Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2005, 22:27
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Hoe ben jij aan je baantje gekomen? Heb je gesolliciteerd of kende je het bedrijf al goed, of rolde je er vanzelf in?

Ik had gewoon formulier ingevuld en werd uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek en ben toen aangenomen. Dat was in een supermarkt en nu sta ik daar bij het brood.

Laatst gewijzigd op 26-12-2005 om 22:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2005, 22:30
justhanna
justhanna is offline
Misschien is het ook handig te vermelden waar je werkt?
(ben op zoek naar een baantje namelijk)
Oud 26-12-2005, 22:32
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gedaan!
Oud 26-12-2005, 22:51
Igorrrai
Igorrrai is offline
Via Mr. Vigilante bij z'n oom (in een SRV wagen).
Oud 26-12-2005, 23:15
PV
PV is offline
via mijn stage, blijven hangen (journalistiek)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 23:24
Go
Go is offline
Ik kende de baas in kwestie en heb hem gevraagd of hij nog opzoek was naar personeelsleden. Ja dus, ik sindsdien werk ik daar.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 05:20
MTpower
MTpower is offline
Ik zag een advertentie staan die net echt formeel was, dus ik heb gewoon even gebeld naar die gast om hem even te vermelden dat ik voor hem kwam werken
Toen wou hij even een gesprekje, nouja... het ging enkel over sex en drank en toen was ik aangenomen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 05:31
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik heb de directiesecretaresse gebeft!
Oud 27-12-2005, 05:43
Quantes
Quantes is offline
In het lokale krantje stond een advertentie, gereageerd en uiteindelijk ben ik de laatste oproepkracht die er nu nog werkt.
Oud 27-12-2005, 06:27
Miracle
Miracle is offline
In de winkel waar een kennis werkte, zochten ze nog iemand voor de vakantie. Daar ben ik blijven hangen.
Oud 27-12-2005, 09:19
Wawl
Wawl is offline
Bellen.
Oud 27-12-2005, 09:26
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
MTpower schreef op 27-12-2005 @ 06:20 :
Ik zag een advertentie staan die net echt formeel was, dus ik heb gewoon even gebeld naar die gast om hem even te vermelden dat ik voor hem kwam werken
Toen wou hij even een gesprekje, nouja... het ging enkel over sex en drank en toen was ik aangenomen
wat voor werk is het?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 09:58
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 27-12-2005 @ 10:26 :
wat voor werk is het?
Bij een visboer
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 10:02
JCG
JCG is offline
via een vriend, die werkte daar en wist dat ze nog mensen zochten. Na een gesprek van 5 minuten met de baas was ik aan genomen

Oja ik werk(te) bij 3D laser crystals
Oud 27-12-2005, 10:07
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Sollicitatie formulier ingeleverd bij de supermarkt, sollicitatiegesprek en aangenomen

(en dat als 17-jarige nog! )
Oud 27-12-2005, 10:34
vrijgezel
vrijgezel is offline
via mijn buurvrouw
Oud 27-12-2005, 14:10
Verwijderd
voor vakantie werk gesolliciteerd, aangenomen en daar blijven hangen. Nu 1.5 jaar al ofzo..
in verpleegtehuis in de voeding.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 14:16
thunder110
thunder110 is offline
Via het uitzendbureau. Dat was best wel naar, zij hadden mij gebeld voor een sollicitatiegesprek (receptioniste), ik zou rond de 7 euro per uur verdienen (dat werd 6,81). Staat de volgende dag in de Ad Valvas (universiteitskrantjevandevu) een advertentie voor hetzelfde baantje, met een hoger uurloon..
Maar ik ben alsnog aangenomen en na drie maanden kreeg ik gelukkig een vast contract.
Oud 27-12-2005, 14:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mn vorige werk was tijdelijk en was in de thuiszorg. Daarvoor moest ik schoonmaken bij een oud vrouwtje die de moeder bleek te zijn van Margriet. Zij en haar man hebben een fitnesscentrum waar ik als klein kind streetdance heb gevolgd.
Ik had het met dat vrouwtje over mijn studie en over mn dansen en dat ik iets met kleine kinderen wilde doen.
Een week later belde Margriet me op dat ze nog een streetdance docent zochten voor kleine kinderen en of ik interesse had

