Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2005, 16:04
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen dat als je vanaf 23 december o.i.d. je bedrijf start en inschrijft bij de KvK je dan niet meer de lidmaatschapskosten voor 2005 hoeft te betalen.
Dit lijkt me niet meer dan redelijk, maar kan iemand dat bevestigen, want de KvK heeft het (uiteraard? voor zover ik kan vinden) niet op hun eigen site staan..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2005, 20:38
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat klopt naar mijn weten wel, ik heb ook ooit een bedrijf eind december ingeschreven en heb toen lidmaatschap voor het jaar erop betaald. Hoe dat nu zit, kun je beter bij de KvK zelf vragen. Ga er morgen even langs, ze hebben bijna altijd tijd voor een gesprek.

Als dit je eerste bedrijf is, kun je dan namelijk ook de nodige vragen stellen en ik weet bijna zeker dat je die hebt.
Oud 21-12-2005, 21:40
Verwijderd
Je kan ze natuurlijk ook hier stellen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 22:12
Verwijderd
ik heb al een aantal vragen via 't forum beantwoord gekregen, maar dankjewel

ik heb het idee dat als ik een bedrijf begin zonder echt risico's te lopen en met ervoor zorgen dat kosten die ik maak, ik zeker terugverdien, ik niet veel problemen kan krijgen..

maak ik daar een grote denkfout?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 23:21
Gimme more beer
Ten eerste heeft een bedrijf meer kosten dan je bij voorbaat denkt, daar kom ik zo op terug.

Natuurlijk is het zo dat als je meer winst dan verlies maakt, je weinig gemaakt kan worden. Buiten de mogelijkheid dat het zo weinig is dat het eigenlijk helemaal nooit interessant is geweest.

Ik heb geen flauw idee wat voor bedrijf je wilt beginnen, maar ik heb wel een tip voor je. Overschat de markt vooral niet. Ik ben in de internetdiensten gegaan, heb drie verschillende bedrijven gehad en twee van die bedrijven zijn opgeheven door omstandigheden. Die omstandigheden waren bijvoorbeeld dat het me veel te veel tijd kostte, maar ook omdat ik er praktisch geen winst mee maakte, de concurrentie is te hard en er zijn veel te veel soortgelijke bedrijven (ook al is je concept nog zo uniek). Nu zijn we er opnieuw serieus mee aan de slag gegaan, met nog twee collega's en het loopt. Maar niet meer dan dat. Sinds februari zijn we nu bezig en we halen er inmiddels een klein bedragje per maand uit, wat voornamelijk weer opgaat aan de electronicakosten die we overigens verrekenen met de BTW. Dat laatste lijkt een groot voordeel, maar vaak ben je als bedrijf duurder uit dan als particulier, dat terzijde.

De kosten van je bedrijf gaan altijd hoger uitvallen dan je denkt. Reclame maken voor je diensten lijkt heel gemakkelijk, maar dat wordt duurder en duurder. Heb je niets met computers, maar heb je wel een website nodig, dan loopt je al gauw tegen enkele honderden tot duizenden euro's aan kosten aan. Dan moet de website nog gepromoot worden. Daarnaast moet je je producten verkopen, moet een ondernemer vaak op onmogelijke tijden nog aan zijn of haar bedrijf werken, moet je een hele strakke en nette administratie voeren (en daar ook streng in zijn) en moet dan ook nog eens voorbereid zijn op het feit dat zijn of haar onderneming kan gaan "floppen".

Ik wil je er niet vanaf praten, het is heel leuk en leerzaam, maar als het je om het geld gaat doen, zou ik er nog maar eens over nadenken. Ik ben geen gelukkig ondernemer, maar ik heb een gloeiende hekel aan bijbaantjes, dus blijf ik het proberen.
Oud 21-12-2005, 23:22
Gimme more beer
Overigens zie ik dat je Technische Informatica student bent, dus het zal wel iets met computers te maken hebben. Als je wilt, kun je me op MSN toevoegen, dan kan ik je wel enigszins helpen, ik heb inmiddels flink wat ervaring
Oud 22-12-2005, 00:45
Verwijderd
ja ik wil, ontzettend eigenwijs als ik ben, iets met hosting etc. gaan doen.
ik weet dat de markt (over-)vol is en naja.. whatever, maar ik heb zo mijn contacten en ik verzorg nu al sites van o.a. mijn oude middelbare school. Dit levert echter een hoop gedoe op met verschillende servers en gedoe, dus wil ik het bij elkaar brengen op een servertje dat ik zelf huur. Die school en de ouderraad en nog een paar van die dingen blijven voorlopig in elk geval toch wel bij mij hosten, m'n vader wil z'n site ook wel bij mij neerzetten en zo kan ik de prijzen zo maken dat ik de kosten er wel uit kan halen.
Ik doe het niet voor het geld, dat is mooi meegenomen, ik hoop alleen dat ik niet teveel verlies draai. Van 60 euro per jaar (kvk) word ik niet arm en het is voor mij (ook met BTW zo hier en daar) volgens mij voordeliger om het zo te doen.
Ik huur voorlopig gewoon ruimte in bij een derde partij. Dat wil dus zeggen dat zij alle hardware etc. verzorgen, daar hoef ik me niet druk om te maken en anders kan ik het op hen verhalen.
Uitbreiden van werkzaamheden en klantenbestand, briefpapier, reclame etc. etc. was ik nog niet echt van plan te gaan doen/gebruiken. Factureren doe ik per e-mail, klanten zal vooral mond-op-mond zijn en als ik wat overhoud in een jaar zal dat wel aan van die kleine dingetjes opgaan als visitekaartjes ofzo of als reserves.
Ik doe het dus echt om "officieel" bezig te zijn en niet omdat ik nou zo ambitieus ben en een multinational op wil richten. Bovendien heb ik ook een hekel aan bijbaantjes En mocht het na een jaar niet meer lopen, ben ik niet te beroerd om dat toe te geven en het bedrijf weer op te heffen.

Wat dat betreft denk ik dus dat ik vrij veilig zit. Mocht dat niet zo zijn hou ik er weer mee op..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 01:12
Gimme more beer
Msn
Oud 29-12-2005, 10:58
Blaatkop
Blaatkop is offline
hosting
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
bartjenl schreef op 22-12-2005 @ 01:45 :
verhaal
Je mag mij wel even een offerte sturen voor een .nl en .com domein. met minstens 1 mysql database, 50 mb opslag en minstens 3 mail adressen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 23:45
wdekreij
wdekreij is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-12-2005 @ 00:21 :
Verhaal
Er zit nog zát geld in "het internet", geloof me.. Ik ben 4 maanden geleden begonnen met de "e-bizz" (gewoon in wat avonduren, naast mn studie dus) en ik weet wel dat ik met een 40urige job minder verdien dan nu.. Ga dus niet zeggen dat het niet kan, want je kan binnen een mum van tijd een boel geld verdienen, zelfs als je voorheen de kennis nog niet had.. Kwestie van het écht willen en inventief/creatief zijn..

Ik ga me btw eind deze week inschrijven bij de KvK.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 10:35
hvb_aedm
hvb_aedm is offline
Wat zijn de precieze kosten?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 11:00
Gimme more beer
Citaat:
hvb_aedm schreef op 05-01-2006 @ 11:35 :
Wat zijn de precieze kosten?
Dat ligt aan het type inschrijving dat je doet. Reken voor een VOF op kosten tussen 70 en 150 euro per jaar.
Reageren

Regels voor berichten