Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik Doe zelf spw, maar ik zou het niet weten, zit in 1e jaar..
Ik moet wel een werkstuk voor Methodische vaardigheden doen. over de ontwikkeling van de mens.. Kom ik duz ook nie uit.. Als iemand mijd aar weer mee kan helpen.. Glaag!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
ontwikkeling van de mens is een boek wat bij ander vak hoort namelijk... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik doe SPH, misschien dat ik je verder kan helpen, als je de casus hier neerzet.(kost evn typwerk, maar misschien dakt weet)*heeft genoeg casussen moeten maken*.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar het gaat om groep 2 van een basisschool, kleuters, en een jongetje heeft zn veters leren strikken. Hij is hier heel trots op en ze gaan een gsprek voeren met de klas. Zodoende komen ze erachter dat ze allemaal elke dag zelfstandig dingetjes leren doen. Nu moeti k 8 activiteiten gaan bedenken in teken van. 1 helemaal uitwerken, de begeleidinsmogelijkheden weten: Cognitief, lichamelijk, sociaal, sexueel en emotioneel. de begeleidingsbehoefte ( bv.. veilige plek voedsel, structuur, genegheid liefde etc) de doelen forumleren (cognitief, affectief, en psycho-motorisch) werkdoelen formuleren (cognitief, psycho-motorisch, affectief) en dan 8 acticiteiten verzinnen.. in teken van zelfstandig dingen leren doen.. Ik snap het alleen nog niet zo.. moetik dan kleurplaten maken van mensen die tanden poetsen, en die in laten kleuren? Of gaat het erom dat ze zelfstandig leren knippen.. Mn leraar zei dat het om beiden gaat.. maar ik lig niet zo op 1 lijn met hem en begrijp het dus nog niet. aargh wat een rotopdracht.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je opdracht snap ik niet helemaal...maar misschien iamre18 wel. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen, mijn hoofd staat r niet helmaal naar, om het uit te gaan pluisen, ik hebt erg druk, maar ik zal een paar aanwijzingkjes proberen te geven: (tis overigens niet echt een duidelijke casus (beschrijving niet ordelijk ![]() ~'t thema is in ieder geval Zelfstandigheid, das duidelijk. ~Aan de hand van een gesprekje van de juf met de kinderen, komt dit thema naar voren en wordt duidelijk dat de kinderen eigenlijk elke dag weer, zelfstandig dingetjes leren te doen. ~Ik denk dat het er om gaat dat je activiteiten bedenkt, waarmee je de kids bewust laat worden van de dingen die ze bv. al zelfstandig kunnen, wat kunnen ze allemaal al?, hoe hebben ze dit geleerd?, laat ze dit duidelijk maken op een creatieve manier(ook met gesprekjes etc) > dit kan veiligheid creeeren. Vanuit deze veiligheid, zou je met bepaalde vaardigheden aan de slag kunnen gaan, van wat nog verbeterd zou kunnen worden of wat de kinderen zelf aangeven, van wat ze nog willen leren.(wat wel haalbaar moet zijn) in spelvorm of doormiddel van een creativiteitsopdracht. Waar lopen ze tegen aan wat ze nog niet kunnen, hoe ga je daar mee om?, hoe stimuleer je ze daar in?.(zowel verbaal, non-verbaal, als creatief) Ps: Ik weet niet zeker of ik de opdracht zo op een goede manier heb benaderd. >Je zal eerst wat activiteiten moeten gaan bedenken, voor ik je d'r verder mee kan helpen.(ik ga niet alles doen ![]() Btw, ik zou het toch nog navragen op school, straks zit je de opdracht toch niet helemaal goed uit te voeren en dat zou zonde zijn!. Vraag om verduidelijking, tis geen ramp dat je het niet begrijpt!.Vraag eventueel om een voorbeeldje. Suc6
|
Verwijderd
|
hallo
de eerste keer dat ik hier iest op zet dus weet niet presies hoe het werkt ![]() hoe schrijf je een casus hoe begin je en hoe kan je controleren dat je niks vergeet? mijn opdracht is: ik moet een casus schrijven over een leerling op mijn stage of een sutuatie uit zoeken die ik mee heb gemaakt die ik moeilijk vond of niet presies wist wat ik in die sutuatie moest doen wie kan me helpen???? ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
SPH of MWD? Cheeks | 32 | 13-12-2007 23:20 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 | |
Algemene schoolzaken |
SPH & drama somebody13 | 7 | 16-10-2003 18:14 |