Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 13:11
Verwijderd
Hallo,

Binnenkort ga ik een paar maanden naar Azie. Nu wil ik veel fotos gaan maken, ik heb een Minolta Z5. Voor mooie fotos neem ik vaak de tijd en stel ik zelf de sluiter tijd in en het licht. Maar waar moet ik nu opletten als ik fotos maak van gebouwen en de natuurlijk. Ik wil tenslotte echt mooie fotos maken, heb ook al een imagetank besteld.

Ben opzoek naar ervaringen, ik weet dat mijn camera niet de beste is maar voor vakantie moet je er toch mooie fotos kunnen maken. Het gaat vooral om fotos met veel gebouwen erop dus van een verre afstand. In hoeverre gaat dit lukken met de Z5.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2006, 12:10
Megadeth
Megadeth is offline
Als je dingen op afstand wilt fotograveren moet je de diafragma (F) open zetten (Of juist dicht? Iig hoger dan 2.8). Dit zorgt ervoor dat de lens meer open gaat en dat de dingen die op afstand liggen ook scherper zijn.

Let er wel op dat de foto's niet te donker worden, al zal dat in zo'n land wel meevallen.

Tip: Schiet foto's vaker met verschillende instellingen zodat er altijd 1 goed is, je hebt toch ruimte genoeg op de imagetank? (Hoeveel eigenlijk?).

Ben jaloers, paar maanden naar Azie... alsof het niks is
Reageren

Regels voor berichten