Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2005, 15:12
The-RasmusFreak
The-RasmusFreak is offline
hey allemaal!!

ik ben op dit moment bezig met mijn profielwerkstuk dat gaat over mode in de jaren 60/70/80.

mijn vraag is nu: mode-ontwerpers vinden hun inspiratie op de straat.. bij jongeren onder andere. maar waar halen die jóngeren dan hun inspiratie vandaan??

dus: waar halen jullie jullie inspiratie vandaan??? (voornamelijk voor kleding)
Oud 28-12-2005, 16:05
Go
Go is offline
Ik denk dat het voornamelijk de beroemdheden zijn die de toon zetten wat betreft mode.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 16:13
Barry K
Barry K is offline
En dus eigenlijk de ontwerpers van de grote kledingmerken, aangezien deze op de catwalk de toon zetten voor wat de 'bekenden' gaan dragen...

Dit slaat later vrijwel altijd over naar andere (lees: niet catwalk) merken.
Oud 28-12-2005, 16:37
slimmieslak
slimmieslak is offline
Kijken naar wat anderen op straat dragen, maar meestal zoek ik gewoon in de winkels..
x
Oud 28-12-2005, 16:44
The-RasmusFreak
ma wat in de winkels hangt is ook vaak bij modehuizen vandaan gehaald..

ma denk aan die punk-achtige rebelse types in amsterdam.. DAAR halen die ontwerpers hun inspiratie vandaan, ma die types moeten t ook ergens zoeken denk ik
Oud 29-12-2005, 00:53
Verwijderd
Het komt niet allemaal van een kant. Een ontwerp vindt ergens inspiratie en maakt daar zijn eigen creatie van. Hij neemt niet alles zomaar over, maar gebruikt of combineert slecht bepaalde aspecten. Mensen die kleding kopen, combineren dat weer met de rest wat ze in de kast hebben hangen. En zo gaat het door.
Een ontwerper kan door alles geinspireerd worden, ook door bijvoobeeld traditionele kleding of werkkleding of uniformen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 01:42
Barry K
Barry K is offline
Suggereert 'The RasmusFreak' nu dat de ontwerpers van top-modehuizen altijd hun inspiratie opdoen bij punk-achtige rebelse types in amsterdam.

Dan zou ik me eerst eens verdiepen in de mode van dit moment, en de afgelopen jaren. (en dan bedoel ik dus niet wat jij denkt, maar de echte mode.. catwalks Dior, DSquared, Cavalli, etc. etc.)

Tenzij ik je verkeerd interpreteer natuurlijk...

Kleding wordt natuurlijk geinspireerd door beroepen (denk aan de zeemansstijl (iceberg), houthakkersstijl (DSquared).. etc.
Maar het kan ook een jaar richting wat meer vrije tijd gaan, (lees: een draagbaardere collectie) het andere jaar is het wat stijver...

Vorig jaar (en dit jaar ook nog) zag je ook weer veel jaren '60 - '70 terugkeren (misschien kun je daar wat mee doen!)

Verder wordt er binnen de gehele branch natuurlijk veel invloed op elkaar uitgeoefent. Op het moment dat kappers bepaalde '60 kapsels hot laten zijn, zal de mode branch hier op inspelen... en andersom.
Oud 29-12-2005, 12:35
The-RasmusFreak
Citaat:
Barry K schreef op 29-12-2005 @ 02:42 :
Suggereert 'The RasmusFreak' nu dat de ontwerpers van top-modehuizen altijd hun inspiratie opdoen bij punk-achtige rebelse types in amsterdam.

Dan zou ik me eerst eens verdiepen in de mode van dit moment, en de afgelopen jaren. (en dan bedoel ik dus niet wat jij denkt, maar de echte mode.. catwalks Dior, DSquared, Cavalli, etc. etc.)

Tenzij ik je verkeerd interpreteer natuurlijk...

Kleding wordt natuurlijk geinspireerd door beroepen (denk aan de zeemansstijl (iceberg), houthakkersstijl (DSquared).. etc.
Maar het kan ook een jaar richting wat meer vrije tijd gaan, (lees: een draagbaardere collectie) het andere jaar is het wat stijver...

Vorig jaar (en dit jaar ook nog) zag je ook weer veel jaren '60 - '70 terugkeren (misschien kun je daar wat mee doen!)

Verder wordt er binnen de gehele branch natuurlijk veel invloed op elkaar uitgeoefent. Op het moment dat kappers bepaalde '60 kapsels hot laten zijn, zal de mode branch hier op inspelen... en andersom.
nee dat suggereer ik niet. dat zou wel heel erg oppervlakkig zijn. het was maar een voorbeeld zodat iedereen een beetje snapt wat ik bedoel.
Oud 31-12-2005, 00:36
Verwijderd
Jaren geleden was er een meisje van mijn school die een groene brievenbus (zo'n standaart ding) gebruikte als rugzak voor haar boeken. Ze deed er twee banden aan en liep zo de hele school door...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 14:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 31-12-2005 @ 01:36 :
Jaren geleden was er een meisje van mijn school die een groene brievenbus (zo'n standaart ding) gebruikte als rugzak voor haar boeken. Ze deed er twee banden aan en liep zo de hele school door...
Dus...?

Dat deed een jongen bij mij op school ook trouwens.

Ik kijk gewoon naar anderen en zoek in de winkels. Meestal ga ik wel gewoon met de mode mee, alleen heel bescheiden.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 21:39
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 31-12-2005 @ 01:36 :
ja,daar liep ook een idioot op mijn school mee.

ont.
Vergeet ook niet dat men naar het buitenland kijkt wat betreft mode enzo, daar komen vaak veel dingen uit voort.
Oud 02-01-2006, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-12-2005 @ 15:50 :
Dus...?
Ik ga in op de vraag van de topicstarter
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 11:55
The-RasmusFreak
Citaat:
ont.
Vergeet ook niet dat men naar het buitenland kijkt wat betreft mode enzo, daar komen vaak veel dingen uit voort. [/B]
wat bedoel je met het buitenland dan? buitenlandse ontwerpers .. of is daar de mode gewoon heel anders?
Oud 06-01-2006, 07:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 02-01-2006 @ 01:02 :
Ik ga in op de vraag van de topicstarter
Het gaat om de inspiratie, waar je die vandaan haalt. Of wilde je ermee zeggen dat jij vervolgens ook met een brievenbus rondliep?

Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:46
Femic
Femic is offline
Uh ik haal m'n inspiratie uit de winkels..
Oud 07-01-2006, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-01-2006 @ 08:15 :
Het gaat om de inspiratie, waar je die vandaan haalt. Of wilde je ermee zeggen dat jij vervolgens ook met een brievenbus rondliep?

Zal ik het dan maar even helemaal voor je uitleggen:
Er was dus een meisje op mijn oude school. Die was heel creatief (dacht ik) en die haalde haar inspiratie uit dingen rondom het huis en de tuin. Van een brievenbus maakte zij een rugzak. Ik liep niet ook met zo'n brievenbus rond, want het gaat namelijk over haar en daarom ook over haar inspiratie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten