Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als ik het woord 'carrière' hoor, dan denk ik meer aan iets met enig aanzien wat ook nog een beetje goed verdient...niet een of ander baantje als filiaalchef bij een lokaal supermarktje, waar je tien jaar geleden zelf begonnen bent als vakkenvuller. Forget it, voor een goede baan heb je een opleiding nodig. |
![]() |
|
is wel mogelijk maar ik ben er achter gekomen dat het niet meevalt aangezien er gewoon weinig werk is (naast het in een supermarkt werken) en dat je bijna overal een opleiding voor moet hebben, ik ben sinds dec werkloos omdat mn contract afliep en ik een knieoperatie krijg (zou ik in ziektewet komen en dat kost geld dus kon ik oprotten) nu ga ik in sept maar weer een opleiding doen
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het kan zeker wel als je het echt wilt.
Mn broertje heeft niet eens vbo, is in den haag gaan wonen, werkt bij de kruidvat, en werd na 2 mnd gevraagd om niveau 3 detailhandel te gaan doen (BBL) op hun kosten!!! Terwijl als hij hier was gebleven hij nog niet eens niveau 2 had kunnen doen en het had hem geld gekost. en zo werkt het tegenwoordig op veel plekken.. Het is makkelijk als je havo/vwo/mbo/hbo hebt maar dat kostj e ook jaren om dat te behalen.. tis maar waar je voor kiest toch? |
![]() |
|
![]() |
Misschien kan ik dan ook meteen de vraag stellen.
Ik werk namelijk nu als verkoopster in een modezaak. maar heb een aanbod gekregen voor filiaalmanager. vanaf welke leeftijd mag je dit doen. aangezien ik pas 17 ben en mijn moeder denkt dat het pas vanaf 18 mag. en waar op internet kan ik hier meer info over vinden? Graag antwoord als iemand het weet, dan weet ik of ik wat met het aanbod kan doen. groetjes!!! en nog een fijn 2006!
|
![]() |
Ik hoorde laatst het verhaal dat binnen Schiphol er geen vacatures naar buiten worden gebracht voor midden-managers (afdelingshoofden etc.) maar deze uit hun eigen organisatie worden gehaald, door middel van mensen naar ervaring te laten doorgroeien.
Ik ken ook persoonlijke verhalen van mensen die 'zomaar ergens begonnen' en nu een zeer goede baan hebben. Ik denk dus wel dat het mogelijk is. Anderzijds is de 'top' bereiken (management/laboratoria/medici) haast onmogelijk zonder erkende diploma's en ook voor verscheidene andere functies zullen stukken makkelijker met diploma's zijn te bereiken. Ook kun je deze functies op jongere leeftijd bereiken, aangezien je je in een hierarchie binnen een organisatie wil opwerken je echt een lange loopbaan achter de rug moet hebben om echt goede functies te krijgen (+/- 15 jaar zeker). En dat komt tegenwoordig steeds minder voor.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het kan maar dat slechts weinig mensen echt groot succes bereiken. Je moet echt veel geluk hebben, of steengoede connecties hebben of heel getalenteerd zijn in iets wil je het helemaal maken. Als je gaat voor een gemiddelde baan dan is dat iets makkelijker maar zal het waarschijnlijk lang duren voor je op dat punt komt. Er zijn vergeleken met jaren geleden steeds meer hoogopgeleiden, en als de werkeloosheid hoog is dan heb je echt een probleem. Een goede opleiding is dus wel belangrijk.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De man van mijn moeder heeft nu een belangrijke functie in een internationaal bedrijf (die hier in Nederland kruidvat, trekpleister en ici paris onder hun hoede hebben) en ook met alleen een mavo diploma. Hij heeft er alleen wel 20 jaar over gedaan voordat ie die goede functie eindelijk kreeg. Daarvoor was ie afdelingshoofd, op zich ook wel okay. En daarvoor natuurlijk gewoon een administratief medewerker ![]() Maar het kan dus wel. Alleen zal het niet gemakkelijk gaan. Je wilt niet weten hoeveel cursussen de man van mn moeder wel niet gevolgd heeft ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In de meeste organisaties worden vacatures eerst opengesteld voor interne kandidaten en pas als daar geen geschikte mensen rondlopen wordt een vacature vrijgegeven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zal ik de kans aangrijpen? ik bedoel dat aanbod van filiaalmanager. Ik kan dan intern een opleiding/cursus volgen van een paar weken. Mijn baas(eigenaar bedrijf) ziet toekomst in mij. En ik ben 17 maar dan wel filiaalmanager wat is een schappelijk maandloon? Wat zijn belangrijke vragen die ik mijn baas dan moet stellen voordat ik akoord ga met zijn aanbod?
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nee, ik denk niet dat het kan. Om überhaupt echt ergens aan de bak te komen zul je toch op z'n minst een MBO-diploma nodig hebben, me dunkt. Mijn vader bijvoorbeeld is het nog met slechts LTS gelukt een baantje als ambtenaar te krijgen, maar de tijden zijn veranderd.
Veel meer dan manager of iets dergelijks worden kun je trouwens ook niet zonder een lange opleiding. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nee. (Ik ben mede-eigenaar van een rijschool, maar zelfs voor zoiets heb je diploma's nodig. Geen voltijd-4-jarige-hbo-opleiding, maar wel diploma's. Overigens niet voor niets dat ik weer ga studeren.)
Je kan wel WERK krijgen zonder diploma's, geen flitsende carriere. Ja, tenzij je in Volendam geboren bent en een beetje kan zingen.
|
Verwijderd
|
Als je geen opleiding hebt wordt het echt heel moeilijk. Als je net onder de startkwalificatie zit lukt het vast wel om ergens binnen te komen waar je carrière kunt maken.
Het hangt ook heel erg van de persoon af. Heb je geen (erkende) diploma's maar ben je wel iemand die graag kennis opdoet en ben je bereid hard te werken, dan is de kans best groot dat je ergens kunt doorgroeien. Maar ben je ongeschoold én serieus lui en halfzwakzinnig (zoals veel vmbo-dropouts) dan wordt het wel problematisch |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wel beetje jammer van je geld als je na een jaar weer failliet bent natuurlijk. en een bank ziet je aankomen, zonder papieren van enige waarde, als je een zak geld mee wilt nemen. zo werkt dat - gelukkig - niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik het me niet vergis worden veelal mbo'ers filiaalmanager. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
'mijn papa werkt bij de bank' 'de mijne voor de koninging' 'mijn papa is storemanager bij de burger king' (andere kindjes : 'whooooooooh') (sorry, ik kon t niet laten.)
||
Citaat:
sowieso, stropdassen zijn voor strebertjes.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
tuurlijk kan je cariere maken zonder opleiding, zolang je maar genoeg drive hebt, ergens goed genoeg in bent en vaak helpt een vlotte babbel ook behoorlijk.
ken best wat mensen in mijn omgeving die gewoon voor zichzelf zijn begonnen en nu inderdaad 50 mensen onder zich hebben en toch echt wel een cariere hebben |
Advertentie |
|
![]() |
|
|