Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ontopic: Even een algemene opmerking vooraf: je opmaak. Ik zou de hoofdletters in het begin van de zinnen weghalen, tenzij ze nuttig zijn ![]() Als 'kus' het begin van de strofe is, vind ik het niet zo mooi. Dan zou ik hem gewoon weglaten. Als het de titel is ook, want dan zou ik je topictitel erboven zetten, die vind ik mooier. Dan nu over de inhoud. 'Liefs van Hier. Liefs van hier, niemandsland.' Dat vind ik echt een mooi stukje. Bij 'Hier' met een hoofdletter dacht ik eerst: die hoort daar niet. Maar daarna zeg je: 'hier, niemandsland' (wel inconsequent, vind ik, ik zou in dat stukje ook 'Hier' gebruiken). Hier is dus een land en moet met hoofdletter ![]() Ik zou in die strofe wel je interpunctie veranderen, zodat de zin wat doorloopt. En ook zou ik bij 'waar menig reiziger strandt' een woord erbij zetten zodat de zin wat beter loopt, desnoods 'daar waar menig reiziger strandt'. Het spijt me dat ik nu in je gedicht ga klooien, maar even om te laten zien hoe ik kleine veranderingen in de interpunctie en hoofdletters mooier vind: ----- Liefs en een kus van het platteland Haar lippen waren zacht als fluweel, streken over zijn wang als een penseel. Schilderden met lippenstift rode zonden op zijn gezicht. Liefs van Hier. Liefs van hier, niemandsland, (daar) waar menig reiziger strandt, de zon zakt zoals het hoort, achter de bomen en ongestoord. ----- Ik vind het een schattig gedichtje. Er kunnen veel kleine dingetjes beter, maar het is zeker geen slecht begin (al dicht je misschien al langer; dan is het zeker geen slecht begin op DoP ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() schilderden met lippenstift rode zonden op zijn gezicht. vind ik mooi verwoord. Verder is het wel jammer dat je rijm een beetje gedwongen overkomt. Probeer ook een beetje meer te letten op het ritme, maar ga vooral zo door! Leuk dat je het leuk vindt en zegt dat je in de afgelopen dagen al veel geleerd hebt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar toch bedankt voor je reactie. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() . En dit klinkt mss raar, maar nu pas heb ik door het gedicht over een zoen (kus) gaat ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Aan mijn lief Ruby | 12 | 03-03-2006 22:38 |