Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nou heb ik een paar vraagjes: heb je een kabeltje tussen die 2 NIC's hangen, of is het een hub/switch? als die laatste namelijk maar 10 mbit is, kunnen je kaartjes ook niet sneller. daarnaast kan het nog aan de kabel liggen (is ie Cat.5?). als het niet is wat hierboven staat, moet je in netwerkomgeving -> die 8039 NIC, en dan in de eigenschappen veranderen dat ie niet op 10 maar op 100 mbit moet draaien... probeer maar...
||
Citaat:
- Was het wel echt een 10 Mbit Hub? Zoniet, dan kan je 'm er gewoon lekker tussen laten zitten. - Tussen 2 Pc's kan je niet dezelfde kabel gebruiken als die naar je Hub lag. Naar je Hub gaat een straight kabel, tussen 2 Pc's een crossed kabel. Die zitten van binnen anders in elkaar. Deze kabel zal zo dus wel niet werken. - Je 'stelt een verbinding niet in'. Of de snelheid 10 of 100 mbit is, is afhankelijk van een aantal zaken, maar er zit geen standaard knop in Windows 'schakel om naar 100 mbit' oid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb ook dezelfde kaartjes erin zitten, plus dat chello deze kaarten levert bij installaties als zijnde 10mbit kaartjes. Maar als ik me dan toch in het serienr. vergis, kijk dan bij de geavanceerd tabblad van je netwerkkaart en zet het medium type op 100Mbit Full Duplex. 2 way continious connection op 100 Mbit. Dan merk je het vanzelf wel. //edit En het is wel een kwestie van de zwakste schakel. Je zegt het zelf al! Als zijn kaarten dan in staat zijn om 100Mbps te werken, (en ja er zit verschil tussen send/receive, heb vroeger zo'n kutding gehad, flink op verkeken) en zijn hub doet maar 10Mbit, dan gaat alles 10 Mbit, omdat de hub de zwakste schakel is in het geheel. Thanks for proving my point. [Dit bericht is aangepast door Warbringer (17-02-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
8019 = ISA 10mbit 8029 = PCI 10mbit (wat dus ook chello wel zal uitdelen) 8039 = PCI 10/100 mbit Citaat:
je kaart kan gewoon 100 mbit/s aan.. dat is dus 80 down en 20 up, 70 down en 30 up, dat soort gedoe.. maar verder maakt het geen zak uit.. Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Maar even nog ter verduidelijking -> ergens lang geleden (lees: 1995 ofzo) had ik nog een NIC die kom 10Mbps Versturen (upstream als het ware) maar 100Mbps ontvangen (downstream). 100Mbps versturen op die kaarten is me nooit gelukt. Dit was dus niet tegelijk, maar azonderlijk, gewoon UTP kabeltje van compu naar compu, protocolletje installeren en hoppa. Gas erop. En nada dus. Punt twee. Ik verklaarde dat de snelheid zo snel is als de zwakste schakel en jij zei, Citaat:
Citaat:
laatste toevoeging: Nu ik even verder ga kijken dan mijn neus lang is, zie ik dat ik zelf niet de 8039 versie heb, maar 8029. *sigh* My mistake. [Dit bericht is aangepast door Warbringer (17-02-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
1995 is 7 jaar terug, je was toen dus rond de 12, missch vergiste je je toen wel, ik heb ook wel moeten bekennen dat ik wat domme opmerkingen geplaatst heb
![]() enneh, network connection properties in het venster staat bovenaan je nic, kies configure... kies advanced tab, en kies 100 full mode of auto mode
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Systeem] IRQ-conflict Koning | 5 | 11-07-2004 12:32 | |
Software & Hardware |
DVD-rom gebruiken op meerdere pc's? Verwijderd | 13 | 24-10-2003 18:53 | |
Software & Hardware |
[LAN] bestanden overzenden apekop123 | 26 | 10-02-2003 23:12 | |
Software & Hardware |
Netwerkje opzetten? Verwijderd | 22 | 19-04-2002 21:27 | |
Software & Hardware |
Ik heb helemaal geen netwerkkaart stomme rot computer!! Th@ Wolf | 17 | 23-01-2002 19:20 | |
Software & Hardware |
Modem overclocken the-tsjoepai-johnny | 29 | 29-06-2001 09:27 |