Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2006, 09:28
Alexanchez
Alexanchez is offline
Als ik meisjes tegenkom, maak ik makkelijk contact. Maar als ik dan in gesprek met ze kom komt het er altijd neer dat ze me gaan zien als "een vriend" i.p.v. "een leuke jongen". Nu ben ik daar verder niet gefrustreerd door ofzo, vaak vind ik het niet erg. Maar als ik dan een voor mij interessant meisje tegenkom, wil ik eigenlijk ook wel eens zorgen dat ik niet gelijk als "een vriend" wordt gezien. Ik kan dan wel een beetje mysterieuzer blijven en zo, maar ik wil graag mijn spontaniteit behouden.

Heeft iemand tips hoe ik dat dan moet aanpakken.

(Ja, ik weet dat het "vrienden-probleem" cliché is, maar ik heb niet het idee dat ik echt zó'n type ben. Maarja, misschien is dat zelfoverschatting.)

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2006, 09:48
Dott
Dott is offline
sorry dat ik t zeg.. maar gewoon jezelf blijven is't beste.. ik ben ook jarenlang bevriend geweets emt ene jongen en opeens werd ik gek op hem.. miss gebeurd dat bij jou ook wees in ieder geval blij dat je zo snel contact maakt..
Oud 17-01-2006, 11:54
Smokin'
Smokin' is offline
Ik voorzie je graag van enig advies..

Je zat op het goede spoor met je opmerking over mysterieuzer blijven. Je schrijft dat je goed contact kan maken en makkelijk met hen kan praten. Wat je moet veranderen in je contact met meisjes is dat je minder van jezelf blootgeeft. Dat is mysterieus zijn.

Je moet je mond houden over je onzekerheden, over negatieve items en over andere jongen of meisjes. Daarnaast moet je op een bepaald moment je intenties duidelijk maken door een date te maken. Dit moet je vrij snel na het ontmoeten van een meisje al doen. Dit betekent echter niet dat je haar de liefde verklaart of wat dan ook, je houd je werkelijke interesse in haar voor jezelf. Dit houd niet in dat je je anders voordoet dan wie je werkelijk bent, maar dat je gewoon bepaalde dingen achterhoud om alles een beetje onvoorspelbaar en mysterieus te houden.

Daarnaast moet je zorgen dat je contact niet te frequent is. Als je mysterieus wil zijn moet je haar, zeker als ze je verder nog niet kent, enigzins de indruk geven dat je een druk sociaal leven hebt en veel mensen ontmoet. Verdwijn soms voor een paar dagen, in de zin van: geen msn, geen sms.

Ik vermoed ook dat je erg 'meepraat' met die meisjes die je ontmoet. Ze kunnen vast goed met je praten over hun vriendinnen, andere jongens en relaties. Nou is het een algemene regel dat je met een meisje dat jij leuk vind niet gaat praten over andere meisjes of over andere jongens. Als zij daar wel over begint dan knik je braaf mee maar je geeft geen uitgebreide feedback.

Nog een belangrijk punt: ik lees dat je goed met ze kan praten, maar kunnen ze ook om je lachen? Dat is namelijk veel belangrijker als ze je leuk moeten gaan vinden. Bij je eerste ontmoetingen moet je het vooral simpel, grappig en gezellig houden, en niet meteen geniale feedback geven. Nog even samengevat:

- Neem afstand
- maak snel een date
- houd je gevoelens verborgen
- zorg dat het grappig en leuk is
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 12:10
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 17-01-2006 @ 12:54 :

Je zat op het goede spoor met je opmerking over mysterieuzer blijven. Je schrijft dat je goed contact kan maken en makkelijk met hen kan praten. Wat je moet veranderen in je contact met meisjes is dat je minder van jezelf blootgeeft. Dat is mysterieus zijn.

Je moet je mond houden over je onzekerheden, over negatieve items en over andere jongen of meisjes. Daarnaast moet je op een bepaald moment je intenties duidelijk maken door een date te maken. Dit moet je vrij snel na het ontmoeten van een meisje al doen. Dit betekent echter niet dat je haar de liefde verklaart of wat dan ook, je houd je werkelijke interesse in haar voor jezelf. Dit houd niet in dat je je anders voordoet dan wie je werkelijk bent, maar dat je gewoon bepaalde dingen achterhoud om alles een beetje onvoorspelbaar en mysterieus te houden.

Daarnaast moet je zorgen dat je contact niet te frequent is. Als je mysterieus wil zijn moet je haar, zeker als ze je verder nog niet kent, enigzins de indruk geven dat je een druk sociaal leven hebt en veel mensen ontmoet. Verdwijn soms voor een paar dagen, in de zin van: geen msn, geen sms.

Ik vermoed ook dat je erg 'meepraat' met die meisjes die je ontmoet. Ze kunnen vast goed met je praten over hun vriendinnen, andere jongens en relaties. Nou is het een algemene regel dat je met een meisje dat jij leuk vind niet gaat praten over andere meisjes of over andere jongens. Als zij daar wel over begint dan knik je braaf mee maar je geeft geen uitgebreide feedback.

Nog een belangrijk punt: ik lees dat je goed met ze kan praten, maar kunnen ze ook om je lachen? Dat is namelijk veel belangrijker als ze je leuk moeten gaan vinden. Bij je eerste ontmoetingen moet je het vooral simpel, grappig en gezellig houden, en niet meteen geniale feedback geven. Nog even samengevat:

- Neem afstand
- maak snel een date
Wat een onzin.

