Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2006, 13:28
Xymox
Xymox is offline
Hoi!

Ik ben voor mijn teken po bezig, en ik wil graag een kerk op de achtergrond hebben waarbij is gruwelijks is gebeurt.

Ik heb op google en op katholiekekerk.nl en alles wat ik me kon bedenken.

Al daar niks over te vinden is dan mag het ook wel een kerk zijn waar juist veel huwelijken plaats vonden.

~*Nik
Oud 17-01-2006, 16:20
Korsakoff
Korsakoff is offline
Dom van utrecht zijn veel mensen uit gevallen.
Oud 17-01-2006, 20:31
muts8848
muts8848 is offline
Kerk in Barneveld, Jan van Schaffelaar is daar ooit vanaf gesprongen. De toren heet nu ook de van Schaffelaar toren, het boek van Thea Beckman, Hasse Simonsdochter, gaat hier deels over. (pas op, is fictie verweven met non-fictie)

Tijdens de genocide in Rwanda in de jaren '90 zijn veel Huttie's (of Tuttsie's, mijn excuus) juist bij of in kerken vermoord, omdat ze daar naar toe gingen om hulp en bescherming, helaas juist omdát ze met zijn allen in een kerk gingen zitten, waren ze een makkelijke prooi.

En in de Canterburry Cathedral is Thomas Becket vermoord, is nog een leuk monumentje van hem in die kathedraal. Drie dolken van ijzer die samen met hun schaduw de zes messen voorstellen waarmee hij is vermoord.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 12:45
flyaway
flyaway is offline
fictief of echt?
(denkt aan 'koning van katoren' en Notre Dame)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 17:12
Daniel54
Moet her per se een kerk zijn?

In de oudste synagoge van Praag (Alt-Neu Shul, Staranova synagoge) is ooit de hele joodse bevolking van Praag samengedreven en uitgemoord.
In die synagoge kwam ik elke dag, een half jaar lang. Kan er wel wat links over geven als je geinteresseerd bent.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 21:13
Verwijderd
offtopic: huwelijk en gruwelijk liggen dan ook erg dicht bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:20
Xymox
Xymox is offline
Citaat:
Daniel54 schreef op 19-01-2006 @ 18:12 :
Moet her per se een kerk zijn?

In de oudste synagoge van Praag (Alt-Neu Shul, Staranova synagoge) is ooit de hele joodse bevolking van Praag samengedreven en uitgemoord.
In die synagoge kwam ik elke dag, een half jaar lang. Kan er wel wat links over geven als je geinteresseerd bent.
Heel intresant idee, helaas niet logisch voor mijn tekening. Het moet persé een kerk zijn.

Ik denk dat ik met deze informatie wel een aardig eind op weg ben, bedankt!

ps: over dat huwelijken en gruwelen, tja, een kerk waarin iets heel speciaals is gebeurt, maar gruwelen genoeg zo te lezen .

~*Nik
Reageren

Regels voor berichten