![]() |
|
![]() |
Bluh waarom is het altijd zo dat bij economie je maar de helft van de stof gegeven krijgt en de rest maar lekker zelf uit moet zoeken -_-
Wie kan mij dus helpen met het verband tussen het Keynesiaanse model en het begrotingstekort? Misschien heeft iemand er een opdrachtje over of wat uitleg die het mij kan verduidelijken... Andere informatie over financieringstekort, ontvangsten en uitgaven, aflossingen en staatsschulden is ook meer dan welkom ![]() Het liefste via e-mail t_heemskerk@hotmail.com ![]() Tara |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Elke jaar maakt de overheid een begroting over hoeveel inkomsten ze zullen krijgen (belasting, gasopbrengsten, etc.) en hoeveel ze uit zullen geven. Op het moment dat ze meer uitgeven dan er inkomsten zijn heb je een zogenaamd begrotingstekort. Zijn je inkomsten hoger dan je uitgaven, dan heb je een begrotingsoverschot. Om dat eventuele begrotingstekort te vullen moet de overheid geld lenen. Echter, in de begroting zit vaak ook een aflossing van de staatsschuld. Als ik in mijn begroting 5 miljard van de staatsschuld aflos, en vervolgens heb ik een begrotingstekort van 8 miljard, wat ik leen, dan neemt de totale staatsschuld met 'slechts' 3 miljard toe. Dat is het financiëringstekort. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
economie 1 of 2? Anonimi | 6 | 13-09-2006 20:58 | |
VWO |
Examen Economie 1,2 Nyawa | 233 | 27-05-2006 17:31 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Keyesiaans model Cheenna | 10 | 17-03-2006 17:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'CDA/VVD-leiders wíllen hogere werkloosheid' niceman1984 | 32 | 06-06-2003 15:32 | |
Eindexamens 2003 |
economie keynes stickybandit | 9 | 17-05-2003 21:58 | |
Eindexamens 2003 |
Economie: Keynes, in het examen? Blisss | 27 | 17-05-2003 11:48 |