Je moet gewoon jezelf blijven. Je hebt een prachtig karakter. Het komt echt wel goed.
Oud 17-01-2006, 12:14
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 17-01-2006 @ 10:28 :
Als ik meisjes tegenkom, maak ik makkelijk contact. Maar als ik dan in gesprek met ze kom komt het er altijd neer dat ze me gaan zien als "een vriend" i.p.v. "een leuke jongen". Nu ben ik daar verder niet gefrustreerd door ofzo, vaak vind ik het niet erg. Maar als ik dan een voor mij interessant meisje tegenkom, wil ik eigenlijk ook wel eens zorgen dat ik niet gelijk als "een vriend" wordt gezien. Ik kan dan wel een beetje mysterieuzer blijven en zo, maar ik wil graag mijn spontaniteit behouden.

Heeft iemand tips hoe ik dat dan moet aanpakken.

(Ja, ik weet dat het "vrienden-probleem" cliché is, maar ik heb niet het idee dat ik echt zó'n type ben. Maarja, misschien is dat zelfoverschatting.)

Alvast bedankt.
²

Nu ja, niet helemaal ². I just don't fucking care anymore.
Oud 17-01-2006, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 17-01-2006 @ 13:10 :
Wat een onzin.

Je moet gewoon jezelf blijven. Je hebt een prachtig karakter. Het komt echt wel goed.
Smokin heeft blijkbaar allemaal van die praktische handleidingen Ik vraag me of of hij ze ook zelf probeert, en op wat voor type meisjes ze dan wel niet werken
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 12:19
Maurice
Maurice is offline
MSN-vriendinnetjes van maximaal een week.
Oud 17-01-2006, 12:31
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Wat een onzin.

Ach ga toch weg.. "je moet jezelf blijven". Ik ken jongens die dat al jaren horen van types zoals jijen die nooit een vriendin hebben. Die hebben dan zeker geen prachtig karakter?

Maargoed ik begrijp dat ik jou woorden eigenlijk moet lezen als: mijn argumenten zijn op dus adviseer ik mensen in walgelijke algemeenheden als 'blijf lekker jezelf jongen'. Dat heeft deze jongen gedaan en telkens zijn meisjes niet meer dan vrienden .

En tja goed die opmerking over msn vriendinnetjes van een week.. Erg verheffend. Beargumenteer maar waarom wat ik schrijf flauwekul is..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 12:32
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Katje schreef op 17-01-2006 @ 13:18 :
Smokin heeft blijkbaar allemaal van die praktische handleidingen Ik vraag me of of hij ze ook zelf probeert, en op wat voor type meisjes ze dan wel niet werken

Ze werken op alle type meisjes, supermodellen, kerkmeisjes, gothics, you name it. Waarom? Omdat de jongen in kwestie niks hoeft te veranderen aan zijn karakter, stijl of iets dergelijks. Hij moet enkel zijn handelingspatroon wat veranderen. Soms zijn mond houden, soms even afstand nemen etc.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 12:47
Maurice
Maurice is offline
Citaat:

Je moet je mond houden over je onzekerheden, over negatieve items en over andere jongen of meisjes.
Je hebt helemaal gelijk dat het mysterieuze vaak aan aantrekkingsfactor is. Er zit echter verschil tussen positieve en normatieve theorieën (vraag maar even rond op W&R). Wat ik probeer te zeggen is dat het mysterieuze kan werken, maar alleen als je het bent. Je kan het wel spelen, maar dat is geforceerd, ongeloofwaardig en bovendien volstrekt niet eerlijk.

Citaat:
Daarnaast moet je op een bepaald moment je intenties duidelijk maken door een date te maken. Dit moet je vrij snel na het ontmoeten van een meisje al doen. Dit betekent echter niet dat je haar de liefde verklaart of wat dan ook, je houd je werkelijke interesse in haar voor jezelf. Dit houd niet in dat je je anders voordoet dan wie je werkelijk bent, maar dat je gewoon bepaalde dingen achterhoud om alles een beetje onvoorspelbaar en mysterieus te houden.
Dat houdt dus wél dat ie zich anders voordoet dan hij is. Want in werkelijkheid is hij spontaan.

Citaat:
Kan. Maar als je zo niet bent, dan kan het alleen maar op een geforceerde boel uitlopen.

Citaat:
De eerste zin van deze alinea begon veelbelovend. Meepraten is inderdaad onzin. Luisteren en je eigen, ongekleurde, mening geven is een stuk beter. Geen feedback geven is onzin, want vrouwen willen ook wel een beetje aandacht, een man met een mening en iemand om hun verhaal bij kwijt te kunnen.

Citaat:
Nog een belangrijk punt: ik lees dat je goed met ze kan praten, maar kunnen ze ook om je lachen? Dat is namelijk veel belangrijker als ze je leuk moeten gaan vinden. Bij je eerste ontmoetingen moet je het vooral simpel, grappig en gezellig houden, en niet meteen geniale feedback geven.
als je bedoelt "hou het spontaan" heb je gelijk. Als je bedoelt "hou het oppervlakkig" heb je het mis.

Citaat:
Nog even samengevat:

- Neem afstand
- maak snel een date
Je probeert 'm de technieken van 'hard-to-get' bij te brengen. hard-to-get ben je, dat is niet iets wat je als middel kan inzetten. het is hoogstens iets wat je kan gaan overwegen als je op je 30e nog single bent, maar nu heeft het absoluut nog geen zin.
Oud 17-01-2006, 13:58
Balance
Balance is offline
Citaat:

- Neem afstand
- maak snel een date
Je zou bij mij geen schijn van kans maken.

Het enige waarin ik het eens ben met Smokin' is dat je op een bepaald moment je intenties een beetje duidelijk zal moeten maken.
Dat hoeft niet persé via het regelen van een afspraakje (kan wel natuurlijk). Het kan ook door flirten, dubbelzinnige opmerkingen, etc. Als er maar enige spanning door ontstaat.

Andersom kunnen die meiden natuurlijk ook denken dat jij hen alleen als vriendin ziet, op het moment dat je nooit laat blijken dat je meer geïnteresseerd bent dan alleen op die manier.
Oud 17-01-2006, 14:02
Verwijderd
als je niet jezelf bent, dan vind het meisje jou niet leuk, maar de jezelf aangemeten valse persoonlijkheid.

en dat lijkt mij vrij waardeloos
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 14:04
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Maurice schreef op 17-01-2006 @ 13:47 :
De eerste zin van deze alinea begon veelbelovend. Meepraten is inderdaad onzin. Luisteren en je eigen, ongekleurde, mening geven is een stuk beter. Geen feedback geven is onzin, want vrouwen willen ook wel een beetje aandacht, een man met een mening en iemand om hun verhaal bij kwijt te kunnen.
Daar hebben ze vriendinnen voor.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 15:04
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ah, bedankt voor de reacties!
Ik weet dat ik natuurlijk wel grotendeels mezelf moest blijven, zodat ze wel míj leuk zouden vinden. Maar een aantal kleine concrete handelingen hoeven niet per sé een volledig verandering van persoonlijkheid te veroorzaken ofzo, een advies kan en mag iedereen altijd gebruiken. Ik weet dat wachten altijd kan en dat er bijzonder veel vis in de zee zwemt, maar eventjes advies vragen kan altijd.

Ik maak meisjes vrij makkelijk aan het lachen, af en toe kan het zelfs flauw worden maar ik besef dat dát ook niet altijd de juiste manier is. Dat ik op een gegeven moment mijn intenties moet laten zien is inderdaad een belangrijk iets. Ik val namelijk te snel met de deur in huis zodat meisjes dat niet aan zien komen.

Ik zou dus nooit echt veranderen van persoon, want hoe ik me nu gedraag heeft zowel negatieve als positieve kanten. In de liefde veroorzaakte het echter wat vervelende situaties die ik nu probeer te voorkomen. En het gíng nu om de liefde en met name de concrete (subtiele) aanwijzingen waarin ik aangeef dat ik niet "een vriend" wil worden, maar "dé vriend".
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 15:09
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Bloody_tears schreef op 17-01-2006 @ 10:48 :
sorry dat ik t zeg.. maar gewoon jezelf blijven is't beste.. ik ben ook jarenlang bevriend geweets emt ene jongen en opeens werd ik gek op hem.. miss gebeurd dat bij jou ook wees in ieder geval blij dat je zo snel contact maakt..
Citaat:

Citaat:
Sepul schreef op 17-01-2006 @ 15:02 :
als je niet jezelf bent, dan vind het meisje jou niet leuk, maar de jezelf aangemeten valse persoonlijkheid.

en dat lijkt mij vrij waardeloos
Ik denk ook niet dat ik, of Smokin', doel op het volledige omturnen van persoonlijkheid. Maar je kunt altijd om advies vragen als je daar zelf niet heel handig mee bent en als je die dan opvolgt hoeft dat niet te betekenen dat je "jezelf" niet meer bent.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 15:21
Verwijderd
Ik ben het eens met Balance
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 16:20
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-01-2006 @ 14:58 :
Je zou bij mij geen schijn van kans maken.

Tja en vrouwen willen een kerel die lief en aardig is maar kiezen vaak voor de 'player' of 'eikel'. Ik word een beetje moe van vrouwen die zeggen dat ze een hekel hebben aan dergelijke eigenschappen en vervolgens daar als een blok voor vallen. Datgene waar jij emotioneel op reageert kan iets totaal anders zijn dan wat jou op het eerste gezicht aanspreekt.

En ja jij bent vast heel anders en kijkt daar dwars doorheen..slaap lekker.

@ Maurice

Citaat:
Je hebt helemaal gelijk dat het mysterieuze vaak aan aantrekkingsfactor is. Er zit echter verschil tussen positieve en normatieve theorieën (vraag maar even rond op W&R). Wat ik probeer te zeggen is dat het mysterieuze kan werken, maar alleen als je het bent. Je kan het wel spelen, maar dat is geforceerd, ongeloofwaardig en bovendien volstrekt niet eerlijk.
Mysterieus zijn kan men wel degelijk aan leren, door oefening. Het is ook niet zo dat er een soort zwart wit indeling valt te maken van mensen die het spelen en mensen die mysterieus zijn . Je kan best bepaalde eigenschappen/gedragingen overnemen om de zaak wat spannender en onvoorspelbaarder te houden. Als mensen hiermee beginnen zullen velen dit ervaren als spelen, maar naarmate men meer ervaring heeft is dit net zo natuurlijk als veel andere gedragingen. Het hoeft bovendien ook niet persé geforceerd te zijn, en zelfs als dat zo is, dan is dat niet per definitie een ramp. Het is ook niet oneerlijk. Wat je simpelweg doet is niet meteen al je gevoelens op tafel gooien, het meisje enigzins in het onzekere laten over waar ze staat met jou. Dat is niet oneerlijk en hoeft ook niet geforceerd of ongeloofwaardig over te komen. Het vergt vooral zelfbeheersing.

Citaat:
Dat houdt dus wél dat ie zich anders voordoet dan hij is. Want in werkelijkheid is hij spontaan.
Spontaniteit kan iemand prima behouden, alleen op sommige gebieden moet hij zich ietwat terughoudender opstellen. Daarmee verloochent hij niet meteen zijn identiteit of karakter, hij geeft er enkel wat minder van bloot.

Citaat:
Kan. Maar als je zo niet bent, dan kan het alleen maar op een geforceerde boel uitlopen.
De eerste keren misschien wel, maar je eerste gesprekken met meisjes in je puberteit waren ook 'geforceerde boel'. Het is enigzins opmerkelijk dat jullie aanraden dat mensen niks aan zichzelf verbeteren omdat ze daarmee hun karakter te grabbel zouden gooien. Dit is simpelweg onwaar.

Citaat:
Eens, ik beweer ook helemaal niet het tegendeel.

Citaat:
als je bedoelt "hou het spontaan" heb je gelijk. Als je bedoelt "hou het oppervlakkig" heb je het mis.
Er staat: Houd het simpel. Laat je zeer diepe ingewikkelde onderwerpen op de eerste date maar even voor wat ze zijn en zorg gewoon dat je het lekker naar je zin hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 17-01-2006 @ 17:20 :
Tja en vrouwen willen een kerel die lief en aardig is maar kiezen vaak voor de 'player' of 'eikel'. Ik word een beetje moe van vrouwen die zeggen dat ze een hekel hebben aan dergelijke eigenschappen en vervolgens daar als een blok voor vallen. Datgene waar jij emotioneel op reageert kan iets totaal anders zijn dan wat jou op het eerste gezicht aanspreekt.

Ik word een beetje moe van jongens die denken dat je alleen een meisje kunt krijgen als je een spel met honderd regels speelt en dat meisjes er niets vanaf weten. Ik ken geen enkel meisje dat een relatie heeft met zo'n goede versierder. Ik ken wel wat van die goede versierders, maar die hebben geen van allen ooit een verkering van langer dan drie maandjes gehad - en dan maakte zíj het uit.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 16:46
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-01-2006 @ 17:34 :
Ik word een beetje moe van jongens die denken dat je alleen een meisje kunt krijgen als je een spel met honderd regels speelt en dat meisjes er niets vanaf weten. Ik ken geen enkel meisje dat een relatie heeft met zo'n goede versierder. Ik ken wel wat van die goede versierders, maar die hebben geen van allen ooit een verkering van langer dan drie maandjes gehad - en dan maakte zíj het uit.
Waarom schrijf je een stukje over dingen die ik helemaal niet gezegt heb?
Ook goede versierders kunnen fout op fout stapelen. Er is een groot verschil tussen succesvol versieren en een stabiele relatie. Ik heb nergens geschreven dat mensen die goed versieren goede relaties hebben. Ook schreef ik nergens dat meisjes er weinig vanaf weten..ik schreef ook niet dat jongens een spel moeten spelen. Wat ik voorstel is niet een spel spelen maar erkennen dat de inachtneming van een zekere zelfbeheersing en op zijn tijd daadkrachtigheid wonderen kan doen.

Owja, en Sarah als je uitgeslapen bent.. verzin eens wat minder en verdraai eens wat minder mijn uitspraken.. slaap lekker.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 17-01-2006 @ 17:46 :
Waarom schrijf je een stukje over dingen die ik helemaal niet gezegt heb?
Ook goede versierders kunnen fout op fout stapelen. Er is een groot verschil tussen succesvol versieren en een stabiele relatie. Ik heb nergens geschreven dat mensen die goed versieren goede relaties hebben. Ook schreef ik nergens dat meisjes er weinig vanaf weten..ik schreef ook niet dat jongens een spel moeten spelen. Wat ik voorstel is niet een spel spelen maar erkennen dat de inachtneming van een zekere zelfbeheersing en op zijn tijd daadkrachtigheid wonderen kan doen.

Owja, en Sarah als je uitgeslapen bent.. verzin eens wat minder en verdraai eens wat minder mijn uitspraken.. slaap lekker.
Versierders stapelen per definitie fout op fout door zodanig te versieren. Dat is wat ik benadruk. Je krijgt er inderdaad geen stabiele relatie mee; het meisje leert je niet kennen en maakt het dus uit zodra ze je wel kent, want je valt dan altijd tegen. Je hebt inderdaad niet geschreven dat mensen die goed versieren stabiele relaties hebben, dat zeg ik ook niet; ik benadruk alleen dat in mijn ervaring, mensen die goed versieren nóóit stabiele relaties hebben. Je schreef niet dat meisjes er weinig vanaf weten, maar wel dat Balance zichzelf niet kent en niet kan doorzien wanneer een jongen trucjes speelt, en noemde haar hiervoor 'vrouwen'; je kent Balance verder niet, dus ik neem aan dat je die uitspraak baseerde op het feit dat ze een vrouw is. Je schrijft inderdaad niet letterlijk dat jongens een spel moeten spelen, maar je noemt wel spelregels waaraan ze zich moeten houden; die noem je inderdaad geen spelregels, maar zo beschrijf je ze verder wel.

Jouw methode werkt perfect om een one night stand te fixen, maar ik geloof niet dat dát is waar de topicstarter naar op zoek is. Wat ik bedoel met mijn reactie, is dat je met zo'n methode volstrekt niet een relatie of verkering die een beetje goed in elkaar zit kunt krijgen. Dat leek mij er gemakkelijk uit op te maken
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 17:03
Smokin'
Smokin' is offline
Mijn 'methode' (ik spreek liever van benadering) werkt ook goed in relaties, alleen ik beschrijf nu enkel (ongenuanceerd)het proces vanaf het eerste contact.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 17:07
Verwijderd
zozo heb je een heel boek geschreven.

"How to pick up girls" door Smokin' de versiergoeroe
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 17:18
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Katje schreef op 17-01-2006 @ 13:18 :
tnx kusje
Oud 17-01-2006, 17:19
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon jezelf blijven en als ze je leuk vinden, merk je dat echt wel.
Oud 17-01-2006, 17:29
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Haha, goed gezegd smokin, je lijkt wel David Deangelo himself!

Zeker wat betreft dat "praten over andere jongens" heb je gelijk. Vrouwen testen je toch wel, ze doen het onbewust (mag ik hopen) maar uiteindelijk doen ze het altijd, en op veel verschillende manieren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2006, 17:45
Tink*
Tink* is offline
Sommige meiden vallen op beste-vriend-types. En soms kan dat kleine beetje extra, de verliefdheid, ook ontstaan als je iemand die je graag mag gewoon beter leert kennen. En als je eerst gewoon vrienden met een meisje bent leer je elkaar sowieso eerst beter kennen op een andere manier, zonder eventuele bijbedoelingen te hebben. Ik denk dat dat voor jou veel makkelijker werkt en ook meer jezelf is, afgaande op je posts.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 17:53
Balance
Balance is offline
Citaat:

Ik vind dat zo typisch iets wat alleen gefrustreerde mannen zeggen: vrouwen vallen altijd voor players. Ik vind dat zo'n onzin.
Althans: als wij het hier allebei over langdurige relaties hebben. Want ik neem aan dat de TS niet zit te wachten op een affaire van 3 weekjes met een meisje.

Players mogen misschien veel meisjes krijgen, maar zoals Sarah ook al zegt, zijn die relaties nooit van lange duur. Dat komt deels door de kleuters zelf en deels door meisjes die in gaan zien wat voor types het zijn.

Wat belangrijker is, is welke types wél een langdurige relatie weten aan te gaan met een meisje. En dat zijn dus níet de players. En dat zijn ook niet de jongens die zich mysterieus voor gaan doen, terwijl ze dat van nature niet zijn. En dat zijn ook niet de jongens die geen feedback geven op het moment dat zij iets zit te vertellen (of het nou over andere jongens en/of meiden gaat of niet).
Dat zijn toch echt de jongens die zichzelf blijven en geïnteresseerd zijn in wat ze te zeggen heeft.

En een beetje jammer dat je direct zelf al bedacht wat ik op jouw reactie zou gaan antwoorden en al 'slaap lekker' zei, nog voordat je uberhaupt hebt gezien wat ik er op te zeggen had.
Oud 17-01-2006, 17:55
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Tink* schreef op 17-01-2006 @ 18:45 :
Sommige meiden vallen op beste-vriend-types. En soms kan dat kleine beetje extra, de verliefdheid, ook ontstaan als je iemand die je graag mag gewoon beter leert kennen. En als je eerst gewoon vrienden met een meisje bent leer je elkaar sowieso eerst beter kennen op een andere manier, zonder eventuele bijbedoelingen te hebben. Ik denk dat dat voor jou veel makkelijker werkt en ook meer jezelf is, afgaande op je posts.
Dat, en dat sommige meisjes nou eenmaal tijd nodig hebben om verliefd te worden. En daarbij ben ik redelijk vaak verliefd geworden op mensen die al jaren mijn vriend waren, dat er ineens een lichtje aanging in mijn hoofd ofzo (en is het niet zo dat je partner ook je beste vriend is?)

En omdat ik het niet kan laten: al die "versier"adviezen moet je gewoon negeren, zeker die van "af en toe net doen alsof je er niet bent om een druk sociaal leven te veinzen"; meisjes willen toch ten eerste iemand die voor ze klaar staat, en niet iemand die druk bezig is met de rest van zijn vrienden.
Oud 17-01-2006, 18:06
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
@ Maurice
grotendeels eens. dat dan wel weer wel. ik pleitte voor volledig behoud van de huidige situatie. jij pleitte voor volledige herziening van het gedrag (in mijn ogen). je reactie daarop is alweer een stuk milder én realistischer. ik kan me er wel in vinden, zolang het maar blijft bij het toepassen van bepaalde (de juiste) elementen van mysterieusheid.

biertje?
Oud 17-01-2006, 18:49
Verwijderd
Meer seksistische grappen maken. Dat doen Echte Kerels.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 19:33
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-01-2006 @ 19:49 :
Meer seksistische grappen maken. Dat doen Echte Kerels.
Werkt niet.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 17-01-2006 @ 15:04 :
Daar hebben ze vriendinnen voor.
omg jij snapt echt niets van vrouwen.

@TS: blijf jezelf, ga vooral niet vaag en mysterieus doen. ik heb liever een jongen die alles tegen me zegt wat in hem op komt, dan een die denkt dat het belangrijk is een of ander spelletje te spelen. Juist als ik goed kan praten met iemand, klikt het. Als iemand vanalles voor zich zelf houdt, dan heeft hij of niets te vertellen of hij vertrouwt mij niet. En zo iemand hoef ik niet. (dit zegt natuurlijk niet dat het voor iedereen geldt)
Om meer te worden dan vrienden, zul je idd duidelijk moeten maken dat je haar leuk vindt. Niet te hard van stapel lopen Je kunt een afspraakje maken, je kunt iets zeggen maar je kunt ook haar onbewuste aan pakken. Bijvoorbeeld iets dichterbij haar staan dan gewoonlijk, zodat je in 'haar' ruimte komt. Die grens voel je vanzelf wel aan. Kijk haar telkens net íets langer aan dan normaal, zonder iets te zeggen.

mannen pikken dat soort dingen misschien niet op, maar vrouwen wel

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 20:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 17-01-2006 @ 20:34 :
omg jij snapt echt niets van vrouwen.
Wie begrijpt vrouwen nou écht?...

Ja, andere vrouwen...

Maar verder geen mens!

-Thomas van Luyn
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 20:37
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-01-2006 @ 18:53 :
Ik vind dat zo typisch iets wat alleen gefrustreerde mannen zeggen: vrouwen vallen altijd voor players. Ik vind dat zo'n onzin.
Althans: als wij het hier allebei over langdurige relaties hebben. Want ik neem aan dat de TS niet zit te wachten op een affaire van 3 weekjes met een meisje.

Players mogen misschien veel meisjes krijgen, maar zoals Sarah ook al zegt, zijn die relaties nooit van lange duur. Dat komt deels door de kleuters zelf en deels door meisjes die in gaan zien wat voor types het zijn.

Wat belangrijker is, is welke types wél een langdurige relatie weten aan te gaan met een meisje. En dat zijn dus níet de players. En dat zijn ook niet de jongens die zich mysterieus voor gaan doen, terwijl ze dat van nature niet zijn. En dat zijn ook niet de jongens die geen feedback geven op het moment dat zij iets zit te vertellen (of het nou over andere jongens en/of meiden gaat of niet).
Dat zijn toch echt de jongens die zichzelf blijven en geïnteresseerd zijn in wat ze te zeggen heeft.

En een beetje jammer dat je direct zelf al bedacht wat ik op jouw reactie zou gaan antwoorden en al 'slaap lekker' zei, nog voordat je uberhaupt hebt gezien wat ik er op te zeggen had.
Players krijgen inderdaad veel meisjes. Wat betekent dat? Dat betekent dat ze bepaalde (erg) aantrekkelijke eigenschappen hebben. Echter, hun karakter is vaak rot. Waarom zou je niet een jongen kunnen zijn die een aantal van de aantrekkelijke eigenschappen van een player combineert met die van een vriendelijke, rustige jongen die een goed karakter heeft?

Je moet geen onzin verkopen Balance. Mensen zijn niet van nature 'mysterieus'. Bij sommige mensen lijkt het alleen heel natuurlijk te gaan, maar dat betekent niet dat zij deze eigenschappen niet hebben aangeleerd in het verleden.

Het is leuk dat jullie lezen dat ik stel dat je 'geen' feedback moet geven, terwijl ik vooral stel dat je geen geniale feedback moet geven. Daarmee bedoel ik: word niet haar praatmaatje die alles zo goed begrijpt. Waarom niet? Dan komt TS in dezelfde situatie waar hij nu in zit en vertellen meisjes hem: ik kan zo goed met je praten, je bent zon goede vriend . Dat wil hij niet meer, en daarop stem ik mijn advies af. Jullie adviseren alleen wat je zelf graag wil zien in een jongen.

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 21:06
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Maurice schreef op 17-01-2006 @ 19:06 :

biertje?
Doen we
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 21:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 17-01-2006 @ 21:37 :
Players krijgen inderdaad veel meisjes. Wat betekent dat? Dat betekent dat ze bepaalde (erg) aantrekkelijke eigenschappen hebben. Echter, hun karakter is vaak rot. Waarom zou je niet een jongen kunnen zijn die een aantal van de aantrekkelijke eigenschappen van een player combineert met die van een vriendelijke, rustige jongen die een goed karakter heeft?

Je moet geen onzin verkopen Balance. Mensen zijn niet van nature 'mysterieus'. Bij sommige mensen lijkt het alleen heel natuurlijk te gaan, maar dat betekent niet dat zij deze eigenschappen niet hebben aangeleerd in het verleden.