Toen ik daar dus les gaf hoorde ik weer dat ze daar mensen zochten voor achter de bar. Eigenlijk was ik te jong en zochten ze iemand voor 2 avonden (en ik kon daar maar 1 van de 2 van) maar omdat ze weer van iemand anders hadden gehoord dat ik een heel betrouwbaar persoon ben enzo, mocht ik er toch komen werken op dinsdagavond Nu val ik ook regelmatig in op andere avonden (die ik dus wel kan maar al bezet waren).
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 17:13
Magican
Magican is offline
Ik ging naar de tante van mijn moeder omdat we gezellig zijn en daar zat de zoon van de tante van mijn moeder toevallig ook. Een man van 35 ofzo die ik nooit zie.

Of ik DJ wou worden. Dat wou ik wel.

En sindsdien ben ik cool
Oud 27-12-2005, 19:58
Verwijderd
Ik ben eigen ondernemer van mijn automatiseringsbedrijf. Daarnaast ben ik door PCM benadert voor het worden van distributeur, zodoende vervul ik ook deze functie.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 20:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik riep altijd al dat ik er wilde werken en toen ik zag dat een ander meisje die eigenlijk te jong was er ook al werkte heeft mn broer het voor me gevraagd
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:17
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
AH: zag briefje hangen, heb toen sollicatieformulier ingevuld en ingeleverd. Hoorde niks, nog eens briefje ingeleverd en werd toen gebeld voor gesprek.

Callcenter: gereageerd via e-mail op advertentie.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:23
Saycheese
Saycheese is offline
Ik werk in een ziekenhuis, als assistent dienkeuken (eten en drinken rondbrengen op de afdeling). Mijn moeder werkt in hetzelfde ziekenhuis, en die had eens geïnformeerd of ze vakantiewerkers zochten. Dat deden ze, dus toen heb ik daar in de zomer gewerkt. Dit jaar kreeg ik een brief of ik in de zomer weer voor hen wilde komen werken. Ik was toen dringend op zoek naar een baantje, dus toen heb ik gebeld dat ik dat wel wilde en gevraagd of ze toevallig nog vacatures hadden. Die hadden ze, dus ik mocht op gesprek en ik ben aangenomen.
Oud 27-12-2005, 21:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Heb gebeld of ze mensen nodig hadden en de dag daarna kon ik op gesprek komen. Week later begonnen

Werk overigens al 5 jaar in een supermarkt.
Oud 27-12-2005, 21:49
dwight88
dwight88 is offline
gebeld "hebben jullie nog mensen nodig deze zomer?"

Toen als vakantiekracht begonnen... en inmiddels al 3,5 jaar blijven hangen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:50
Roos
Roos is offline
Ik zag een vacature hangen en heb toen gesolliciteerd. Geen kruiwagens of viavia's

Overigens werk ik als student-assistent op een afdeling in een academisch ziekenhuis (wat inhoudt dat je alles moet doen, wat verpleegkundigen ook doen, behalve 'voorbehouden handelingen' zoals bloedprikken enzo, alhoewel ik dat ook wel eens heb mogen doen ).
Oud 27-12-2005, 21:54
Mara
Mara is offline
Ik werd 16 en heb een open sollicitatie (per brief) gedaan bij een supermarkt. Ik ben daar aangenomen als caissière en ben nu 1e (of hoofd-) caissière .
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 09:24
ook hallo
ook hallo is offline
Ik had een brief naar een supermarkt gestuurd en werd de volgende dag gebeld of ik diezelfde dag nog op gesprek kon komen want ze hadden mensen nodig
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 10:49
Verwijderd
Via www.studentenwerk.nl
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 11:34
Konijn
Konijn is offline
Voor mijn oppasbaantje ben ik gevraagd door dat gezin.
Mijn vaste baan is niet meer dan logisch (vind ik dan) omdat ik bij mn ouders werk, al zo lang ik me herinner.
Mijn zomerbaan op twee laboratoria in de fabriek ben ik voor gevraagd door een buurvrouw.
Mijn losse baantjes tussendoor (elke keer een week administratie en archief bijwerken op een P&O afdeling) ben ik voor gevraagd door een buurman.

