjes en is dus ook superplat.

De Logitech MX serie is inderdaad heerlijks. Ik heb nu de 700 Wireles en ik ben er echt dik tevreden over. Ik speel op zich veel spelletjes maar van de zoveel bekritiseerde vertraging heb ik nog nooit wat gemerkt, in bijvoorbeeld Quake 4 of F.E.A.R wat allebei shooters zijn en waar een goede muis me wel van een zeer groot belang lijkt.

Ik denk dat je bij echt pro gamen enzo wel last gaat krijgen van de vertraging maar dat is op mij niet van toepassing dus vandaar dat ik het geen probleem vind.
Oud 12-01-2006, 15:50
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2006 @ 15:41 :

Hmm ik hou echt van Cherry keyboards, die dingen tikken heerlijk. Vooral ook het compact model, de 4100 Slimline. Helaas kost de US versie van deze 79 euro in Nederland en dat heb ik er dan weer niet voor over. Tips zijn wel altijd welkom als iemand weet waar ik er een goedkoper krijg. Het gaat om deze;

De Natural Pro bordjes van MS zijn zeker niet de stilste, dat is waar, maar het Logitech keyboard (Navigator SE heette die geloof ik) dat ik had was ik helemaal niet zo blij mee. Vond de aanslag niet prettig (toetsen veerden nauwelijks terug). Misschien dat dit verbeterd is met de komst van de nieuwe, plattere modellen waaronder de MX serie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten