Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2006, 19:12
Verwijderd
Tjo,

Is het misschien een goed/leuk idee om de rechten van dit forum iets aan te passen, zodat leden hun topic gewoon na 5 min (oid) nog kunnen editen? Dan kunnen ze namelijk de [solved] tag erin zetten, naast de gewone tag. Zo wordt het veel overzichtelijker of iets wel of niet opgelost is, of dat het nog aan de gang is.

Dan zouden leden hun topics ook niet zovaak hoeven te uppen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2006, 19:22
freyk
freyk is offline
Vind het een goed idee!
Maar je kan beter ff posten op Beleid
Oud 17-01-2006, 19:32
Verwijderd
Maar ik wiu het alleen op S&M invoeren, dan heeft het toch weinig zin om het op beleid te posten, zodat fb's die hun neus nooit op S&M laten zien, ook oordelen geven?

Als ik et fout hebt, move hem maar naar BZ. naamzoek nare man, manuzhai.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 21:03
dafelix
dafelix is offline
ach, meestal verdwijnen de users zodra ze 't antwoord hebben gelezen, dus een solved-tag zal in praktijk weinig gebruikt worden. en daarbij, ik ga ervan uit dat elk topic uiteindelijk opgelost zal worden, dus of ze atm nog mee bezig zijn of er al een solution is ^_^
Oud 18-01-2006, 10:47
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-01-2006 @ 22:03 :
ach, meestal verdwijnen de users zodra ze 't antwoord hebben gelezen,
helaas ben ik het helemaal met je eens
een bedankje is kennelijk teveel moeite.
Oud 18-01-2006, 13:22
Verwijderd
Op zich een goed idee, maar wat is er precies de bedoeling van? Dat geïnteresseerde leden niet meer op die topics hoeven klikken omdat ze toch al afgelopen zijn? Ik vind het juist wel leuk als na een antwoord op de vraag er nog een algemene discussie kan ontstaan. Daarom doe ik ook niet aan slotjes op verzoek omdat de topicstarter een antwoord heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 18:29
Verwijderd
Nou, wanneer ik een probleem heb met m'n pc, ga ik eerst zoeken. Wanneer ik op S&M zoek, zie ik vaak meerdere topics die over mijn probleem zouden kunnen gaan, maar niet alle topics zijn dan opgelost. Vooral met zoeken zou het dan handig zijn, zodat je meteen een overzicht hebt welke topics een oplossing zouden kunnen bieden.

De discussiemogelijkheid waardeer ik ook zeer, het is ook alleen handig bij het zoeken naar oplossingen voor bepaalde problemen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 15:15
Verwijderd
Dat is waar. Ik denk dat je toch altijd houdt dat na verloop van tijd (dwz. zolang het forum bestaat) de zoekfunctie nogal 'verstopt' raakt, omdat er heel veel topics zijn die wel een oplossing bevatten maar niet voor jou, en ook veel topics die begonnen met dezelfde vraag maar uiteindelijk op niets zijn uitgelopen.

Het kan wel, alleen dan zijn we aangewezen op de goedheid van de topicstarter. Want die kan wel een solved-tag erop gooien (of ik kan dat voor hem doen), maar dan moet er ook nog een duidelijke samenvatting in komen van wélke handelingen nu precies verricht zijn om tot die oplossing te komen. En om nou handmatig alle topics die opgelost zijn, te gaan samenvatten...dat zie ik eigenlijk niet zo zitten
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 15:38
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Piloff schreef op 18-01-2006 @ 19:29 :
Nou, wanneer ik een probleem heb met m'n pc, ga ik eerst zoeken. (...)
daar begint 't al, er zijn een zoot mensen die geen zoekoptie gebruiken, daarbij, zoals nare man aankaarte, de defnititie van opgelost zou dan duidelijk gesteld moeten worden...
Oud 22-01-2006, 08:27
Verwijderd
Wat het samenvatten betreft heb je wel gelijk, maar vaak wordt uit het topic toch ook wel duidelijk of het is opgelost of niet? (end -> laatste reacties > even kijken of iemand iets zegt als 'tis gelukt!'.
Zou het anders werken als dat een regel wordt? Post even kort en bonding een samenvatting van hoe het is opgelost als je topic goed is beantwoord? Of zit je dan weer me teveel regels, waardoor het niet meer aantrekkelijk is om te posten?

Het zou wel veel moeite (teveel) zijn om alle topics met terugwerkende kracht een solved tag te geven, dat is veel teveel moeite zelf. Niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 08:32
Verwijderd
Freyk, gefeliciteerd.

En dit: defineolved: een oplossing vinden voor het initiële probleem van TS en eventueel de daaruit voortvloeiende problemen. Die oplossing kan uitgebreid teruggevonden worden de posts zelf en heel kort en bondig in een korte samenvatting aan het einde.
Define: samenvatting: opsomming van dingen in het algemeen die gedaan zijn om tot een oplossing te komen.
Voorbeeld van een samenvatting van dat winamp lama topic:
"Ik heb de plugins nagelopen en zag dat toaster erbij stond, die heb ik weggegooid, dit was de oplossing."
En dat geluidstopic zou je als volgt samen kunnen vatten: 'user heeft goede drivers gedownload en geinstalleerd.'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten