Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 19:25
Morphia
Morphia is offline
Is het mogelijk om geheel te bestaan uit extremen, twee volledig tegengestelde waarheden te hebben? Hef je jezelf dan niet op en ben je gewoon niets?

Hoe leefbaar is jouw persoonlijkheid?
Oud 16-06-2002, 19:30
Verwijderd
hm, moeilijke vraag!

Hoe leefbaar is mijn persoonlijkheid, dat bedoel je dan in de zin van voor mijzelf? Hoe moeilijk mijn persoonlijkheid het mij maakt?

Nou ja, ik ben erg gevoelig, en een piekeraar, deze dingen maken het me wel lastig, dan grijpen van die dingen me aan waar ik niets mee te maken heb en dus ook niets aan kan doen. Ik wil van alles, maar denk er zoveel over na, dat ik het nooit doe omdat ik dan allerlei dingen bedenk die lastig zijn enz enz enz. Ik wil dit graag veranderen, want dan zou ik een stuk leefbaarder zijn.

Maar het is niet een en al negatief, doordat ik gevoelig ben heb ik ook hart voor mensen zeg maar, mn vader zegt altijd 'jij deugd'.. Ik heb een sterk rechtvaardigheidsgevoel, en zoiezo ben ik op zich wel sterk, valt me op.. Die negatieve dingen zijn dus ook weer positief..

Maar neej, makkelijk is het niet..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Morphia schreef:
Is het mogelijk om geheel te bestaan uit extremen, twee volledig tegengestelde waarheden te hebben?
Tuurlijk is dat mogelijk. En dan ben je wel iemand.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 15:57
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi Morphia,

Dan ben je juist iemand! Je hebt de twee verschillende kanten van jezelf ontdekt, en hiermee de polariteit. Zorg dat het in evenwicht is... en je komt er wel

Ik denk dat mijn persoonlijkheid redelijk leefbaar is, al denk ik niet dat dit een nederlandse zin is . Ik ben een vrij makkelijk mens, vraag niet veel, heb niet de behoefte om in bijv de klas hard te schreeuwen. Echter wil ik wel graag mijn mening kwijt, maar dat doe ik dan op plaatsen waar het misschien nog nut heeft... zoals op forums, op mijn site, en in het verhaal waar ik momenteel aan werk. Zoals iemand mij ooit zei:

"zing als de mensen willen luisteren, en wees anders even stil"

op iets in die richting... Wel ben ik iemand die zich gauw afzijdig houdt van mensen die ik niet mag. Ik mag mensen of heel erg graag, maar er zijn ook zeker mensen die ik absoluut niet mag. Echter, ze zullen dit zelden merken. Ik heb mijn eigen groepje vrienden, waarvan ik weet wat ik aan ze heb. Er zijn nou eenmaal wat personen in wie ik me niet interesseer, maar ik zal het ze niet vertellen, maar ze met rust laten. Eigenlijk in harmonie, maar soms wat afzijdig.

Ik houd niet van ruzie, als ik ruzie heb met iemand kan ik daar nachten van wakker liggen, terwijl diegene het al weer vergeten is... Ik ben mij bewust van de "sterke" kanten van mijn persoonlijkheid, maar evenzeer van de "zwakke". Ik denk dat dat mijn persoonlijkheid wel tot een leefbare maakt...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 18-06-2002, 19:05
Verwijderd
mijn persoonlijkheid is goed leefbaar. *anders zat ik hier niet* voor anderen: umm tja, ik kan heel raar overkomen maar de meesten hebben toch wel door dat ik een gezellige griet ben.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Morphia schreef:
Hoe leefbaar is jouw persoonlijkheid?
Het is wel te doen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:10
Aerial
Aerial is offline
of mn persoonlijkheid leefbaar is hangt totaal van het ogenblik af. ik kan in één klap volledig omslaan van hypervrolijk naar zwaar somber en weer terug. en dat binnen een dag.. soms binnen een uur. Dat vind ik zelf niet echt leefbaar, maar voor anderen is het af en toe onbegrijpelijk geloof ik
Oud 20-06-2002, 02:34
miep
miep is offline
Ik heb geen persoonlijkheid als je het zo bedoelt...
Ik ben NIKS
Maargoed, ben nog maar 16. Hopelijk bloeit er nog eens iets moois op uit mij... ( )
Oud 20-06-2002, 19:33
Severus
Severus is offline
Ik heb de persoonlijkheid van een rotte appel.

Ripper
Oud 20-06-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef:
Ik heb de persoonlijkheid van een rotte appel.
Sinds wanneer heeft een appel een persoonlijkheid?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:39
Severus
Severus is offline
Citaat:
******** schreef:
Sinds wanneer heeft een appel een persoonlijkheid?
Ik bedoelde dat mijn persoonlijkheid net zo verrot is als een rotte appel, dus ik heb helemaal geen leefbare persoonlijkheid.

Ripper
Oud 20-06-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef:
Ik bedoelde dat mijn persoonlijkheid net zo verrot is als een rotte appel, dus ik heb helemaal geen leefbare persoonlijkheid.
Waarom verrot? Iemand's persoonlijkheid bestaat uit iemands hoedanigheden, eigenschappen en karaktertrekken.

Problemen die het jou moeilijk maken, hoeven dus nog lang niet iets met jouw persoonlijkheid te maken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 20:17
damaetas
damaetas is offline
ik ben eigenlijk een stil en verlegen meisje, maar ik loop de hele tijd maar te praten, om dat te verbergen ofzo
en ik ben ook best braaf, alleen merk je dat niet zo. en zelfzeker maar totaal niet zeker van mezelf. pf, ik ben een grote knoeiboel
Reageren

Regels voor berichten