En nu ben ik op zoek naar werk.. best lastig als je dat dus nog nooit gedaan hebt. Ik ben tot nu toe dus altijd gevraagd voor baantjes.
Oud 28-12-2005, 13:30
Verwijderd
Bij ABN-Amro heb ik gewoon zelf gesolliciteerd. Toen ik bij het financieël beheer werkte bij een grote jeugdinrichting was ik helaas 'het zoontje van de baas' maar gelukkig hoorde men dat pas na afloop. Daar ben ik wel via mijn pa binnengekomen

Stageplek heb ik ook zelf bemachtigd.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 14:07
gurl19
gurl19 is offline
Gewoon naar de klantenservice gegaan, gevraagd naar de baas. Daar een kort gesprek mee gehad en een formulier in gevuld. Na een paar dagen werd ik terug gebeld en had ik weer een kort gesprek.
Die zaterdag erop ben ik gelijk begonnen en werk er al meer dan 4 jaar ondertussen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 16:49
coopergirl
coopergirl is offline
De huidige instelling ben ik na een stage blijven hangen.. Ik had het er zo naar m'n zin dat ik solliciteerde en aangenomen werd. Nu doe ik mijn opleiding intern (psychiatrisch ziekenhuis).
Vorige baantjes heb ik verkregen door te reageren op een advertentie, 3 x bij een stageadres blijven hangen, en mond op mond reclame.
Oud 28-12-2005, 20:05
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-12-2005 @ 22:50 :
Ik zag een vacature hangen en heb toen gesolliciteerd. Geen kruiwagens of viavia's

Overigens werk ik als student-assistent op een afdeling in een academisch ziekenhuis (wat inhoudt dat je alles moet doen, wat verpleegkundigen ook doen, behalve 'voorbehouden handelingen' zoals bloedprikken enzo, alhoewel ik dat ook wel eens heb mogen doen ).
Het zuiderziekenhuis?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 21:06
June bug
June bug is offline
gewoon sollicitatieformulier, (bij de plusmarkt) en alleen voor deze kerstvakantie werk ik 5 dagen bij t bedrijf waar mn moeder werkt, en dat heb ik dus via mn moeder geregeld.
Oud 28-12-2005, 21:07
Verwijderd
Ik werk tijdens het seizoen bij de Apenheul. (wel handig, want dan heb ik ook wat tijd voor de studie )
Via de krant naar een banendag daar gegaan, heb gesolliciteerd bij het uitzendbureau dat dat organiseert en daarna aangenomen.
Dat solliciteren stelde niet veel voor. We moesten ook met drie personen tegelijk. Dus heb gewoon initiatief getoond toen, dat kan nooit kwaad.
Heb het erg naar m'n zin. Heb er één jaar nu gewerkt. Als het goed is benaderen ze me komend jaar gewoon weer of ik weer wil komen werken. Dan gaat het niet meer via het uitzendbureau.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 21:41
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Kende de baas en bazin die vroegen of ik nog werk zocht. Had het toen der tijd niet naar m'n zin bij m'n vorige bijbaan en zo ingerold. Werk er nu al 1,5 jaar.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 21:55
Nona
Nona is offline
Er hing een briefje op de deur bij de AKO. En toen ging ik dus terug naar binnen en heb een formulier gevraagd. Dat heb ik twee dagen erop ingeleverd, ik werd uitgenodigd voor een gesprekje en van drie kandidaten scheen ik de leukste te zijn.
Oud 29-12-2005, 12:55
Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-12-2005 @ 21:05 :
Het zuiderziekenhuis?
Nee Erasmus MC (Dijkzigt heette dat vroeger ). Waarom, kom je wel eens in het zuiderziekenhuis?
Oud 29-12-2005, 13:44
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-12-2005 @ 13:55 :
Nee Erasmus MC (Dijkzigt heette dat vroeger ). Waarom, kom je wel eens in het zuiderziekenhuis?
Heb er 2 keer gelegen, dus was benieuwd of ik je tegen had kunnen komen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 22:39
Verwijderd
Na een stage was men zo tevreden dat ik mocht blijven.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 10:18
spookaapje
spookaapje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-12-2005 @ 22:07 :
Ik werk tijdens het seizoen bij de Apenheul. (wel handig, want dan heb ik ook wat tijd voor de studie )
Hee daar werk ik ook bij welke afdeling?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 14:30
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 29-12-2005 @ 23:39 :
Na een stage was men zo tevreden dat ik mocht blijven.
Was dat bij je andere stage ook maar zo. -o_

OT: viaviavia
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 15:05
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
kwibus schreef op 30-12-2005 @ 15:30 :
Was dat bij je andere stage ook maar zo. -o_

Oud 30-12-2005, 15:42
Unexplained
Unexplained is offline
Was eerst zelfstandig ondernemer, kreeg toen een leuke klant. Zij waren zo tevreden dat ze mij in vaste dienst wilden hebben. Daarin zag ik wel mogelijkheden.
Overigens ga ik binnenkort weer wat onafhankelijker verder als directeur van een dochteronderneming van de firma waar ik nu werk (krijg wel 1/3e van de aandelen in de dochteronderneming).
Oud 31-12-2005, 18:19
sebas1987
sebas1987 is offline
verschillende baantjes gehad..
vroeger krantenwijk..gewoon gereageerd op een foldertje dat door de bus kwam..bij de lokale aardappelfabriek gewerkt als 14 jarige, gewoon langsgegaan dat ik geld wilde verdienen..
toen in de supermarkt..ook gewoon langsgegaan, terplekke een sollicitatieformulier ingevuld en 10 minunten later was ik aangenomen..
werk tegenwoordig in een verzorgingstehuis..via iemand die op de verjaardag van mn oma was..ik vertelde dat ik een baantje zocht en zei zou een baantje voor me proberen te regelen in de keuken van dat verzorgingstehuis..dus ik werd uitgenodigd voor een gesprek en ben toen aangenomen als weekend receptiehulp(lees: de hele dag msnen en op een knopje drukken als er iemand naar buiten wil, zelfs de telefoon wordt doorgeschakeld naar de verzorging)..toen ik hier meer wilde werken heb ik ook een paar maandjes in de keuken gewerkt

verder heb ik laatst voor school op de studiebeurs gestaan en om mn eten en drinken vergoed te krijgen moest ik me toen aanmelden bij randstad..sindsdien kreeg ik van die smsjes van randstad met werkaanbiedingen..toen heb ik gereageerd op een sms 'heb je intresse in werken in een theater of schouwburg bel 010-blabla' en ben toen na een sollicitatiegesprek aangenomen in het luxor theater
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 18:52
Roslyn
Roslyn is offline
Ik zag dat ze mensen zochten, ze gaven voorkeur aan fulltime. Ik wist dat ik niet fulltime beschikbaar was, maar toch gereageerd. Sollicitatie formulier ingevuld, afgeleverd en binnen een week was ik aangenomen. Sindsdien werk ik bij Mockamore in Rotterdam.
Oud 01-01-2006, 00:08
Fearless
Fearless is offline
Bij mn broer zn vriendin.. Zij en haar ouders hebben een bakkerij.
Ik werd gevraagd.. Na lang zeuren hebben ze het voor elkaar gekregen.. Achteraf blij mee want verdient lekker en is wel leuke werksfeer zo met 'familie'
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 15:47
Verwijderd
Citaat:
spookaapje schreef op 30-12-2005 @ 11:18 :
Hee daar werk ik ook bij welke afdeling?
Bij de Luiaard.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten