Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2005, 15:41
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Iemand ervaring mee ?
Ik wil met een vriend van me volgende zomer door de VS gaan toeren (je kan niet vroeg genoeg beginnen met boeken) en we willen dus een auto huren.
Ik heb al gehoord dat als je onder de 25 bent (dat zijn we beide) er een flinke toeslag op komt. En het is sowieso al duur.

Iemand nog tips / ideeën of ervaringen hiermee ?
Misschien is er op te bezuinigen of zo .. ?

Alvast bedankt !
Oud 07-10-2005, 09:32
Verwijderd
Het enige wat ik je kan vertellen is dat je een internationaal rijbewijs nodig hebt.
Oud 07-10-2005, 18:15
snoopy
snoopy is offline
Ik heb er wel ervaring mee, maar niet met het rijden erin.
(m'n moeder reed).
Je moet 21 zijn, wat ik heel gemeen vond omdat iedereen daar al mag rijden op z'n 16e.
Oud 07-10-2005, 18:20
Verwijderd
amerikaans rijbewijs halen daar ter plaatse, daarna een autotje kopen (niet te duur natuurlijk, kost opzich weinig daar, neem wel airco) en aan het eind vd vakantie weer verpatsen.
makkelijk en redelijk goedkoop, iig stukken goedkoper dan huren.

Laatst gewijzigd op 07-10-2005 om 18:25.
Oud 07-10-2005, 21:19
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
dacht ik ook al aan..

maar hoe is het dan met verzekeringen en co?
Oud 07-10-2005, 21:22
Verwijderd
ook daar verzekeren, zowieso goedkoper als huren, naja, als je langer als zeg 3 weken gaat. je loopt natuurlijk ook risico, je moet wel van die auto af komen na afloop..
Oud 11-10-2005, 15:50
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Heb gelezen dat je een auto die je daar koopt een maand vanuit nl mag verzekeren. Dus wie weet gaat dat een optie zijn.
We zijn van plan om van bv Chicago naar de westkust te rijden. Omdat dat meer dan 1000 mile is, komen er dan ook nog drop-off kosten bij ($ 500).

Snoopy, hoe hebben jullie dat toen geregeld, ter plekke of vanuit hier ? (en hoeveel kostte dat en alles?)
Oud 12-11-2005, 12:37
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
0kakker0frank schreef op 07-10-2005 @ 19:20 :
amerikaans rijbewijs halen daar ter plaatse, daarna een autotje kopen (niet te duur natuurlijk, kost opzich weinig daar, neem wel airco) en aan het eind vd vakantie weer verpatsen.
Dat kan niet. Je moet minimaal 90 dagen in Amerika zijn om je rijbewijs te mogen halen. En als je op vakantie gaat, en dus op een Visa waiver reist kun je niet langer dan 90 dagen blijven.
Ik heb wel mijn Amerikaanse permit, maar die is intussen ook al keihard verlopen denk ik
Oud 12-11-2005, 15:16
hasseltboy
hasseltboy is offline
Huur vooral geen SUV, als je niet van tankstation naar tankstation wil rijden
Oud 13-11-2005, 20:41
Cait
Cait is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 12-11-2005 @ 13:37 :
Dat kan niet. Je moet minimaal 90 dagen in Amerika zijn om je rijbewijs te mogen halen. En als je op vakantie gaat, en dus op een Visa waiver reist kun je niet langer dan 90 dagen blijven.
Ik heb wel mijn Amerikaanse permit, maar die is intussen ook al keihard verlopen denk ik
Een permit blijft volgens mij 8 jaar geldig, maar wil je er wat mee doen moet je waarschijnlijk wel die 90 dagen en een adres hebben. Weet ik niet zeker, maar als het nodig is kan ik het nazoeken.

Over die drop-off kosten, trouwens... Die zijn vaak lager als je de auto dichterbij de oorspronkelijke plaats van verhuur teruggeeft, en vaak veel hoger als je met de auto een staatsgrens overschrijdt. Waarom 'ruil' je niet gewoon een paar keer van auto? Volgens mij kom je iig een stuk onder die $500 uit, al kost het je natuurlijk wel iets meer tijd en moeite om steeds opnieuw te switchen.

Om de kosten te drukken inderdaad geen SUV nemen, economy of eentje groter is vaak al groot genoeg en veel zuiniger.
Of je vanuit hier de dingen het beste kunt regelen of als je daar bent, dat weet ik niet zo goed. Mijn instinct zegt om iig iets geregeld te hebben voor als je daar aankomt, dat biedt zekerheid. Aan de andere kant, in de mcDonald's en Denny's en IHOP enzo zijn bij de deur boekjes met kortingsbonnen, waaronder ook voor huurauto's en hotels. Ik weet alleen niet in hoeverre dat van de huurauto's ook voor buitenlanders geldt (en of dat dus uitmaakt).

Lijkt me leuk trouwens, een beetje door het land cruisen. Hip!
Oud 13-11-2005, 22:09
Guissie
Guissie is offline
Auto huren duur in amerika?

Hmm, misschien wat meer verhuurbedrijven proberen, meestal is het echt niet duur en bovendien in dollars wat gunstig is ivm hoge waarde van de euro..
Oud 14-11-2005, 18:39
Cait
Cait is offline
Citaat:
Guissie schreef op 13-11-2005 @ 23:09 :
Auto huren duur in amerika?

Hmm, misschien wat meer verhuurbedrijven proberen, meestal is het echt niet duur en bovendien in dollars wat gunstig is ivm hoge waarde van de euro..
Auto huren in Amerika is op zich niet zo duur nee, maar als je onder de 25 bent komt er best wel wat bovenop. (De kans dat je 'em in de prak rijdt is namelijk veel groter.) Bovendien kan het aardig optellen als je 3 weken achter elkaar een auto huurt, en daarmee staatsgrenzen over wil gaan enzo. Maar idd, gewoon wat meer verhuurbedrijven uitproberen. www.yellowpages.com staan er genoeg!
Oud 23-12-2005, 12:53
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
We hebben wat gevonden.

We gaan 3 weken road-trippen door en langs de Rocky Mountains. We vliegen naar en van Denver, zodat we geen last hebben van drop-off kosten.
De onder-de-25-kosten zitten ook allemaal inbegrepen, we hebben voor 1350 € p.p. vliegreis en 3 weken auto, incl. alles. Verzekering, vliegveldtax, etc. En niet eens de lelijkste auto, een Pontiac Grand Am.

Heb er nu al zin in..!
Oud 24-12-2005, 10:53
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 23-12-2005 @ 13:53 :
We hebben wat gevonden.

We gaan 3 weken road-trippen door en langs de Rocky Mountains. We vliegen naar en van Denver, zodat we geen last hebben van drop-off kosten.
De onder-de-25-kosten zitten ook allemaal inbegrepen, we hebben voor 1350 € p.p. vliegreis en 3 weken auto, incl. alles. Verzekering, vliegveldtax, etc. En niet eens de lelijkste auto, een Pontiac Grand Am.

Heb er nu al zin in..!
Ik hoop voor je dat ze de auto niet meer hebben. Krijg je een 'upgrade' dat is echt rlxt
Oud 27-12-2005, 14:18
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Hehe ja ik heb de verhalen gehoord.
Oud 16-01-2006, 01:13
Talon
Talon is offline
Citaat:
Olafant schreef op 07-10-2005 @ 01:32 :
Het enige wat ik je kan vertellen is dat je een internationaal rijbewijs nodig hebt.
nee hoor, heb je niet nodig
Oud 16-01-2006, 01:14
Talon
Talon is offline
Citaat:
0kakker0frank schreef op 07-10-2005 @ 10:20 :
dat kan jij niet halen als toerist.
en verder zijn de wachttijden bij de dmv te lang om dat te doen tijdens je vakantie.
Oud 22-01-2006, 12:56
Verwijderd
Je hebt helemaal geen internationaal rijbewijs nodig. Ik heb met vrienden een auto gehuurd voor 80 euro per dag. Gewoon een mooie auto, V6 best snel en ook nog een cabrio. Het is wel veel goedkoper als je boven de 25 jaar bent.
Oud 22-01-2006, 16:54
Talon
Talon is offline
klopt,
ik heb een internationaal rijbewijs, en het enige dat het is, is een goedkoop stukje papier van de anwb dat een vertaling is van je nederlandse rijbewijs.
heb je dus geen hol aan, misschien scheelt het wat geouwehoer als je in een of ander gehucht komt waar ze nog nooit toeristen hebben gezien, maar verder is het een verspilling van geld.
kan je beter gebruiken om wat bud's voor te kopen
Oud 24-01-2006, 14:35
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Volgens het Anwb-vrouwtje heb je zo'n rijbewijs idd niet echt nodig. Het is alleen zeer fijn als je aangehouden word / een ongeluk krijgt oid.
Maarja - als we daar al vanuit moeten gaan.
Oud 24-01-2006, 16:13
Talon
Talon is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 24-01-2006 @ 06:35 :
Volgens het Anwb-vrouwtje heb je zo'n rijbewijs idd niet echt nodig. Het is alleen zeer fijn als je aangehouden word / een ongeluk krijgt oid.
Maarja - als we daar al vanuit moeten gaan.
valt wel mee, als je naar een plaats gaat waar meer toeristen komen, dan kennen ze je rijbewijs inmiddels wel.
Ik ben in oktober aangehouden, omdat ik door een dubbel doorgetrokken lijn aan het inhalen was en bijna frontaal tegen een politiewagen knalde die van de andere kant kwam. oeps dus
En ik kreeg ook een bekeuring op hetzelfde moment omdat mijn kentekenplaten verlopen waren.
Maar verder geen geouwehoer ofzo hoor.

Misschien kwam het doordat ik blank ben, want hier in de states zijn ze nogsteeds hartstikke racistisch als het op zulke dingen aankomt.

bv gisteren bij de sociale dienst (ja dat hebben ze ook )
zo'n vrouwtje kreeg haar zin niet, en ze begon met stoelen te gooien enz terwijl ze dingen zei als: "fucking white people" blah blah blah
Oud 28-01-2006, 10:03
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Ik heb zelf in Amerika gewoond voor een tijdje en mijn ervaring is,

als je er langer dan een maand blijft, is het bijna nog goedkoper uiteindelijk om een auto te kopen, dan een auto te huren

Het enige nadeel is dat je dan wel met de 'stress' zit dat die auto wel weer verkocht moet worden, voordat je weggaat.

Er komt inderdaad een jongentoeslag over je huurbedrag heen, wat fiks kan oplopen, en echt niet leuk is.
Oud 31-01-2006, 15:29
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
- Ik blijf niet langer dan een maand, staat er
- Dat weet ik, maar we hebben een organisatie gevonden waarbij al die kosten al ingebrepen zijn, staat er

Oud 26-02-2006, 22:11
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Guissie schreef op 24-12-2005 @ 11:53 :
Ik hoop voor je dat ze de auto niet meer hebben. Krijg je een 'upgrade' dat is echt rlxt
ja idd!
maar @TS, die zullen ze je sowieso proberen aan te smeren. Tenminste dat is mijn (onze) ervaring. Mijn ouders hadden het in Nederland geregeld (is inmiddels al 5 jaar terug) en toen we daar aankwamen wilde ze ons een andere auto aansmeren (maar dan wel meer betalen ). Mn ouders hadden dit geweigerd, maar daar moet je wel heel duidelijk in zijn.
die auto die je 'krijgt' is idd wel mooi die hadden wij ook voor 3 weken in Florida
Oud 26-02-2006, 22:14
Fantôme
Fantôme is offline
ow over zo'n internationaal rijbewijs.
Mijn vriendje zit op dit moment in Amerika (Ohio) en ze hadden met een groepje een auto gehuurd. Diegene die reed, die reed dus te hard, gevolg, klemgereden door de politie (en die was niet bepaald vriendelijk scheen). Hij maakte hen wel duidelijk dat ze een internationaal rijbewijs nodig hadden, enne geen
'gemaar' --> 'Shut up, I'm telling you the law!'
maargoed, ik weet niet of het echt verplicht is...? of misschien alleen omdat zij voor 'zaken' (studie voor zijn werk eigenlijk) zo'n rijbewijs nodig had, of dat 'toeristen' het ook nodig hebben...

Regels voor berichten