Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Mjah, misschien maak ik wel iets leuks ![]() Ik heb al ideeen voor: 1) Een console programma dat de queue toont en het toelaat voorrang te verlenen en vooral niets anders. Dit vanwege de veiligheid, want het moet als suid-root draaien (vanwege lpc topq). 2) Een PHP interface die deze binary aanstuurt en er een grafisch frontend voor vormt. Na ja, dit wordt weer een lang weekend ![]() Gefeliciteerd trouwens ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ach ja, ik denk dat ik zelf een LPC clone maak met beperkte mogelijkheden, dan lukt het wel
![]() Main Subroutines Moet te doen zijn ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik constateer dingen en leg deze vast, zij het mentaal en / of schriftelijk. Waar ik het maar kwijt kan ![]() Update: Kan ik om onnodig werk te voorkomen niet gewoon het lpc programma erin luizen door mezelf voor te doen als root? Het controleert mijn identiteit alleen maar met de getuid() functie namelijk ![]() Wie weet het? ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk dat ik zelf een programma moet schrijven dat lpc forked en met seteuid doorgeeft dat hij als caller zelf root is en dan alleen de commando's uitvoert die per se noodzakelijk zijn om de veiligheid enigzins te handhaven. Citaat:
![]() |
![]() |
|
Waarom wil je de gebruikers dit zelf laten doen ? Het valt namelijk precies te voorspellen hoe het gaat. Gebruikers weten op een gegeven moment dat dit kan, en gaan dan altijd hun jobjes omhoog pushen.
Ik zou gewoon een shell script bouwen op de server zelf en die laten schedulen. Je kijkt wat er aan opdrachtjes in de queue staat. Aan de hand voor de mtime bepaal je wat de print volgorde is. Heeft 1 bepaalde gebruiker te veel jobs achter elkaar dan touch je een aantal van zijn jobs, zodat ze later uitgeprint worden. -Desecrator
|
![]() |
Het console programma
![]() Het volgende wordt een PHP interface die dit programma aanstuurt en dan kom eindelijk in de buurt van wat ik wil. Als mensen nog een manier zien om met dit programma andere systeemcommando's uit te voeren, meldt dit gaarne hier of mail me op mas2401@yahoo.com ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|