Advertentie | |
|
![]() |
|
Shit, heftig.
Ik heb begin was ik niet zo gecharmeerd van je schrijfsel. De zinnen zijn wat kort, waardoor het nogal stokkig leest. Ook vind ik het eigenlijk jammer dat je meteen noemt dat ze er al snel niet meer zal zijn. Dat geeft je verhaal toch weer een beetje de stempel van "ohweerzelfmoord". Toch zitten er in het begin al stukjes die ik wel leuk vond, van die woordspellingen. Spelen met taal, jeej. Het geschrijf tussendoor van haar vind ik speels, maar ook niet bijster origineel. Dat hoeft ook niet, en je hebt laten zien dat je zoiets goed en mooi kan brengen. Aan het einde woorden je zinnen wat langer, en wissel je wat beter af tussen lang en kort. Het idee van haar woorden achterna springen vond ik erg 'leuk' bedacht. Je raakte mij daarmee wel, maar ik was ook wel onder de indruk van je taalgebruik. Over je laatste alinea heb ik nog enige twijfels of je dat wel of niet moet noemen. Het voegt wel iets toe, dat ze echt van de wereld is verdwenen en er slechts enkele voorwerpen aan haar herinneren. Nee, goed gedaan! Je korte zinnen af en toe vond ik wat minder, daarvoor leek het soms wat minder vloeiend. Er zat echter wel vaart in, maar of dat nou perse had gemoeten.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Ik vind je verhaal niet zo heel bijzonder. Ik heb meer van je gelezen en ik vind dit er een beetje voor onderdoen. Het lijkt een beetje alsof je te graag een droevig verhaal wilt schrijven, waardoor sommige dingen nogal overdreven op mij overkomen. Maar je had al gezegd dat het een tijdje geleden niet zo heel goed met je ging dus ik neem aan dat het gewoon een 'vanjeafschrijf' stukje was? Oke hier 2 zinnetjes waar ik me een beetje aan zat te storen.
Citaat:
het staat gewoon een beetje vreemd. Citaat:
Maar goed nu ben ik aan het muggenziften Verder gebruik je veel korte zinnen. Dit maakt het verhaal een beetje hakkerig. Nou dit was mijn mening Laatst gewijzigd op 18-01-2006 om 15:00. |
![]() |
|
Eigenlijk vind ik hier een beetje dezelfde dingen als vorige keer. 'Tranen stromen over haar wangen'-zinnen (die al zo vaak gebruikt zijn) afgewisseld door goede zinnen als 'een sadistisch genoegen schrijf ik dit op. Ik schrijf mijn toekomst' en de eindzin. Soms is je schrijfstijl heel fijn, soms cliché. Ik zou de clichédingen eruitzeven, want dat is gevaarlijk in een verhaal met dit onderwerp (dat ook al vaak gebruikt wordt) en zonde van de rest.
Het is wel lekker luguber ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Eerst zeg je :"het was een zwarte avond", dus vertelt door een mysterieuze verteller die ver terug in haar geheugen tast, maar daarop vervolg je met :"de laatste van haar leven" waar je veel directer bent. Het was een zwarte avond, wat tevens de laatste avond zou zijn die ze ooit nog zou meemaken, lijkt me al een betere zin. en dan dit: Citaat:
En eerste indrukken zijn altijd heel belangrijk. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat het geen happy end met bloemetjes, iedereen bij, blije kindergezichtjes, etc. heeft vind ik wel leuk. |
![]() |
|
Hm, nu ik teruglees, merk ik zeker wel dat jullie gelijk hebben. Ik was redelijk overstuur toen ik dit schreef, heb er later ook niet meer echt naar gekeken. Vandaar misschien. Ik zal er iig nog eens naar kijken, bedankt voor al het commentaar en de kritiek en zo.
En oh, I C U: Ehm, ja, ik kàn het wel, maar dat is onderhand al wel weer een tijdje geleden. Daarnaast: niemand die niet komen zou is een zin uit mijn dagboek en ik móést en zóú hem ergens in een verhaal gebruiken. Als ze wacht op niemand, en zelfs dìegene komt niet - dat idee, zeg maar. Niemand als in een persoon. Maar ik kan het wel veranderen in "op mensen die niet komen zouden", als dat duidelijker is. Maar ik weet iig wel dat het wiskundig gezien niet klopt, feitelijk. En lucifer doelde niet per definitie op dit verhaal.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #69 rare kwast | 495 | 16-09-2006 00:22 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Bleef bij me Roosje | 16 | 08-04-2006 15:47 |