Het is leuk dat jullie lezen dat ik stel dat je 'geen' feedback moet geven, terwijl ik vooral stel dat je geen geniale feedback moet geven. Daarmee bedoel ik: word niet haar praatmaatje die alles zo goed begrijpt. Waarom niet? Dan komt TS in dezelfde situatie waar hij nu in zit en vertellen meisjes hem: ik kan zo goed met je praten, je bent zon goede vriend . Dat wil hij niet meer, en daarop stem ik mijn advies af. Jullie adviseren alleen wat je zelf graag wil zien in een jongen.
Maar die 'eigenschap' die sommige meisjes zo leuk vinden bij players, is ook een deel van hun karakter. En je kan je eigen karakter niet zomaar veranderen. Dus je kan best proberen om die eigenschappen over te nemen, maar daarmee ben je jezelf niet meer en bovendien vraag ik me af of je de overige eigenschappen (dus ook de negatieve) dan niet ook meeneemt.

En ik denk toch echt dat sommige mensen van nature een mysterieuze manier van vertellen hebben. Misschien dat je het, als ik het op deze manier vertel, minder onzin vind? Zo niet, dan verschillen we daarover maar van mening.
In ieder geval vind ik dat je het absoluut niet bewust moet gaan doen, als zijnde één van je eigen eigenschappen.

En het lijkt me een bijzonder fijne eigenschap voor je vriendje als je goed met hem kan praten: geniale feedback, zoals jij het noemt. Van mij mag een jongen dus prima 'zo'n goede vriend zijn en fijn zijn om mee te praten'; dat betekent absoluut niet dat hij direct van een lijstje geschrapt wordt.
Oud 17-01-2006, 23:35
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-01-2006 @ 22:38 :
Maar die 'eigenschap' die sommige meisjes zo leuk vinden bij players, is ook een deel van hun karakter. En je kan je eigen karakter niet zomaar veranderen. Dus je kan best proberen om die eigenschappen over te nemen, maar daarmee ben je jezelf niet meer en bovendien vraag ik me af of je de overige eigenschappen (dus ook de negatieve) dan niet ook meeneemt.

En ik denk toch echt dat sommige mensen van nature een mysterieuze manier van vertellen hebben. Misschien dat je het, als ik het op deze manier vertel, minder onzin vind? Zo niet, dan verschillen we daarover maar van mening.
In ieder geval vind ik dat je het absoluut niet bewust moet gaan doen, als zijnde één van je eigen eigenschappen.

En het lijkt me een bijzonder fijne eigenschap voor je vriendje als je goed met hem kan praten: geniale feedback, zoals jij het noemt. Van mij mag een jongen dus prima 'zo'n goede vriend zijn en fijn zijn om mee te praten'; dat betekent absoluut niet dat hij direct van een lijstje geschrapt wordt.
Ja het is zeker fijn als je goed met je vriend kan praten, maar heel veel kerels zijn met al hun begrip en geluister keihard in de kou gezet. Deze lieve jongens luistereden altijd geen goed naar hun vriendin, maar op de een of andere manier krijgen ze ze steeds weer de zak. Dat is toch opmerkelijk?

Goed ik begrijp wel wat je zegt en je kan ook niet zomaar jezelf veranderen. Maar stel je kan goed met je vriend praten. Hij zal naast dat hij een goede gesprekspartner is toch ook enkele aantrekkelijke eigenschappen moeten hebben. Goed kunnen praten is namelijk geen aantrekkelijke eigenschap maar een 'leuke' eigenschap. Het is heel mooi meegenomen maar niet iets waarmee je een meisje haar hoofd op hol krijgt.

Ik geef toe dat het moeilijk is om bepaalde eigenschappen van players jezelf toe te eigenen, maar ik denk dat het wel degelijk mogelijk is. In het begin zal het wat geforceerd overkomen, later gaat het meer vanzelf. Dat je dan niet meer jezelf bent bestrijd ik. Ik zie het eerder als zelfverbetering. Je werkt als het ware aan jezelf, en daabij hoef je niet persé je ethiek en integriteit overboord te zetten. Ik kan een meisje in het onzekere laten over mijn intenties en soms afstand bewaren, maar toch netjes, aardig en respectvol met haar omgaan. Ik kan een goed gesprek hebben met haar, maar tegelijk niet meteen in de beste vriend mode kruipen. Er is niks mis mee om goed na te denken over wat je wel en niet zegt en even pas op de plaats te maken met je spontane uitbarstingen. Dit is in veel menselijke contacten vaak verstandig, en ook in de liefde.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 09:32
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-01-2006 @ 21:27 :

Ja, andere vrouwen...

Maar verder geen mens!

-Thomas van Luyn
Zelfs vrouwen begrijpen elkaar niet.
Oud 18-01-2006, 09:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 18-01-2006 @ 00:35 :
Ja het is zeker fijn als je goed met je vriend kan praten, maar heel veel kerels zijn met al hun begrip en geluister keihard in de kou gezet. Deze lieve jongens luistereden altijd geen goed naar hun vriendin, maar op de een of andere manier krijgen ze ze steeds weer de zak. Dat is toch opmerkelijk?

Goed ik begrijp wel wat je zegt en je kan ook niet zomaar jezelf veranderen. Maar stel je kan goed met je vriend praten. Hij zal naast dat hij een goede gesprekspartner is toch ook enkele aantrekkelijke eigenschappen moeten hebben. Goed kunnen praten is namelijk geen aantrekkelijke eigenschap maar een 'leuke' eigenschap. Het is heel mooi meegenomen maar niet iets waarmee je een meisje haar hoofd op hol krijgt.

Ik geef toe dat het moeilijk is om bepaalde eigenschappen van players jezelf toe te eigenen, maar ik denk dat het wel degelijk mogelijk is. In het begin zal het wat geforceerd overkomen, later gaat het meer vanzelf. Dat je dan niet meer jezelf bent bestrijd ik. Ik zie het eerder als zelfverbetering. Je werkt als het ware aan jezelf, en daabij hoef je niet persé je ethiek en integriteit overboord te zetten. Ik kan een meisje in het onzekere laten over mijn intenties en soms afstand bewaren, maar toch netjes, aardig en respectvol met haar omgaan. Ik kan een goed gesprek hebben met haar, maar tegelijk niet meteen in de beste vriend mode kruipen. Er is niks mis mee om goed na te denken over wat je wel en niet zegt en even pas op de plaats te maken met je spontane uitbarstingen. Dit is in veel menselijke contacten vaak verstandig, en ook in de liefde.
Oké, met wat je nu zegt ben ik het inderdaad voor een groot deel met je eens. De manier waarop (als ik dan naar je eerste post kijk) spreekt me minder aan, maar het klopt wel dat er meer moet zijn dan alleen een luisterend oor. En over het over nemen van 'player-eigenschappen', ik zou het zelf alleen op een flirt-tour houden, maar misschien, wat dat betreft ga je iets verder in je mening dan ik, maar misschien werkt jouw manier toch ook wel zolang je daarnaast wel jezelf blijft.
Oud 18-01-2006, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-01-2006 @ 21:27 :

Ja, andere vrouwen...

Maar verder geen mens!

-Thomas van Luyn
nee.. maar het kan niemand ontgaan dat vrouwen graag praten. Niet alleen tegen elkaar, maar ook tegen vriendlief. Juist tegen vriendlief, want die moet altijd aan haar kant staan.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 13:34
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 18-01-2006 @ 14:14 :
nee.. maar het kan niemand ontgaan dat vrouwen graag praten. Niet alleen tegen elkaar, maar ook tegen vriendlief. Juist tegen vriendlief, want die moet altijd aan haar kant staan.
Hoezo moet hij altijd aan haar kant staan? Tot in hoeverre?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 13:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ach, ik ben ooit verliefd geweest op iemand die lesbisch bleek te zijn, ook erg leuk en genant of zo.

(nu zijn we goede vrienden, dus t heeft me iig iets opgeleverd.)
Oud 18-01-2006, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 18-01-2006 @ 14:34 :
In hoeverre? Tot het te ver is. Als ze verkeerd bezig is of echt verkeerd denkt over iets.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 21:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het was maar een quote van een cabaretier hoor...

Citaat:
Cytherea schreef op 18-01-2006 @ 14:14 :
Dus je vriend moet altijd aan jouw kant staan? If you're with me, you're against me? Nee sorry, dan moet ik toch onwillekeurig weer aan Sjors Dubya denken...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 21:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 18-01-2006 @ 14:34 :
Iig bij een gesprek met de schoonmoeder
Oud 19-01-2006, 00:57
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-01-2006 @ 14:39 :
ach, ik ben ooit verliefd geweest op iemand die lesbisch bleek te zijn, ook erg leuk en genant of zo.
Boeiend? Ik heb ook wel eens een homo moeten vertellen dat het nooit iets zou worden, wat is daar genant aan?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 09:45
Experiment
Experiment is offline
Ik ben het op zich wel eens met Smokin'. Wat ik uit zijn post opmaak, is niet dat hij player-gedrag aanraadt hoor? Maar soms is het idd slim om niet te hard van stapel te lopen, dus bijv. een dag of twee wachten voor te bellen. Dat is niet je karakter veranderen, maar je een beetje 'inhouden' om de spanning verder op te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 10:33
Verwijderd
@TS: je hebt te weinig geld, macht en/of status. Wat je daar aan moet doen ligt een beetje aan het type vrouw waarmee je in contact komt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-01-2006 @ 22:00 :
Het was maar een quote van een cabaretier hoor...

Dus je vriend moet altijd aan jouw kant staan? If you're with me, you're against me? Nee sorry, dan moet ik toch onwillekeurig weer aan Sjors Dubya denken...
Niet zo letterlijk natuurlijk. Maar het is niet de bedoeling dat hij, als je ergens mee zit, het vaker met een ander eens is dan met jou. Niet dat hij altijd overal mee moet mee knikken, nee, hij moet wel een mening hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 17-01-2006 @ 13:47 :
Je kan het wel spelen, maar dat is geforceerd, ongeloofwaardig en bovendien volstrekt niet eerlijk.
Juist, vooral dat laatste lijkt mij persoonlijk... nouja, alles behalve handig en leuk. En bovendien, maniertjes aanleren vindt niemand echt leuk volgens mij en daar komt nog bij dat als iemand je dan eindelijk leuk vindt: hoe lang moet je het mysterieuze dan volhouden? Altijd? Over kunstmatig gesproken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten