Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2006, 16:29
Charlene
Charlene is offline
Hallo ik weet niet goed wat het verschil is tussen service en dienstverlening=S Ik moet namelijk vragen erover bedenken. En die intervieuwen aan mensen.
alvast thx.. =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2006, 21:39
Verwijderd
Daar zijn geen algemene definities van te geven, maar ik zou zeggen dat een dienst (of dienstverlening) in feite alle handelingen zijn die voor een ander worden verricht tegen een tegenprestatie (anders spreek je niet echt van dienstverlening maar van een vriendendienst), terwijl service meer dienstverlening achteraf is, dwz. nadat een produkt of dienst al is geleverd.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 08:42
Orpa
Orpa is offline
Service is als een bedrijf een diens levert bij een aangeschaft product (eventueel bij een dienst). Bijvoorbeeld als je een ADSL verbinding aanschaft en er komt gratis (!) een monteur langs om het te instaleren. Of als het stuk gaat het gratis (!) gerepareerd word.

Een dienst word het als je ervoor moet betalen, of het dat hetgene is wat je aanschaft... Een massage is een dienst waar je voor betaald (bij een masseuse bijv), de handdoek die je mag gebruiken is service.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 09:19
Communiceerbeer
Communiceerbeer is offline
Citaat:
Orpa schreef op 02-02-2006 @ 09:42 :
Service is als een bedrijf een diens levert bij een aangeschaft product (eventueel bij een dienst). Bijvoorbeeld als je een ADSL verbinding aanschaft en er komt gratis (!) een monteur langs om het te instaleren. Of als het stuk gaat het gratis (!) gerepareerd word.

Een dienst word het als je ervoor moet betalen, of het dat hetgene is wat je aanschaft... Een massage is een dienst waar je voor betaald (bij een masseuse bijv), de handdoek die je mag gebruiken is service.
Ben ik niet met je eens, ook voor service zou je kunnen betalen. Dan vind ik het verhaal van Nare Man wat steekhoudender. Maar zoals ook hij al aangeeft is dit niet echt iets waar vaste definities van zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 16:29
Verwijderd
Service betekent in de spreektaal twee dingen. Onbetaalde dienstverlening ('dat is nog eens service') maar ook dienstverlening in het algemeen ('voor de service betaal je wel').
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 09:42
Denkie
Denkie is offline
Even opgezocht in woordenboek:

ser·vice (de (m))
1. ‹bij diverse balsporten› (-s) eerste slag, serve, opslag: Hingis is aan ~;
2. bediening: een restaurant met een goede ~;
3. diensten ten behoeve van de klanten: ~ verlenen aan de afnemers

dienst·ver·le·ning (de (v))
1. het verrichten van diensten als maatschappelijke functie;
2. het verrichten van bep. taken als alternatieve straf, werkstraf

Ja, je komt hier inderdaad niet echt ver mee...

Is het dan niet: dienstverlening = service?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten