Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-01-2006 om 12:09. |
![]() |
||
Citaat:
Of is het zo goed!? Maar wat ik niet begrijp is, waatom heb jij dit gedaan: C=1,5*10²/2 N/m=7,5*101 N/m In dit proef heb ik eigelijk de veer laten springen zeg maar, na dat ik hem naar beneden tro, ging hij op en neer, naar boven en beneden, je kan de formule C=F/u tog niet gebruiken!!!??? |
![]() |
||
Citaat:
Laten we voor g eens de waarde 10 m/s² nemen in plaats van 9,8 m/s², dan betekent dit dat de massa aan de veer dus 0,15 kg is. Er geldt: T²*C=4*pi²*m, dus C=4*pi²*m/T²=0,6*pi²/0,317² N/m=0,6*(pi/0,317)² N/m=58,9 N/m. Dit is dezelfde waarde die jij vond, dus dat betekent dat jij uitging van de waarde g=10 m/s², terwijl ik van de waarde g=9,8 m/s² uitging. Dat betekent dus dat de proef correct is uitgevoerd.
Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 12:09. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je zou een veer wel met een newton meter zoveel cm nabeneden kunnen trekken en dan kijken hoeveel je newton meter aangeeft. Dat plotten in een grafiek en dan het hellingsgetal uitrekenen dacht ik. Dan heb je de veerconstante ook. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|