Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De situatie nu: De coaxkabel zit in het casemakastje. Op die 'loop'-uitgang zit nu de splitter. De kabels die uit die splitter komen gaan naar de tv en naar de tv's boven. Dus hoe kan ik nu ook nog een kabel doorverbinden naar de videorecorder? Betekent dat, dat ik die coax uit de tv moet halen en in de video moet stoppen? En met wat voor 'n kabel moet ik hem dan van de videorecorder naar de tv verbinden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en volgens de site van casema moet je met dat kastje dus gewoon analoog op kunnen nemen.. Ik neem aan dat dat dan is zonder splitter; lijkt me raar als ze er vanuit gaan dat je die hebt. D'r staat alleen niet bij hóe het dan moet. Dus zie jij misschien een oplossing, zonder dat ik nog een extra splitter hoef te kopen?
|||
Citaat:
Over het algemeen gebruik je het best scart omdat die zowat alle signalen kan doorsturen. Dus het maakt niet uit of het VHS, S-VHS, Component progressief of interlaced is: het kan in principe allemaal over scart. De reden dat een vcr/c+/digitale tuner best zowel met coax als met scart aangesloten kunnen worden is vooral dat je de coax toch moet hebben voor het analoog signaal. De scart wordt gebruikt om in hogere kwaliteit alles door te kunnen sturen zónder langs de tuner van je vcr/tv te moeten passeren. Want als je die tuner moet passeren, gaat er sowieso kwaliteit verloren omdat je moet zitten finetunen op je frequenties. Daarom dus zo veel mogelijk scart tussen alle apparaten, ook al kan het misschien wel via coax alleen. En wat betreeft de andere kwaliteit I/O bij de apparaten: is het niet de bedoeling om bij elk apparaat een zo hoog mogelijke kwaliteit naar buiten te hebben? Als je de kwaliteit overal gelijk wilt trekken, moet je sowieso naar de laagste kwaliteit overstappen (wat mij betreft dus coax, omdat je daar met de tuner tussen zit). Dat lijkt me dus niet zo'n ideale situatie omdat je juist niet de volledige kwaliteit (capaciteit) haalt uit je apparaten... Citaat:
![]() Dat is inderdaad een mogelijkheid lijkt me, maar op het eerste gezicht zijn er overal genoeg scart-ingangen. De tv heeft er 4, de vcr heeft er ook twee en de andere hebben elk hun scart-uitgang in gebruik. Het analoog signaal zal wel eerst door C+,Casema,VCR passeren voordat het in de tv komt, maar dat zou niet zo'n probleem mogen leveren, denk ik. Dus in principe is er geen scart-hub nodig.
||
Citaat:
dat hangt af van zowel je tv als van je computer. Wat belangrijk is aan je tv: juiste aansluitingen. Ik ga ze hier van meer naar minder kwaliteit opnoemen: DVI (digitaal/analoge monitoraansluiting, verschillende types van mogelijk, dat weet ik; maar de precieze specificaties van elk type ken ik niet. Mocht dit het geval zijn, kan je best de handleidingen van je tv raadplegen) ![]() D-SUB (VGA) (gewone analoge monitoraansluiting) ![]() RGB: gewoon analoge signalen maar goed opgesplitst zodat er veel kwaliteit in het beeld kan zitten (dit kan in vershillende aansluitingen: tot 5 BNC of 3 RCA (die RCA's zijn normaalgezien rood, blauw en groen van kleur en staan bij elkaar!) ) ![]() ![]() S-VHS (een DIN-aansluiting, die analoge signalen kan doorsturen; van kwaliteit valt het zeer goed mee) ![]() VHS/composiet (1 gele RCA-stekker; heeft de minste kwaliteit maar valt op zich ook best goed mee) ![]() Er zijn nog mogelijkheden, maar dit zijn de meest courante (op nieuwe digitale tv's zijn de eerste drie mogelijk aanwezig, de laatste is op zowat alle tv's aanwezig (en daarvoor zijn ook scart-tussenstukjes verkrijgbaar, bij een Playstation/XBox/... krijg je die bijvoorbeeld bij, maar ze zijn natuurlijk ook los te koop). Zo, dat grotendeels over de tv. Op je computer moet je een overeenkomende aansluiting hebben. Dat betekent dus dat je niet met om het even welke computer en grafische kaart kunt op tv weergeven: van die onboard-kaartjes kunnen het volgens mij niet. De meeste echte videokaarten (en niet alleen die dingen van 500 euro maar ook de alledaagse kaartjes die in de moderne computer normaal wel zitten). Als je games kunt spelen, kun je hoogstwaarschijnlijk ook wel een tv aansturen. Op een notebook zit meestal een uitgebreide S-VHS-aansluiting. Daarin kun je gewoon een S-VHS-kabel aansluiten; maar normaalgezien krijg je ook een verloopstukje naar composiet bij de notebook bij. Eventueel valt dat ook nog wel te kopen in computerwinkels/elektronicawinkels. In Windows moet je bij je beeldscherminstellingen alles wel kunnen instellen. Als je een oudere nVidia-kaart hebt die geen ondersteuning heeft voor DualView, kun je best eens zoeken naar TV Tool: daarmee kun je ervoor zorgen dat je computer zowel op je tv als op je gewone scherm beeld kan geven. Voor S-VHS zijn ook tussenstukjes voor SCART beschikbaar, maar mijn raad in dat opzicht: blijf eraf. Oudere televisies kunnen niet met Super-Video-signalen overweg, als je tv het ondersteunt dan kun je dat meestal merken aan: als je op AVx staat, dan kun je op een knop (meestal gewoon weer "AV") drukken en dan komt er een S bij het symbooltje van AV staan zonder dat het nummer verspringt en anderzijds: als je tv natuurlijk zo'n DIN-aansluiting heeft. In alle andere gevallen, kun je beter op safe spelen en gewoon composiet gebruiken dan (ja, er bestaan wel tussenstukjes en neen, die zijn niet moeilijk te maken of duur; maar een pc heeft normaal in de eerste plaats ook composiet). Laten we voor de volledigheid ook maar duidelijk maken: als je S-VHS stuurt naar je tv en die is daar niet op voorzien (niet ingesteld (niet op het AVxS-kanaal) ofwel te oud), dan zal je zwart/wit beeld te zien krijgen dat nogal wat ruis en strepen bevat. Als je tv het wel ondersteunt, krijg je normaal een vrij stabiel kleurenbeeld zonder al te veel ruis/strepen. Meer info: http://www.ramelectronics.net/html/howto-av.html http://www.audioholics.com/techtips/...onnections.php http://www.weethet.nl/dutch/video_connect_pc2tv.php Ik hoop dat je hiermee genoeg informatie hebt al ![]()
||
Citaat:
Maar soit; ik heb verder geen echte ervaring met scart-hubs, maar volgens mij mag je daar géén merkbaar kwaliteitsverlies bij opmerken. Als je het beeld van de televisie erdoor ziet, wilt dat volgens mij zeggen dat er iets mis is met de tuner van je tv: probeer eens gewoon één apparaat in dezelfde scart-ingang te doen als die hub en volgens mij moet je dan hetzelfde effect hebben. Als dat niet het geval is, leg dan eens duidelijk uit hoe al je kabels lopen. (In dat geval zou ik gokken dat je een playstation/whatever en een VCR op die hub hebt staan en dat het beeld van de VCR doorkomt op het signaal van de playstation). Dat lijkt me technisch mogelijk, maar getuigt dan volgens mij gewoon van een slechte kwaliteit van de hub. Normaalgzien moeten die aansluitingen van elkaar afgesloten zijn, dus probeer in dat geval eens met je VCR uit te zetten en zo te kijken. Als je dan je playstation/... uitzet als je naar de VCR wilt kijken, komt zou het ook moeten werken.
||
Citaat:
||
Citaat:
Met versterkers op coax werken, dat kan, maar ook hier moet je opletten: hoe verder je de versterker plaatst hoe meer ruis je gaat hebben omdat de ruis mee versterkt wordt. Het is dus beter om de versterker te plaatsen waar de kabel binnenkomt. En ondertussen heb ik hier een scarthubje liggen en de kwaliteit daarvan is goed (7,50 euro MediaMarkt België, 3 scarts). De kwaliteit is zeer goed, helemaal bekabeld en dergelijk. Het enige dat problemen kan geven is als je meerdere bronnen tegelijk aanschakelt; maar dat zul je dan wel merken omdat de video dan door elkaar zal lopen, kleuren zullen af en toe wegvallen, ...).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Digitenne (KPN) en willen programmeren Verwijderd | 3 | 25-01-2007 09:08 |