Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit kan je doen door een inpakker te installeren, bijvoorbeeld winzip, winrar of met 7-zip.
(ik vraag me nog steeds af hoe je iets inpakt bij windows xp, zonder een inpakprogramma te gebruiken. Volgends windows help kan dat via bestand -> nieuw, maar ik zie niks. Of heeft windows xp - home edition dat niet?)
Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 21:24. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Windows heeft inderdaad ook zelf een ingebouwde mogelijkheid om met gecomprimeerde mappen te werken. Hoe je die aan en uit kunt zetten kun je hier vinden; annoyances.org, 'How do I turn off Windows XP's built-in support for ZIP-files'.
|
![]() |
||
Citaat:
In de gecomprimeerde map kan je nadien nog altijd slepen/kopiëren op de gebruikelijke manier. of home het heeft...geen idee
||
Citaat:
Wanneer je een bestand gecomprimeerd op bestandsysteemniveau zendt over msn of iets dergelijks, wordt het volgens mij on-the-fly uitgepakt wanneer het verzonden wordt omdat het "onderweg" zich niet meer op een NTFS-volume bevindt, en het zelfs op een FAT32 bestandsysteem kan terecht komen bij de bestemmeling, in tegenstelling tot compressie onafhankelijk van het bestandsysteem. Dat lijkt me alvast erg logisch. Na een snelle test -lijkt- het inderdaad zo te zijn.
Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 03:01. |
![]() |
|
|