Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2005, 10:17
Verwijderd
Misschien een beetje vage titel en ik post hier nooit (hoi Youri en Tofke! ), maar ik kom er zelf niet meer uit.
Ik wil graag weer sporten om verschillende redenen. Ten eerste omdat ik het mis om wat te doen, daarnaast wil ik ook weer afvallen en een conditie opbouwen. Ook mis ik het maken van vrienden en de gezelligheid etc.
Ik wil dus sporten. Nu dus de moeilijkste vraag: wat wil ik gaan doen?
Voor bijna alles heb ik wel 'bezwaren'. Ik weet ook echt niet wat ik nou écht écht leuk vind, want ik vind ook heel veel wel leuk om te doen!

Nu mijn vraag dus: Hoe kom ik er nou achter wát ik wil gaan doen (dat is wel het belangrijkst ) en hoe dan verder? Want hoe maak ik nu een keuze tussen verschillende clubs bv?

Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2005, 10:23
Femic
Femic is offline
Wil je vastzitten aan bepaalde tijden, of zelf bepalen wanneer je gaat? Teamsport of individuele sport? Seizoensgebonden? (dus dat je bijv. een winter- of zomerstop hebt) Wat heb je al gedaan? (vroeger)
Oud 14-12-2005, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 14-12-2005 @ 11:23 :
Wil je vastzitten aan bepaalde tijden, of zelf bepalen wanneer je gaat? Teamsport of individuele sport? Seizoensgebonden? (dus dat je bijv. een winter- of zomerstop hebt) Wat heb je al gedaan? (vroeger)
1. Op zich is het voor het ritme fijn om een bepaalde tijd en dag te hebben, want dan ben ik denk ik ook wat meer gemotiveerd om te gaan
2. Teamsport en individuele sport vind ik leuk. Ik zou graag een teamsport doen, daarnaast zit ik nl te denken om iets als body pump ofzo er bij te doen. Maar het liefst een teamsport toch wel.
3. Dat maakt met niet zoveel uit, een winter- of zomerstop. Ik weet ook niet zo wat ik me daar nou bij voor moet stellen. (welke sporten etc)
4. Ik heb vroeger op turnen gezeten, maar moest stoppen vanwege blessure. Ik heb ook paard gereden en op een blauwe maandag toen ik griezelig jong was nog op jazz ballet en gewoon ballet gezeten. Verder zou ik t eigenlijk niet weten

Sowieso ga ik binnenkort in ieder geval 1 keer per week gewoon baantjes zwemmen met een vriendin van mij. Zij moet dat namelijk doen van de dokter en het is gezelliger met z'n tweetjes en dan doe ik ook eens wat
Maar dat vind ik niet genoeg...

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 14:17.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 11:21
Mitros
Mitros is offline
Wat dacht je van handbal om het "in the family" te houden
Handbal is een sport waar je veel beweegt en dus ook veel afvalt, je zus en vriend doen het ook dus hoef je er ook niet alleen naar toe, en ze beginnen ook niet te zeuren als je geen tijd voor ze hebt vanwege een wedstrijd
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 12:10
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Een zware sport of een "lichte" sport?
Oud 14-12-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-12-2005 @ 13:10 :
Een zware sport of een "lichte" sport?
Wat versta je onder een zware of lichte sport?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 13:56
rots
rots is offline
Een teamsport waarbij je niet in het weekend hoeft te spelen hoop ik?
Oud 14-12-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
rots schreef op 14-12-2005 @ 14:56 :
Niks mis met in het weekend spelen

Zolang het niet op zaterdagavond is
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
rots schreef op 14-12-2005 @ 14:56 :
Hmpf, om over jezelf nog maar te zwijgen. Pompiedom.

Maar ehm zus, is het niet verstandig eerst een tijdje te fitnessen en/of bodypump te gaan doen. Iets wat je net wat meer op je eigen tempo kunt doen. Waarbij je wat meer conditie weer opbouwt. Om in 1x te gaan sporten, is misschien wat te explosief? Het scheelt in elk geval al dat je met Loes gaat zwemmen. Ik ben trots op je
Zo'n topic starten, belooft al ietsjes meer dan er maar over door blijven kakelen maar niets ondernemen mevrouw!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 14:23
Ilja_
Ilja_ is offline
Je was hier nog ingelogd en op firefox kan ik alleen jou aanmelden ipv mezelf. Oh oh oh.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 14:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 14-12-2005 @ 14:53 :
Wat versta je onder een zware of lichte sport?
Of de sport veel fysieke kracht mag kosten of niet.
Oud 14-12-2005, 14:47
Verwijderd
Op de site van, ik geloof, 'je echte leeftijd' kun je een test doen mbt welke sport bij je past. Misschien heb je daar wat aan?

