ja ik wil, ontzettend eigenwijs als ik ben, iets met hosting etc. gaan doen.
ik weet dat de markt (over-)vol is en naja.. whatever, maar ik heb zo mijn contacten en ik verzorg nu al sites van o.a. mijn oude middelbare school. Dit levert echter een hoop gedoe op met verschillende servers en gedoe, dus wil ik het bij elkaar brengen op een servertje dat ik zelf huur. Die school en de ouderraad en nog een paar van die dingen blijven voorlopig in elk geval toch wel bij mij hosten, m'n vader wil z'n site ook wel bij mij neerzetten en zo kan ik de prijzen zo maken dat ik de kosten er wel uit kan halen.
Ik doe het niet voor het geld, dat is mooi meegenomen, ik hoop alleen dat ik niet teveel verlies draai. Van 60 euro per jaar (kvk) word ik niet arm en het is voor mij (ook met BTW zo hier en daar) volgens mij voordeliger om het zo te doen.
Ik huur voorlopig gewoon ruimte in bij een derde partij. Dat wil dus zeggen dat zij alle hardware etc. verzorgen, daar hoef ik me niet druk om te maken en anders kan ik het op hen verhalen.
Uitbreiden van werkzaamheden en klantenbestand, briefpapier, reclame etc. etc. was ik nog niet echt van plan te gaan doen/gebruiken. Factureren doe ik per e-mail, klanten zal vooral mond-op-mond zijn en als ik wat overhoud in een jaar zal dat wel aan van die kleine dingetjes opgaan als visitekaartjes ofzo of als reserves.
Ik doe het dus echt om "officieel" bezig te zijn en niet omdat ik nou zo ambitieus ben en een multinational op wil richten. Bovendien heb ik ook een hekel aan bijbaantjes

En mocht het na een jaar niet meer lopen, ben ik niet te beroerd om dat toe te geven en het bedrijf weer op te heffen.
Wat dat betreft denk ik dus dat ik vrij veilig zit. Mocht dat niet zo zijn hou ik er weer mee op..