Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2006, 15:12
Saarah
Saarah is offline
Hallo,
een kennis van me had het er een keer over dat één van haar katten tweeslachtig is.
Bestaat dit, en wat betekent het juist?
En die tweeslachtige kat komt uit het nest waar onze kat ook uit komt, is er dan ook kans dat mijn kat tweeslachtig is?

Bedankt alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2006, 15:22
Verwijderd
Kan.

Ik gok alleen (gezien het niet natuurljk is bij katten) dat het niet 'actief' is, daarmee bedoel ik dat het niet werkt. Normale tweeslachtige organismen kunnen uit zichzelf voor nageslacht zorgen, dat je kat het zou kunnen lijkt me sterk. Grote kans dat de vrouwelijk of mannelijke kant ervan niet werkt, of zelfs geen van beiden.

Tweeslachtig betekent dus vrouwelijke én mannelijke geslachtsorganen hebben.

Laatst gewijzigd op 04-02-2006 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 15:35
Verwijderd
Ik heb weleens van zo'n kat gehoord, maar hem verder niet gezien. Was een kater, maar die had idd wat vrouwelijks. Weet alleen niet precies wat.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 15:43
Henkje
Henkje is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 04-02-2006 @ 16:35 :
Ik heb weleens van zo'n kat gehoord, maar hem verder niet gezien. Was een kater, maar die had idd wat vrouwelijks. Weet alleen niet precies wat.
een homo-kat
Oud 04-02-2006, 15:58
Nona
Nona is offline
Als het bij mensen kan, kan het bij katten ook, denk ik zo. En bij mensen heb je een aantal aandoeningen, waarbij er iets mis kan zijn met de activatie of deactivatie van Mülleriaans en Wolfiaans systeem of er gewoon wat fout gaat in de geslachtsontwikkeling. Krijg je hermafrodieten van. Best frustrerend bij mensen, dieren hebben er misschien wat minder last van.
Oud 04-02-2006, 17:19
Saarah
Saarah is offline
Thnx voor de reacties
Ja, die kennis zei dat haar kat wel zwanger kon worden, maar dat de kittens niet op een natuurlijke manier geboren konden worden ofzoiets.

Is er veel kans dat mijn kat dit ook heeft, aangezien die tweeslachtige kat een zusje was van de mijne?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 18:19
Verwijderd
Waarschijnlijk meer kans dan bij de gemiddelde kat, maar die kans is zelfs dan nog minimaal.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 18:32
Nona
Nona is offline
Citaat:
Saarah schreef op 04-02-2006 @ 18:19 :
Thnx voor de reacties
Ja, die kennis zei dat haar kat wel zwanger kon worden, maar dat de kittens niet op een natuurlijke manier geboren konden worden ofzoiets.
Dat kan ook andere oorzaken hebben, bijvoorbeeld een hormoon niet aanmaken dat voor ontsluiting zorgt.
Oud 11-02-2006, 13:44
Roos
Roos is offline
Bij mensen kan het (het is wel zeldzaam), dus dan denk ik dat het bij katten ook kan inderdaad.
Reageren

Regels voor berichten