Als je oa wilt sporten voor de gezelligheid en vrienden, dan zou ik iig voor een teamsport kiezen (of voor iets individueel in clubverband oid - bv. wedstrijdzwemmen doe je alleen, maar wel 'samen' met anderen).

De test staat op: http://www.jeechteleeftijd.nl/

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-12-2005 @ 15:47 :
Op de site van, ik geloof, 'je echte leeftijd' kun je een test doen mbt welke sport bij je past. Misschien heb je daar wat aan?

Als je oa wilt sporten voor de gezelligheid en vrienden, dan zou ik iig voor een teamsport kiezen (of voor iets individueel in clubverband oid - bv. wedstrijdzwemmen doe je alleen, maar wel 'samen' met anderen).

Dank je!

Mijn resultaten:
resultaten top 10
1. voetbal
2. waterpolo
3. hockey
4. korfbal
5. handbal
6. basketball
7. onderwaterhockey
8. rugby
9. ijshockey
10. american football

Voetbal valt af, dat vind ik niet leuk genoeg om te doen Waterpolo vind ik niets, want ik hou niet zo van zwemmen. Hockey vind ik ook maar niets, want daar krijg ik last van m'n rug van en korfbal trekt me ook niet echt. Het eerste wat ik dan tegenkom wat ik wel leuk vind is handbal en basketbal ook wel. Onderwaterhockey is weer met zwemmen en die anderen zijn volgens mij omdat ik lichamelijk contact wel oké vond

Hmm.. Heel veel verder kom ik er dus niet mee, maar wel een stukkie
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 23:25
Femic
Femic is offline
Basketbal is een aanrader . Maar wel lastig om daar nu nog mee te beginnen, want je komt eigenlijk altijd in een groep terecht, waarin je de enige bent, die het nog niet kan. Maar waarschijnlijk is dat met alle teamsporten zo. In principe zou dat je niet moeten weerhouden, mits je een kléin beetje balgevoel hebt
Oud 15-12-2005, 00:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Femic schreef op 15-12-2005 @ 00:25 :
Basketbal is een aanrader . Maar wel lastig om daar nu nog mee te beginnen, want je komt eigenlijk altijd in een groep terecht, waarin je de enige bent, die het nog niet kan. Maar waarschijnlijk is dat met alle teamsporten zo. In principe zou dat je niet moeten weerhouden, mits je een kléin beetje balgevoel hebt
Doordat anderen beter zijn zal je zelf snel vooruitgang boeken, is mijn ervaring

Ik heb een tijd geleden badminton gedaan, erg leuk, erg gezellig en erg goed voor je conditie

Je kan hier en daar eens kijken bij verschillende verenigingen en overal eens een proefdagje meedraaien, meestal is dit gratis.
Op die manier kun je zelf bekijken en ervaren welke sport/vereniging het beste bij je past
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 00:18
Mark
Mark is offline
badminton
karten
Oud 15-12-2005, 08:40
Wawl
Wawl is offline
Waterpolo, natuurlijk.
Oud 15-12-2005, 18:22
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
MTpower schreef op 15-12-2005 @ 01:10 :
Doordat anderen beter zijn zal je zelf snel vooruitgang boeken, is mijn ervaring

Ik zit op basketbal en speel al een hele tijd met dezelfde 6 mensen. Mensen komen en gaan, maar op een of andere manier blijven ze nooit We betrekken mensen echt wel bij alles enzo, maar ik merk toch dat mensen het niet zo snel leren zo laat en dan heb ik het over 15/16 jarigen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 19:44
Femic
Femic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-12-2005 @ 15:47 :

Haha geniale test. Mijn top 4:
1. Ijshockey
2. Basketbal (ok, klopt, doe ik al 9 jaar)
3. Onderwaterhockey
4. Curling

Vooral die laatste
Oud 15-12-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
ook hallo schreef op 15-12-2005 @ 19:22 :
Ik zit op basketbal en speel al een hele tijd met dezelfde 6 mensen. Mensen komen en gaan, maar op een of andere manier blijven ze nooit We betrekken mensen echt wel bij alles enzo, maar ik merk toch dat mensen het niet zo snel leren zo laat en dan heb ik het over 15/16 jarigen
Maar gaan ze dan weg omdat ze het niet kunnen bijbenen of om andere redenen?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:04
Verwijderd
Ik vergeet dit topic trouwens bijna ...
Ik denk dat ik maar eens met een vriendin ga praten over mijn opties voor sport. Om me heen wordt gezegd dat ik handbal moet gaan doen, maar er zijn een paar bezwaren welke eigenlijk niet op de sport zelf betrekking hebben. Ook maar eens met mijn vriend over hebben
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 15-12-2005 @ 20:44 :
Haha geniale test.
Ik vind het juist wel grappig dat dingen als curling en onderwaterhockey ed er ook tussen staan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 15-12-2005 @ 21:17 :
Ik vind het juist wel grappig dat dingen als curling en onderwaterhockey ed er ook tussen staan.
Op zich wel ja, maar laten we het reëel houden Ik had ook een keer bobsleeën.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:04
MTpower
MTpower is offline
De sporten die bij mij in mijn top 10 stonden (judo, zwemmen, basketbal, krachtsport) heb ik al eens beoefend
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 06:29
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 15-12-2005 @ 21:21 :
Onderwaterhockey is best reëel. En je kunt zelf uitkiezen wat je uiteindelijk gaat doen, als je het reëel wilt houden, kies je een reëele sport uit, wil je graag 'iets anders' doen, dan kies je 'iets anders' uit. Ik moet zeggen dat ik nav die test nog eens serieus op zoek ben gegaan naar onderwaterhockeyverenigingen (het het vroeger een aantal keer gedaan en ik vond het erg leuk ).

Van de sporten die bij mij in de top-10 stonden heb ik er ook een aantal al gedaan (waterpolo, (wedstrijd)zwemmen, handbal en onderwaterhockey dus een paar keer) en andere sporten vond ik met gym op school heel leuk (basketbal, volleybal, voetbal, ...).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2005, 13:18
Carn
Carn is offline
1. schermen
2. judo
3. taekwondo
4. karate
5. oosterse gevecht
6. boksen
7. krachtsport
8. vijfkamp
9. squash
10. racquetball

dan ga ik toch voor nr 3
Oud 16-12-2005, 15:26
Anno2007
Anno2007 is offline
die test hebk ook wel is gedaan

waterpolo www.knzb.nl
bobsleeën www.bobslee.nl
voetbal www.knvb.nl
hockey www.knhb.nl
korfbal www.knkv.nl
handbal www.nhv.nl
honk- en softbal www.knbsb.nl
onderwaterhockey www.onderwatersport.org
kaatsen www.knkb.nl
rugby www.rugby.nl

zucht, en dan vul je in dat je geen water hoeft Maar mijn sport nummer 1 is nog steeds korfbal
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 15:28
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 15-12-2005 @ 21:21 :
Bobsleeën is toch heel reëel. Zelfs Jamaica heeft een bobsleeteam.

Ik had zelf hockey en op 2 slagbal/ honkbal en op 3 cricket
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 15:31
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Misschien ben jij wel iemand die batminton helemaal het einde vind...
(Was geloof ik nog niet langsgekomen)

Maar mijn motto: (bijna) elke sport is leuk als de sfeer maar goed is... Maar das eigenlijk ook wel een heel klein beetje logisch.
Voor een ander een sport uitzoeken is niet te doen.
Oud 16-12-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 16-12-2005 @ 16:31 :
Voor een ander een sport uitzoeken is niet te doen.
Mwah, mijn moeder heeft ooit eens waterpolo voorgesteld en dat vind ik tot op dit moment ook de leukste sport die ik ooit gedaan heb.

Soms is het gewoon te voor de hand liggend wat iemand wel of niet leuk zal vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 15:58
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-12-2005 @ 16:42 :
Mwah, mijn moeder heeft ooit eens waterpolo voorgesteld en dat vind ik tot op dit moment ook de leukste sport die ik ooit gedaan heb.

Soms is het gewoon te voor de hand liggend wat iemand wel of niet leuk zal vinden.
Ja ok... Maar je moeder kent je door en door, lijkt me. Dat is wel ff wat anders dan via een forum aan vooral onbekenden vragen wat voor sport je moet kiezen.

Maar voor suggesties is het natuurlijk wel handig.
Oud 16-12-2005, 19:07
Anno2007
Anno2007 is offline
denk dat je gewoon wat moet proberen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 12:00
rots
rots is offline
Allemaal leuk en aardig zo'n topic maar wordt dit topic ooit nog afgesloten?
Oud 11-01-2006, 12:11
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
rots schreef op 11-01-2006 @ 13:00 :
Allemaal leuk en aardig zo'n topic maar wordt dit topic ooit nog afgesloten?
Waarom up je m in godsnaam...?
Als ie zo lekker wegzakt heeft toch niemand er last van?
Reageren

Regels voor berichten