Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 08:25
Verwijderd
http://www.sjujazz.nl/evenementen/sjufestival2006/

Dit lijkt me erg gaaf. Check de samples.

Vooral 's avonds in de SJU lijkt me interessant:

Citaat:
Festivalsessies

Na afloop van de concerten in Vredenburg is men van harte welkom bij de festivalsessies in het SJU Jazzpodium. Tijdens deze sessies krijgen muzikanten die eerder op de avond op het festival hebben gespeeld de kans (die zij vaak ook grijpen) om zich in een 'clubsfeer' nogmaals te bewijzen.

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 08:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2006, 16:48
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Wil er nog eens naar toe Jazz moet je niet altijd draaien maar kan soms zoo relaxt zijn...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 18:39
Verwijderd
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 13-03-2006 @ 17:48 :
Wil er nog eens naar toe Jazz moet je niet altijd draaien maar kan soms zoo relaxt zijn...
Wie niet van jazz houdt houdt niet van muziek.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 18:51
Verwijderd
Het is echt wel een beetje een karige lineup, ook weinig 'straight ahead' jazz te vinden hier helaas. Ik denk wel dat ik donderdag even ga kijken, Charlie Hunter speelt dan. Ik ben benieuwd wat ik muzikaal kan verwachten van het desbetreffende ensemble, maar Charlie Hunter zie ik sowieso graag eens spelen ( + met Utrecht pas is het 7 e ipv 22).

edit: helaas zal de jamsessie in het SJU podium er niet in zitten voor mij, vanwege tijd, erg jammer. Heb er namelijk paar maanden terug zelf gespeeld, lijkt me erg gaaf om dan Hunter e.d. los te zien gaan op dat podium
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 19:00
Metal de pettal
Metal de pettal is offline
ik ga liever nog een keer naar north sea jazz
vriend van mij was vorig jaar geweest, was met the roots en guru geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 19:27
noruas
noruas is offline
Citaat:
cut_off schreef op 13-03-2006 @ 19:39 :
Wie niet van jazz houdt houdt niet van muziek.
!!

verder niet echt een geweldige lineup idd. Yuri Honing solo wil ik misschien wel zien, die groep van Bobby Previte zal ook wel goed zijn maar hoef ik niet persé te zien. Overigens kun je Jacob Fred Jazz Oddyssey, Bobby Previte, Eric Boeren en Bennie Wallace allemaal ook al in het Bimhuis zien.

Wat er voor mij wel op de kalendar staat qua jazz en improvisatie:

Joe McPhee Trio X (bimhuis)
Steve Reid & Kieran Hebden (paradiso)
ICP Orchestra (bimhuis)
Getatchew Mekurya met The Ex (bimhuis)
Peter Brötzmann Chicago Tentet (sju)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 19:39
Verwijderd
's Avonds kost sowieso niets. En dan zijn er improvisatiesessies ofzo, dus daar laat ik me door verrassen.

En metal...NORTH SEA JAZZ? I don't know, zal vast goed jazz komen, maar al die pop hoef ik niet te zien. En wat hebben the roots met jazz te maken? Ik zie liever jazz in een club/cafe. Naked city heeft dan wel weer op north sea jazz gestaan haha.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 19:40
Verwijderd
Citaat:
QQQQQ schreef op 13-03-2006 @ 20:27 :
!!
Wat er voor mij wel op de kalendar staat qua jazz en improvisatie:

Joe McPhee Trio X (bimhuis)
Steve Reid & Kieran Hebden (paradiso)
ICP Orchestra (bimhuis)
Getatchew Mekurya met The Ex (bimhuis)
Peter Brötzmann Chicago Tentet (sju)
hier kunnen we wat mee
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 21:23
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 13-03-2006 @ 20:39 :
's Avonds kost sowieso niets. En dan zijn er improvisatiesessies ofzo, dus daar laat ik me door verrassen.

En metal...NORTH SEA JAZZ? I don't know, zal vast goed jazz komen, maar al die pop hoef ik niet te zien. En wat hebben the roots met jazz te maken? Ik zie liever jazz in een club/cafe. Naked city heeft dan wel weer op north sea jazz gestaan haha.
North Sea Jazz is dus echt wel 10 x te prefereren boven dit. Er komt zo ontzettend veel op NSJ, van 'pop' tot oldschool bebop, het nut van het noemen van twee hiphopartiesten ontgaat mij verder ook echter. Praktisch alle levende helden staan er wel, ontzettend veel jong talent ook. Je moet je vooral niet blindstaren op de Cullums, Alicia Keys' en Joss Stones... 's Avonds zijn er jamsessies met de artiesten die overdag speelden, een gebruik dat ook op North Sea gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 13-03-2006 @ 22:23 :
North Sea Jazz is dus echt wel 10 x te prefereren boven dit. Er komt zo ontzettend veel op NSJ, van 'pop' tot oldschool bebop, het nut van het noemen van twee hiphopartiesten ontgaat mij verder ook echter. Praktisch alle levende helden staan er wel, ontzettend veel jong talent ook. Je moet je vooral niet blindstaren op de Cullums, Alicia Keys' en Joss Stones... 's Avonds zijn er jamsessies met de artiesten die overdag speelden, een gebruik dat ook op North Sea gebeurt.
Ok cool. Alleen jammer dat je dan weer zo veel neertelt omdat die populaire gasten langskomen. Natuurlijk zou ik ook graag naar north sea jazz gaan, maar dat is een festival van een heel andere omvang dus deze vergelijking trekt alles een beetje uit de context.

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 21:55.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 21:55
Metal de pettal
Citaat:
cut_off schreef op 13-03-2006 @ 20:39 :
En wat hebben the roots met jazz te maken?
dit had ik serieus niet uit jouw mond verwacht
gelukkig zei je niet wat guru met jazz te maken heeft

verder is north sea jazz OPEN MINDED, en is het jazz en veel dingen die daaruit voortgevloeid zijn.

ik vind het serieus vreemd dat mensen kunnen zeggen wat jazz en bijv the roots met elkaar gemeen hebben. misschien hoor je het vaker niet, maar de connectie is er echt. ook als je naar bijv questlove en black thought kijkt. en iedereen die guru kent kent ook vast en zeker jazzmataz, i rest my case

gangstarr is natuurlijk andere koek
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 21:56
Verwijderd
Goed, maar ik heb zin in JAZZ. Geen hiphop met jazz invloed.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 22:04
Verwijderd
Als die gast die zijn muziek op John Zorn baseert dat daar ook gaat doen ben ik maybe wel present. Hoe gaaf is Naked City!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 22:11
Metal de pettal
Citaat:
cut_off schreef op 13-03-2006 @ 22:56 :
Goed, maar ik heb zin in JAZZ. Geen hiphop met jazz invloed.
ik weet niet of je el-p kent (je weet wel, die gast van defjux, die idm achtige hiphop) maar die heeft vorig jaar ofzo ook een jazz album uitgebracht met het oude jazz collectief van zijn vader. supercool, uitchecken die hap
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 22:14
Metal de pettal
http://www.musicmeter.nl/?album=11409
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Metal de pettal schreef op 13-03-2006 @ 23:14 :
http://www.musicmeter.nl/?album=11409
Thx . Natuurlijk hebben The Roots wat met jazz te maken, maar het is raar om net twee hiphop artiesten te noemen als representatie waarom NSJ dus cool was vorig jaar ofzo...
Verder haat ik jazzpurisme ook, en het is juist cool dat ze idd openminded zijn. Het is alleen helaas meer dan dat, commerciële overwegingen spelen ook echt een rol. Ze willen zeg maar het Arrow Jazz FM publiek ook trekken, die denken dat Joss Stone de top van de jazz is (terwijl het niet eens jazz is).
Maar zelfs daar is begrip voor op te brengen, en feit is gewoon dat je al die shit kunt negeren en gewoon naar de coole dingen gaan. Check bv. vorig jaar Soulive, een van mn favoriete groepen, een ontzettend funky mix van jazz/hiphop/funk. Echt geweldig wat die gasten spelen. Er is echt veel te ontdekken en te genieten, als je gewoon je laat verrassen/wat verder kijkt dan de top of the bill.

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 16:20
dannnay
dannnay is offline
Ik denk dat Rutger voornamelijk doelde op het meest recentelijke werk van The Roots, wat overduidelijk minder van de jazz is afgeleid. Ik ben 't wel met MetalliCat eens, alhoewel ik een van de mensen ben die zich ontiegelijk kan storen aan bijv. Jamie Collum. In mijn geval purisme? Misschien. Een hekel aan (onbegrijpelijke) hypes? Daar raak ik langzamerhand bekend door.
Oud 14-03-2006, 16:23
dannnay
dannnay is offline
Enfin, waarschijnlijk aanwezig.
Oud 14-03-2006, 16:24
56k
56k is offline
ik ga liever naar t concert van Jamie Cullum!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Ctrl Z schreef op 14-03-2006 @ 17:20 :
Ik denk dat Rutger voornamelijk doelde op het meest recentelijke werk van The Roots, wat overduidelijk minder van de jazz is afgeleid. Ik ben 't wel met MetalliCat eens, alhoewel ik een van de mensen ben die zich ontiegelijk kan storen aan bijv. Jamie Collum. In mijn geval purisme? Misschien. Een hekel aan (onbegrijpelijke) hypes? Daar raak ik langzamerhand bekend door.
Ik vind de hypes niet onbegrijpelijk. Des te triester, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
56k schreef op 14-03-2006 @ 17:24 :
ik ga liever naar t concert van Jamie Cullum!
n00b
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:29
dannnay
dannnay is offline
Citaat:
cut_off schreef op 14-03-2006 @ 19:02 :
n00b
Point proven
Oud 17-03-2006, 10:17
Verwijderd
Heel erg gave sessie gisteravond/nacht.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 11:33
dannnay
dannnay is offline
Citaat:
cut_off schreef op 17-03-2006 @ 11:17 :
Heel erg gave sessie gisteravond/nacht.
Oud 17-03-2006, 12:17
Verwijderd
Is em niet geworden voor mij... wie speelden/wat werd er vooral gespeeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten