Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2006, 17:53
patrik594
patrik594 is offline
Hey,

ik heb een draadloos netwerk, 2 pc's dus ook 2 usb sticks. Op dit moment zijn de computers ook nog ONDERLING met elkaar verbonden, met een cross-over kabel, hiermee deel ik mijn bestanden enzo. Maar nu moet die kabel weg, en nu is mijn vraag: kan ik op de een of andere manier draadloos op de andere computer komen en zo verder gewoon files sharen? Dus bv. zoiets als met een ftp-server?

Thanx in advance.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2006, 18:02
freyk
freyk is offline
Zover ik het weet moet dat geen probleem zijn, hoewel je "deelsnelheid" wat langzamer is vanwege je draadloze verbinding.
Oud 04-01-2006, 18:06
patrik594
patrik594 is offline
Dat maakt niets uit, maar hoe kan dat dan, nu doe ik het met de netwerkassistent van windows, maar das alleen voor wired.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 18:43
ThunderW
ThunderW is offline
op één van de pc's installeer je een ftp server (servu ofzo) en dan log je met je andere pc in op het interne ip adres en zo kun je bestanden heen en weer slepen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 11:15
Verwijderd
Geef je machines een static ip-adress (ofwel in je router, ofwel de netwerk kaart(en) zelf) en deel de mappen in windows .
Dat werkt bij mij perfect!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:57
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Wat wil je eigenlijk doen? Wil je de bestanden delen, rechtstreeks draadloos tussen de twee pc's ? Of heb je een draadloos netwerk met een draadloze router of een access point, en wil je daarover bestanden delen?

Het eerste geval gaat niet, denk ik. 'k Heb het alleszins nog nooit geprobeerd.

In het tweede geval, met een router of een access point, kan je het simpelweg doen met de wizard "thuisnetwerk instellen" van Windows XP (staat bij configuratiescherm => netwerkinstellingen). Gewoon zien dat je bestandsdeling inschakelt, en dat je dezelfde werkgroepnaam op beide pc's invoert.
Of met andere woorden: op precies dezelfde manier als je twee pc's via een gewoon netwerk bestanden zou laten delen.
Oud 06-01-2006, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Kawoutertje schreef op 06-01-2006 @ 14:57 :
Wat wil je eigenlijk doen? Wil je de bestanden delen, rechtstreeks draadloos tussen de twee pc's ? Of heb je een draadloos netwerk met een draadloze router of een access point, en wil je daarover bestanden delen?

Het eerste geval gaat niet, denk ik. 'k Heb het alleszins nog nooit geprobeerd.
Het kan wel, P-2-P maar dat wordt dan weer een heel gekloot, en heeft het geen zin om draadloos te doen omdat je dan de verbinding moet overzetten naar p-2-p.

Maar wat ik eigenlijk nog wou weten, moet het binnen je eigen netwerk blijven? of wil je het ook beschikbaar stellen zodat je vanaf werk/school/familie/japan er ook bij kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten