Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 17:54
Quincy
Quincy is offline
iemand zei dit tegen mij van bureau jeugdzorg. Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 19:05
Lyx
Lyx is offline
tuurlijk

je hebt vaak bij bedrijven interne opleidingen en gedoe
Oud 18-11-2002, 18:40
mood indigow
mood indigow is offline
chillie
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:49
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
chillie
billie
Oud 18-11-2002, 21:10
Verwijderd
Het is mogelijk in bijvoorbeeld de IT wereld niet geheel ongebruikelijk maar in de meeste gevallen heb je toch diploma's nodig...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 19:23
alpha
alpha is offline
Je kunt altijd omhoog klimmen maar je moet wel onderaan beginnen. Of je begint een relatie met de baas. Dan gaat dat waarschijnlijk wat sneller...
Oud 21-11-2002, 21:09
Tampert
Tampert is offline
tuurlijk. Je kunt gewoon nieuwslezer of zanger-van-het-genre-Gordon worden.

Of gewoon receptiewerk

of weet ik het.

Opleiding is vooral voor je eigen ontwikkeling.
Oud 22-11-2002, 19:03
Studentje
Studentje is offline
't Zal ongetwijfeld mogelijk zijn. Maar als je niet in staat bent je opleiding af te maken betwijfel ik of je dan nog wel carriere kan maken.
Oud 22-11-2002, 19:10
Verwijderd
vast.

hoezo? als je dat wilt zeggen tenminste
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 20:46
Quiana
Quiana is offline
Het kan. Maar het is moeilijker zonder opleiding,
aangezien bij best veel dingen je diploma ed wordt gevraagd.
Oud 22-11-2002, 23:30
Doelloos
Doelloos is offline
Ligt eraan wat voor carriere je wil volgen?
Oud 23-11-2002, 01:06
Verwijderd
In sommige beroepen kun je natuurlijk met een grote bek en een beetje inzicht heel ver komen. Neem allerlei soorten 'managers', wat dat dan ook mogen zijn, daar kun je met brutaliteit ver komen binnen een bedrijf. Ook snelle IT-jongens komen ver zonder vooropleiding.

Maarja, voor een beetje serieuze baan zul je natuurlijk altijd een (lange) vooropleiding nodig hebben. Weinig kans dat je een baan als huisarts, chirurg, advocaat, rechter, notaris, architect, o.i.d. zult krijgen zonder gestudeerd te hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 14:23
Balance
Balance is offline
ja hoor, bij winkels enzo kan dat vaak best.
Je begint als simpele vakkenvuller, gaat verkopen, doet een cursus voor een hogere plek en zo ga je door.
Kheb d'r al een paar zien groeien op die manier, maar je moet daar dus wel altijd intern een opleiding doen, dat wel.
Maar geen vereiste voor een mavo/havo enz. diploma, zeg maar.
Oud 23-11-2002, 14:31
the 6th gate
the 6th gate is offline
tis mogelijk, maar wel lastig denk k
Oud 23-11-2002, 16:20
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
linda85 schreef:
ja hoor, bij winkels enzo kan dat vaak best.
Je begint als simpele vakkenvuller, gaat verkopen, doet een cursus voor een hogere plek en zo ga je door.
Kheb d'r al een paar zien groeien op die manier, maar je moet daar dus wel altijd intern een opleiding doen, dat wel.
Maar geen vereiste voor een mavo/havo enz. diploma, zeg maar.
Maar is dat carriere maken? Persoonlijk versta ik daar toch iets anders onder.
Oud 23-11-2002, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
Maar is dat carriere maken? Persoonlijk versta ik daar toch iets anders onder.
Inderdaad...

Als ik het woord 'carrière' hoor, dan denk ik meer aan iets met enig aanzien wat ook nog een beetje goed verdient...niet een of ander baantje als filiaalchef bij een lokaal supermarktje, waar je tien jaar geleden zelf begonnen bent als vakkenvuller.

Forget it, voor een goede baan heb je een opleiding nodig.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:58
SpiritX
SpiritX is offline
Zonder opleiding zul je over het algemeen niet boven een bepaald niveau uitkomen dat een stuk lager ligt dan het niveau waar je mèt opleiding op uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:13
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
is wel mogelijk maar ik ben er achter gekomen dat het niet meevalt aangezien er gewoon weinig werk is (naast het in een supermarkt werken) en dat je bijna overal een opleiding voor moet hebben, ik ben sinds dec werkloos omdat mn contract afliep en ik een knieoperatie krijg (zou ik in ziektewet komen en dat kost geld dus kon ik oprotten) nu ga ik in sept maar weer een opleiding doen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 14:46
Verwijderd
Het kan zeker wel als je het echt wilt.

Mn broertje heeft niet eens vbo, is in den haag gaan wonen, werkt bij de kruidvat, en werd na 2 mnd gevraagd om niveau 3 detailhandel te gaan doen (BBL) op hun kosten!!!
Terwijl als hij hier was gebleven hij nog niet eens niveau 2 had kunnen doen en het had hem geld gekost.

en zo werkt het tegenwoordig op veel plekken.. Het is makkelijk als je havo/vwo/mbo/hbo hebt maar dat kostj e ook jaren om dat te behalen.. tis maar waar je voor kiest toch?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 16:29
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
tuurlijk, je kan gewoon autodidact worden.
genoeg kunstenaars die carriere maken zonder een opleiding te hebben gevolgd.
Oud 01-01-2006, 21:57
xkusssx
xkusssx is offline
Misschien kan ik dan ook meteen de vraag stellen.

Ik werk namelijk nu als verkoopster in een modezaak.
maar heb een aanbod gekregen voor filiaalmanager.
vanaf welke leeftijd mag je dit doen.
aangezien ik pas 17 ben en mijn moeder denkt dat het pas
vanaf 18 mag.

en waar op internet kan ik hier meer info over vinden?

Graag antwoord als iemand het weet, dan weet ik of ik wat
met het aanbod kan doen.

groetjes!!! en nog een fijn 2006!
Oud 01-01-2006, 23:07
Roos
Roos is offline
Dit topic is wel heel erg oud... mag je best een nieuw topic voor openen hoor (is ook wat meer overzichtelijk)
Oud 01-01-2006, 23:33
Barry K
Barry K is offline
Ik hoorde laatst het verhaal dat binnen Schiphol er geen vacatures naar buiten worden gebracht voor midden-managers (afdelingshoofden etc.) maar deze uit hun eigen organisatie worden gehaald, door middel van mensen naar ervaring te laten doorgroeien.

Ik ken ook persoonlijke verhalen van mensen die 'zomaar ergens begonnen' en nu een zeer goede baan hebben.

Ik denk dus wel dat het mogelijk is.

Anderzijds is de 'top' bereiken (management/laboratoria/medici) haast onmogelijk zonder erkende diploma's en ook voor verscheidene andere functies zullen stukken makkelijker met diploma's zijn te bereiken. Ook kun je deze functies op jongere leeftijd bereiken, aangezien je je in een hierarchie binnen een organisatie wil opwerken je echt een lange loopbaan achter de rug moet hebben om echt goede functies te krijgen (+/- 15 jaar zeker). En dat komt tegenwoordig steeds minder voor.
Oud 02-01-2006, 00:00
Verwijderd
Ik denk dat het kan maar dat slechts weinig mensen echt groot succes bereiken. Je moet echt veel geluk hebben, of steengoede connecties hebben of heel getalenteerd zijn in iets wil je het helemaal maken. Als je gaat voor een gemiddelde baan dan is dat iets makkelijker maar zal het waarschijnlijk lang duren voor je op dat punt komt. Er zijn vergeleken met jaren geleden steeds meer hoogopgeleiden, en als de werkeloosheid hoog is dan heb je echt een probleem. Een goede opleiding is dus wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 11:02
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa hoor. Mijn vriend heeft namelijk ook zoveel geluk gehad! Na zijn vmbo-dilpoma heeft hij een hele goede baan gekregen en een goed salaris! Tuurlijk zijn er mogelijkheden, je moet alleen veel geluk hebben!
Oud 02-01-2006, 11:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 02-01-2006 @ 12:02 :
Jaa hoor. Mijn vriend heeft namelijk ook zoveel geluk gehad! Na zijn vmbo-dilpoma heeft hij een hele goede baan gekregen en een goed salaris! Tuurlijk zijn er mogelijkheden, je moet alleen veel geluk hebben!
En wat versta jij onder een goede baan?

De man van mijn moeder heeft nu een belangrijke functie in een internationaal bedrijf (die hier in Nederland kruidvat, trekpleister en ici paris onder hun hoede hebben) en ook met alleen een mavo diploma. Hij heeft er alleen wel 20 jaar over gedaan voordat ie die goede functie eindelijk kreeg. Daarvoor was ie afdelingshoofd, op zich ook wel okay. En daarvoor natuurlijk gewoon een administratief medewerker

Maar het kan dus wel. Alleen zal het niet gemakkelijk gaan. Je wilt niet weten hoeveel cursussen de man van mn moeder wel niet gevolgd heeft Ontzettend veel.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Barry K schreef op 02-01-2006 @ 00:33 :
Ik hoorde laatst het verhaal dat binnen Schiphol er geen vacatures naar buiten worden gebracht voor midden-managers (afdelingshoofden etc.) maar deze uit hun eigen organisatie worden gehaald, door middel van mensen naar ervaring te laten doorgroeien.
You're shitting me

In de meeste organisaties worden vacatures eerst opengesteld voor interne kandidaten en pas als daar geen geschikte mensen rondlopen wordt een vacature vrijgegeven.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:23
xkusssx
xkusssx is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 02-01-2006 @ 01:00 :
Ik denk dat het kan maar dat slechts weinig mensen echt groot succes bereiken. Je moet echt veel geluk hebben, of steengoede connecties hebben of heel getalenteerd zijn in iets wil je het helemaal maken. Als je gaat voor een gemiddelde baan dan is dat iets makkelijker maar zal het waarschijnlijk lang duren voor je op dat punt komt. Er zijn vergeleken met jaren geleden steeds meer hoogopgeleiden, en als de werkeloosheid hoog is dan heb je echt een probleem. Een goede opleiding is dus wel belangrijk.
dan zal in wel getalenteerd zijn in wat ik doe

Zal ik de kans aangrijpen? ik bedoel dat aanbod van filiaalmanager. Ik kan dan intern een opleiding/cursus volgen van een paar weken. Mijn baas(eigenaar bedrijf) ziet toekomst in mij.

En ik ben 17 maar dan wel filiaalmanager wat is een schappelijk maandloon?

Wat zijn belangrijke vragen die ik mijn baas dan moet stellen voordat ik akoord ga met zijn aanbod?
Oud 02-01-2006, 13:35
MB
MB is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2002 @ 02:06 :
In sommige beroepen kun je natuurlijk met een grote bek en een beetje inzicht heel ver komen. Neem allerlei soorten 'managers', wat dat dan ook mogen zijn, daar kun je met brutaliteit ver komen binnen een bedrijf. Ook snelle IT-jongens komen ver zonder vooropleiding.

Maarja, voor een beetje serieuze baan zul je natuurlijk altijd een (lange) vooropleiding nodig hebben. Weinig kans dat je een baan als huisarts, chirurg, advocaat, rechter, notaris, architect, o.i.d. zult krijgen zonder gestudeerd te hebben.
Nouja, manager kan wel een serieuze baan zijn, maar ze noemen tegenwoordig alles een manager. Wat vroeger gewoon een chef was in de fabriek en net 1 treetje hoger stond dan de gewone fabrieksarbeider is nu ook al afdelingsmanager geworden...
Oud 02-01-2006, 13:39
Verwijderd
Nee, ik denk niet dat het kan. Om überhaupt echt ergens aan de bak te komen zul je toch op z'n minst een MBO-diploma nodig hebben, me dunkt. Mijn vader bijvoorbeeld is het nog met slechts LTS gelukt een baantje als ambtenaar te krijgen, maar de tijden zijn veranderd.

Veel meer dan manager of iets dergelijks worden kun je trouwens ook niet zonder een lange opleiding.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:44
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 02-01-2006 @ 14:35 :
Nouja, manager kan wel een serieuze baan zijn, maar ze noemen tegenwoordig alles een manager. Wat vroeger gewoon een chef was in de fabriek en net 1 treetje hoger stond dan de gewone fabrieksarbeider is nu ook al afdelingsmanager geworden...
Een bekende van mij werkt al jaren bij de AH als vakkenvuller, cassier et cetera. Nu krijgt hij commando's van iemand die er anderhalf jaar werkt, een half jaar jonger is en sinds kort 'personeelsmanager' (met stropdas!) is bij de locale AH.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 14:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Nee. (Ik ben mede-eigenaar van een rijschool, maar zelfs voor zoiets heb je diploma's nodig. Geen voltijd-4-jarige-hbo-opleiding, maar wel diploma's. Overigens niet voor niets dat ik weer ga studeren.)

Je kan wel WERK krijgen zonder diploma's, geen flitsende carriere. Ja, tenzij je in Volendam geboren bent en een beetje kan zingen.
Oud 02-01-2006, 15:30
Verwijderd
Als je geen opleiding hebt wordt het echt heel moeilijk. Als je net onder de startkwalificatie zit lukt het vast wel om ergens binnen te komen waar je carrière kunt maken.

Het hangt ook heel erg van de persoon af. Heb je geen (erkende) diploma's maar ben je wel iemand die graag kennis opdoet en ben je bereid hard te werken, dan is de kans best groot dat je ergens kunt doorgroeien. Maar ben je ongeschoold én serieus lui en halfzwakzinnig (zoals veel vmbo-dropouts) dan wordt het wel problematisch
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:20
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Je kunt toch je eigen onderneming beginnen, niedan?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:40
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 02-01-2006 @ 18:20 :
Dan heb je ook kennis nodig van allerlei dingen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 02-01-2006 @ 18:20 :
probeer t maar eens. dat gaat echt niet zomaar. toegegeven, officieel heb je daar geen papieren voor nodig.

wel beetje jammer van je geld als je na een jaar weer failliet bent natuurlijk.

en een bank ziet je aankomen, zonder papieren van enige waarde, als je een zak geld mee wilt nemen. zo werkt dat - gelukkig - niet.
Oud 02-01-2006, 19:44
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Als praktisch advies is het natuurlijk waardeloos je moet er geschikt voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
xkusssx schreef op 02-01-2006 @ 14:23 :
Zal ik de kans aangrijpen? ik bedoel dat aanbod van filiaalmanager. Ik kan dan intern een opleiding/cursus volgen van een paar weken. Mijn baas(eigenaar bedrijf) ziet toekomst in mij.
Tja ik vind filiaalmanager een gemiddelde baan. Als je dat op latere leeftijd niet kan behalen dan doe je tocht iets fout. Uiteindelijk behoort iedeeen hogerop te komen. 't Is natuurlijk een hele grote eer dat je die baan op je 17e aangeboden krijgt, ik vind het echt heel tof! Maar is dat nou je echt droom? Iedereen kan toch in een winkel gaan werken?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 07:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 02-01-2006 @ 21:15 :
Tja ik vind filiaalmanager een gemiddelde baan. Als je dat op latere leeftijd niet kan behalen dan doe je tocht iets fout. Uiteindelijk behoort iedeeen hogerop te komen. 't Is natuurlijk een hele grote eer dat je die baan op je 17e aangeboden krijgt, ik vind het echt heel tof! Maar is dat nou je echt droom? Iedereen kan toch in een winkel gaan werken?
In de kruidvat waar ik gewerkt heb, was ook de helft van het personeel "filiaalmanager". In de zin van dat de officiele filiaalmanager er bijna nooit was en bijna iedereen haar werk over kon nemen. Ik vind het inderdaad ook geen carriere. Daarbij lijkt het mij moeilijk om vandaaruit nog verder te kunnen. Dan zul je toch echt veel meer cursussen moeten gaan doen en veel meer capaciteiten moeten hebben om het bijv. tot districtmanager of areamanager te kunnen schoppen.

Als ik het me niet vergis worden veelal mbo'ers filiaalmanager.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 09:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-01-2006 @ 08:52 :
In de kruidvat waar ik gewerkt heb, was ook de helft van het personeel "filiaalmanager". In de zin van dat de officiele filiaalmanager er bijna nooit was en bijna iedereen haar werk over kon nemen. Ik vind het inderdaad ook geen carriere. Daarbij lijkt het mij moeilijk om vandaaruit nog verder te kunnen. Dan zul je toch echt veel meer cursussen moeten gaan doen en veel meer capaciteiten moeten hebben om het bijv. tot districtmanager of areamanager te kunnen schoppen.

Als ik het me niet vergis worden veelal mbo'ers filiaalmanager.
mbo'ers kunnen vaak wel een betere baan krijgen dan filiaalmanager hoor.
Oud 03-01-2006, 10:21
Verwijderd
Ach, wat is 'filiaalmanager' nou? Bij Burger King lopen ook van die snotapen van een jaar of twintig achter de balie, zwetend in een mooi wit overhemdje en een mooi stropdasje voor, die dan zo'n bordje 'store manager' opgespeld hebben. Stelt dat iets voor?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:39
MB
MB is offline
De status van het woord 'manager' is gewoon verkracht
Oud 03-01-2006, 11:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2006 @ 11:21 :
Ach, wat is 'filiaalmanager' nou? Bij Burger King lopen ook van die snotapen van een jaar of twintig achter de balie, zwetend in een mooi wit overhemdje en een mooi stropdasje voor, die dan zo'n bordje 'store manager' opgespeld hebben. Stelt dat iets voor?
hehe
'mijn papa werkt bij de bank'
'de mijne voor de koninging'
'mijn papa is storemanager bij de burger king'

(andere kindjes : 'whooooooooh')

(sorry, ik kon t niet laten.)
Oud 03-01-2006, 11:43
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2006 @ 11:21 :
ik ben laatst op een beurs voor rijschoolhouders geweest, opvallend dat die lui - vooral de wat oudere dan - ook allemaal hetzelfde dragen. (spijkerbroek en trui, ziet er heel goedkoop uit. en dan praat je met iemand, blijken ze 100 man personeel te hebben. uiterlijk zegt wat dat betreft echt niks dus, is mijn punt, eigenlijk.)

sowieso, stropdassen zijn voor strebertjes.
Oud 03-01-2006, 12:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-01-2006 @ 10:14 :
mbo'ers kunnen vaak wel een betere baan krijgen dan filiaalmanager hoor.
Ach, het is wel het gene waar ze voor worden opgeleid. Filiaalmanagers hebben in principe gewoon een eigen winkel. Iemand die daarboven staat, een districtmanager, heeft vaak weer een hbo-opleiding geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-01-2006 @ 13:03 :
Ach, het is wel het gene waar ze voor worden opgeleid. Filiaalmanagers hebben in principe gewoon een eigen winkel. Iemand die daarboven staat, een districtmanager, heeft vaak weer een hbo-opleiding geloof ik.
Nouja, eigen winkel. Als een 'store manager' vindt dat de winkel zich beter met witgoed bezig kan houden dan met modieuze kleding, dan kan hij echt niet op eigen houtje de hele collectie de deur uit doen en een ander pand huren
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 13:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2006 @ 13:34 :
Nouja, eigen winkel. Als een 'store manager' vindt dat de winkel zich beter met witgoed bezig kan houden dan met modieuze kleding, dan kan hij echt niet op eigen houtje de hele collectie de deur uit doen en een ander pand huren
Ach ja, ik dacht ook niet echt aan een burger king ofzo. Bij bijv. een douglas zal een filiaalmanager echt wel wat serieuzer en verstandiger moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 14:26
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-01-2006 @ 12:43 :
ik ben laatst op een beurs voor rijschoolhouders geweest, opvallend dat die lui - vooral de wat oudere dan - ook allemaal hetzelfde dragen. (spijkerbroek en trui, ziet er heel goedkoop uit. en dan praat je met iemand, blijken ze 100 man personeel te hebben. uiterlijk zegt wat dat betreft echt niks dus, is mijn punt, eigenlijk.)

sowieso, stropdassen zijn voor strebertjes.
Kleding zegt inderdaad niet altijd iets over hoeveel geld je hebt of over hoe belangrijk je bent. Maar als je aan het werk bent moet je er wel een beetje representatief uitzien. Jij bent toch ook rijschoolhouder? Dat lijkt me een beetje een casual baan, beetje op kantoor werken, en daarnaast mensen leren autorijden. Dan kan een trui met spijkerbroek prima. Als je achter een toonbank staat of een kassa, dan is het weer anders, en helemaal als je in zaken zit. Ik vind eigenlijk bij sommige banen dat mensen ook weer 'underdressed' zijn. Die weten niet hoe het hoort. Het hangt met je functie samen maar ook met de beroepstak.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 15:47
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-01-2006 @ 15:26 :
Kleding zegt inderdaad niet altijd iets over hoeveel geld je hebt of over hoe belangrijk je bent. Maar als je aan het werk bent moet je er wel een beetje representatief uitzien. Jij bent toch ook rijschoolhouder? Dat lijkt me een beetje een casual baan, beetje op kantoor werken, en daarnaast mensen leren autorijden. Dan kan een trui met spijkerbroek prima. Als je achter een toonbank staat of een kassa, dan is het weer anders, en helemaal als je in zaken zit. Ik vind eigenlijk bij sommige banen dat mensen ook weer 'underdressed' zijn. Die weten niet hoe het hoort. Het hangt met je functie samen maar ook met de beroepstak.
mwa, je hebt wel gelijk. maar goed, die stropdasjes in een winkel vind ik altijd een beetje lachwekkend, eerlijk gezegd.
Oud 04-01-2006, 15:34
Tripo
Tripo is offline
tuurlijk kan je cariere maken zonder opleiding, zolang je maar genoeg drive hebt, ergens goed genoeg in bent en vaak helpt een vlotte babbel ook behoorlijk.
ken best wat mensen in mijn omgeving die gewoon voor zichzelf zijn begonnen en nu inderdaad 50 mensen onder zich hebben en toch echt wel een cariere hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten