Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Regeltjes of gevoel?
Regeltjes 6 5.94%
gevoel 66 65.35%
ik vink graag dingen aan 29 28.71%
Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2006, 11:53
Verwijderd
Naar aanleiding van mijn discussie met Smokin': waar ga jij van uit op relationeel gebied? Stel je hebt een date gehad, sms je dan meteen dat je het leuk vond (gevoel), of laat je drie dagen niets van je horen , omdat je dan intrigerender (niet mijn mening) zou zijn (regeltjes)?

Ik ga voor gevoel, regeltjes maken het leven alleen maar moeilijker.

Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 12:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2006, 11:56
Verwijderd
Als ik moet kiezen, dan maar gevoel, want ik schop graag tegen het establishment als laatbloeiende puber.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 11:56
Maija
Maija is offline
Als ik heel erg eerlijk ben snap ik je vraag niet helemaal..

Waar je in een relatie de meeste waarde aanhecht? Ofhoe bedoel je, natuurlijk is er in een relatie het meeste gevoel. Een relatie begind door het gevoel dat je voor iemand hebt, als je geen gevoel meer voor iemand hebt dan heeft een relatie ook niet veel zin.

Ofwat?..
Oud 26-01-2006, 12:14
Verwijderd
Ik denk een combinatie van beiden. Laat de (ongeschreven) regels natuurlijk niet overheersen, maar ga ook niet puur op je gevoel af (m.a.w. niet meteen voluit zeggen wat je denkt).

Die regels zijn er voornamelijk om je te behoeden op het doen van domme dingen Zo is het bijv. een regel dat je niet na de eerste date al roept: "neuken!?!!~~~" maar dat je netjes zegt dat je het leuk vond en dat je haar graag nog eens zou willen zien

Het gaat om een goede balans, I guess.

(Neemt niet weg dat ik sommige regels echt dom vind.)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 12:17
Verwijderd
wat een topic, dan maar optie drie.

je kunt onmogelijk stellen dat een relatie regeltjesloos is, want vertrouwen en liefde zouden regels moeten zijn. ( respect reken ik gemakshalve als vertrouwen ). Maar die zijn weer zo ontzettend multi interpretabel, dat je dat toch weer op je gevoel moet doen. Andersom ook, het gevoel moet er zijn, zodat vertrouwen en liefde vanzelf kunnen groeien.

Beetje circelredenering
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 12:19
Verwijderd
Het doel van dit topic is om Smokin' te laten zien dat het niet alleen maar om (idd de ongeschreven) regeltjes draait. Ik kan het hem niet aan zijn verstand brengen, misschien jullie wel
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 12:25
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Er zijn nou bepaalde technieken die je kan toepassen om uiteindelijk meer resultaat te krijgen, en ik zit wat dat betreft op dezelfde lijn als smokin.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 12:28
MTpower
MTpower is offline
Regeltjes voor dates/relaties?
Wist niet eens dat die er waren
Maarja, ik heb het sowieso niet op regeltjes, dus ik ga voor gevoel
Oud 26-01-2006, 12:32
Balance
Balance is offline
Gevoel uiteraard.
Als een jongen mij omwille van een regel 3 dagen laat wachten op een smsje, dan is ie een stomme lul.
Oud 26-01-2006, 12:40
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
N00dles schreef op 26-01-2006 @ 13:14 :
Ik denk een combinatie van beiden. Laat de (ongeschreven) regels natuurlijk niet overheersen, maar ga ook niet puur op je gevoel af (m.a.w. niet meteen voluit zeggen wat je denkt).

Die regels zijn er voornamelijk om je te behoeden op het doen van domme dingen Zo is het bijv. een regel dat je niet na de eerste date al roept: "neuken!?!!~~~" maar dat je netjes zegt dat je het leuk vond en dat je haar graag nog eens zou willen zien

Het gaat om een goede balans, I guess.

Couldn't agree more.
Oud 26-01-2006, 12:58
mrsjones
mrsjones is offline
Regeltjes. Het liefste bel ik ook op en flap alles er uit omdat dat mijn gevoel dat dan is. Maar ik weet dat ik dan daar ook alles mee verpest en doe het dus niet
Oud 26-01-2006, 13:12
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-01-2006 @ 13:32 :
Gevoel uiteraard.
Als een jongen mij omwille van een regel 3 dagen laat wachten op een smsje, dan is ie een stomme lul.
Dat is niet een regel. Het gaat meer over dingen die je wel en niet kan doen tijdens een date. Het is letten op bepaalde dingen die je anders wel of juist niet zou doen.

Die regels vallen dan ook onder Neurolinguïstische Programmering, zou een meisje echt niet 3 dagen laten wachten op een sms. Als iets goed voelt dan moet je er sowieso voor gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 26-01-2006 @ 14:12 :
. Als iets goed voelt dan moet je er sowieso voor gaan.
dan is dat toch gevoel?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 13:20
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik ga af op mijn gevoel, en dat is driekwart van de tijd zeer dom.
Oud 26-01-2006, 13:22
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 26-01-2006 @ 13:58 :
Regeltjes. Het liefste bel ik ook op en flap alles er uit omdat dat mijn gevoel dat dan is. Maar ik weet dat ik dan daar ook alles mee verpest en doe het dus niet
Maar bij mij toch eerder een combinatie. Als ik voel dat het langs beide kant echt goed zit, zal ik die regeltjes misschien wel overboord durven gooien en denken "acht, what the hell, hij houdt zich er ook niet aan!" Dus meer gevoel dan...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 13:25
Verwijderd
Gevoel. Dat wil niet zeggen dat ik altijd alles maar zeg omdat ik het voel, je gevoel kan je ook zeggen dat je sommige dingen nog maar beter even voor je kan houden.
Ik ken de regeltjes helemaal niet, dus kan ik me er ook niet aan houden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 13:47
Tink*
Tink* is offline
Gevoel, dat wil niet zeggen dat het altijd zo slim is maar het voelt wel als het goede om te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 13:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Welke regels vind je echt dom?
Oud 26-01-2006, 14:02
Tiño
Tiño is offline
ik zou niet eens iets willen met een meisje, dat zich anders gedraagd als dat ze eigenlijk echt is, door een stel regeltjes.

neemt niet weg dat je wel een beetje normaal na moet denken en niet helemaal 100% op gevoel zonder zelfreflectie af moet gaan.
Oud 26-01-2006, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 26-01-2006 @ 14:54 :
Welke regels vind je echt dom?
Nou ik wou bijv. zeggen: iemand 3 dagen laten wachten op een sms'je of berichtje dat het een leuke date was, puur om diegene te laten wachten.

Maar Mr. Hypertext beweert dat het geen regel is.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 14:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
N00dles schreef op 26-01-2006 @ 15:07 :
Nou ik wou bijv. zeggen: iemand 3 dagen laten wachten op een sms'je of berichtje dat het een leuke date was, puur om diegene te laten wachten.

Maar Mr. Hypertext beweert dat het geen regel is.
Regels is meervoud, welke regels nog meer dan ?
Oud 26-01-2006, 14:10
Dzjes
Dzjes is offline
Gevoel,

Ik hou er niet van om me altijd aan (ongeschreven) regels te houden, deze leiden meestal toch maar tot meer verwarring. (Wat eigenlijk juist de bedoeling niét is, maar toch vaak een gevolg is)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 26-01-2006 @ 15:08 :
Regels is meervoud, welke regels nog meer dan ?
*denkt*

Altijd alles voor de ander betalen uit 'hoffelijkheid'. Een paar keer iets betalen of trakteren is prima, maar niet constant zeggen: "ik betaal wel" omdat 'het zo hoort'.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 14:13
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 26-01-2006 @ 14:14 :
dan is dat toch gevoel?
Je gaat altijd af op je gevoel, maar je doet dingen bewust en onbewust volgens regels zoals je die aangeboren hebt gekregen en hebt geleerd, in je jeugd of daarna.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 14:24
flipsyde
flipsyde is offline
ik vind die 'regeltjes' altijd maar nep gedoe.
gevoel uiten tegenover m'n meisje vind ik fijn,
(en het is gewoon wat volwassener)
...om hetnou te gaan onderdrukken om ruimte te maken voor regels....

Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 14:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2006, 14:49
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
flipsyde schreef op 26-01-2006 @ 15:24 :
ik vind die 'regeltjes' altijd maar nep gedoe.
gevoel uiten tegenover m'n meisje vind ik fijn,
(en het is gewoon wat volwassener)
...om hetnou te gaan onderdrukken....
Stel, je komt een leuke meid tegen. Je gaat een keer uit met d'r, en dan ben je helemaal weg van d'r. Wat kan je beter doen

1. Toegeven aan je gevoel en d'r de hele dag sms'en (stalken dus)
2. Jezelf onder controle houden en een gepaste afstand bewaren?

Het eerste is gevoel, het tweede is een regeltje.

En zo zijn er honderden anderen dingen waar je op kan letten. Je hoeft het geen regeltjes te noemen, het zijn omgangsvormen die zullen leiden tot meer succes, omdat opdringerigheid en het vragen van goedkeuring je nooit ver zal brengen. Lieg je tegen jezelf en anderen als je je anders gedraagt? Nee, het zorgt ervoor dat het bewustzijn zich aanpast aan de leeftijd. En dat is in deze tijden van wat betreft afwezigheid van vaders nogal lastig voor sommige jongens. Alles wordt zo soft en mietjesachtig. En tja, dan krijg je dus dat jongens achter meisjes aan gaan fietsen, en opdringerig gaan doen of iets in die zin.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:04
Verwijderd
oehh goed topic
Ik ben altijd een persoon die super erg op mn gevoel afgaat. Wanneer ik een leuke date heb gehad hoort die persoon het ook gelijk. Ik wil dan het liefste ook gelijk antwoord terug hebben en bevestiging dat die andere persoon het ook leuk had. Probleem is het dan als die persoon volgens de regeltjes denkt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:16
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Bepaalde regels kan je best doen, maar kan niet geloven dat iemand 3 dagen later pas een sms stuurt als je een leuke avond hebt gehad.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:35
create
create is offline
gevoel, ik hou niet zo van regeltjes en al helemaal niet op relationeel gebied.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:51
Myuki
Myuki is offline
ik heb gevoel aangevinkt...

maar dat betekent niet dat ik meteen helemaal open ben over mijn gevoelens.
Oud 26-01-2006, 15:54
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Ik heb sowieso moeite met gezag en regels, ik doe wat ik zelf wil !
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:39
catootje
catootje is offline
Gevoel.

Daar ik niet weet wat de regeltjes zijn en ik over het algemeen doe wat mijn gevoel me zegt
Oud 26-01-2006, 16:41
Smokin'
Smokin' is offline
Erg leuk Cytherea, een topic over regels en gevoel. Ons meningsverschil is echter niet zo simpel als het lijkt. Want wat voor jou regeltjes zijn, is voor mij gevoel. Gevoel en regeltjes zijn geen begrippen die elkaar uitsluiten. Zo vertelt mijn gevoel mij bijvoorbeeld dat ik bepaalde regels in acht moet nemen inzake dates en relaties omdat ik anders dom bezig ben. Jij draait het om en zegt dat juist door die regels ik mijn gevoel tegenhoud en dat dat slecht is.

Maargoed; ik vind dat mensen binnen de grenzen van mijn regels hun gevoel moeten volgen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:14
dark princess
dark princess is offline
voor gevoel....maar ik vink ook graag dingen aan
Oud 26-01-2006, 17:22
KiMZz
KiMZz is offline
Gevoel. Maakt mij t nou uit dat het 'tegen de regels is' dat je meteen na een date een smsje stuurt ofzo. Ik doe gewoon wat ik wil en waar ik me goed bij voel.
Oud 26-01-2006, 17:39
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
maar dat je netjes zegt dat je het leuk vond en dat je haar graag nog eens zou willen zien
Hmm dat is bij mij geen regel maar een absolute no no.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb nooit dates, maar ik vink wel graag dingen aan.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:54
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik hou niet van regeltjes, daar word je in de liefde alleen maar onzeker van!
Oud 26-01-2006, 18:01
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Een vrouw moet gewoon luisteren naar de man , anders kan ze een pak ransel verwachten
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:04
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 26-01-2006 @ 19:01 :
Een vrouw moet gewoon luisteren naar de man , anders kan ze een pak ransel verwachten
Precies! Gewoon gelijk slaan als het je niet bevalt
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 26-01-2006 @ 18:39 :
Hmm dat is bij mij geen regel maar een absolute no no.
Wat zou jij zeggen dan?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 26-01-2006 @ 17:41 :
Erg leuk Cytherea, een topic over regels en gevoel. Ons meningsverschil is echter niet zo simpel als het lijkt. Want wat voor jou regeltjes zijn, is voor mij gevoel. Gevoel en regeltjes zijn geen begrippen die elkaar uitsluiten. Zo vertelt mijn gevoel mij bijvoorbeeld dat ik bepaalde regels in acht moet nemen inzake dates en relaties omdat ik anders dom bezig ben. Jij draait het om en zegt dat juist door die regels ik mijn gevoel tegenhoud en dat dat slecht is.

Maargoed; ik vind dat mensen binnen de grenzen van mijn regels hun gevoel moeten volgen.
Ik vind dat je best regeltjes kunt volgen, zolang het je gevoel niet te veel tegenspreekt inderdaad. Je moet snappen dat ik heus niet (zoals Twinkebel) besluit om in ene mijn liefde aan iemand ga verklaren. Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik het belachelijk vindt om (daar is hij weer) iemand pas na 3 dagen te smsen, of niet te zeggen hoe leuk je het vond.

@Mr. H.: Niet al het gevoel is aangeleerd, maar ik ben het met je eens dat je 'weet' dat sommige dingen niet kunnen. Die dingen maken volgens mij nog steeds deel uit van je gevoel. Simpelweg omdat verstand bewust is en gevoel niet.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 20:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 26-01-2006 @ 19:01 :
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 20:18
Magican
Magican is offline
Ik heb 'ik vink graag dingen aan' aangevinkt, want ik vink graag dingen aan.
Oud 26-01-2006, 20:23
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 26-01-2006 @ 19:29 :
Ik vind dat je best regeltjes kunt volgen, zolang het je gevoel niet te veel tegenspreekt inderdaad. Je moet snappen dat ik heus niet (zoals Twinkebel) besluit om in ene mijn liefde aan iemand ga verklaren. Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik het belachelijk vindt om (daar is hij weer) iemand pas na 3 dagen te smsen, of niet te zeggen hoe leuk je het vond.

Meestal bel ik pas na 5 a 7 dagen, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:34
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Da's wel héél overdreven. de tweede dag erna bellen is wel daarintegen wél cool.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 22:04
Verwijderd
Gevoel. Zeker weten. Al zou ik eerst wel ga nadenken en rationeel gaan denken, maar mijn gevoel wint het.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:30
Verwijderd
gevoel
maar dat laat me altijd in de steek
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 19:00
Warsocket
Warsocket is offline
gevoel, leipe regeltjes als 1e date niet zoenen, nooit je rechtervoet optillen en de letter x in je woorden vermeiden,mkunnen me echt gestolen worden en vind tik ook de reinste bullshit

gevoel dus, gecombineert met ene dosis gezond nadenken, en dat is neit jezelf spiegleen ana en aantal achterlijke regels ooit verzonnen door een onzekere puber
Oud 27-01-2006, 22:31
Verwijderd
gevoel, aangevuld met wat gezond verstand
en ik dacht dat nog niemand dát gezegd had, maar warsocket dus wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten