Probeer wat vloeiender te schrijven, zoals al gezegd is, is dit nogal houterig. Alleen al van het stukje op tv zou je meer kunnen maken. Ik denk trouwens dat er wel wat drukte gemaakt zou worden als iemand die sprekend op mij leek de loterij won... Zo van: "Nou, jij betaalt vanavond, geld zat!" Of iets dergelijks. Daarom vind ik de reactie die jij neerzet niet echt goed.
Dat over de leeftijden is al gezegd, dat hoef ik niet nog eens te doen.
Je begint heel veel zinnen met: "ze deed dit" of iets in dezelfde vorm. Dat leest heel vervelend, probeer daar variatie in aan te brengen, een beetje met de zinsvolgorde te spelen of iets anders verzinnen, wees creatief met woorden!
Trouwens, dit hele stukje had je uit kunnen smeren over minstens drie hoofdstukken (nou ja, ruim genomen dan) En jij doet het in drie alinea's... Met andere woorden, vertel er wat kleine dingetjes omheen, maak er een mooi verhaal van. Ik weet niet of je veel leest, maar daarvan alleen al kan je een hoop leren, ook qua opbouw van een verhaal.
Oké, ik ga een poging doen om je laatste alinea iets... 'spannender' te maken.
Na school fietsten Kristel en Marijke naar de bieb, zoals ze altijd deden op maandagmiddag. Marijke baalde nog steeds van het feit dat ze strafwerk had gekregen, waarover ze flink klaagde ook. "Jemig, ik deed niet eens wat!"
"Dat, lieve schat, was waarschijnlijk het probleem," zuchtte Kristel.
"Ja, maar ik kan er ook niets aan doen dat zijn lessen zo gortdroog zijn, hij had beter in het laboratorium kunnen blijven," sputterde Marijke.
"Ja, maar even wat anders... Die auto, je weet wel, die donkerblauwe, die rijdt al de hele tijd achter ons."
Marijke kijkt achterom. "O ja?"
Haast automatisch begonnen ze harder te fietsen, en terstond gaf de auto gas. Kristel voelde een lichte paniek opkomen, alle verhalen die ze ooit gehoord had over meisjes die ontvoerd waren en vermoord terug gevonden werden flitsten door haar hoofd.
"Fietsen! Misschien dat we hem op de een of andere manier af kunnen schudden!" hijgde Marijke.
De auto haalde hen in, en in het voorbij gaan zat Kristel twee mannen zitten, met zonnebril en al. Ze was net van plan om opgelucht adem te halen, toen de auto stopte, de twee mannen uitstapten en haar en Marijke van hun fiets aftrokken. Het ging snel, en de mannen waren sterk. Het laatste wat Kristel zag, was het wanhopige geworstel van Marijke met een van hen, toen werd alles zwart.
Puh, het is niet bijzonder, maar goed, ik heb tentamens en... en... het is maandag! Dus! Maar snap je wat ik bedoel? Je kan er zoveel meer van maken...
Gewoon blijven schrijven, met oefening kom je er wel, en met de kritieken die je hier krijgt, kun je ook een eind komen...