Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Pendelen dat doe je met je eigen onbewuste. Dat is zo ongeveer waar je dromen vandaan komen. Je onbewuste is een deel van jezelf. Je hoeft dan dus nooit aan "iemand anders" dan je eigen onbewuste, wat in jezelf zit, iets te vragen.
Als je toch aan "iemand anders", een geest of zo, iets vraagt, dan is de ervaring van andere mensen dat je daar later last van kunt krijgen. Er zijn mensen die dus later last van geesten krijgen - die geesten zijn via dat pendelen met geesten binnengekomen in hun geest. Oftewel anders gezegd: door het pendelen met geesten zijn mensen bevattelijk geworden voor spoken/geesten. Bijvoorbeeld: ze kunnen 's nachts niet meer slapen, zijn steeds bang dat er "een aanwezigheid" is of zoiets. Je kunt er aardig bang van worden, er zijn mensen die in inrichtingen gezeten hebben vanwege last met geesten. Dus ik zou dat maar niet meer zo doen als ik je was. Gewoon pendelen met je eigen onbewuste - dus zonder het aan 'iemand' te vragen geeft die last niet. Misschien krijg je wat minder antwoorden, maar wat geeft dat als je anders allerlei angsten kunt krijgen? pe. Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 14:50. |
![]() |
|
Ik pendel heel soms, en dan alleen om kleine vraagjes te stellen of als ik dingen kwijt ben.. Ik ben er nog niet geoefend genoeg in denk ik.. het werkt in principe wel, maar is nog niet echt duidelijk.
|
![]() |
Ja, ik ben d'r ook wel een beetje bang van geworden, maar niet heel extreem. Maar hoe verklaar je dan dat die vriendin die voor me pendelde al die antwoorden wist, die ze beslist niet kon weten? Uit haar onderbewuste?
||
Citaat:
het is misschien ook beter als een ander voor je pendeld aangezien diegene er (meestal) geen persoonlijke wil bijstopt en dus minder invloed van eigen wil heeft...
|
![]() |
Miss USA,
Het zal haar onbewuste geweest zijn, dat de antwoorden wist. Misschien meende ze zelf wel dat het een geest was. De een heeft minder last van geesten dan de ander, maar je merkt het altijd later pas als je last krijgt. Dat je onbewuste de antwoorden weet, is niet zo vreemd. Dromen komen ook van je onbewuste en die weten soms ook je toekomst en wijze antwoorden. Zelf heb ik zonder problemen gependeld, als je dat doet dan weet je eerst de antwoorden niet, maar dan voel je het zo, dat je het antwoord in de pendel "ziet"/voelt. Het wordt dus in de pendel geprojecteerd eigenlijk. Dus het antwoord weet je dan pas in jezelf als je pendelt. Als jij probeert, zelf te pendelen, dan zul je het niet eng vinden. Maar niet iedereen kan (meteen al) pendelen, misschien doet de pendel bij jou niets. Dat zou je gewoon moeten proberen. Pendelen doen mensen al eeuwenlang. Op paranormale beurzen staan mensen die hun leven lang geld verdienen met pendelen, als je het goed doet, is het niet gevaarlijk. Je kunt er ook boeken over lezen. pe. Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 20:27. |
![]() |
|
Pendelen kan flink misleidend zijn als je het zelf nooit of weinig doet/gedaan hebt. (ikzelf doe het trouwens niet)
denk wel dat een pendel of wat voorn gewicht-aan-een-touwtje-dan-ook altijd draait. De wereld is rond en staat in constante beweging (goh...) en door zoiets simpels aan een gewichtje aan een touwtje kan je "zien" dat hij beweegt...
||
![]() |
Bedankt voor alle reacties!
![]() Citaat:
|
![]() |
Het leuke van mystieke 'dingen' als dromen, tarot, pendelen enzovoort is, dat je ze niet hoeft te geloven.
Dat mag je zelf weten, wat je ervan vindt. Het is ook je eigen verantwoordelijkheid of je deze dingen 'gelooft' of niet. Voor sommige mensen is het beter, hier niet in te geloven, omdat zij dit in hun eigen leven niet als inspiratie meekrijgen. Voor hen 'bestaat het dus niet', het is voor hun gevoel alleen iets, waar anderen over praten en wat ze zelf als onzin aanvoelen. Door het als 'onzin' aan te voelen, houden zij zichzelf gezond en hoeven ze zelf niet te gaan "zweven". Mensen die dromen uitleggen, pendelen, tarot, engelen of iets dergelijks van "boven" in hun leven meekrijgen, kunnen dit doen en tegelijk ook geaard blijven, hoeven niet te gaan "zweven". Zulke zaken heten dan ook niet voor niets "gaves". Het zijn 'gaves', 'giften" van boven, van de goden of van het levenslot, of hoe je het ook ziet. Het is, wat je "gegeven wordt". Ik vind het dus prima, dat mensen het 'gelul' vinden of 'misleidend'. Voordat ik jaren geleden begon te merken dat de pendel iets zinnigs te zeggen had, moest ik het ook misleidend of onbegrijpelijk vinden. En had ik mezelf en mijn eigen gevoel een slechte dienst bewezen door te gaan pendelen. Dan was ik onzin gaan geloven... Je hebt het recht, het onzin te vinden als je zo eerlijk bent in jezelf. pe. Laatst gewijzigd op 19-05-2002 om 16:39. |
![]() |
||
Citaat:
Uiteindelijk lukte het me met moeite om toch wat in te dutten; totdat ik wakkerschrok. Wat bleek? Een mug op mijn kamer ![]() Argh.. daarna kon ik gerust slapen (met muggenmelk dan wel). |
![]() |
|
Soms lijkt het behoorlijk op een geest die je antwoord geeft, anders.
Heb ook wel eens gevraagd of "het" zijn aanwezigheid mocht tonen. 1x sloeg de deur met een knal dicht (terwijl het bijna windstil is,.. nouja, dacht dat het alsnog de wind dan zou zijn)Andere keer vroeg ik het en toen mocht het niet. Maar toen ik zei: ok, dan niet en bedankte. Zag ik een (echt vreemd) lichtpuntje dat een seconde ongeveer op 1 plek was. Hmm ![]() Nouja, heb r niks op tegen als er iets is ofzo... Ben in het algemeen sceptisch, maar ik sluit niks uit en geloof er graag in ![]() (Zoiets) |
![]() |
|
![]() |
Gatara,
Dat lijkt inderdaad meer op een geest. En niet zo'n frisse. Proberen jou dan maar nieuwsgierig te maken als je je niet laat lokken. Omdat het zo jammer is, dat je er niet intrapt. Net zoiets als uit nieuwsgierigheid met vieze ouwe mannetjes chatten - want dat heb je nog nooit meegemaakt. nou ja, het gaat bij geesten niet om seks natuurlijk. Maar goed en kwaad, dat is wat je bij allebei niet in de gaten hebt. En dan ben je nieuwsgierig natuurlijk. Het zijn precies deze 2 dingen, die iedere serieuze spiritueel geinteresseerde afraadt: glaasje draaien en zo'n ouija bord, waarin in nederlandse taal geantwoord wordt. Alles, wat normaal is in het spirituele, antwoordt in symbolen: dromen, tarot, allerlei kaartjes, de gebruikelijke pendel, wichelroeden, enzovoorts. Het zou goed kunnen dat die geesten (die natuurlijk geen Nederlanders hoeven zijn!) om te antwoorden in jouw geest moeten gluren om de juiste woorden voor een antwoord te vinden! Ik zou wel interessantere dingen weten. Het is toch ook wel ERG makkelijk om van een geest in woorden dingen te horen? Bij zoveel luxe moet je toch gelijk wantrouwen? Alsof je je intuitie niet nodig hebt. En die is er dan ook niet bij glaasje draaien en ouija-bord. Je voelt hun bedoelingen niet eens. Ik heb vroeger al van mijn pendel te begrijpen gekregen dat dit een heel erg onzuivere en corrupte manier van kontakt is. Wat onzuiverheid oproept. Je zult mij het niet meer zien proberen. Kontakt met 'boven' gaat met je eigen intuitie. En niet anders, als het veilig moet. dreamy girl, zo'n bord zul je wel vinden maar de goede vraag is: hoe leer ik met tarot enz. omgaan. En als je daar geen gevoel/intuitie voor hebt, laat de geesten en het risico dan aan anderen over. Op whiteshadow kun je veel discussie vinden over glaasje draaien en pendelen, als je de zoekmachine daar gebruikt. Dan zie je gelijk dat bijna iedereen het afraadt en daar zitten toch behoorlijk ervaren mensen tussen. |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7 Hawahaai | 409 | 09-02-2015 09:43 | |
De Kantine |
Hoe maak jij keuzes? Rivka | 23 | 31-05-2010 09:08 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #112 Verwijderd | 492 | 06-11-2007 19:05 | |
De Kantine |
Op kamertjes/op jezelf wonen Yamyam | 52 | 22-03-2003 13:00 | |
Lifestyle |
Verhuizen Esmée | 65 | 08-08-2002 09:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
voorspellingen babygirl | 8 | 06-01-2002 19:43 |