Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je werk bij je opleiding moet passen kan je wellicht een duale opleiding gaan doen (ik weet niet precies hoe dat op het mbo heet), waarbij het bedrijf misschien zelfs je opleiding betaald, dat scheelt ook weer geld. Ik woon ook in de Randstad en met 700 euro is daar prima rond te komen. Kamers zijn daar onder de 350 euro best te vinden. En al is je kamer 350 euro en je zorgverzekering 100 euro en houd je dus 'maar' 250 euro over: voor 250 euro per maand kan je heel goed eten in je eentje (dan kan je je boodschappen bij de AH halen en vrij luxe dingen eten en drinken). Wij zijn met z'n tweeën en hebben twee katten en als we gewoon een beetje opletten met wat we kopen zijn we geen 250 euro per maand kwijt. Natuurlijk moet je een beetje opletten, maar het is onzin dat je van 700 euro per maand niet rond zou kunnen komen. |
![]() |
|
Idd een aardige baalsituatie..
Eerst en vooral: praat met je ouders, zelfs als je het zelf zwart in ziet. Ze zijn altijd je grootste steun, of het nu lijkt alsof ze niets kunnen of willen, als je ze recht voor z'n raap uitlegt dat jij wilt studeren en dat dat niet in Frankrijk gaat gebeuren dan zullen ze vast wel helpen waar ze dat kunnen. Wat voor opleidingen heb je afgerond? Je bent 18, als je al diploma's hebt kan je een hoop verder komen, los van wat voor soort het zijn. Verder heb je als scholier recht op studiefinanciering, sowieso aanvragen, veel of weinig, het is gevonden geld. http://www.ib-groep.nl/particulier/D.../Aanmelden.asp Je bijbaan bij de supermarkt lijkt me ook geen goede, op een gegeven moment wordt je hen te oud en zullen ze een jonger iemand willen aannemen, callcenters zijn idd een manier, eventueel kun je een uitzendbureau proberen, die zoeken voor je, als je zelf geen uitzicht hebt om iets te vinden, nadeel is dat het niet altijd even vast werk is. Op zich kom je met € 520 per maand ver, het is weinig, toegegeven, maar je zal heus niet morgen failliet zijn, niet te negatief denken over wat je bereikt. En dingen die Leonoor ook al beschreef: als je je uitgaven tegen het licht houdt kom je heel ver. Wat er niet uit gaat hoeft er ook niet in te komen. Zorg dat je uitgaven je inkomsten niet overtreffen, soms betekent dat dingen opofferen, maar ja, alle andere opties leiden alleen maar tot meer problemen op de lange duur.
||
![]() |
Citaat:
Maar je studie word betaald dor de c1000 lijtk me heb het er ii geens over , een vriend van me is ook bij de c1000 werkend leren gaan doen en dat word voor hem gewoon betaald toen (2 of 3 jaar terug) Heb het met je baas er eens over of je niet meteen als verkoper B / Verkoper 2 aan de slag kan je hebt tenslotte al bijna 3 jaar ervaring bij een supermarkt. (Had je beter aan het begin kunnen doen) Verder heb het met je ouders over een (kleine) bijdrage omdat ze gaan besparen omdat jij het huis uit bent. Pak hem beet 50 euro per maand (weinig maar beter dan niks, hierover kan je praten he). Bij werkend leren heb je geen recht op studiefinanciering dus dat valt af je wil wat huren. Ligt eraan wat maar misschien heb je recht op huursubsidie. Inkomsten - Huursubsidie - Zorgtoeslag - Inkomen - Bijdrage ouders Uitgaven - Huur - Ziekenfonds premie - Verzekering - Eten en drinken Dan heb je de belangrijkste uitgaven wel denk ik
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() abbonnementen zijn niet persee nodig (pre pay telefoon, i-net cafe) maar idd een abbo vboor internet is wel flex ![]() en gas water licht idd vergeten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 20:22. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
grtz ivo
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hulp nodig met rijm en metrum macdrefromdabay | 1 | 15-05-2014 21:13 | |
Liefde & Relatie |
Hulp gevraagd Refaelov | 20 | 08-01-2013 23:32 | |
Algemene schoolzaken |
VMBO-leerlingen: hulp gevraagd! StudentUU | 6 | 02-05-2010 20:55 | |
Werk, Geld & Recht |
[hulp gevraagd] Oprichten Vereniging Jantinexx | 11 | 01-12-2007 11:59 | |
Psychologie |
[depressie] Om hulp vragen. Severus | 14 | 26-09-2006 09:02 | |
Liefde & Relatie |
hoe moet ik het aanpakken ??? hulp gevraagd casual dreamer | 12 | 30-05-2005 21:58 |