Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik weet ook niet of dat gaat met lesmethode, t komt er bij mij op school toch nooit door ![]()
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het een goed idee is dat de mensen die hoger dan een 7 gemiddeld staan voor een vak, bij dat vak soms mogen wegblijven. Maar niet elk uur. Er moet dan een regel komen waarin staat hoeveel uur je per week mag wegblijven en hoeveel uur per vak.
Nu moet je op de meeste scholen per se naar alle lessen, maar in hoeveel % van die lessen doe je nou iets nuttigs. En zolang iemand een 7 of hoger staat, wat is dan het probleem om een paar keer uit de les weg te blijven. |
![]() |
|
kvind 't wel goed, maar idd vanaf een 7...
en dan wel een maximum stellen, bijvoorbeeld 50% per vak. je hebt dan niet de volledige vrijheid weg te blijven en mocht het slechter gaan en blijf je die 7 niet staan, dan moet ge gewoon weer het vak volledig volgen. Je hebt dan iig nog genoeg les gevolgd om toch de stof nog te kunnen volgen. alleen niet in de eerste periode mee beginnen ofzo... na één toets is het meestal nog niet zo moeilijk een 7 of hoger te staan ![]()
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
|
![]() |
|
![]() |
Was dit naar aanleiding van wat ik zei?
![]() Anyways, mijn idee: In principe is er bij een 7 of hoger volledige vrijheid, met dien verstande dat toetsen gemaakt moeten worden, en dat je elke week minimaal 1x aanwezig bent. Hierin kan een verplichting worden gesteld aan een specifieke les die week. Bij een 6 mag (indien gewenst) 1 uur per week worden overgeslagen voor dat vak. Bij een onvoldoende zijn alle lessen voor dat vak verplicht. Huiswerk is compleet eigen verantwoordelijkheid, een leraar mag je echter wel de toegang van de les ontzeggen indien dit essentieel is voor de bewuste les. Te laat komen: Zie bovenstaande, de leraar kan besluiten de deur op slot te doen als hij of zij van mening is dat het storend is, of deze kan kiezen het te accepteren. Maar dan ook niet zeuren achteraf dat je na 3x te laat moet nakomen ofzo. Spullen vergeten... wederom, zie boven. Indien dit op te lossen is dmv samenwerking, geen probleem van maken. Indien deze essentieel waren, toegang tot de les ontzeggen. Indien de lessen waar de toegang ontzegd is verplicht waren moeten deze ingehaald worden, na school, of in een uur dat je voor een ander vak vrij kan krijgen (of tussenuur). Ik denk dat bovenstaande regels juist als een stimulans werken om beter te leren, bij goede cijfers kan je eens vrij nemen ![]()
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 17:05. |
![]() |
|
Ik vind het wel een heel aardig idee.
Als je de lessen van een bepaald vak gewoon echt niet nodig hebt omdat je zonder ook een 8 voor het pw haalt, en voor een ander vak haal je met veel moeite een mager zesje, waarom zou je je tijd dan niet zelf wat beter in mogen delen? Als je nu persee niet naar een les toe wil kan dat ook best, het word nouwelijks gecontroleerd, en als dat wel gebeurt schrijf je gewoon even een briefje. Het is voor sommige mensen ook nog 'stoer' om niet naar een les te gaan ook, dat probleem heb je ook niet meer als je het legaal maakt. prima oplossing.
__________________
ja, en dus?
|
![]() |
|
![]() |
Nee, volledige vrijsltelling, niet mee eens.
Maar wel, zoals al eerder gezegd werd, tot een bepaald aantal uur. Hoef je een paar uur per week niet naar je les, en zou je dus in die tijd kunnen werken aan je mindere vakken. Maar of het werkt??
__________________
{~ I am the virgin and I am the whore~}
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Leerlingen in de bovenbouw zijn oud en wijs genoeg.......:
Sommigen wel, sommigen niet: Als je bij ons (in de bovenbouw) op t gymnasium zit heb je 10% meer lessen in je rooster (of 20% maar dat doet er ff niet toe) daarom krijg je toestemming om elke week 10%= 3 lesuren ergens anders aan te besteden en hoef je niet naer de les te komen. Sommigen springen daar echt niet verantwoord mee om. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- Je kan met je 14e al in de 4e klas zitten, ben je er dan oud genoeg voor? Er zijn ook 14jarigen die nog maar in de brugklas zitten. Zij mogen het dan niet terwijl ze even oud zijn. - Je redenering 'dat moeten ze tenslotte later ook' klopt niet, want 'later' zijn ze een stuk ouder. Zo'n verantwoording hoeven leerlingen imo nog niet aan op de middelbare school. - Zelf mogen kiezen of je naar een vak gaat waar je voldoende voor staat, kan er juist voor zorgen dat je er na een maand of wat onvoldoende voor dat vak komt te staan. Dan heb je de onvoldoende al te pakken in plaats van dat ie wordt voorkomen door verplicht lessen te volgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat je het moment van facultatieve lessen nog wel even kan uit stellen tot het HBO/universiteit. Jongeren van 15/16 die de keus hebben om niet naar school te gaan, gaan dus ook echt niet ( oké, niet allemaal).
Deze mensen die wel de Havo KUNNEN, maar het niet DOEN, komen dus bij een lagere opleiding terecht, dit is zo zonde, dat beseffen ze dan niet. En ik weet zeker dat wanneer ze wat ouder zijn dat besef meer komt.
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
is dat nu dan al niet??? ![]() ![]() ![]()
__________________
wie niet waagt, die heerscht niet
|
![]() |
|
![]() |
en dát is forumbaas
![]() ![]() de ganse tweede fase is al ingervoerd om de overgang naar de universiteit te verbeteren. Ik denk niet dat je het dan nóg zelfstandiger moet maken dan het al is...
__________________
als een gele engel, zwevend op een groen tapijt van zwarte parels...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aan de ene kant zou ik dat een goed idee vinden. Toen ik in 6v zat en de laatste schoolonderzoeken achter de rug had kon ik feitelijk al niet meer zakken. Dat ik toen toch nog naar lessen moest die nergens over gingen (allemaal herhaling, alle examenstof was al behandeld)vond ik toen echt kut. Ik ging liever zelf thuis wat zitten voorbereiden voor examens(yeah right ![]()
__________________
heumpje
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Stellingen suzana | 2 | 11-05-2008 15:39 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
stellingen gothicje | 1 | 25-06-2007 10:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun Relief | 115 | 19-02-2007 10:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Liefde & Relatie |
hoe stel je je op Verwijderd | 22 | 16-08-2002 00:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Stel.. gedichtje ove reen gebeurtenis van laatst.. :( Joyce-b | 7 | 07-01-2002 21:46 |