Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 17:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Hey,

Ik zit met een klein probleem. Ik wil enkele afleveringen van een bepaalde serie die ik op mijn computer heb staan via mijn dvd/vcd speler op tv bekijken. Alleen zijn de bestanden die ik nu heb van het WMA-formaat en ik moet daar waarschijnlijk AVI van maken opdat mijn speler het kan lezen. Maar hier heb ik wel een (gratis!) converter voor nodig. Weten jullie misschien een leuke converter? En hoe lang duurt het bij jullie om een bestand van bijvoorbeeld 150 mb om te zetten naar een ander formaat?

gegroet,
L&P.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2006, 17:44
freyk
freyk is offline
Je kan het vragen aan:
  • de mensen van [centraal] audio & video.
  • de zoekfunctie van dit forum
  • of google
Oud 22-01-2006, 18:05
Love & Peace
Love & Peace is offline

Ik heb google (en download.com) al geprobeerd en verschillende programma's geinstalleerd, die pretenderen gratis te zijn, maar dat uiteindelijk niet zijn. Mijn bureaublad zit nu dan ook vol met icoontjes waarvan ik niet eens meer weet waarvan en waarvoor ze zijn.

Maar ik had eerst de zoekfunctie moeten gebruiken. Dat centrale topic lijkt het antwoord op mijn vragen te geven, dus bedankt.
en gefeliciteerd met je verjaardag.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 17:45
ILUsion
ILUsion is offline
Eventjes tussendoor, AVI is niet het formaat dat door DVD/SVCD/VCD gebruikt wordt, het is in feite geen videotype op zich.

Een avi is eigenlijk een containerformaat dat gebruikt wordt om video en audio in op te slaan. Zie het als een standaard van doos waarin je spullen opbergt. Binnen AVI heb je dus nog codecs nodig waarvan DiVX en XViD waarschijnlijk de meest bekende zijn. Het geluid kan in zo'n bestand opgeslagen worden in verschillende vormen: AC3 (Dolby Digital), WAV, MP3, WMA, ... Anyhow, weinig interessant waarschijnlijk voor de gebruiker, ik wou gewoon aantonen dat een AVI niet altijd overal afgespeeld kan worden omdat je te maken hebt met codecs.

Wat betreft DVD/SVCD/VCD, die gebruiken MPEG-encodering (DVD en SVCD naar ik geloof MPEG-2 voor de video, VCD maar MPEG-1). Als op sites als doom9.org kijkt, zul je waarschijnlijk genoeg informatie vinden over het omzetten van video naar MPEG/VCD/SVCD/DVD.

Op Doom9 kun je echte gratis programma's vinden die zeer goed werken, maar niet altijd even makkelijk te bedienen voor de beginner in dat wereldje. Vaak worden er ook wel goede tutorials/guides gepubliceerd die je aan het handje houden; zeer zeker een aanrader (maar je moet er wel je tijd in willen steken).
Reageren

Regels voor berichten