Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 20:30
shellsign
shellsign is offline
hey
ik heb een vraag...
ik heb vandaag rond 12 uur smiddags sex gehad. mijn vriend kwam klaar in mij...maar ik was vergeten dat ik donderdag (de 2e pil van mijn strip) was vergeten. dit betekend dus dat je 7 dagen moet wachten voor de pil weer veilig is.
nu ben ik nogal in paniek want een morning after pil kan ik niet halen en ik kan morgen vanaf 5 uur smiddags (dus ongeveer 30 uur daarna) pas naar de apotheek voor opties...
weet iemand of er naast de morning after pil nog een ander middel is (voor als het langer dan 12 uur geleden is)
sorry dat ik niet eerst eerder geposte vragen nalees, maar ben een beetje in paniek.
alvast bedankt
Oud 22-01-2006, 20:33
Verwijderd
Moet je morgen werken of naar school? Ga gewoon een uurtje later, bel je school of werk even op dat je naar de apotheek moet, en ga dan. Het voorkomen van een eventuele zwangerschap (zou alsnog wel toevallig zijn als je van 1 keer zwanger raakt he, dus het hoeft helemaal niet zo te zijn) is toch belangrijker dan andere dingen.
Overigens kun je de MA pil tot 72 uur naderhand nog nemen, alleen is het wel beter als het binnen 24 uur gebeurt.
Oud 22-01-2006, 20:36
shellsign
shellsign is offline
bedankt voor het zo snel reageren!
ik dacht dat map binnen 12 uur moest, maar kan dus 24 uur...dat red ik er morgen heen fiets in mijn kleine pauze (ik zit op school)
kost het geld als je het bij een apotheker haalt? en hoeveel?
Oud 22-01-2006, 20:44
Tsu
Tsu is offline
Ik dacht eigenlijk dat je eerst langs de dokter moet gaan en dan een verwijzing krijgt naar de apotheek om de mornig afterpil te halen.
Tenminste dat is bij mij zo gegaan. Moest ik eerst naar de dokter en daarna gaf zij mij een recept voor de morning afterpil. Dat is misschien iets van 25 euro ofzo.

Maar ik weet niet of je zomaar de apotheek binnen kan stappen en de morning after pil kan vragen....
Oud 22-01-2006, 20:47
shellsign
shellsign is offline
volgens mij hoeft het niet via de dokter te gaan want ik zie net een formulier op internet dat je het via die manier kan aanvragen...en op die manier is daar ook geen dokter bij nodig...
maar goed..ik probeer het eerst wel via de apotheek gewoon..is een stuk sneller..
Oud 22-01-2006, 20:48
Tsu
Tsu is offline
oh ok
Oud 22-01-2006, 21:19
Drez
Drez is offline
oh je kan gewoon naar de kruidvat ofzo hoor
Oud 22-01-2006, 21:27
Verwijderd
Citaat:
dReZ schreef op 22-01-2006 @ 22:19 :
oh je kan gewoon naar de kruidvat ofzo hoor
Hebben ze daar morning after pillen?

Toch dokter ff bellen morgenochtend, dat je iig zeker weet dat je gelijk bij apotheek terecht kunt.
Oud 22-01-2006, 21:54
Verwijderd
d'r worden inderdaad morning afterpillen bij de kruidvat verkocht!!
Oud 22-01-2006, 22:13
Gothic
Gothic is offline
L&G --> piltopic?
Oud 22-01-2006, 22:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
In 2005 is er een verandering in de drugslijst ingevoerd (nouhja, wetgeving over medicijnen zegmaar) waarna de morning afterpill naast de paracetamol in de apotheek mocht komen te staan. Geen recept meer voor nodig dus.

Vandaar.

(bij de etos, kruidvat en de grotere albertheins verkopen ze t ook ed verkopen ze t ook)

Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 22:20.
Oud 22-01-2006, 22:29
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
klopt, de Mornig After Pil kun je gewoon halen bij de Apotheek en kun je gewoon daar afrekenen.
En je kunt deze tot 72 uur na de gemeenschap nog innemen maar er word aangeraden om dit zo snel mogelijk te doen natuurlijk!
Oud 22-01-2006, 22:29
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-01-2006 @ 23:13 :
L&G --> piltopic?
zeker

en ditte

Regels voor berichten